Gonal F + Ovitrelle

Hi Ladies, 

1e ronde gonal-F bij mij is denk niet gelukt. Ik heb 1 sept ovitrelle gezet maar deze ochtend lijkt de menstruatie helaas te zijn begonnen. Wat buikkrampen en al wat icht bloedverlies. Kan dat "zo snel" zijn? Ik had de 17e uitgerekend. 
Jammer:( 

@Helena, ik werd meestal 14 dagen na het zetten van de ovitrelle ongesteld. Dus het kan zeker wat eerder zijn dat de 17 dagen die je berekend had. Wat jammer van de eerste ronde! Nu met goede moed naar de volgende ?

@Camhay, Yes wat fijn dat je weer een kans hebt gehad! Ik ga heel hard voor je duimen??
Ik kan de link trouwens niet openen naar de fb pagina.. Ik weet niet of ik de enige ben?
@Just-Me Oh nee wat een ellende.. Het wordt dus nog niet echt beter? Pff ik hoop echt voor je dat je je snel op een aantal momenten van de dag weer wat beter voelt. Dit klinkt echt zo naar..? Wanneer gaan jullie op vakantie? 
@Helena Jammer van deze ronde.. Balen zeg! Maar op naar de volgende ronde! Ik hoop voor je dat je mooi stabiel blijft reageren op de Gonal en dat je de volgende ronde weer een mooie kans hebt! 
Hier was het in de 6e ronde injecties raak, na bijna 8 maanden. Daarvoor geen reactie op Letrozol. Het is hier alleen ontzettend grillig verlopen. Ene ronde wel een eisprong, maar geen goede eisprong, andere ronde wel een goede eisprong, dan weer onderstimulatie of overstimulatie.. Ik ben uiteindelijk ook geswitcht van Menopur naar Gonal, maar zelf toen was het lastig te doseren. Bij iedereen gaat het dus anders.. Ik hoop daarom echt dat je stabiel blijft reageren op een bepaalde dosering! 
Hier is het rustig.. Een week zonder symptomen, behalve dan mijn borsten. Die blijven gevoelig. Ik slaap goed, minder last van mijn buik en geur en misselijkheid ook nauwelijks last van. Soms twijfel ik daardoor wel, maar zolang ik geen bloed zie is het goed (dat blijf ik maar tegen mezelf zeggen?). Ik zit nu op 5 weken en 5 dagen, dus nog 1,5 week wachten tot de eerste echo. Daar kijken we heel erg naar uit!

@XBelle - kun je aangeven wat je precies bedoelt met een goede eisprong? Of hoe weet je dat de eisprong goed is gegaan?:) En wt bedoel je met onder/overstimulatie?  Haha excuus voor mijn vragen, nieuw voor mij! Bij mij was Gonal-F 1e ronde wel gelijk een goede dosering en kans dus dat geeft mij wel wat rust, al kan het natuurlijk maandelijks wart wisselen.

Super fijn dat je eindelijk zwanger bent na al die tijd. Duim voor je dat het allemaal goed blijft verlopen!:)

@Helena Ik bedoel met een goede eisprong dat je ook een goede progesteronwaarde hebt na je eisprong. Onderstimulatie betekent dat er geen dominante follikel groei, ook niet na ophoging. Meestal moet je de ronde daarna afbreken en weer opnieuw beginnen. Overstimulatie is dat er teveel follikels groeien. Dan adviseren ze ook om de ronde af te breken..  
Hier was het vrijdagavond even paniek.. Na het eten zag ik ineens dat ik licht bloedverlies had. Zonder aanleiding/heftige krampen. We twijfelden enorm wat we moesten doen. Omdat de fertiliteitsverpleegkundige met nadruk had gezegd dat we bij bloedverlies ALTIJD moesten bellen, hebben we toch het ZH maar gebeld. Daar vonden ze het toch verstandig dat we langskwamen. Dus daar zaten we dan vrijdagavond bij de spoedpost..
Ik was echt heel bang dat het mis was en ik kon niet zo goed meer nadenken. Ben heel blij dat mijn vriend gebeld heeft en alles uitgelegd heeft daar. De gynaecoloog heeft een echo gemaakt en gelukkig zat alles waar het zou moeten zitten. In de baarmoeder met vruchtzak, dooierzak en een kleine rijstkorrel?. Of het vitaal was en of het een goede zwangerschap is kon ze niet zien, daar was het te vroeg voor. Ze kon ook niet vertellen of het bloedverlies een goed of slecht teken is.. Dat is afwachten..
Dus deels gerustgesteld en deels nog in spanning weer naar huis. Wel een geluk bij een ongeluk dat we al even mochten kijken. Wanneer ik vaker een bloeding krijg willen ze eventueel nog een keer naar de baarmoedermond kijken of dat allemaal oké is, maar dat was nu niet nodig.
Inmiddels is de bloeding gestopt en lijken de symptomen alleen maar erger te worden. Pijnlijke borsten, ochtendmisselijkheid en ik heb steeds minder energie. Dat is ergens wel een goed teken denk ik.. Ik probeer nu maar even voldoende rust te pakken en dan is het afwachten tot volgende week maandag. Hopelijk zien we dan een hartje kloppen...

XBelle - jeetje wat spannend was dat voor je afgelopen vrijdag! Zenuwslopende momenten geloof ik zo. Hoop dat de komende echo's allemaal positief zijn:) En wellicht zijn alle zwangerschapskwaaltjes ook een goed teken. 
Ik dacht al dat je dat bedoelde met over/onderstimulatie. Zelf hebben ze het bij mij nooit over progesteronwaarde metingen gehad. Dat komt misschien later pas als je vele rondes verder bent? 
Ik ben weer begonnen met prikken, hoop vrijdag en de week daarop goede groei te zien:)

Hi allemaal,

@XBelle: jee wat spannend allemaal. Benieuwd naar je eerste echo, en wat leuk dat jullie toch even hebben kunnen kijken al :)
@Helena-z: ik duim voor goede groei van een follikel - spannend!
@Camhay: hoe is het met jou op het wachtbankje?

Ik heb vanochtend een echo gehad om te kijken hoe dik m'n bms was. Dat is 5mm en links/rechts slechts hele kleine follikels te zien. Ik hoef geen menstruatie op te wekken tussendoor en mag na onze bruiloft a.s. zaterdag, volgende week op maandag starten met 1e ronde Gonal F - 75. Ik ben erg benieuwd.

Terug
Bovenaan