Gonal F + Ovitrelle

@Camhay Wat fijn dat je weer gestart bent! Hopelijk een ronde zonder gekkigheid nu?
@Ntje Welkom! Spannend dat je binnenkort gaat starten. Hopelijk kun je wel toeleven naar de bruiloft en hier helemaal van genieten! Daarna beginnen met de nieuwe stap. Bij mij bracht Letrozol ook niks op, was er razendsnel doorheen na drie rondes. Nu blijft het helaas ook nog steeds een enorme zoektocht, maar ik weet nu wel dat ik een eisprong kan krijgen. Ik hoop voor jou dat het ook een mooie eisprong en zwangerschap op gaat leveren! 
Wat je zegt over je omgeving herken ik helemaal. Dat maakt het heel erg lastig. En ik merk dat hoe langer ik bezig ben, hoe moeilijker ik het vind. De ene na de andere vriendin wordt zwanger, babyshowers.. Heel erg leuk, maar soms ook echt moeilijk en het kan je ook verdrietig maken. En dat mag er ook gewoon zijn! Houd wel hoop, want er is veel mogelijk! Dat probeer ik me altijd wel voor te houden, hoop houden en positief blijven. 
Hier is dat laatste nu even heel erg lastig. Had gisteren echt een rotdag, kon de hele dag om het minste of geringste wel huilen..
Afgelopen vrijdag had ik een lichte daling in temperatuur en daarna weer een stijging, dus dat leek positief. Hele weekend last van een opgeblazen gevoel gehad, obstipatie, met vlagen misselijk terwijl ik daar nooit last van heb. Heel vreemd. Maandag daalde de temperatuur weer licht, gisteren weer en 's Ochtends had ik ineens licht bloedverlies. Zat er even helemaal doorheen. Heb contact met het ziekenhuis gelegd, maar zij willen nu niks. Ik moet wachten tot het doorzet in een menstruatie en dan pas willen ze overleggen met de arts hoe ik verder zou moeten. Bij mij kan dit wel vier tot acht dagen duren voordat het doorzet, dus ik ben hier alles behalve blij mee. Ik voel aan alles dat het echt geen innestelingsbloeding is, dus ik snap niet waarom ze me zo aan het lijntje houden.
Ik heb nog gevraagd of ik progesteron mag prikken om bevestiging te krijgen of de waarde laag is. Maar dat had geen zin zei de verpleegkundige, ik heb gewoon een goede eisprong gehad want op dag 3 was de waarde goed. Ben zo boos. Ze zouden me monitoren deze ronde en na dag 3 hebben ze me na een goede waarde helemaal los gelaten. En nu dus op dag 9 alweer bloedverlies, veel te vroeg... En nu weten we dus niet wat er in die zes dagen gebeurd is.. Baal echt zo erg.. Inmiddels is de bloeding nog niet doorgezet, maar daalt de temperatuur wel verder.. zondag was het nog 37,3 en vanmorgen al 36,9. Het is sinds de eisprong niet meer zo laag geweest. 
Ik heb nu het ziekenhuis laten weten dat ik het uiterlijk tot vrijdag aan wil kijken. Als het dan nog niet doorgezet is, neem ik telefonisch contact op. We willen graag duidelijkheid, want ik weet nu totaal niet hoe en wat. Als het doorzet weet ik niet eens welke dosis ik straks moet gaan spuiten (75 is te weinig en 87,5 is te veel..) en of ik nou toch Utrogestan erbij mag gaan gebruiken.. We hebben nu besloten dat we zo snel mogelijk een gesprek met de arts willen aanvragen. Om de opties te bespreken. Ik wil alleen nog met OI doorgaan als ik ook Utrogestan (of Pregnyl) erbij krijg, anders ga ik de gok niet meer wagen.. De weg naar een eisprong is al een gedoe, laat staan de weg er na.. Ik kan die teleurstelling niet goed meer aan. Als ze hier niet in mee willen gaan, wordt het IVF. Dan is het niet anders en gaan we ons daar op instellen en voorbereiden..

@Camhay, wat fijn om zo een nieuwe ronde in te gaan! Ik blijf voor je duimen!

Welkom Ntje, voor jou dus toch ook de overstap. Ik hoop dat het voor jullie de oplossing is! Het zal misschien even zoeken zijn, maar zoals Xbelle zegt: er is zo veel mogelijk! Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan hè ? Maar hopelijk als de bruiloft dichterbij komt, heb je daar alle afleiding van en kun je lekker genieten!

@Xbelle, jeetje, wat moet dit frustrerend zijn! Je wordt zo ook echt op en neer geslingerd tussen hoop en onzekerheid. Ik snap dat je op je strepen gaat staan, lijkt me heel goed. Want ze kunnen van alles willen of niet willen, maar het is jouw lijf en jij moet dit met je partner doormaken elke ronde. Ik duim voor een goed gesprek voor jullie en snelle duidelijkheid..

