Gonal F + Ovitrelle

Hoi! ik lees al een tijdje mee. Ik ben na aantal rondes letrozol zonder succes met Gonal-F gestart. De dosis (75) leek gelijk goed te zijn en heb afgelopen donderdag 1 september Ovitrelle mogen zetten. Wanneer zouden jullie aanraden een zwangerschapstest te doen? Ik dacht 17 september of is dat te vroeg?
Ik voel overigens nog niets maar het is ook nog vroeg. moest wel heel vaak naar de wc afgelopen weekend. 

Wat gaan die dagen langzaam.. haha. 

Bedankt voor jullie lieve reacties? Vanmorgen dan toch nog maar DE test gedaan.
 https://ibb.co/VTxWs41

Het begint hier nu langzaam  een klein beetje te landen.. Zes dagen geleden was ik nog volledig in paniek door het helderrode bloedverlies. Vind het n og steeds bizar, zag het helemaal niet aankomen. Gelukkig geeft mijn lichaam nu wel wat signalen. Hele gevoelige borsten, versterkte geur (vooral parfum vind ik echt vies), sneller moe en wat meer last van m'n maag. 
Heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld en ik krijg over precies drie weken de eerste echo. Dan zou ik 7 weken en 1 dag zwanger zijn.. Ik merk wel dat ik het echt doodeng vind. Begin het nu heel erg spannend te vinden. Elke keer als ik naar het toilet ga ben ik bang dat ik bloed zie? Maar als ik zo eerdere ervaringen heb gelezen is dat volgens mij héél normaal..  
@Just-Me, EllenvR en anderen, wat ik me nog wel afvroeg (en vergeten te vragen ben vanmiddag), wanneer hebben jullie je aangemeld bij de verloskundige? Meteen of pas na de eerste echo?
@Camhay hoe gaat het bij jou? Heb je alweer een meting gehad? Ik hoop echt zo erg voor jullie dat dit de ronde gaat zijn! ♥️ Vind het wel heel lastig om jou hier zo 'achter te laten'. Blijf voorlopig nog gewoon meelezen en meeschrijven hoor!
@EllenvR Wauw, wat fijn dat alles goed was! Heel erg fijn dat je nu steeds meer vertrouwen krijgt. Hopelijk is de NIPT en de 13 weken echo ook helemaal goed en ben je de meest spannende momenten straks voorbij. Fijn dat je snel weer een kijkje kunt nemen!
@Just-Me Spannend hoor, ik duim voor een hele goede echo woensdag! Kan me helemaal voorst ellen dat het gigantisch spannend is.  Hopelijk gaat het snel een beetje bergopwaarts en kunnen jullie straks van jullie vakantie gaan genieten! 

@Ellen, ja dat is super fijn! En de onzekerheid herken ik wel hoor. Ik weet niet of dat versterkt wordt door dit traject en het bewustzijn, maar ik vind het ook echt heel spannend of alles wel goed zit.. is wel iets dat dagelijks door mijn hoofd gaat. Eten is ook herkenbaar haha, kleine porties, elke 2 tot 3 uur. Echt niks voor mij, maar ik krijg ook geen grote hoeveelheden weg ?
@Helena, welkom hier! Hopelijk werkt de Gonal voor jou net zo goed als voor de anderen hier! De 17e is prima hoor om te testen! Het gaat vooral om de eerste 12 dagen geloof ik, vanwege de ovitrelle. Die geeft natuurlijk bij te vroeg testen een vals positief en kan ook je lichaam wel wat voor de gek houden ? dus maak jezelf daar nog niet helemaal gek mee, al is dat lastig! Succes in de wachtweken ?

@Xbelle, super super leuk! ? Wat betreft je vraag over de verloskundige, mijn ziekenhuis gaf het advies wel alvast een praktijk op te zoeken en te bellen voor informatie, maar pas een echte afspraak te maken na de eerste echo. Dat hebben wij ook zo gedaan. Ik mocht daardoor wel al bellen naar de verloskundige met vragen, dat vond ik heel fijn want zij hebben soms iets uitgebreider antwoord dan het ziekenhuis!
Nu komen er spannende weken meis. Al moet ik eerlijk zeggen, die eerste weken gingen voor mij iets meer in een waas aan me voorbij, omdat het denk ik nog zo onwerkelijk was? Ik vind deze weken, tussen de echo’s is veel spannender merk ik. Maar wat enorm hielp was ‘gewoon’ mijn ding te doen. Ik stond de middag na de test gewoon te strijken en te stofzuigen. Dat gaf wat rust haha! En veel afleiding, in elk geval zo lang je je goed voelt, lekker op pad, naar je werk, leuke dingen doen! En het op je in laten werken ? Die eerste weken waren wel spannend, maar gingen uiteindelijk best snel voorbij. Het bloed-trauma is heeeel herkenbaar, het wordt echt wel veel minder, maar ik merk dat ik af en toe nog kijk, vooral als ik even een onzekere dag heb. Maar oh wat was ik nerveus, vooral de eerste anderhalve week! Je weet mijn berichten vast nog wel hahaha ? Het is ergens wel fijn hè, als je lijf een beetje reactie geeft? ? En die parfum, hou op! Vreselijk! Ik hou er echt van, maar ik ruik alles door elkaar als ik nu op straat loop! Ook echt vanaf dag 1. Jij dus ook ?
Er zullen genoeg momenten zijn dat je misschien even onzeker wordt, twijfelt, of 100 dingen door elkaar denkt. Ik voelde me soms echt ‘overspoeld’ en dat vond ik lastig. Maar nu wordt het steeds leuker en bijzonderder! Fingers crossed voor een mooie echo hier en straks voor jou!! Probeer vooral te genieten, hoe klein die momentjes ook zijn ❤️

@Camhay, wat Xbelle zegt ging ook door mijn hoofd… Maar we laten je niet ‘achter’ hoor! Ik duim elke ronde voor je! Als er zoveel meiden voor je duimen, moet er toch een succesje tussen zitten ❤️ Hoe gaat je ronde tot nu toe?

