Grappige uitspraken....

Dinsdagmorgen hoort en ziet onze zoon die TV-reclame van Albert Heijn met:
Bij Albert Heijn is Sinterklaas de baas.

Waarop hij zich met héle grote ogen naar mij toedraaid en zegt:
Neeee toch, máma jíj bent toch de baas!!??

Ik lag echt dubbel van het lachen, die ógen die spraken boekdelen!!!!
Zo van: wat ze daar nou zeggen, daar klopt niéts van!!!

Haha en mijn positie is ook weer even duidelijk, hahahahaaa
 
Onze dochter Julia 2 1/2  is ook erg bijdehand praat van 8 tot 13:00, (naar bed), hoef niet slapen niet !!! Ben niet moe niet !! Is niet donker !!!. Als ze er weer uit is gaat het lekker zo door . Wij zeggen wel eens klein schurkje en dan zegt zij; ik ben niet een schurkje, ik ben een meisje !!!  en dan ook echt lekker kattig !   Met de nadruk op 'ben''
 
Je kan altijd blijven praten hier !
 Als Julia een scheetje laat dan zegt ze ; een scheetjeee!! en dan draait ze haar billen onze kant uit om hem te 'laten zien'

En als papa dat doet, roept hij altijd dat het een beestje op haar kamer dat deed, dus zegt ze olifant liet een sjeetje hihihi zit ze dan en m'n man ja hoorde je dat !!
 
Blijft leuk die kindertaal.

Onze dochter Maaike van 3 wilde van het weekend met Papa oprolbroodjes eten.

Tijdens het boodschappen doen werd duidelijk wat ze bedoelde:
Van die croisantjes die je thuis nog uit de verpakking moet halen, van elkaar lossnijden en dan, je raadt het al, oprollen en in de oven.

Geweldig.

Hier nog een klein woordenlijstje:

een vvd tje = een dvdtje of cdtje
toverwater = limonadesiroop
poepvla = chocoladevla
perssapje = sinaasappelsap
met koude tenen = met blote voeten in de sandalen
 
Hallo,

Geweldig he, al die wijsneuzerij. Ons dochtertje van ruim twee jaar is blijkbaar erg "oplossingsgericht".

Zo wilde ze laatst een keer naar buiten toen het regende. Ik zei: "Dat kan niet schatje, want het regent." Waarop zij antwoordt: "Oh, even de regen uitzetten."

We zaten in de auto en ik bood haar een Nijntje-koekje aan. "Nee mama, mag ik een Berenkoekje?" Ik antwoordde, dat ik die niet bij me had. Zij: "Even kopen?" Aangezien het zondag was, zei ik dat de winkels dicht waren. Haar antwoord (ècht waar!): "O, even winkel openmaken?"

Toen we een keer buiten liepen en een hondendrol moesten ontwijken, zei ze: "Hondje heeft geen luier aan!"

Groetjes,
Annemiek
 
hoi me zoontje is 2
als ik aan hem vraag wil je even opruimen is het"nee ben moe en ziek

als hij niets zegt hij vieze snottebellen

als ik in zijn tasje zit zegt hij mama wat doe je in me pas kan je het niet zoeken

en ga zo maar door echt geweldig
 
Vanavond aten we nasi waar ook taugé in zat. We hebben wel vaker taugé gegeten, maar vanavond was wel heel bijzonder.  Stan van 2jr3mnd had een stukje taugé in de handen en zei: "opblaze ballon". Tja, met een beetje fantasie lijkt taugé op een niet opgeblazen ballonnetje

Groetjes Marieke
mv Stan 04-09-04
 
een heel erg leuk iniatief.

mijn zoontje van 2 jaar en drie maanden zag vorige week een vrouw in een elektrische rolstoel voorbij rijden. zegt hij doodleuk:   poeter (=scooter) helm op he

nog een leuke: joey's versie op het liedje oh nederland

neekant o neekant jij de ka ie oooeeen
e ouhe van olanje
omme daaaadde e eu doooeeeen
hoera

en volgens hem word dit liedje gezongen door jan pit
 
Terug
Bovenaan