Gonal F + Ovitrelle

@MilouP, wat een heftige tijden meis. Dat moet veel energie kosten.. en ik herken je neerslachtige gevoel heel erg. Het blijft een rollercoaster van teleurstellingen, weer hoop opbouwen en (in mijn geval vaak) weer terug.. Wees lief voor jezelf, dat is de enige tip die ik echt vond helpen. Hoe voel je je nu? En je weet het nooit! Ik heb wel vaker gezien/gelezen dat een poging waar totaal geen hoop achter zat, uiteindelijk dé poging bleek! Ik duim!
@XBelle, wat fijn!! Eindelijk! Ik gun je zo een mooie eisprong, dat is al een stap vooruit. Zet 'm op daar en ik hoop dat je progesteron er ook goed uit ziet volgende week!
@Liekee, die weken zijn vreselijk moeilijk. Ik herken het zo.. ik kreeg uiteindelijk met 6 weken vrij heftige bloedingen waardoor we iets eerder mochten kijken maar ik heb niet echt rustig gezeten tot aan 10-12 weken (ik ga het niet mooier maken dan het is..). De verloskundige zei dat ''gezonde kinderen er niet zomaar tussen uitpiepen'' en dat heb ik wel heel erg voor me gehouden. Probeer kleine genietmomentjes in te bouwen en ergens vertrouwen te vinden. Nog even!
@XBo, ook benieuwd hoe het met jou gaat! :)
Hier vandaag 15+5 alweer.. ik voel me oke, alleen de laatste week erg vermoeid en vaker hoofdpijn en wat misselijk. Misschien teken om wat rustiger aan te doen. We hebben ook de pretecho gehad.... wij krijgen een meisje!!! Zo'n ontzettende verrassing, omdat we écht bijna zeker dachten dat het een jongen zou zijn. Ik krijg elke keer kriebels van geluk bij het idee en het shoppen is begonnen!
(Terwijl ik dit typ twijfel ik of ik dit moet plaatsen - wil echt niemand nare gevoelens geven. Ik leef enorm met jullie mee en check vaak hoe het gaat met iedereen. Vind het toch leuk om even een teken van leven te geven, maar mocht dit vervelend zijn.. heel veel sorry's!)

@Liekee de 8e heb je de eerste echo toch? Had ergens in mijn hoofd morgen.. Zo spannend, maar zo fijn dat het dan eindelijk zover is. Die wachtweken zijn een grote ellende, en zoals Lovie ookal zegt vond ik het eerste trimester qua wachten ook gewoon heel zwaar. Je leeft van mijlpaal naar mijlpaal, de eerste echo, termijnecho, eventueel de NIPT, 13 weken echo, eerste trimester die voorbij is met de risico's, maar het is heel fijn als je morgen weet hoe het zit. En we gaan natuurlijk van het allerbeste nieuws uit ? Hopelijk kun je naast de onzekerheid ook een beetje genieten van het idee dat je zwanger bent. Ik denk aan jullie!
@MilouP agh meid, wat een ellende allemaal.. Gecondoleerd met het grote verlies. In combinatie met je vriend die ziek is geweest en alle stress/emoties snap ik ook dat je gevoel over deze ronde helemaal kut is.. Gelukkig heb je uiteindelijk wel deze ronde kunnen 'benutten', elke ronde er weer een. Hoe gaat het nu een beetje met je?? Dikke kus voor jou hoor!
@Xbelle wat fijn dat de echo goed was en je de Ovitrelle hebt mogen zetten. Ook dat het nu bevestigd is met bloedonderzoek, en hopelijk heb je volgende week een top progesteron waarde. Dan weet je in ieder geval dat het eindelijk een keer echt goed is gegaan, en dat geeft ook hoop! Ik duim voor je hoor!
@Lovie oooooh wat leuk, nog een meisje ? gefeliciteerd! Heerlijk he om nu echt een beetje dingetjes te kunnen kopen. Zijn jullie al begonnen met het kamertje, en heb je al dingetjes in huis gehaald? Wel balen van de kwaaltjes.. Hopelijk worden ze niet erger en nemen ze zelfs iets af wanneer je wat meer rust kunt nemen. 
Hier: net als Lovie vind ik het ook lastig om hier mijn verhaal te delen, al vond ik het ook wel weer fijn om af en toe wat te lezen omdat het me hoop gaf. Ik hoop dan ook echt dat jullie het niet vervelend vinden..Gister was ik 30 weken, ik voel me nog steeds goed. Eind deze maand ga ik met verlof en daar kijk ik wel naar uit. Vorige week wel corona gehad maar niet echt heel ziek van geweest dus dat is fijn. Meisje is lekker actief en trappelt veel. Merk alleen dat ik onwijs ongeduldig ben. De hele zwangerschap duurt voor mijn gevoel zo traag, maar meer omdat ik zoveel zin heb in haar komst. Buitenstaanders zeggen oh wat gaat het snel, maar ik kan niet wachten tot het mei is en ze komt ?