@Just-Me Ik snap er echt helemaal niks meer van. Ik begin nu echt kramp te krijgen en het bloedverlies lijkt ook meer te worden en is helder tot donkerrood van kleur. Alleen vanmorgen had ik wel een temperatuursstijging (gisteren 36,9 en vandaag weer 37,2). Weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Het liefst zou ik nu al bellen, maar misschien beter om toch tot morgen af te wachten...?
Hoe is het nu met jou??

@XBelle: hè wat een shitzooi allemaal.. Ik duim alsnog heel hard voor je dat het misschien toch een innestelingsbloeding is - en als dat niet zo mag zijn, dat de menstruatie dan liever eerder dan later aanbreekt.
Ik leef enorm met je mee. Zo'n lang traject met al dat wachten en teleurstellingen is vreselijk en heel erg zwaar. Wat vervelend dat het ziekenhuis niet na dag 3 nog een keer bloed heeft geprikt om te weten hoe het ervoor staat. 
Wat zou Utrogestan of Pregnyl evt. voor je kunnen betekenen? Ik dacht dat Pregnyl als triggershot werd gebruikt voorafgaand aan de ovulatie. En in welk ziekenhuis zit je?
Ik begrijp ik heel goed dat dit even hele pittige en zware dagen zijn zo. Veel liefs en sterkte gewenst!!!

Aaah @xbelle shitzooi! Dit is zo klote en vooral als het ziekenhuis dan niks van duidelijkheid wil verschaffen. Ik heb dat ook vaak gehad en dat is zo enorm frustrerend. Alsof alles al niet zwaar genoeg is. Soms voel je je dan echt een nummertje. Prik gewoon die waarde he, dan heb je je zekerheid, zoveel moeite is het allemaal niet.
Dikke knuffel voor jou! Wel gek van je temp idd. Maakt het niet duidelijker zo.

Ik hoop dat ze je progesteron gaan geven om die lf wat langer te krijgen, dat is toch ook niet zo moeilijk allemaal pff. Goed dat je een gesprek hebt en goed aangeven waar je tegenaan loopt!

@ntje welkom! Spannnend dat je gaat starten! En had je via de fb natuurlijk al gelezen over de bruiloft ? probeer daar je focus op te leggen hoor. Al is dat super moeilijk natuurlijk met de omgeving en die zwangerschappen overal. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voorbij!

Aah, Xbelle, wat een narigheid zo. Heb je uiteindelijk nog gebeld vandaag, of wacht je af tot morgen? Wat gek dat je temperatuur dan wel weer omhoog is, terwijl je wel bloedverlies hebt! Dat helpt ook niet echt… Hoop dat ze nu in elk geval wel actie willen ondernemen!

@Hier, tja wat zal ik ervan zeggen ? De misselijkheid lijkt in golven te komen, een dag of drie echt heel erg aanwezig, ik kan mn hoofd niet draaien zonder dat ik bijna spontaan begin te spugen. En dan een dag of twee dagen iets minder en af en toe een uurtje gewoon weg. Vandaag zei iemand al: jemig je hebt wel werkelijk elk kwaaltje dat je kunt hebben! Eh, ja helaas wel. Maar ik moet zeggen, dat vooral die misselijkheid echt de boel verpest. Want de overige kwaaltjes zijn misschien vervelend, en moet ik misschien een tikkie rustiger aan doen even, maar daar kan ik gewoon alles mee doen. Maar als die misselijkheid opzet functioneer ik gewoon nog maar op 30% en daar begin ik echt heel erg van te balen eigenlijk.. Ik kan ook echt niet genieten dan.. Ik merk wel dat ik nog erg van echo naar echo leef, misschien ook des te meer omdat ik verder niet zoveel kan? Ik hoop dat we over 5 dagen weer een mooie echo hebben en ik dan iets minder onzeker ben. Ik ben gewoon zo bang dat ik te ‘snel’ blij ben nu en er toch nog iets mis is straks.. ? Wachten duurt gewoon lang ?

@Xbelle ik reageer even alleen op jou, lees nog steeds regelmatig mee maar echt de tijd niet om altijd te reageren. Weet ook niet precies je situatie maar ik lees dat 75EH niets doet en 87,5EH teveel is. Ik gebruikte eerst gonal-f, uiteindelijk opgehoogd tot 100EH en dit deed niets, 112,5 EH had ik overstimulatie. Elke ronde opnieuw, en mijn menstruatie begon dan vaak op dag 10dpo. BMS bleef altijd onwijs dun. En had ook vaak last van cystes, soms van 5cm..

Uiteindelijk heeft de fertiliteitsarts voorgesteld om een ronde gonal-F met menopur te gebruiken, en ipv Otrivelle Pregnyl. En die ronde was het raak. BMS was dikker dan het ooit was geweest, rond de 5mm. Menopur gaat per 75EH en werd dan aangevuld met gonal-f tot 112,5. Het was even zoeken, en ook weer net op het randje (had 2 dominante follikels maar ook nog wat kleinere die eventueel mee konden doen). Wie weet heb je hier iets aan en is het het overwegen/bespreken waard ?

Terug
Bovenaan