Gonal F + Ovitrelle

@Xbelle, je maakt het wel spannend zo! Had je vandaag alweer een echo? Hoe gaat het nu? Ik hoop zo dat je de ovitrelle mag gaan zetten!
Wij hebben 7 sept de eerste afspraak bij de verloskundige. Als alles goed gaat, zou ik dan 10 weken zijn.. nog even geduld dus ?
Ik heb vandaag de nieuwe medicatie gevraagd, die de huisarts van de week aanbood. Ik ben nu 3 dagen verder, maar ben nog steeds wat beurs van de osteopaat en de misselijkheid is niks veranderd. Ik geloof echt wel in wat hij doet, maar op dit moment weet ik nog niet of ik nog een keer terug ga. De behandeling was echt heel pijnlijk en zoals ik me nu voel ga ik dat niet voor mn lol nog een keer doen. (Als het echt verschil zou maken, zou ik het zeker doen hoor, maar merk echt nog niks) Zijn tips neem ik zeker mee en ben meer bezig met rust en ontspanning. Een beetje ongelukkig is dat die afspraak een dag voor de volgende echo is, die timing is niet heel lekker. Dus misschien laat ik het nu even zo en doe ik iets later gewoon wat ontspanningsmassages ?

Jaaaa we hebben de Ovitrelle mogen zetten!? Jeetje wat een dag.. Vanmorgen kwamen we bij de meting, was het bms iets gezakt naar 5 mm, heel gek. Toen bleek dat er rechts nu 1 van 16mm (3 mm gegroeid) en 1 van nog steeds 10. Links de cyste, 1 van 17/18, 1 van 12, 1 van 12/13. Je mag geen drie boven de 14 of vijf boven de 12 en daar was net geen sprake van, dus je zou denken dat je dan groen licht krijgt. Nou dat wist de verpleegkundige zonet nog niet, want je zou maar net diegene zijn eens in de vijf jaar die een vierling krijgt.. Ze wilde het echt niet op haar geweten hebben dat ik een vierling zou krijgen. We waren er echt een beetje klaar mee.. Die kans is natuurlijk heel klein en twee follikels waren ook nog veel kleiner.. Toch maar bloed geprikt en als de verpleegkundige de arts had gesproken zou ik teruggebeld worden. Nou dat duurde en duurde maar want de arts was druk? Na zes uur wachten werd ik eindelijk gebeld dat ik de Ovitrelle mocht zetten. De bloedwaarde was keurig 1,4 gebleven. Er is echter wel een risico op een meerling (tweeling), omdat er twee dominant zijn. We gaan het zien.. De Ovitrelle zit er in en wij gaan even bijkomen van de stress van afgelopen week?.
@Just-Me Oh dat duurt best nog een poos! Wordt je geduld weer op de proef gesteld. Hoe ben je er nu onder, is je stresslevel iets gezakt na het mooie nieuws van gisteren? Heel begrijpelijk dat je daar even niet naartoe gaat, zeker als je weinig effect ziet! Hopelijk doet de nieuwe medicatie z'n werk??

Hey Dames,
Ben ik weer. Ellen&just-me wat fijn jullie goede echos! ? hopelijk zakt jouw misselijkheid snel @just-me.

@xbelle, woehoe! Wat fijn meis! Ik had deze ronde ook trage follikelgroei en dik slijmvlies en op het moment dat mijn follikel 18 mm was, was mijn slijmvlies ook nog maar 5/6 mm. Gek he!

Ik was even inactief want ben dood en dood ziek geweest. 2 dagen na de Ovitrelle spuit kreeg ik koorts 39/40 graden en kon ik niet meer praten, slikken, eten. Zat tegen een ziekenhuisopname aan en mijn onstekingswaarde stegen boven de 200 uit. Na verder bloedonderzoek bleek ik een bacteriële infectie te hebben die zich in mijn keel had geuit. Nu een aantal dagen aan de antibiotica en gelukkig gaat het elke dag beter, maar wat heb ik mij ellendig gevoeld zeg ??‍?

Ik zit nu op 8 of 9 dpo (weet het niet zeker ivm mijn koorts). Maar had op 10 aug een positieve ovulatietest en moest de volgende ochtend pas de ovitrelle zetten. Uiteindelijk was ik daar dus ietsje te laat mee en was mijn eisprong al bezig uit zichzelf.

Ben benieuwd of deze ronde überhaupt wel kansen heeft geboden met alles eromheen. Ik moet na deze ronde een hsg onderzoek krijgen voordat we over gaan op IVF. Nu twijfel ik gewoon echt enorm. Het zou je kansen 10% verhogen (eileiders zijn open dus daarvoor hoeft het niet). En mag nog maar 3x zelf proberen. Dan zou ik dus voor 3 pogingen de HSG moeten doen. Ik heb niet het idee dat het nog bij mij ligt maar eerder bij mijn vriend zijn kwaliteit. En dan kan ik straks alsnog over op IVF. (Daar komen mijn eileiders sowieso niet meer aan te pas).