Lieve meiden!
Alles komt goed met mij haha. Het is idd wel steeds vreemder om zo "alleen" achter te blijven en iedereen zwanger te zien worden hier in het topic (maar ik zie gelukkig ook weer wat nieuwe dames). Enne..ik geniet er ook van hoor, gun het jullie allemaal zo mega mega veel! Dus wat dat betreft no hard feelings :) en ben blij voor ieder van jullie! 
Het enige wat ik zelf merk is dat ik wel een beetje banger ben qua gedachten. Wat als het niet lukt? Wat als er iets mis is waardoor we zo nog super lang door moeten, wat als ivf ook om een of andere reden niet gaat lukken? etc.etc.
Maar op positieve dagen denk ik ach komt goed! Mijn lichaam kan het toch? Het duurt nu alleen wat langer :)
Vandaag iig weer de 1e meting gehad en gelukkig zat er al een grotere follikel van ongv 12 mm, slijmvlies was 6.1 mm en zit nu op dag 10, dus op zich lijkt het goed op schema te liggen. Vaak op dag 10 is er nog niet veel te zien bij me namelijk. Doorspuiten nu en vrijdag weer terug, maar heb er alle vertrouwen in dat deze doorgroeit!
Ik zit nu wel op 75EH. (Moest eigenlijk 62.5 eh aanhouden). Maar na vorige ronde had ik daar echt 0 vertrouwen in, toen heb ik soms stiekem gewoon 100EH gespoten omdat er zo lang niets gebeurde ? voel dat op zich wel aan mn lijf aan, wanneer het wel of niet gebeurd en ga natuurlijk niet dubbele dosis spuiten maar gewoon net ietsje meer. En gelukkig maar want het groeit nog steeds niet sneller of meerdere follikels maar gewoon precies zoals normaal. (Had stiekem gehoopt op 2 follikels)
@just-me, heeel veel succes en plezier morgen met de 1 echo ??? laat je het ons weten!! 
@Xbelle, mooi zeg. Echt blij voor jou! 
@ellen, lief jouw berichtje ook! 
Nou, ik ga gewoon voor deze ronde een dikke plakker! En dan schuif ik ook gezellig door met jullie, deal? ?

@Just-Me heel veel succes met je echo vandaag!! Ik hoop dat alles er goed uit ziet. 

@XBelle Ik heb na de positieve test gebeld met het ziekenhuis en eerst de afspraak met hen afgewacht voor ik een verloskundige gebeld heb. Toen alles goed was op de echo heb ik de dag erna contact opgenomen met de verloskundige. Ik vond het zelf wel erg prettig omdat ik gelijk alle informatie had om te bespreken met de verloskundige maar doe vooral wat voor jou goed voelt denk ik. Ik kan me ook goed voorstellen dat het prettig is wat Just-Me omschrijft met het kunnen stellen van vragen aan de verloskundige. 

Succes met de wachtweken!! Ze zijn spannend maar achteraf zijn ze ook zo voorbij gevlogen. Ik ga in ieder geval duimen voor een plakkerd en dat je over 3 weken een mooi hartje ziet kloppen. 

@Camhay, Wat fijn dat er al wat groei en opbouw te zien is, hopelijk vrijdag nog meer goed nieuws en dan inderdaad snel bij ons aansluiten!! 

Hi meiden, inmiddels is de app definitief verwijderd dus moet het via mijn laptop, beetje jammer :(
Dank voor jullie berichtjes!

@Hier, ik was bloednerveus vanmorgen en gisteren, ik kon niet meer... eenmaal op de tafel voor de echo moest ze even zoeken, mijn hemel.. Mijn hart ging tekeer! Mijn baarmoeder ligt heel laag achter mijn bekken verscholen. Maar daar was het dan, het allereerste beeld was een hoofdje met een zwaaiend linkerhandje! Ik barstte in tranen uit van de opluchting haha! Omdat het zo diep lag, heeft ze een inwendige echo gedaan zodat we beter beeld hadden en daar zagen we direct een mini mensje wat lekker lag te spartelen. Het zag er super goed uit zei ze, precies volgens verwachting en met de gerustellende woorden; 'de kans dat het nu nog mis gaat is wel klein'. Super blij en opgelucht! Vandaag 9+6 dus nog steeds precies 'op schema'. Volgende week bellen voor de Nipt en de 13 weken echo mag als het goed is in het ziekenhuis, dat leek ons ook wel zo prettig. Dus helemaal opgelucht weer thuis en een beetje overladen door alle informatie ;)
Onze donor was super enthousiast en komt vanavond het goede nieuws even vieren, dus dat is leuk!   Ik ben misschien wat minder aanwezig, inmiddels bestaat de app dus niet meer en aangezien de website het via mijn tel slecht doet ben ik dan gebonden aan mijn laptop, maar die gebruik ik ongeveer 1 keer per maand haha! Dus ik ga mijn best doen om wel bij te blijven! 

@Camhay, tuurlijk gaat het lukken! Fijn dat er al wat gebeurd! Ik duim voor een mooie ronde!

Terug
Bovenaan