Gonal F + Ovitrelle

@XBelle, Wat fijn dat jullie toch een kans hebben deze ronde en dat je ook de eisprong hebt gevoeld! Ik ga voor je duimen dat het nu ook voor jou raak mag zijn!! 
Ik snap heel goed je twijfels of je nog wel vertrouwen hebt in OI. Voor mij was dat ook echt wat mij er toe heeft doen beslissen om de overstap te maken naar IVF. Wij hebben ook onze terugplaatsingen in een ander ziekenhuis gehad. Ik moet zeggen dat me dat erg is meegevallen. Uiteindelijk is IVF een stuk intensiever maar ik had wel het gevoel dat we een stap vooruit hadden gezet. 

@Camhay, hoe gaat het nu met jou meis? Nog geen menstruatie te bekennen hoop ik? Ik blijf voor je duimen hoor ook al is het zo'n gekke ronde voor je nu. 

@Just-Me, wat balen meis dat je je zo beroerd voelt! Hopelijk blijft de medicatie z'n werk doen en gaat het snel weer helemaal beter met je!! Ik snap je twijfels wel over de vakantie hoor, het is ook niks als je helemaal niks kunt omdat je je zo ellendig voelt. Aan de andere kant is het misschien ook wel een mooie kans om even tot rust te komen? 

@hier, nog niet zo veel te updaten. Het gaat hier eigenlijk goed, met vlagen misselijk maar niet heel extreem gelukkig. Wel merk ik dat ik alles veel sterker ruik en soms is dat een beetje overweldigend en dat mijn smaak wat veranderd is. Nog een ruime week en dan hebben we onze eerste echo bij de verloskundige, daar kijk ik wel heel erg naar uit :) 

@EllenvR Fijn dat het redelijk goed met je gaat! Spannend de echo volgende week! Hoeveel weken ben je dan? Ik snap helemaal wat je zegt over IVF. Het gevoel dat je dan een stap verder komt, dat is mijn gevoel ook. Met OI heb ik zo weinig echte kansen gehad eigenlijk..
@Just-Me Pff het schiet nog niet echt op dus.. begrijpelijk je twijfels over de vakantie, maar aan de andere kant weet je niet hoe je je dan voelt natuurlijk. Het kan in vier weken tijd ook helemaal anders zijn misschien? Ik hoop het in ieder geval heel erg voor je!
@Hier. Nou ik heb het goed aangevoeld zondag. Gisteren (3DPO) bloed geprikt en de progesteron waarde was 64. Een goede eisprong dus! Geen idee of het een enkele of dubbele eisprong is, dat kunnen ze denk ik niet aan je waarde zien? Vanuit het ziekenhuis hoef ik nu verder geen bloed meer te prikken, maar ik moet ze wel op de hoogte houden van het verloop. Heb deze ronde sinds de eisprong voor het eerst temperatuur gemeten en die blijft ook nog steeds stijgen. Nu afwachten dus!

Hey lieverds,

Hier gaat het weer beter gelukkig qua bacterie, maar mijn menstruatie is wel on aantocht helaas. Had er door alles niet heel veel van verwacht, maar toch een goede eisprong is hoop. Dus even weer een baaldag en dan zo maar bellen voor een uitgangsecho maandag of dinsdag. Ik verwacht dat mijn ms morgen doorbreekt. Temp is net al flink gedaald.

@just-me , hoe gaat het nu met jou. Jeetje je hebt ook flink wat ellende meegemaakt lees ik! En wat klote dat je je zo ziek voelt van de zwangerschap!. Wat klachten zijn fijn zodat je weet dat je zwanger bent, maar dit is natuurlijk wel extreem ??‍?

@Xbelle, wat een mooie waarde! Ik heb de keren dat ze gemeten hadden maar 28 en 33 gehad, je zit op het dubbele dus wie weet wel een dubbele sprong haha. Zegt niks natuurlijk? maar iig een goede kans! Nu dus op het tergende wachtbankje ??