Hallo allemaal,
Ik zou graag mee willen schrijven hier op het forum. Mijn man en ik zijn inmiddels ruim 2 jaar bezig en ik ben sinds woensdag weer begonnen met het prikken voor IUI ronde nummer 5. 
Afgelopen maandag is mijn beste vriendin bevallen, ben ik peettante geworden van haar prachtige zoontje maar werd ik ook helaas 4 dagen voor NOD ongesteld. En ik merk dat ik het ontzettend moeilijk vind om met de dubbele emoties om te gaan. Ik ben oprecht zo ontzettend blij voor haar, en trots dat ze mij gevraagd heeft om peettante te zijn van haar kindje. Maar de teleurstelling dat er wederom een ronde voorbij gegaan is zonder dat het is gelukt hakt er deze keer even goed in. 
Ik merk dat het helpt om jullie verhalen te lezen en dit nu even van mij af te schrijven. En hoop snel positieve updates te mogen lezen van degene die op het wachtbankje zitten. 

Groetjes, 
Ellen

@Xbelle wat fijn dat jullie nu een kans maken!!! Ik snap dat je nog een beetje voorzichtig bent maar het ziet er wel echt goed uit. Fijn ook dat je mag prikken op progesteron. 
@MilouP hoe is het met jou? Bijna uit de wachtweken toch? Ik duim voor jullie en ben benieuwd!
@Lovie 
Ik hoop dat je het jezelf gunt om wat rustiger aan te doen! En leuk een meisje, uiteraard was een jongen net zo leuk hé! Maar leuk dat jullie het nu weten en dat je lekker kunt shoppen! 
@XBo Fijn dat je verlof in zicht komt. Kan me voorstellen dat in jouw werk het zwaarder wordt! En gelukkig niet zo ziek van corona!
Nee helaas pas volgende week echo, maar gelukkig schiet het op!
@EllenvR
Welkom! Kan me de dubbele emoties voorstellen. Je gunt het een ander, maar je gunt hetzelf ook héél erg. Ik hoop dat je je verhaal hier kwijt kunt, wees welkom om het in ieder geval te delen en weet dat je niet alleen bent!