Ben het gedoe aan mijn lijf echt zo zat maar aan de andere kant wil ik natuurlijk wel alles proberen. Moeilijk?
Heb nu elke ronde nog ellende en pijn gehad dus even niks aan mijn lijf is al "spannend" genoeg. Lig er best wakker van...

@Xbelle, yes!! ? super fijn dat het alsnog mocht! Wat een ronde zeg! Nu hopelijk een beetje bijkomen de komende dagen en was het allemaal niet zonder reden ?

@Camhay, Ooh bah, wat naar! Ik heb ooit jaren geleden iets soortgelijks gehad, ik weet nog hoe ziek ik daarvan was. Echt naar! ? Hoop dat je je snel beter voelt meis! Ik snap je twijfel over deze ronde wel, wat balen dat je zo ziek werd, hopelijk heeft het niet teveel invloed gehad nee!

En ja.. over alles aan je lijf.. Ik snap je helemaal.. Wij gingen ook eigenlijk in juli/aug in gesprek over ivf en evt hsg.. Dat gesprek is mij gelukkig nog gespaard gebleven, maar ik zei toen exact hetzelfde tegen de echoscopiste bij de laatste echo. Het gedoe aan je lijf, de hormonen, je uit balans voelen, overal rekening mee houden.. De pijn en ongemakken, de twijfel en onzekerheid. Wat wordt je soms heen en weer geslingerd hè ? We weten natuurlijk allemaal waar we het voor doen, maar dat neemt niet weg dat het soms ook even teveel wordt. Het is nogal een aanslag op je lijf en je koppie. En je vriend kan hier helemaal niets aan doen, maar het lijkt me soms ook best frustrerend… Je hebt al nul controle over dit proces en als de natuur dan ook nog een beetje tegenwerkt lijkt me dat wel lastig..

Ik weet nog wel dat ik toen al min of meer besloten had, dat als we richting ivf zouden gaan, dat ik een maand of 2 maanden pauze wilde. Even bijkomen, geen naalden, geen ziekenhuis en mezelf een beetje als mezelf voelen… Het is gewoon super lastig als je al een tijd bezig bent. Het is een intensief proces en kost veel energie. En hoe graag je het ook wil, vergeet jezelf niet in het proces! Ik vrees dat de meeste van ons wel kunnen bevestigen hoe moeilijk het dan even wordt…

Maar, uiteindelijk gaat het lukken meis! Hou dat vast! En dan heb je kans dat je je nog een tijdje belabberd voelt (als je mijn geluk hebt ?) Neem je rust en ziek goed uit meis! Dit was wel een hele pittige week! Stap voor stap… Je komt er echt wel! ?

Dankjewel @just-me!

Ja precies dat idd.. het gedoe aan mijn lijf.
En die HSG, ik vraag me gewoon af of ik dat wil ondergaan voor nog "maar" 3x gonalF. Vooral ook omdat ik weet dat ik zwanger kan raken en een gezond kind op de wereld kan zetten. De kans dat het alsnog lukt in die 3 maanden is gewoon klein en lijkt me echt niet direct super verhoogd. Dan maak ik me liever klaar (mentaal) en eigenlijk ook lichamelijk, voor de ivf. Ik twijfel echt joh.. soms denk ik, stel je niet aan het is zo gedaan, gewoon doen. En de andere dag denk ik weer, nee....heb er nu geen zin in, het isnl toch extra spanning...laat me gewoon met rust haha.

Pfff moet toch volgende week mn keuze doorgeven want direct na menstruatie moet het dan gebeuren.

Mijn hemel… ik ben zo ziek geweest vannacht meiden ? Ik heb flinke obstipatie gehad afgelopen week (lang leve de zwangerschapshormonen) maar echt… ik heb uren badend in koud zweet op de wc gezeten, met een soort koliek achtige pijn die opkwam in een soort weeën. Me het onganse gespuugd puur van de pijn. Ik dacht dat ik flauw ging vallen, we hadden bijna 112 gebeld.. Dit kan toch niet helemaal de bedoeling zijn. Vanmiddag weer telefonisch overleg met de huisarts.. Die spreek in ondertussen drie keer per week ? Wat een ellende dit. Dat wil ik echt niet nog een keer.. Hopelijk is er iets dat helpt.. Sorry meiden, moest even van me af typen, ben best wel geschrokken ?