Ik heb besloten de HSG niet te doen. Gewoon voor de rust. Het traject met injecties is al redelijk zwaar, en ik voel me net weer wat beter na deze 2 rondes met veel op bed liggen en pijn. Ik heb er gewoon even genoeg van en vooral het druk maken over de ingreep en of het uberhaupt wel werkt/tegenover de iets verhoogde kans, vind ik voor nu reden genoeg om het erbij te laten. Als ik nu nog 6 mnd of langer door zou moeten op deze manier, oke.. maar IVF komt er aan. En iets in mij zegt gewoon dat ik het even mag laten. Mijn zoontje komt volgende week ook terug van 3 wkn vakantie bij zn papa (voor het eerst dat ik hem zo lang heb moeten missen). En hij gaat naar school, dus ik wil er ook gewoon voor hem 100% zijn zonder krampen of me niet fit voelen. Omdat hij de laatste tijd al vaker een "zieke" mama heeft gehad.

Dus wij gaan 3 ronde gonalF nog even knallen en hopen dat het wat voorspoediger gaat verlopen. En ik ga me oriënteren op het aanmelden voor IVF. Spannend allemaal!

@Xbelle, dat is een mooie waarde! Ik zat normaliter altijd tussen de 60 en 80. Hoeft niet per se een dubbele te zijn hoor, de hoogte schijnt weinig te zeggen maar zelf vond ik het idee altijd wel fijn ?! Temperaturen gaf mij veel inzicht in mijn cyclus, wellicht voor jou ook! Ik duim voor jullie deze ronde!

@Camhay, fijn dat je je weer wat beter voelt. En een hele logische keuze denk ik, wat betreft de hsg. Ik snap je helemaal! Wel balen dat deze ronde toch niet gelukt is. Hopelijk komen er nog een paar mooie rondes aan!? Fijn dat je zoontje bijna thuis komt, 3 weken is inderdaad lang!

@Ellen, fijn dat het bij jou meevalt en goed gaat! Ik merk ook dat mijn geur en smaak erg sterk zijn en veranderd. Niet altijd even handig haha!
Ik ben deze week bijna niet buiten geweest, man wat is die misselijkheid alles overheersend.. Weer overleg gehad net en mag tijdelijk de dosis medicatie verdubbelen om te kijken of het dan wat wil zakken. Of de sterkere variant gebruiken maar dan voor enkele dagen. Dus ik ga maar het eea uitproberen. Gister was eten en drinken ook echt een probleem, ik wilde al spugen als ik ook maar dacht aan eten of drinken. En dan ineens, uit het niets om 21.30 u zei ik: Ooh ik ben zo’n zin in noodle soep! Gewoon een klein beetje. Ging er prima in en geen last van gehad. Leg mij maar uit hoe dat nou weer kan ?? Gelukkig kan ik met heel veel rust de meeste keren het spugen wel tegen gaan, dus dat scheelt wel. Ik heb alleen echt geen leven meer, voor mijn paard zorgen lukt niet meer, het huishouden is een uitdaging, boodschappen doen geen optie meer en met vriendinnen afspreken lukt niet want na langer dan 5 min praten word ik te misselijk. Dus ik vrees dat we maar telefonisch ons nieuws van delen? De buikpijn is er nog wel, maar veel minder. Ik kreeg die zakjes macrogol niet weg, maar gebruik nu de Roosvicee laxo en dat lijkt zowaar iets te doen. Nu hopen dat dat in elk geval zo blijft!

Maar goed, ik probeer het einddoel in gedachten te houden en heb nog steeds de hoop dat het wel afneemt in de loop van de zwangerschap ? Van de week kon ik even relativeren; een week geleden braken veel te vroeg de vliezen van het nichtje van mijn vrouw, maar dat ging een paar dagen goed. Ze moest alleen wel in het ziekenhuis blijven. Uiteindelijk hebben we hun daar afgelopen maandag ons nieuws verteld en ze waren dolblij! Echter de avond erna begonnen de weeën toch en is de tweeling met spoed gehaald. Ze zijn geboren met 29 weken, maar ze doen het vooralsnog heel goed. Het is wel spannend want ze zijn nog zo ontzettend klein… Maar ze blijken enorm sterk dus we gaan uit van het positieve. Zijn we toch nog héél even samen zwanger geweest en schelen onze kindjes straks minder dan een jaar❤️

