Gonal F + Ovitrelle

@MilouP Wat jammer! :( Verstandig die evaluatie hoor, ik zou voor jezelf goed nadenken wat jij fijn vind en waar jij je fijn bij voelt. Sowieso is het goed om in de evulatie afspraken te maken wanneer je een stap verder gaat bijvoorbeeld. Ik hoop dat als je dat hebt, dat je ook meer rust krijgt. 
@XBelle succes met bloedprikken morgen! Hopelijk snel goed resultaat!
@EllenvR alvast succes donderdag! Hopelijk groeien er 2!
@All; vanmorgen dan éindelijk de echo. En ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, het zijn er twee!! Natuurlijk wisten we dat deze kans bestond, máááár het is ééneiig! Bizar! 
We moeten écht wennen aan het idee dat het er twee zijn omdat het niet onze voorkeur had ivm risico's. Ik moet volgende week weer voor een echo omdat ze niet goed konden zien of ieder zijn eigen vruchtzak had of dat ze deze delen. Als ze die delen zijn de risico's nog groter. Het maakt de zwangerschap nog spannender. 
Vanavond gaan we het aan onze ouders dan toch maar vertellen zodat we aan hen ook steun hebben. Ik ben heel benieuwd hoe ze reageren!

@EllenvR welkom hier! Wat vervelend dat jullie ook in de medische malle molen terecht zijn gekomen.. Die dubbele emoties soms zijn enorm herkenbaar voor alle vrouwen in dit traject denk ik. Je gunt het iemand zo, maar jezelf toch het allermeeste.
Hopelijk heb je donderdag een goede echo!

@Lovie haha, leuke dingen om naar uit te kijken nu voor jullie. En geloof me, dat winkelen komt wel ?

@MilouP neeee wat onwijs kut.. Om het maar gewoon zo te benoemen. Ookal had je het gevoel al is er altijd nog een sprankje hoop. Helemaal met voorgeschiedenis en het idee dat je eigenlijk april uitgerekend zou zijn ?. Ik hoop dat je snel de evaluatie gepland hebt staan zodat je de situatie kunt bespreken. De vele rondes zonder een uiteindelijke eisprong zijn helaas ook in dit forum niets nieuws, zo ook bij mij toendertijd. Onwijs frustrerend!
Zaadonderzoek kan echt geen kwaad en als het ZH hier voor open staat zou ik proberen je vriend hierin wel te overtuigen. Is voor hem een kleine moeite en geeft wel duidelijkheid. HSG kan, maar wat Lovie zegt lijkt me dat niet perse nodig aangezien je lichaam wel heeft laten zien dat het zwanger kan worden dus het lijkt toegankelijk te zijn.. IUI hadden ze het bij mij toen ook over, maar dan moest ik eerst een eisprong krijgen (aangezien ik die ook maar 2x heb gehad in al die maanden met medicatie). Om die dan zo optimaal mogelijk te benutten, maar eigenlijk was dat ook een twijfelgeval en hadden ze het eerder over IVF.. 
Neem je tijd hé en probeer ook echt om jezelf te denken. Hopelijk zal deze ronde sowieso iets beter verlopen qua omstandigheden en doet het mooie weer je goed. Dikke kus!?

@XBelle oeeeh ben heel benieuwd naar je uitslag morgen van het bloedprikken!?? Ik duim voor je meid!

@Liekee ik had je natuurlijk al gesproken, maar WAUW! Zo bizar, ondanks dat de kans er zeker was. Gewoon een eeneiige tweeling! Maar van harte gefeliciteerd ? Prachtig nieuws! Ben zo benieuwd hoe de ouders erop reageren.

