Oeps lang verhaal geworden zie ik?. Ik heb gister overlegd met de fertiliteitsarts en besloten dat ik inderdaad overstap op gonal f en ovitrelle. Ze gaf eigenlijk 5 opties: letrozol nog een keer 5mg (onder t motto het sloeg 4 keer wel aan en 1 keer niet, dus wie weet werkt het weer), letrozol 7.5mg, clomid ipv letrozol, gonal f en ovitrelle of een kijkoperatie (LEO). Nog een keer 5mg zag ik niet zitten, voor niks nemen vind ik helemaal zonde en grote kans dat ik dan weer een maand verspil! 7.5 durf ik gewoon niet aan met mn oog en migraine. Clomid wilde ik liever niet, slagingskans is lager en meer bijwerkingen tov letrozol, kijkoperaties doen ze nu niet ivm corona en vind ik ook echt wel heftig. Dus het wordt prikken. De arts gaf vooral aan dat het zwaarder wordt ervaren door de vele afspraken, maar ze vond het het proberen waard om te kijken of de migraine minder wordt. En liever veel geplande afspraken dan veel ongeplande aanvallen! Mochten de bijwerkingen hetzelfde blijven blijft de optie om terug te gaan naar letrozol er. Ik ben gister begonnen met provera, dus wordt waarschijnlijk volgende week woensdag ‘ongesteld’. (Tot nu altijd direct de dag na de 7 dagen provera). Volgende week donderdag heb ik de prikinstructie, dus vermoedelijk op CD2.
@xbo Je hebt me zeker geholpen, dankjewel
. Met 1,5 uur reistijd is het wel pittig als je er vaak heen moet! Ik vind al die afspraken ook wel pittig, maar liever veel afspraken dan veel aanvallen. En ga naar het zkh in mijn woonplaats, dat scheelt, ik werk alleen zelf in een ander ziekenhuis een uur verderop, dus zal wel vaak te laat op mijn werk komen. Maar mn leidinggevende en 1 secretaresse weten ervan dus dat komt helemaal goed. De secretaresse reageerde heel lief en gaat ‘overleggen’ voor me plannen als ik naar het zkh moet en zal mijn patiënten dan verzetten. Weet je of het vaak zo is dat een cyclus 60 dagen duurt? Is wel echt heel lang inderdaad!! Ik hoop op niet te lange cyclussen, wil zo graag weer een kans hebben!
@Liekee Dankjewel voor je antwoorden! En de eerlijkheid, dan weet ik dat ik er rekening mee moet houden dat het ook nog even niet soepel zou kunnen gaan. Goed om te weten. Wat frustrerend zeg dat letrozol eerst wel iets deed en je vertrouwen kreeg en het toen weer tegenviel…. En nu dan weer de bloedingen. Ik hoop dat de volgende ronde beter gaat!!
Heb er nog geen verstand van natuurlijk, maar ik zou ook even wachten! Als de kans net verkeerd getimed is dan zou dat zo zonde zijn!
@Uiltjesfan Spannend om te beginnen! We beginnen bijna tegelijk, ik begin rond 24 december waarschijnlijk. Fijn om hier ervaringen te kunnen wisselen (al hadden we hier natuurlijk liever allebei niet gezeten, haha). Het prikken schijnt de meesten mee te vallen, dus ik hoop dat het jou, ondanks je fobie, toch ook meevalt!!
@Lovie Dankjewel voor de bemoedigende woorden! Het ‘laatste optie’ gevoel is inderdaad meer iets mentaals, maar met alle opties die de fertiliteitsarts gaf zie ik ook wel in dat dat meevalt. Haha volgens mij kom ik in haar ogen net kijken in de fertiliteitswereld, je kan dat dan soms zelf zo anders ervaren…
Wat lastig het geduld tot de 1e echo, heel veel succes met wachten!!