Gonal F + Ovitrelle

@Uiltjesfan welkom! Het spuiten is even een dingetje, maar daarna draai je hand er niet meer voor om. Ik dacht aan het begin ook "iedereen doet er zo makkelijk over", maar het valt echt zo mee! 
@Lovie, had al zo'n vermoeden vanmorgen haha! Leuk! 
Spannend 1e echo en ik denk indd dat je verstandig aan doet om nog even te wachten. Kan me voorstellen dat je niet meer kunt wachten!! 

Ah zie je, ik had al gevoel dat het kwam door de overstimulatie maar het ZH zei van niet.. 

Ik zit nog te dubben wanneer ik start met provera. Als ik start op 22/12, word ik rond 3/1 ongesteld, maar mijn vriend zou dan van CD18 t/m 24 weg zijn. Dus of ik verleng de pauze nog even en start 2/1 met provera, en dan als mn vriend terug komt is dan wss CD14. 
Wat zouden jullie doen?

@Liekee, oei lastige kwestie maar ik zou het er niet op gokken! Als je dan eindelijk weer een kansje krijgt, wil je die wel goed kunnen benutten natuurlijk! Dus dan zou ik iets later met provera beginnen, of vragen of je later kunt gaan spuiten en dan bijvoorbeeld een extra uitgangsecho hebt (dus niet meteen op CD3 gaat spuiten). Dat heb ik ook een keer gedaan. Overleg anders even met je ziekenhuis wat hen het beste lijkt :)

@Liekee heel moeilijk.. Ik zou denk ik toch 2/1 pas starten met de Provera. Dalijk heb je weer een ronde die langer duurt, die je uiteindelijk wel kunt benutten en het dan niet lukt omdat je vriend er niet is. Hoe rot het wachten ook is.. 

@Lovie ooooh meid wat spannend. Wel heel goed van je dat je niet naar dat echobureau gaat. Precies 6 weken is echt kiele kiele, en het zou zo enorm zonde zijn mocht er dan nog geen kloppend hartje te zien zijn, terwijl het wel allemaal goed zit. Hoe moeilijk dat wachten ook is. Ik vond het wachten tot de eerste echo echt vreselijk en niets genieten aan, pas na het eerste trimester kon ik het meer loslaten.. Dus voel je niet stom als je dat ook gaat voelen! Heb je de verloskundige al gesproken? 

Oeps lang verhaal geworden zie ik?. Ik heb gister overlegd met de fertiliteitsarts en besloten dat ik inderdaad overstap op gonal f en ovitrelle. Ze gaf eigenlijk 5 opties: letrozol nog een keer 5mg (onder t motto het sloeg 4 keer wel aan en 1 keer niet, dus wie weet werkt het weer), letrozol 7.5mg, clomid ipv letrozol, gonal f en ovitrelle of een kijkoperatie (LEO). Nog een keer 5mg zag ik niet zitten, voor niks nemen vind ik helemaal zonde en grote kans dat ik dan weer een maand verspil! 7.5 durf ik gewoon niet aan met mn oog en migraine. Clomid wilde ik liever niet, slagingskans is lager en meer bijwerkingen tov letrozol, kijkoperaties doen ze nu niet ivm corona en vind ik ook echt wel heftig. Dus het wordt prikken. De arts gaf vooral aan dat het zwaarder wordt ervaren door de vele afspraken, maar ze vond het het proberen waard om te kijken of de migraine minder wordt. En liever veel geplande afspraken dan veel ongeplande aanvallen! Mochten de bijwerkingen hetzelfde blijven blijft de optie om terug te gaan naar letrozol er. Ik ben gister begonnen met provera, dus wordt waarschijnlijk volgende week woensdag ‘ongesteld’. (Tot nu altijd direct de dag na de 7 dagen provera). Volgende week donderdag heb ik de prikinstructie, dus vermoedelijk op CD2.
@xbo Je hebt me zeker geholpen, dankjewel ❤️ . Met 1,5 uur reistijd is het wel pittig als je er vaak heen moet! Ik vind al die afspraken ook wel pittig, maar liever veel afspraken dan veel aanvallen. En ga naar het zkh in mijn woonplaats, dat scheelt, ik werk alleen zelf in een ander ziekenhuis een uur verderop, dus zal wel vaak te laat op mijn werk komen. Maar mn leidinggevende en 1 secretaresse weten ervan dus dat komt helemaal goed. De secretaresse reageerde heel lief en gaat ‘overleggen’ voor me plannen als ik naar het zkh moet en zal mijn patiënten dan verzetten. Weet je of het vaak zo is dat een cyclus 60 dagen duurt? Is wel echt heel lang inderdaad!! Ik hoop op niet te lange cyclussen, wil zo graag weer een kans hebben!
@Liekee Dankjewel voor je antwoorden! En de eerlijkheid, dan weet ik dat ik er rekening mee moet houden dat het ook nog even niet soepel zou kunnen gaan. Goed om te weten. Wat frustrerend zeg dat letrozol eerst wel iets deed en je vertrouwen kreeg en het toen weer tegenviel…. En nu dan weer de bloedingen. Ik hoop dat de volgende ronde beter gaat!!
Heb er nog geen verstand van natuurlijk, maar ik zou ook even wachten! Als de kans net verkeerd getimed is dan zou dat zo zonde zijn!
@Uiltjesfan Spannend om te beginnen! We beginnen bijna tegelijk, ik begin rond 24 december waarschijnlijk. Fijn om hier ervaringen te kunnen wisselen (al hadden we hier natuurlijk liever allebei niet gezeten, haha). Het prikken schijnt de meesten mee te vallen, dus ik hoop dat het jou, ondanks je fobie, toch ook meevalt!!
@Lovie Dankjewel voor de bemoedigende woorden! Het ‘laatste optie’ gevoel is inderdaad meer iets mentaals, maar met alle opties die de fertiliteitsarts gaf zie ik ook wel in dat dat meevalt. Haha volgens mij kom ik in haar ogen net kijken in de fertiliteitswereld, je kan dat dan soms zelf zo anders ervaren… 
Wat lastig het geduld tot de 1e echo, heel veel succes met wachten!!