Ik ben helaas vandaag weer ongesteld geworden :(. Zei al dat ik geen verwachtingen had van deze ronde, maar het is toch elke keer weer even flink balen… zou het ooit een keer wel lukken? Ik merk dat mn vertrouwen wel een deuk begint op te lopen… het blijft toch ook in mn hoofd zitten dat ik eind april uitgerekend had kunnen zijn, het is nu al bijna april en nog niks ?. maandag weer bellen voor nieuwe gonal-f en meteen ook beginnen met prikken, als het afgelopen ronde niet zou lukken zou ik ook weer een evaluatie krijgen met de arts (want hebben er nu 6 rondes met medicatie opzitten waarin ik daadwerkelijk een eisprong gehad heb, 4 met letrozol en 2 met gonal-f). Geen idee wat ik van de evaluatie kan verwachten, maar we plannen het maar gewoon in, ik denk dat ze gewoon zeggen ‘ga zo nog maar even verder’. Heel misschien een HSG? Of zaadonderzoek herhalen? (Omdat het VCM bij de enige test 16 was, dus randjerandje… maar mijn vriend vindt dit niet per se nodig omdat ik wel 2 van de 6 keer even zwanger was (maar het toen mis ging), en hij vindt dat we het niet moeten doen als er geen vervolgstap aan vast zit, dan gooi je je eigen risico gewoon even weg) Of heel misschien zelfs bespreken wanneer we overstappen op IUI, weet niet na hoeveel rondes ze dat doen?? Verder even rust pakken nu, alles met oma afgelopen maand en zelf ziek zijn heeft veel energie gekost. En merk ook dat ik de oorlog best heftig vind en dat het me wel bezig houdt (ik lees nu het nieuws niet meer, dat helpt), het is druk op mn werk (wat ik wel heel leuk vind! Maar ik ben achter gaan lopen door mn afwezigheid door ziekte en oma, dus dan is het extra druk). Maargoed, dus rust pakken en dan heel hard hopen op volgende ronde ??. Sowieso zit ik in de lente altijd veel beter in mn vel dan in de winter, wie weet helpt dat ook iets! Dan kan ik weer lekker op de racefiets stappen, ga ik meer wandelen, lekker veel buiten zijn! 

@Liekee ik kan me zo goed voorstellen dat je die onzekerheid hebt, zeker als je er zoveel voor hebt moeten doen realiseer je je hoe fragiel alles is…. maar het gaat veel vaker goed dan fout, hou je daaraan vast ??. Ik lees later ook je laatste berichtje, wat lastig zeg dat je dat gevoel hebt en dat je gewoon echt niet even kunt kijken of iets of het wel goed gaat. 8 maart de eerste echo lees ik, ik hoop op een prachtige echo en dat je er daarna voorzichtig iets meer vertrouwen in mag krijgen!
@Xbelle Hehe, yes eindelijk een echte kans! Ik duim voor je!!! Ja precies wat je zegt, het lijkt zo uitzichtloos en iedereen lijkt zwanger te worden. Ik ben soms echt bang dat het bij ons nooit gaat lukken, maar dan denk ik ook weer dat waarschijnlijk iedereen in een traject dat wel eens heeft en dat het bij veel uiteindelijk toch lukt! 
@Lovie Dankjewel! Jeetje 16 weken alweer, dat schiet al op zeg… En wat leuk een meisje (haha had ik bij een jongetje ook gezegd, maar gewoon leuk om het te weten). Hoelang heeft het bij jullie uiteindelijk geduurd? Ik voel me wisselend, dag dat je ongesteld wordt is voor iedereen een baaldag denk ik, en na alles afgelopen maand voel ik me even gevloerd. Maar ik ben minder verdrietig dan andere rondes, omdat ik al niet veel verwachtte. 
@xbo Dankjewel ❤️ . Jeetje 30 weken en bijna met verlof, het voelt echt als gister dat je hier berichtte dat je test positief was! Haha lees nu nadat ik dat getypt heb dat je zegt dat het voor jouw gevoel heel langzaam gaat en buitenstaanders zeggen wat snel, hahaha.
@ellenvr ‘welkom’! Jeetje ik snap je dubbele emoties zo! Mijn beste vriendin heeft een kindje van ruim 1, terwijl we tegelijk begonnen met proberen, het heeft gelukkig totaal geen invloed op onze vriendschap maar dat hoeft niet te betekenen dat het nooit lastig is… je schrijft dat je prikt en IUI krijgt, wat is de reden dat jullie in een traject zitten? Doordat het langer duurt, of heb jij bijv PCOS of iets?
Zelf heb ik PCOS met een cyclus gemiddeld tussen de 6 weken en 4 maanden. Daarom eerst letrozol gebruikt en nu gonal-f. Nu 6 rondes een eisprong gehad, maar loop al bijna een jaar in het ziekenhuis… 

