Gonal F + Ovitrelle

@XBelle ik had afgelopen vrijdag weer de eerste meting inderdaad, vertel hieronder t hele verhaal. Ik snap dat je bang bent om weer cystes te krijgen, echt vervelend dat die steeds alles zo onduidelijk maken! Bloeding al doorgebroken inmiddels? Wat naar van de corona, maar gelukkig mag je de uitgangsecho skippen! Beterschap!
@Lovie Klopt, het helpt wel om met een nieuwe ronde bezig te zijn. Dan focus je je weer op de kansen in de toekomst ipv de mislukkingen in het verleden… uiteindelijk bleek mn vriend geen corona te hebben, maarja alsnog dus wel 2 dagen koorts… Gefeliciteerd, wat super dat alles goed is!! En dat je zover bent al, hopelijk kun je er steeds meer van gaan genieten!
@Liekee WAUW gefeliciteerd!!!! Wat super zeg!! En inderdaad, het is nog vroeg, maar het begin is er ?? 
@Uiltjesfan Zo herkenbaar je berichtje… over de hoop die weer de grond in geboord is. Na een mislukte ronde, zeker eentje waarvan je veel verwacht had, is dat zo ongelooflijk lastig en vraag je je echt af of het ooit nog gaat lukken… Maar ook de meiden die hier zwanger zijn hebben zich dat vast vaak afgevraagd, hopelijk horen wij daar binnenkort ook bij ❤️ 

@Hier Met mij gaat het eigenlijk niet goed. Vrijdag de eerste echo gehad (CD10) en nog niks te zien, grootste rechts was 7.5mm links 6.5mm. Ze zei dat er voor woensdag sowieso niks zou gebeuren dus dat ik pas woensdag terug hoef te komen. Ik kan woensdag niet, dus is dinsdag geworden. Tot die tijd doorprikken met 50, want te vroeg ophogen zou niet goed zijn. Ben benieuwd. Maar gezien de koorts van mijn vriend verwacht ik er helaas niet veel van.. Vandaag gehoord dat mijn oma komende week gaat overlijden. Mijn oma is echt heel belangrijk voor me, zo’n band als ik met haar heb is echt niet te omschrijven… ik wilde zo graag nog aan haar vertellen dat het gelukt zou zijn, de eerste keer dat ik zwanger was ging het ook slecht met haar en was het spannend of ze het ging halen, op de dag dat ik toen ‘afscheid ging nemen’ kreeg ik mijn miskraam… nu zal ik het nooit aan haar kunnen vertellen en dat maakt me zo verdrietig ?

@Lovie Helemaal vergeten om op jouw berichtje te reageren zie ik. Wat een enorme opluchting dat alles goed is!! 
@Liekee wauw, een hele voorzichtige gefeliciteerd! Wat ontzettend spannend. Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan, het is je heel erg gegund!
Ik ga inderdaad morgen weer starten met spuiten. Begin weer bij de laagste dosis, 75 Menopur. Ze zijn bang dat er overstimulatie komt als ik nu al ga ophogen. Dus eerst 75 en dan kijken wat er gebeurt en oestradiol prikken. Ik heb direct even gevraagd wat er met de cystes zou gebeuren. Die hoeven niet weggeprikt te worden als het weer opspeelt. Ze verwachten dat ze uit zichzelf weer kleiner worden.
@MilouP wat een verdrietige tijd voor jou.. Zorg goed voor jezelf, doe rustig aan en neem je rust! Heel veel sterkte. Ik hoop dat er snel weer lichtpuntjes voor je gaan komen!

@MilouP Hoe was je echo gisteren?
Is je vriend helemaal weer opgeknapt?
Wat verdrietig van je oma! Ik hoop dat je steun en kracht uit de mooie herinneringen met haar kunt halen. 

@Xbelle Succes deze ronde weer! Wanneer mag jij weer voor een echo?

Hier is het vandaag de testdag en de testen zijn positief gebleven. We hebben op 8 maart de eerste echo dus nu de verlengde wachtweken in. 
Houd hoop meiden, ik weet niet hoe het bij ons gaat aflopen, we gaan natuurlijk van het beste uit,  maar hoe raar het allemaal kan lopen en wellicht is het - net zoals bij ons- bij een rare cyclus raak!