Hi meiden, 
Na lange tijd heb ik hier weer eens ingelogd. 
@Lovie: en wat zie ik nu? :) Wat een fantastisch nieuws!! Van harte gefeliciteerd, EINDELIJK na al het lange wachten en de vele vele tegenslagen. het is je zo enorm gegund!! Ben echt zo blij voor je!! Snap ook dat het heel erg spannend is nu en dat alles wat je wel of juist niet voelt je onzeker maakt, maar vertrouw erop dat je lichaam weet wat het moet doen! En hopelijk geven de feestdagen je een beetje afleiding zodat je snel je eerste echo hebt. Ik duim voor je dat alles er goed uit ziet! en dat je een voorspoedige zwangerschap mag hebben en er straks optimaal van kan genieten. 
@XBo: goed om te lezen dat met jou zwangerschap ook alles goed gaat en dat je al een aardig eindje op weg bent :). En dat je een  meisje verwacht, super leuk! Ik verwacht ook een meisje en ben inmiddels al 29 weken. 
Voor de andere meiden, heel veel succes en sterkte gewenst. Wat een rot traject is het toch en wat wordt je geduld vaak op de proef gesteld. Ik duim voor jullie! 

@MilouP, hoe gaat het nu met je? Goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Is je menstruatie al in zicht? Succes met de prikinstructie, het valt echt heel erg mee. Ik ga duimen voor je!
@Danitwee, wat leuk om van je te horen meis!! Super lief je berichtje, dankjewel!! Jij alweer 29 weken, wauw! Hoop dat je heel erg geniet van je zwangerschap :)
@Liekee, hoe is het nu met jou? Weet je al wanneer je weer gaat starten?
Ik wil liever niet teveel over zwangerschap praten (weet hoe moeilijk het kan zijn als je dat hier leest), maar ik voel me echt onwijs onzeker. Soms wat buikkramp en ik heb verder niet echt kwaaltjes. Misschien moet ik mezelf gelukkig prijzen maar ik wil zo graag weten wat er daar binnen gebeurt. Nog iets meer dan een week aftellen richting de echo... Alvast hele fijne feestdagen allemaal! Geniet ervan, en houd hoop! 2022 wordt een jaar voor ons allemaal! 

@MilouP is je menstruatie al begonnen? En morgen dan prikinstructies? Succes!
Qua duur cyclussen verschilt het. Mijn cyclussen met gonal-f waren nu 39 en 55 en deze cyclus loopt nu 42 dagen. 
Als je ophoogd moet worden kan het óf heel hard gaan óf heel sloom. Je moet het ervaren denk ik. 
@Lovie aftellen tot de 1e echo. Ik kan me wel voorstellen dat je onzeker bent, ik hoop dat de tijd snel voor je gaat! 
Ik denk dat ik inderdaad later ga starten! Ik ben overigens nog steeds niet ongesteld? Maar twijfel of dat wel de bedoeling was. Ik ben natuurlijk abrupt gestopt met de gonal-f, toen kreeg ik week later bloeding maar zit nu inmiddels alweer op CD42. Op CD26 had ik echt cervixslijm dus ik had verwacht dat ik deze week al wel ongesteld zou moeten zijn. Snap er niets meer van haha. Afgelopen zaterdag wel hele korte pijnlijke steken, dus ik dacht mss word ik nu ongesteld maar nee.. 
Voor iedereen hier, fijne feestdagen en ik wens jullie een 2022 vol met vreugde, liefde en gezondheid!

Hoi allemaal, Ik zou me ook graag aan willen sluiten bij dit forum, als jullie dit oké vinden natuurlijk! Ik lees al wat langer mee. Fijn om jullie ervaringen te lezen en om te ervaren dat je niet alleen bent met je struggles en zoektocht naar wat 'werkt'. 
Bij mij is in februari pcos vastgesteld. Meteen daarna gestart met letrozol en heb drie rondes doorlopen zonder resultaat. In het ziekenhuis wilden ze vervolgens graag dat ik voor de LEO operatie zou gaan, maar dat zag ik zelf niet zitten. Omdat alles zo snel ging heb ik het afgelopen half jaar even een pauze ingelast en e.e.a. aangepast met voeding, rust, acupunctuur en supplementen. Sta er rustiger in, maar verder heeft het helaas allemaal nul effect gehad. Deze week ben ik weer met de provera gestart, ik verwacht de bloeding op 1/1. Dan mag ik 3/1 starten met de injecties. Ik ga alleen geen Gonal F spuiten, maar Menopur. Omdat ik daar geen actief topic over kon vinden, sluit ik me toch graag hier aan.. Ik vind het alleen heel gek dat het ziekenhuis hier geen prikinstructie aanbiedt en info over het mengen.. Ik moet het bekijken via een filmpje op de website. Hebben jullie allemaal wel prikinstructie gehad? 
Alvast hele fijne feestdagen en hopelijk brengt 2022 ons allemaal geluk!

Terug
Bovenaan