@XBo, ah wat fijn dat je verlof dichterbij komt zeg! Snap dat je er wel aan toe bent, lekker genieten. Hopelijk gaat de tijd dan ook snel zodat je niet al te lang geduld meer hoeft te hebben! Ik heb al wel wat kleding setjes gekocht maar verder weinig.. We hebben al wel ongeveer gezien wat we willen voor het kamertje dus maar eens gauw beginnen!
@XBelle, wanneer mag je prikken? Ik duim!
@Ellen, welkom! Wat een dubbele tijd voor jou.. ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik probeerde te onthouden dat blijdschap en verdriet naast elkaar konden staan en je dat ook zo mag ervaren.. misschien kan je er iets over delen als je vriendin iets verder in de kraamtijd is? Dat luchtte mij wel op om even mn eerlijke gevoel kwijt te kunnen. Op naar een mooie ronde voor jou!
@Liekee, oh meis ik duim heel hard voor je! Wat zullen deze laatste dagen nog als enorm lang voelen.. bijna ben je er! Hou vol en probeer geen scenario's meer te bedenken, hoe moeilijk ook.. Dat scheelt een hele hoop energie! Deel je gauw wat na je echo? Denk aan je!
@MilouP, ik zat al even te lezen of je een update zou posten, maar wat ontzettend jammer dat je helaas ongesteld bent geworden ?. Ook al had je het niet durven hopen, er is altijd een sprankje hoop wat je doet leven en dat hoort ook.. Wacht de evaluatie even rustig af, en wie weet adviseert de arts ook wel om het zaadonderzoek over een tijdje te herhalen om zo een goede beslissing te kunnen maken voor de eventuele volgende stap. Gonal slaat goed aan, dus ik denk dat ze daar misschien nog wel even mee door willen gaan? En HSG zou opzich niet nodig zijn denk ik, gezien je wel eerder zwanger raakte. En vergeet jezelf niet! Ik herken je onrust en "haast" die je hebt heel erg, ik wilde ook alleen maar door door door. Achteraf weet ik dat dat echt niet goed was voor me, dus overweeg ook of je naar een moment wil toewerken om een eventuele pauze wil inlassen voor jezelf. Wilde ik niks van horen, maar achteraf heeft de pauze tussen IUI en IVF (2,5 maand inclusief een vakantie van 3 weken) me erg geholpen, mentaal sowieso en fysiek denk ik ook! Bij ons heeft het uiteindelijk 2 jaar geduurd.. 11 pogingen  IUI in 1.5 jaar en daarna dus een pauze en 1 IVF punctie en cryo terugplaatsing. Maar daar ben je nog lang niet! Helpt het misschien ook om wat mentale ondersteuning te zoeken via her ziekenhuis? Is voor iedereen trouwens een aanrader. Wilde ik ook helemaal niets van weten maar is echt fijn om met een vreemde dat eerlijk te delen. Wees lief voor jezelf en ik stuur je heel veel liefs en positieve vibes! 