@xbelle Komende week dan ergens weer je eerste echo? Ik hoop dat die cystes eindelijk eens geen roet in t eten gooien.. duim voor je!
Dankjewel. Ik ben gelukkig die middag voor ze overleed nog langsgeweest, maar wat een ongelooflijk moeilijke week zo zeg...
@Liekee Ja mijn vriend is (op wat lang blijvende resthoest na) snel weer opgeknapt gelukkig. Hopen dat het niet te veel invloed heeft op de kansen ??. 
Dankjewel, gelukkig heb ik echt heel erg veel mooie herinneringen aan oma.. 
@Hier Wat een week... afscheid genomen van mijn oma, kort daarna is ze overleden, de volgende dag een echo in het zkh (dag 14): grootste 13,7mm. Dus doorspuiten, maar ook weten dat de kans waarschijnlijk tegelijk zou gaan vallen met de begrafenis... op dag 17 inderdaad 17.7mm, de pregnyl gelukkig een dag mogen uitstellen waardoor het iets minder tegelijk viel, toen de begrafenis... en tussendoor nog gewoon gewerkt. Nou je kunt me emotioneel echt opvegen.... ik verwacht er niet te veel van deze ronde; die koorts bij mn vriend zal echt niet geholpen hebben en de timing was door alle omstandigheden ook minder optimaal dan anders. Nouja, iniedergeval dus weer op het wachtbankje. We gaan het zien.... ik heb nu wat steken rechtsonder in mn buik, maar mn eisprong zou eergister geweest moeten zijn? Dat snap ik niet helemaal, maar het zal wel goed zijn. De vorige keer werd ik op het uur nauwkeurig 2 weken na het moment dat mn eisprong met pregnyl zou moeten zijn ongesteld namelijk?

@MilouP wat een heftige en verdrietige week! Zo lastig als het dan allemaal ook nog tegelijk valt.. Ik hoop voor je dat je inmiddels weer een klein beetje je rust gevonden hebt. Hou vast aan de mooie herinneringen! 
@ Hier. Dinsdag op CD 10 was er alleen iets van 11/12 te zien op dezelfde plek als eerder de cyste was gezien. Dus hoefde geen bloed te prikken. Vandaag weer teruggeweest en ze zagen eerst alleen weer de cyste (tenminste we gaan er maar vanuit dat het dat is). Toen ze nog wat langer en beter keek zag ze nog iets. Dit bleek 15/16 mm te zijn. Bloedprikken dus weer.. Vanmiddag de uitslag gekregen en het oestradiol was verhoogd: 0,5 nu. Dat paste bij een follikel van 15/16 mm. Dus waarschijnlijk geen cyste.
Nu door blijven spuiten en maandag terugkomen. Ze gaan er vanuit dat het er dan nog zit.. Ben benieuwd. Ik durf echt nergens meer vanuit te gaan, dus ben voorzichtig. Eerst maandag maar afwachten.. Voor mij klinkt de waarde niet echt hoog..
@Liekee jij had veel hogere waardes toch? Of werd er bij jou niet geprikt op oestradiol? Weet jij wat normale waardes zijn?
Hoe gaat het nu met je? Kom je de verlengde wachtweken een beetje goed door? Duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Spannend XBelle, ik ben heel benieuwd!! Snap dat je er niet op durft te hopen nog... maar hopelijk gaat het nu eindelijk echt lukken! Bij mij word er nooit geprikt dus ik kan je daar helaas niks over vertellen... 
Hoe gaat het Liekee? Hopelijk gaat alles goed? Nog 1,5 week voor de echo, die verlengde wachtweken lijken me echt zo spannend!
Ik zit nu op 7DPO... Nouja gezien alles wat er afgelopen ronde gebeurd is, heb ik niet echt verwachtingen deze ronde. We hebben het wel op de goede momenten gedaan, normaal kunnen we ons er goed toe zetten maar deze ronde was het echt even 'verplicht'. Voelt toch alsof de kans iets kleiner is als je eigenlijk beide geen zin hebt, maar mss is dat ook wel verwaarloosbaar. En dan natuurlijk nog die koorts: ik verwacht er niks van. Maar natuurlijk duim ik ondertussen ook heel hard ?. Ik had echt gehoopt dat het tegen deze tijd al weer raak was geweest, als het de eerste keer goed was gegaan zou ik eind april al uitgerekend zijn... hoopte toch de hele tijd dat ik op dat moment op zn minst weer zwanger zou zijn.. De moed zakt me soms toch een beetje in de schoenen, ronde 2 en 3 waren raak en gingen mis. Toen dacht ik 'oke blijkbaar heb ik wat meer kans dat het mis gaat, maar ik raak tenminste wel snel zwanger!' Maar dat laatste twijfel ik nu soms ook aan (ja ik weet het 2 op de 5 rondes is nogsteeds best veel)... Nouja, wie weet toch een wonder deze ronde ??. Het is opzich 'pas' de 6e keer een geslaagde cyclus met medicatie, maar wij begonnen (in mn medicatieloze maandenlange cyclus) tegelijk met een vriendin van ons en haar kindje is inmiddels al ruim de 1 gepasseerd... Dit klinkt allemaal heel pessimistisch en zo bedoel ik het niet hoor, het gaat mentaal best goed! Maar ik moest even mn gedachten van me afschrijven, ik hoop gewoon echt dat het ons binnenkort ook gegund is.. Nog een week geduld ?? 

