@Ellen, ja dat is super fijn! En de onzekerheid herken ik wel hoor. Ik weet niet of dat versterkt wordt door dit traject en het bewustzijn, maar ik vind het ook echt heel spannend of alles wel goed zit.. is wel iets dat dagelijks door mijn hoofd gaat. Eten is ook herkenbaar haha, kleine porties, elke 2 tot 3 uur. Echt niks voor mij, maar ik krijg ook geen grote hoeveelheden weg ?
@Helena, welkom hier! Hopelijk werkt de Gonal voor jou net zo goed als voor de anderen hier! De 17e is prima hoor om te testen! Het gaat vooral om de eerste 12 dagen geloof ik, vanwege de ovitrelle. Die geeft natuurlijk bij te vroeg testen een vals positief en kan ook je lichaam wel wat voor de gek houden ? dus maak jezelf daar nog niet helemaal gek mee, al is dat lastig! Succes in de wachtweken ?
@Xbelle, super super leuk! ? Wat betreft je vraag over de verloskundige, mijn ziekenhuis gaf het advies wel alvast een praktijk op te zoeken en te bellen voor informatie, maar pas een echte afspraak te maken na de eerste echo. Dat hebben wij ook zo gedaan. Ik mocht daardoor wel al bellen naar de verloskundige met vragen, dat vond ik heel fijn want zij hebben soms iets uitgebreider antwoord dan het ziekenhuis!
Nu komen er spannende weken meis. Al moet ik eerlijk zeggen, die eerste weken gingen voor mij iets meer in een waas aan me voorbij, omdat het denk ik nog zo onwerkelijk was? Ik vind deze weken, tussen de echo’s is veel spannender merk ik. Maar wat enorm hielp was ‘gewoon’ mijn ding te doen. Ik stond de middag na de test gewoon te strijken en te stofzuigen. Dat gaf wat rust haha! En veel afleiding, in elk geval zo lang je je goed voelt, lekker op pad, naar je werk, leuke dingen doen! En het op je in laten werken ? Die eerste weken waren wel spannend, maar gingen uiteindelijk best snel voorbij. Het bloed-trauma is heeeel herkenbaar, het wordt echt wel veel minder, maar ik merk dat ik af en toe nog kijk, vooral als ik even een onzekere dag heb. Maar oh wat was ik nerveus, vooral de eerste anderhalve week! Je weet mijn berichten vast nog wel hahaha ? Het is ergens wel fijn hè, als je lijf een beetje reactie geeft? ? En die parfum, hou op! Vreselijk! Ik hou er echt van, maar ik ruik alles door elkaar als ik nu op straat loop! Ook echt vanaf dag 1. Jij dus ook ?
Er zullen genoeg momenten zijn dat je misschien even onzeker wordt, twijfelt, of 100 dingen door elkaar denkt. Ik voelde me soms echt ‘overspoeld’ en dat vond ik lastig. Maar nu wordt het steeds leuker en bijzonderder! Fingers crossed voor een mooie echo hier en straks voor jou!! Probeer vooral te genieten, hoe klein die momentjes ook zijn