@lovie Dankjewel voor je lieve lange bericht! Ik denk dat we nog wel even doorgaan met gonal inderdaad, maar dat wil ik ook graag. Meteen de eerste ronde de goede dosis (50ie) te pakken met een cyclus van 31 dagen en de 2e ronde exact hetzelfde. Dus het lijkt iniedergeval goed en betrouwbaar te werken. 
Een hsg schijnen ze ook te doen als je vaker vroege miskramen hebt, omdat het kan zijn dat de zaadcel er wel langs kan maar de eicel niet waardoor het niet goed innestelt ofzoiets. Nouja, en ze zeggen dat je de maanden daarna een grotere kans hebt op een zwangerschap, dus ik sta er niet per se negatief tegenover. Over het zaadonderzoek snap ik mijn vriends twijfel wel, van de 6 rondes was het toch 2 keer gelukt dus ook best een kans dat het bij hem gewoon goed is.. en afgelopen ronde was het misschien minder door koorts, maar dat is normaal… Maarja toch is het een keer matig gemeten, dat is ook niet zomaar… Ik weet ook niet of ik nu al IUI wil, aan de ene kant wel, aan de andere kant voelt het alsof ik dan nog maar recht hebt op x keer iui, x keer ivf etc terwijl dat nu nog helemaal niet zo voelt. Ik snap wat je zegt over pauzes, maar het voelt juist alsof we al zoveel pauzes hebben… dus ik wil er nog even niks van weten inderdaad ?? sowieso ben ik echt een zomertype, ik krijg echt energie van daglicht, ik hoop dat dat in mijn voordeel gaat werken omdat ik gewoon echt beter in mn vel zit in de zomer ook! dus als ik al een pauze zou nemen dan liever in de winter, haha. 
@XBelle Spannend, morgen bloedprikken, ik ben benieuwd!! Hoe is het op het wachtbankje? Of geloof je pas dat je daarop zit nadat je de bloeduitslag hebt? (Zou begrijpelijk zijn hoor!). Ik heb maandag weer mijn eerste echo en dan meteen ook evaluatiegesprek, ben benieuwd. Echo op dag 10 is bij mij nog nooit iets op te bekennen hoor, pas vanaf dag 12 of 14 ofzo. Maargoed wel fijn dat het gesprek meteen ook kon!
@ellenvr Jeetje dat lijkt me ook verwarrend zeg! Iui en toch weer ivf en dan toch weer niet! Maar wel heel fijn natuurlijk dat de uitslag van je man uiteindelijk toch beter was dan de eerste uitslag. Wel bijzonder (en fijn) dat ze nu 2 follikels proberen ipv 1! Ik heb er nog nooit 2 gehad, maar zou dat echt zien als een dubbele kans! Zou soms best ietsjes meer willen prikken, maarja dan is er ook weer een risico dat het er te veel worden en dat wil ik al helemaal niet… 
@Liekee Jeetje wat bijzonder zeg! Gefeliciteerd! Zo zie je maar dat je het echt allemaal niet in de hand hebt. Leuk, naar jullie ouders om het te vertellen, geniet ervan!
@xbo Ja precies die hoop blijft er altijd, ‘misschien lukt het nu juist, dat hoor je vaker in de ronde dat mensen er juist geen vertrouwen in hebben’. Nouja, niet dus. Gelukkig werkt de gonal (tot nu toe dan) iniedergeval heel goed, dat helpt wel echt, dat ik nu wel steeds verwacht de volgende ronde weer een kans te hebben en niet pas weer maanden later…. Het is ook niet zo dat mijn vriend het zaadonderzoek niet zou willen doen, zeker niet als ik het graag zou willen, maar ik snap hem wel. De vorige keer deden ze helemaal niks met de matige uitslag, als ze nu weer niks doen dan is het zonde van zn eigen risico. Maar dat gaan we allemaal bespreken maandag! Over HSG zie ook hierboven; als het heel vroeg misgaat dan is dat onderzoek dus juist nog wel geïndiceerd schijnt, het kan zijn dat de zaadcel er wel langs kan maar de eicel niet… 

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties ❤️. Zo fijn aan dit forum dat iedereen je echt begrijpt!! 