@MilouP Jeetje wat een dubbele week zeg. Wel fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen. Heftig hoor zo alles tegelijk!
Hoe is het nu met je? Midden in de wachtweken nu dus? 
Ik snap je gedachten. Soms is het een beetje uitzichtloos he? Ondanks dat wij in een andere situatie zaten kan ik me goed in je inleven. Lekker hier van je af blijven schrijven he! 
@Xbelle 
Klinkt als een mooi ei! Ik ben benieuwd hoe het vandaag was. 
Ik heb even voor je teruggekeken qua waardes. Volgens mij hangt het ook af van je basale waarde. 
Mijn basale waarde is 259 pmol/L
1 keer had 283 maar toen groeide er niets
1 keer had ik 397 maar toen groeide er binnen 8 dagen niets
1 keer had ik 527 maar toen groeide er binnen 8 dagen niets
1 keer had ik 878, en toen had ik 4 dagen later 2 eitjes van +/- 13
Vermoedelijk heb ik een hogere basale waarde waardoor die waardes van 397 en 527 niet goed geinterpreerd werden toen. 
In mijn dossier staan de volgende waarde als richtlijnen:
73 - 550 = folliculair
550 - 2753 = ovulatoir
110 - 1652 = luteaal

@MilouP Ik snap je gevoel en dat je, zeker deze ronde, misschien ook wat minder verwachtingen hebt.. Het lijkt soms ook heel uitzichtloos, heel herkenbaar. Iedereen om je heen lijkt zwanger te worden en is soms zelfs (allang) bevallen en jouw buik is nog steeds leeg. Of je hebt zelfs nog geen enkele keer een echte kans gehad omdat het telkens niet tot een eisprong komt.. Ik hoop heel erg dat het jullie deze ronde gegund is! De succesverhalen hier geven hopelijk wel echt hoop en vertrouwen dat het goed kan komen. 
@Liekee Jeetje ja.. het lijkt me ook zo gigantisch spannend die eerste weken. De angst dat het elk moment mis kan gaan.. Ik hoop echt voor je dat die week die ongetwijfeld voorbij kruipt toch snel voorbij is en dat de eerste echo volgende week goed is. Dat het vertrouwen geeft en zorgt voor opluchting! 
Dankjewel voor het nazoeken van jouw uitslagen. Blijkbaar werken ze hier dus met komma getallen en vermenigvuldigen ze het niet.. Zo snap ik het beter en kan ik het inderdaad ook plaatsen in die verschillende categorieën. Mijn basale waarde is telkens 0,16/0,17 geweest. Ook laatst nog toen ze weer een follikel leken te zien en het dus door die waarde een cyste bleek te zijn. Dan ziet het er nu wel anders uit.
@Hier. De meting op dag 16 was goed, de follikel was gegroeid tot 18 bij 20 mm. Toen toch nog maar even bloed geprikt, voor de zekerheid om bevestiging te krijgen. Dat kreeg ik gelukkig. Oestradiol was nu 1,3 (1300) en het LH was ook al licht aan het stijgen. Volgens de verpleegkundige helemaal perfect en wist ze zeker dat dit een follikel mét eicel moest zijn. Kans is groot dat het de vorige ronde een follikel zonder eicel was en ik daardoor geen eisprong heb gehad.. Bloedonderzoek had het uit kunnen wijzen, maar goed daar was toen nog geen reden voor. Doen ze niet standaard. 
Voor nu dus wel voorzichtig positief. Vanmiddag meteen de Ovitrelle gezet. Volgende week bloedprikken om te zien of het progesteron nu wel verhoogd is. Ik merk dat ik nog heel voorzichtig ben. Pas als de uitslag volgende week ook goed is durf ik er wat meer vertrouwen in te hebben.. 

Terug
Bovenaan