@MilouP Wat ontzettend balen zeg.. Ook al had je geen hoop, toch zakt de moed je weer even in de schoenen kan ik me voorstellen. Ik hoop voor je dat je binnenkort contact kunt hebben met de arts en het vervolg kunt bespreken, een plan voor de komende rondes. Ik kan me goed voorstellen dat je het lastig vindt om vertrouwen te houden, maar wat je zegt.. Bij veel hier komt het uiteindelijk wel goed.. Maar die zekerheid kan niemand je geven. Heel lastig en herkenbaar.. Houd hoop, dikke knuffel voor jou! Succes morgen met de nieuwe ronde en blijf goed voor jezelf zorgen. Probeer voldoende rust te pakken en wees een beetje lief voor jezelf!
@Liekee zo lastig die onzekerheid.. Ik hoop dat je de laatste dagen goed doorkomt. Ik duim voor een heleboel positiviteit voor jou dinsdag!
@Lovie Gefeliciteerd, wat leuk een meisje! En super leuk dat je nu gericht kunt shoppen. Succes!
@EllenvR Welkom, schrijf vooral mee! Heel herkenbaar zoals jij je gevoelens omschrijft. Je gunt het ieder ander, maar je gunt het jezelf ook heel erg.. Ik hoop dat het je helpt om een beetje van je af te schrijven. Ik heb hier zelf ook eerst lang meegelezen, maar het van me afschrijven helpt me wel erg om er wat beter mee om te kunnen gaan. 
@XBo Jeetje dat klinkt alweer zo ver, 30 weken! Fijn dat je aan het einde van de maand met verlof gaat. De laatste loodjes dus nog op je werk, het einde is in zicht!
@Hier Afgelopen woensdag moet de eisprong zijn geweest. En ik denk dat ik het gemerkt heb. Heel duidelijk eigenlijk. Ik werd wakker met een zeurend  gevoel/ krampen alsof ik ongesteld moest worden, maar dan alleen links. Zitten en opstaan was heel gevoelig. Dit hield een paar uur aan, daarna ging het over. En sinds 1 dpo gigantisch gevoelige borsten.. Zit nu op dag 4 dpo. 
Ik mag woensdag (7dpo) bloedprikken. Merk dat ik er heel erg mee bezig ben. Vind het heel lastig om het van me af te zetten. Als ik mijn gevoel volg denk ik echt dat er een eisprong is geweest, maar ik durf niet meer op mijn lijf te vertrouwen.. Het staat al bijna twee jaar stil, dus ik geloof het alleen als de bloeduitslag het uit wijst. Dus nog even afwachten..

Hoi allemaal, 
Dank jullie wel voor jullie warme welkom! 
@Liekee, ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat de onzekerheid niet ophoud bij een positieve test. Sterker nog dat er dan een heel nieuw traject aan onzekerheden begint. Ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt. 
@MilouP, Wat balen joh dat je ongesteld bent geworden! Ook al heb je weinig of geen verwachtingen als het moment daar is dat je menstruatie doorbreekt doet het toch weer even zeer! Ik hoop dat je inderdaad een beetje tot rust kan komen. Zo te lezen heb je wel even een pittige periode achter de rug. Ik duim in ieder geval voor je voor een positieve volgende ronde! 

Wij zitten in het traject omdat we na anderhalf jaar zelf proberen naar de huisarts zijn gestapt. Gelukkig heeft ze ons snel kunnen doorverwijzen naar de fertiliteitsarts. Daaruit bleek dat de zaadkwaliteit van mijn man heel beperkt is. In eerste instantie leken ze zelfs gelijk te willen starten met IVF maar na een nieuw zaadonderzoek bleek de kwaliteit toch goed genoeg om eerst IUI te proberen. We bekijken het wel per ronde want na ronde 3 hebben ze eigenlijk weer op het punt gestaan voor IVF. Vanwege een korte wachttijd voor IVF mochten we wel nog ronde 4 van de IUI proberen daaruit kwamen weer positieve uitslagen en nu gaan we dus toch door met IUI en wachten we de uitslag van ronde 5 maar weer af. In totaal doen we maximaal 6 keer IUI en starten daarna sowieso met IVF. 
@Lovie, gelukkig weet zij al van ons traject en is ze heel begripvol. Ze weet ook dat ik oprecht heel gelukkig voor haar ben maar geeft me ook ruimte voor mijn verdriet hoewel ik haar daar in haar kraamtijd niet te veel mee wil belasten maar ik vind het wel heel fijn dat ze zoveel begrip toont. 
@XBelle, spannend zeg! Ik snap dat het heel lastig is om op je lijf te vertrouwen na zo'n lange tijd. Succes woensdag en ik duim voor je dat het echt een eisprong is geweest! Hoe snel krijg je zo'n bloeduitslag terug? 

@hier, Ik mag aankomende donderdag voor de eerste echo van deze ronde. Ik ben deze keer 2 klikjes omhoog gegaan en zit inmiddels op 175eh en voel beduidend meer gebeuren deze ronde dan de vorige keren. Ze proberen deze ronde 2 eiblaasjes te laten groeien, tot nu toe was het er elke keer 1. Ik ben dus heel benieuwd donderdag of al dat gerommel in m'n buik inderdaad positief nieuws betekend.

Terug
Bovenaan