@Liekee Jeeeetje wat een verrassing! Je wist natuurlijk dat er een kans was op een tweeling, maar ééneiig.. Super bijzonder! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het er nog spannender op is geworden met dit nieuws. Hoe reageerde de familie?! 
@EllenvR wat een lastig traject zeg met die wisselende resultaten en stappen. Heb je nog wel vertrouwen in het IUI traject dat je nu volgt? Fijn dat ze nu proberen om twee follikels te laten groeien, zou fijn zijn als je dan een dubbele kans hebt! Dit mag je dus nog twee rondes proberen begrijp ik?
@MilouP Fijn dat je maandag de evaluatie al hebt. Misschien dat je dan nog niks ziet, maar dan kun je misschien al wel het vervolg bespreken. Dat van HSG in combinatie met herhaalde miskramen wist ik niet. Ik heb wel eens gehoord van iemand dat het met OI niet lukte en na een HSG onderzoek met IUI direct raak was. Dat kan natuurlijk toevallig zijn, dat weet je niet.. maar misschien dat je het ze kunt vragen? Ik zou alle situaties met ze bespreken en doorvragen. Dan weet je hopelijk een beetje waar je aan toe bent voor de komende ronde. 
Fijn dat het in ieder geval weer lichter en warmer wordt hè! Het vooruitzicht van de komende dagen is echt fijn! Hopelijk geeft het je een beetje energie!
@Hier De progesteron waarde was 63 en duidt op een goede eisprong! Ben zo ontzettend opgelucht! Eindelijk hebben we een kans gehad.. Nu afwachten wat die kans ons gaat opleveren! 

@Liekee, Wauw wat een nieuws gefeliciteerd! Super leuk maar ook heel spannend natuurlijk! Hoe reageerde jullie ouders? 
@XBelle, wat fijn dat je een goede eisprong hebt gehad. Nu maar weer duimen! Hoe lang moet je nog op het wachtbankje blijven? 
Ja ik mag met deze ronde er bij nog 2 keer proberen. Het vertrouwen houden is wel lastig soms omdat we er eigenlijk na ronde 4 vanuit gegaan waren te starten met IVF. Maar omdat de uitslagen van mijn man op dat moment weer positief waren wilden ze toch door met IUI. Het kan zo maar zijn dat als de uitslagen deze ronde weer minder zijn we toch al de volgende ronde starten met IVF. Maar we proberen elke ronde positief te blijven, het blijven toch weer kansen. 
Vanochtend echo gehad. BMS zag er goed uit, aan elke kant een eitje maar nog wel erg klein. Het is dus nog even afwachten of ze ook daadwerkelijk allebei gaan groeien. Maandag ochtend weer terug voor een nieuwe meting en ondertussen duimen. 

Hoi dames, 
Hoe gaat het met iedereen?
Vanmorgen weer bij de arts geweest voor een echo. Helaas geen groei, beide follikels nog steeds maar 10mm en BMS was precies hetzelfde gebleven. Heel vreemd voor mij omdat mijn cyclus altijd heel regelmatig is en ik rond dit moment toch altijd minimaal 1 duidelijk dominante folikel heb. Ik moet toegeven het maakt me toch een beetje onzeker. Ik moet weer ophogen, deze keer naar 200EH en vrijdag weer terug. Duimen maar weer. 

@xBelle Wauw, hehe een goede eisprong! Wat heb je daar een geduld voor moeten hebben. Hoe gaat het op het wachtbankje? Wanneer is je NOD? Ja echt onwijs fijn die zon ?. Voor de verandering kan ik deze week ook nog eens veel thuis werken (normaal bijna nooit), dus ga er lekker van genieten.
@ellenvr Wat gek dat ze niet doorgegroeid zijn als je altijd een regelmatige cyclus hebt. Ik weet daar echt niks van omdat ik zelf juist totaal geen regelmatige cyclus heb? hopelijk heeft de ophoging snel effect!