@Camhay en Just-Me Jeetje meiden, wat schrikken bij jullie allebei!
@Camhay, fijn dat het bij jou nu een beetje beter gaat. Hoe voel je je nu? Ik kan me voorstellen dat je daardoor niks meer van deze ronde verwacht. Ik snap je twijfels over IVF of HSG en Gonal helemaal. Ontzettend lastig om een goede beslissing te nemen. Want wat is een goede beslissing? Niemand kan het je vertellen. Het enige wat je kunt doen is luisteren naar wat je lichaam en je hoofd aan kan. Waar jij je 'goed' bij voelt. Als jij denkt dat een pauze beter is om mentaal en fysiek even helemaal bij te komen, is dat hartstikke begrijpelijk. Zodat jouw lichaam ook even helemaal rust kan nemen en je kunt opladen. Maar aan de andere kant gaat je gevoel van de kinderwens niet weg. Dat blijft ook tijdens de pauze.  Over HSG weet ik ook niet zoveel. Bij mij hebben ze dit nooit voorgesteld. Heb er zelf nog wel overna gedacht, maar ik dacht hetzelfde als jij. Wat levert het nog op voor die laatste paar keer? En zeker bij jou als je weet dat je zwanger kunt raken en kunt blijven. En met het stukje vanuit je man wat het moeilijker maakt. Dan is IVF misschien wel effectiever. Heel logisch dat je daar zo over na denkt. Ik zou echt voor jezelf bedenken wat je aankunt en hoe je je bij de verschillende opties voelt. Dat laat ik bij mij meestal maar de doorslag geven..
@Just-Me Hoe gaat het nu met je? Dit klinkt inderdaad echt niet goed hoor. Wat heeft de huisarts aangegeven? Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat er iets gaat komen dat helpt. Dikke knuffel voor jou!♥️
@Hier is de eisprong denk ik gisteren geweest. Heb het heel erg duidelijk gevoeld, zowel links als rechts. De enige keer dat ik het eerder voelde was in ronde 2 en dat was de enige echt goede eisprong. Hopelijk is dat een goed teken.. We wachten het af. Ik probeer maar telkens tegen mezelf te zeggen dat vd week vast weer een bloeding komt, om teleurstelling te voorkomen. Ze willen me deze ronde helaas nog geen utrogestan geven. Ik moet wel veel vaker bloedprikken. Eerst woensdag en daarna om de twee/drie dagen. Als de waardes dan weer niet goed zijn gaan ze bespreken in het artsen overleg wat wijsheid is in mijn situatie. Dat geeft opzich wel hoop. Al twijfel ik dus ook of nog doorgaan met OI wel echt zinvol is..         

@Xbelle, dank. Het is iets rustiger nu. Nog wel krampen en steken in mijn darmen, dus echt lopen doe ik niet graag maar het is lang niet zo erg meer! Heb sinds gisteren Emesafine voor de misselijkheid, wat het randje er af lijkt te halen (hopelijk blijft dat zo) en Macrogol zakjes (gadver!) aangezien ik van alles misselijk wordt ben ik dus nu aan het bedenken waar ik het doorheen kan doen. Opdrinken is geen optie, begon meteen te kokhalzen ? Wat een gezeur dit meiden… dit ziek zwak en misselijk is echt zó niks voor mij.

@Camhay, sorry helemaal niet meer gereageerd! Hoop dat je je alweer wat beter voelt ondertussen! Hoe sta je nu in je beslissing voor wel of niet de HSG? Eens met Xbelle, doen wat voor jou goed voelt… er is geen goed of fout in dit soort situaties, je kunt alleen maar af gaan op wat je voelt en dat afwegen tegen wat je wil en denkt aan te kunnen. Anderzijds, ook al ligt het probleem eigenlijk bij je vriend.. stel dat die paar procent waarmee je je kansen vergroot dan net de reden zijn waarmee je de ivf kunt overslaan? De artsen zouden het waarschijnlijk ook niet voorstellen als ze zouden denken dat het helemaal geen zin heeft? (Dat zou dan weer door mijn hoofd gaan?) Het is alleen zo jammer dat jij degene bent die het allemaal ondergaat…

Gisteren vertelden we het aan het nichtje van mijn vrouw. Zij ligt inmiddels blijvend in het ziekenhuis omdat haar vliezen te vroeg gebroken zijn met de tweeling.. Ze waren mega blij voor ons, dat was wel leuk! Het gekke is, sinds ik weet dat zij de risico’s loopt die ze nu loopt met haar tweeling denk ik alleen maar: ‘zeik niet zo, je bent alleen maar misselijk en daar beroerd van, dat is beter dan minstens 6 weken in een ziekenhuis liggen en weten dat je kindjes te vroeg geboren gaan worden’. Zegt zij gister: ‘ik weet dat ik werkelijk alles tegen heb in mijn zwangerschap, maar man wat ben ik blij dat ik niet zo ziek ben geweest als jij! Dat lijkt me echt vreselijk!’ Zo tegenstrijdig allemaal dus! Ik heb me er inmiddels een beetje bij neergelegd dat dit voorlopig niet gaat veranderen en hier dus een beetje een weg in moet vinden.

We hebben eind september 11 dagen een prachtige vakantie geboekt, waarover ik nu enorm twijfel… Ik heb echt gedacht tot gister; komt goed, dat gaat lukken, maar nu weet ik het niet zo zeker meer ?

Terug
Bovenaan