@Just-Me Jeetje wat spannend met die twee kleintjes zo vroeg! Hopelijk blijft alles helemaal goed gaan en zijn het twee vechtertjes. Kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt, dat de kindjes straks niet veel van elkaar verschillen qua leeftijd en dan samen kunnen spelen! Heb je nog contact met de huisarts of verloskundige over de misselijkheid of is het gewoon echt afwachten en kijken wat helpt? Hopelijk neemt het de komende weken af, hoop het echt voor je. En tot die tijd vooral toegeven aan de noodlesoep als je daar zin in hebt, of je partner naar de winkel laten rijden als je wel een keer ergens zin in hebt?
Klopt wat je zegt over die waardes. Ik weet ook dat het niet veel zegt. Heb in ronde 2 een waarde van 63 gehad, maar toen was het dag 7 of 8 (op de piek). Nu had ik 64 op dag 3. Ben dan eigenlijk wel nieuwsgierig waar ik morgen op dag 7 zou zitten, maar goed dat heeft ook eigenlijk geen zin. Het is nu gewoon afwachten. Op welke dag had jij die waardes tussen de 60 en 80?
@Camhay Wat goed van je dat je een weloverwogen besluit hebt genomen. Logisch dat je even voor je eigen balans en gezondheid kiest en er nu ook voor je zoontje wil zijn. Fijn dat je hem snel weer ziet!♥️ Is de menstruatie inmiddels begonnen? Hopelijk verloopt de volgende ronde in ieder geval rustiger. Gun het je!

@Xbelle, terwijl ik dit type ben ik helemaal blij, want ik ben zowaar minder misselijk ?? Gister tot en met vanmorgen daarentegen echt de hele dag zware darmkrampen, alleen maar diarree en kóts misselijk.. letterlijk 18 uur lang rond de wc moeten blijven, ik kon wel janken ? dus het zal vanavond of morgen wel weer terug komen maar ik geniet er maar even van haha! Na wat inlezen blijkt dit zo’n beetje de tijd te zijn waarin je darmen langzaam wat plaats moeten gaan maken voor de baarmoeder, dus wellicht hebben die krampen daar iets mee te maken..

Ik mag inderdaad uitproberen met pillen waar nodig, maar dan wel met steeds Max 2 dagen hogere dosis. Wordt echt uitproberen dus, maar nu ff niet ? Hopelijk mag ik even een paar uur uitrusten en kan ik een nachtje doorslapen..

Wat betreft die waardes, de keren dat ze het controleerden was het ergens tussen 3 en 7 dagen na eisprong. En ik zat elke keer zo hoog, of het nou dag 3 of dag 7 was, maakte weinig uit. Bij mij leek dat dus ongeveer hetzelfde te blijven. Ik ben echt heel benieuwd hoe deze ronde afloopt voor jou!!

Jaa ik ben weer gestart? en deze ronde start ik eindelijk een keer zonder cystes! ???? mag wel met opgehoogde dosis starten dus hoop stiekem dat het weer snel gaat nu.

Hoeveel dpo zit jij Xbelle? Spannendddd ?? duim voor je mee meis.

@just-me...jeetje heftig, hoe gaat het met de kleintjes nu? En met jou wat beter? Beterschap, hopelijk gaat dit snel zakken zodat je lekker kan genieten van de zwangerschap.

Hi iedereen,
Even voorstellen omdat ik nog niet mee deed met dit forum. Ik ga eind september starten met ronde 1 Gonal F na 3 rondes Letrozol die geen enkel effect hadden jammer genoeg. Dus nog geen eisprong gehad en geen echte kansen :( Nu hebben we even 1,5 maand pauze ivm onze bruiloft eind september. 
Ik hoopte dat ik het deze maand even me af kon zetten, maar dat gaat toch niet zo goed merk ik. Om me heen wordt namelijk ineens precies nu iedereen zwanger en ik voel me daardoor toch wat "opgejaagd". Rationeel gezien weet ik dat dat nergens op slaat, want het is maar 1,5 maand, maar toch.. Ik zou het ook zo leuk vinden om ook zwanger te zijn en een kindje te hebben van ongeveer dezelfde leeftijd als de mensen om me heen. Jullie begrijpen dat gevoel vast heel goed.
@Camhay: heel veel succes & spannend nieuwe ronde nieuwe kansen :)!
@XBelle: ook heel spannend deze ronde lees ik, heel veel succes!
Liefs

Terug
Bovenaan