Gonal F + Ovitrelle

@Xbelle, dank je wel meis, voor je lieve reactie ❤️ En wat een rare ronde weer voor jou! Ik gun je zó een gewone goede ronde, zonder al die gekkigheid! Het is inderdaad bizar hoe snel je lijf op dat beetje extra iets gaat doen. Ik duim heel hard voor je dat de overige follikels ineens besluiten niet meer mee te doen en je de ronde kan afmaken met 1 of hooguit 2. Ik snap helemaal hoe het voelt als je misschien moet afbreken, zeker als de klok gewoon ‘doortikt’. Ik duim echt voor jullie deze ronde! Dan hoef je nog even niet verder te denken dan dit moment..

@XBelle, Het blijft weer gek allemaal bij je hè? Ik snap aan de ene kant wel dat ze voorzichtig willen zijn maar het blijft toch lastig om ronde na ronde zoveel spanning te hebben of je weer een kans krijgt. 
Ik duim voor je dat je alsnog een kans krijgt deze ronde!! Hebben jullie er wel al over nagedacht of overstap naar IVF al een optie is voor jullie? 

@Just-Me Ik ben benieuwd of je het effect van je bezoek aan de osteopaat gaat merken de komende dagen en of de misselijkheid en de buikpijn wat willen zakken. Ik begrijp wel dat je gevloerd was na die sessie, zoiets is vaak behoorlijk intensief. Ik hoop voor je dat je een goede manier kan vinden om tot rust te komen. 

@hier, De echo gisteren is super goed gegaan. We hebben onze kleine boon gezien met een kloppend hartje. Als we terug tellen ben ik vandaag precies 8 weken zwanger. Volgens de echo 7 weken 5 dagen maar de arts zei al dat het lastig inschatten is omdat alles nu nog zo klein is dat ze er wel eens een milimeter of 2 naast zitten met het opmeten en dat is dan net het veschil in dagen. Voor nu houd ze het op een uitgerekende datum van 29 maart. 
We hoeven ook niet meer terug naar het ziekenhuis en mogen met onze verloskundige verder. Ik moet zeggen dat ondanks ik ze heel dankbaar ben voor alles, ik blij ben dat ik voorlopig niet meer terug hoef als alles goed blijft gaan. 

@Ellen, super goed nieuws! Blij voor jullie! En ik kan me heeeel goed voorstellen dat je blij bent dat je voorlopig niet terug hoeft hoor, ik zou denk ik precies hetzelfde denken als het bij ons ook goed blijkt te zijn. Hebben jullie al een fijne verloskundige praktijk gevonden? Geniet lekker en hopelijk mogen jullie snel weer voor een echo ?

@Just-Me Succes vandaag met jullie echo!! Ik hoop dat jullie net zulk mooi nieuws krijgen. Ik duim me suf! 
We hebben gisteren contact gehad met onze verloskundige. Het is een praktijk waar 3 vriendinnen van me ook bij al hun zwangerschappen hebben gezeten en daar heel tevreden over waren. Eerste gesprek voelde goed, was natuurlijk even over de telefoon maar was wel een fijn gesprek. We hebben 1 september onze eerste afspraak staan. 

Jaaa ook hier een mooie eerste echo! Mooi kloppend hartje en precies 7 weken zoals verwacht. Ze waren heel tevreden ? wat onwerkelijk om dat te zien, maar zijn vooral heel opgelucht! Ook wij mogen naar de verloskundige, worden vanmiddag terug gebeld voor een eerste afspraak. Wat goed dat jullie ook een fijne praktijk gevonden hebben Ellen!

Dank ? Het is vooral de misselijkheid die alles onmogelijk maakt. Ik heb met mezelf afgesproken dat als het na zondag niet zakt, ik toch ga bellen voor andere medicatie. De gyn zei al: misselijkheid is vaak een goed teken, dan weet je dat er iets gaande is. Zo rond 8 weken is de piek en daarna worden je hormonen iets stabieler. Dus hopelijk wordt het in elk geval niet erger.. Verder eigenlijk vooral last van mijn stuitje (vooral bij lang zitten of stilstaan) wat heel normaal is schijnbaar. En sinds een paar dagen beginnen mijn borsten ook wat mee te doen, maar dat is allemaal prima te doen en niet constant aanwezig. Hoe gaat het met jou? Merk jij iets behalve de misselijkheid?

@Just-Me & EllenvR Zooo fijn dat alles helemaal goed was tijdens jullie eerste echo! Echt heel blij voor jullie? Hopelijk blijft alles nu helemaal goed gaan ♥️. Hebben jullie al een volgende echo bij de verloskundige gepland? 
@Just-Me wat ontzettend naar dat je nog steeds zo misselijk bent.. Moet je nog terug naar de osteopaat? Hopelijk kunnen ze je sterkere medicatie geven, zodat je je weer een beetje jezelf voelt!  Hier hoefde er vandaag gelukkig nog niks gecanceld te worden. Ik was echt behoorlijk zenuwachtig vanmorgen. Bms was gelijk gebleven. Rechts was er niks gegroeid, er zitten er nog steeds twee, van 13 en 10 mm. Links is er één gegroeid naar ongeveer 17 mm  (heel erg onduidelijk omdat al die blaasjes tegen elkaar aandrukken, leek eerst 14/15 mm). En dan zitten er nog twee van ongeveer 11 mm. Weer bloedgeprikt... De waarde was nu licht gestegen. Dat geeft me wel wat hoop dat er waarschijnlijk echt maar één dominant is. Het is in ieder geval niet ontploft ?. Vanmorgen op advies een keer 75 gezet ipv 87.5. Hopelijk geeft dat de grootste net een zetje om nog door te groeien en blijft de rest dan klein.. Het blijft spannend helaas. Morgen terug. Als er dan 5 12mm of groter zijn moet er gecanceld worden.. We blijven hopen dat het niet het geval is en dat ik alsnog de Ovitrelle mag gaan zetten?
@EllenvR We hebben al wel nagedacht over IVF en los van de punctie (daar zie ik echt heel erg tegenop..) en het feit dat het nog intensiever wordt en we dan voor mijn gevoel bij het eindpunt zijn beland, voelen we wel dat we er klaar voor zijn. Ik merk dat ik nauwelijks meer vertrouwen heb in OI en ik word echt gek van de onzekerheid elke ronde over onder- of overstimulatie en over veel te vroege bloedingen. Geen één ronde is hetzelfde geweest, er zit totaal geen lijn in. Mogelijk dat IVF dan veel zinvoller is. Dan mag er gewoon groeien wat er wil groeien en hoef je je (hopelijk) niet meer elke maand druk te maken om of er voldoende of juist niet teveel groeiende follikels zijn.  Ik twijfel alleen heel erg wat wijsheid is.. Gaan we nog één ronde proberen met OI? Of twee? En als we starten met IVF dan zo snel mogelijk of wachten we een paar maanden om mijn lichaam voor te bereiden? Bijv. d.m.v. acupunctuur. Hoewel ik bang ben dat ik daar eigenlijk ook niet rustiger van word. Vroeg of laat zal de punctie en het hele proces toch moeten plaatsvinden. Komt ook bij dat in het ziekenhuis hier alleen de metingen en de punctie plaats kan vinden. De terugplaatsingen vinden in een ander ziekenhuis plaats, verder weg. Het is een lastige beslissing, maar hopelijk gaat het wel wat meer kansen bieden. Ik heb nu nog maar één van de acht rondes (deze niet meegerekend) een goede eisprong gehad met een goede progesteron waarde..

Terug
Bovenaan