@Hier Ik ben net voor echo en evaluatie geweest. Er was 1 follikel van 14,7mm te zien, voor mijn doen echt heel groot op dag 10, ze hebben nog nooit iets gezien groter dan 8mm op dag 10. Daarnaast was mn slijmvlies maar 5.8mm terwijl dat nou juist altijd netjes dik is. Daardoor twijfelde de arts toch of het echt een follikel is, of misschien een restje cyste van de eisprong van vorige maand. Ik moet dus morgen alweer terug om te kijken. Ik denk zelf een cyste, want zo vroeg al? En zo’n dun slijmvlies? Maargoed, we zien het morgen.
Over de evaluatie: ze zei ‘zo zien jullie het natuurlijk niet, maar 2 keer raak in 6 maanden is echt wel een goede score, dus het ziet er echt medisch gezien gewoon hoopvol uit’. Ze liet de keuze bij ons of ik wel of geen hsg onderzoek krijg. Ze zei zeer waarschijnlijk werkt iniedergeval 1 van de eileiders, dus medisch gezien hoeft het niet, maar het vergroot wel je kans op een zwangerschap. Dus voor het vergroten van de kans mag ik het onderzoek laten doen als ik het wil…. Lastig hoor! Het kan komende donderdag al, maar dat vind ik wel heel erg kortdag, misschien volgende maand..? Moet er nog even goed over nadenken. Semenonderzoek mogen we ook herhalen als we het willen, maar ze zei dat ze VCM 15-16 helemaal niet zo slecht vindt, blijkbaar doen ze hier pas bij 3 iets. En tussen 3 en 15 kunnen ze IUI aanbieden maar dat doen ze ook niet altijd. Plus dat het in 2 van de 6 rondes gedaan heeft wat het moet doen, dus met die herhaling wachten we waarschijnlijk nog even. Wel héél fijn om eindelijk een arts te spreken die de tijd nam, nu veel om over na te denken… 

@EllenvR Rot dat er nog niks te zien was, terwijl je normaal regelmatige cycli hebt.. Ik heb hier helaas ook geen ervaring mee. Ik heb voor deze cyclus al twee jaar geen cyclus gehad.. Hopelijk geeft de ophoging een extra zetje en zien ze vrijdag meer. Hoop het voor je! Heel herkenbaar die onzekerheid. Zo lastig telkens dat afwachten en maar weer zien of het positief of negatief is..
@MilouP Fijn dat je een fijn gesprek hebt gehad! Zo te horen heb je alle opties kunnen bespreken. Jeetje wat snel al voor het hcg, donderdag al. Lastige beslissing! Mocht je er voor kiezen, kun je deze cyclus dan doorgaan of moet je deze dan staken? Hebben ze nog advies gegeven wanneer het beste is om een zaadanalyse te herhalen (mocht je dit willen?) En zou je dan ook verder kunnen gaan met IUI? Als ik het goed lees zitten jullie dan maar net boven de bovengrens, of niet? 
Mm gek met het follikel en het bms.. Ik moet zeggen dat ik 5,8 helemaal niet zo slecht vind klinken. Bij mij is het tot nu toe niet dikker dan 6/6.5 geweest en in het zkhs zeggen ze ook altijd vanaf 5,5 dat het prima is. Maar goed, geen idee.. Misschien kun je eventueel nog bloed prikken v/d week op oestradiol als er nog geen duidelijkheid is over een cyste of follikel? Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt!
@Hier. Klopt, die eerste hobbel zijn we over. Heel fijn! Maar ik moet zeggen dat je vervolgens ook zo weer in de onzekerheid van de wachtweken vervalt.. Zit nu op 12 DPO.. Donderdag is mijn NOD. Nog steeds gespannen/grote borsten en gisterochtend heel licht bloedverlies (twee druppels)  Schrok me een hoedje, het was pas 11 DPO. Maar later dacht ik.. het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn.. Vandaag nog steeds heel licht roze, zet niet door. 9 DPO en gisteren (11 DPO) getest, maar negatief. Durf nu niet meer te testen tot in ieder geval donderdag.. Maar weet niet zo goed wat wel het beste moment is.. Mochten jullie tips hebben, graag! 

Terug
Bovenaan