Grappige uitspraken....

nog een leuke van mijn neefje van drie

er staat bij ons in de supermarkt een lilliputter achter de kassa, zegt hij:

kijk die meflauw heeft niet genoeg botelammen met pindakaas op

of:

tom mee, gaan we met de bal tieten   (schieten)

errug grappig
 
Ik voeg geen grappige uitspraak toe, maar een grappige reactie:
Vorig jaar met mijn verjaardag, zaten we gezellig met de visite in de tuin, toen er een vlinder langskwam.
Mijn dochter (toen net 3 jaar) vond hem prachtig.
Zegt mijn zus:als je die vangt, kan je hem in een potje doen, dan kan je hem beter bekijken.
Dat vond mijn dochter een goed idee, dus ze rent naar binnen.
Komt ze even later weer naar buiten......... Met haar plaspotje!!!
Ik denk dat ze dat later nog lang zal moeten horen.
 
eentje van mijn achternichtje:
Haar opa woont aan het spoor, en op een keer gingen ze dus met de trein naar opa.
Was het leuk?
Ja, zegt ze.
Waar zijn jullie uitgestapt dan?
eh....(stilte)......   Bij de deuren!
 
mijn dochter's variant op slaap kindje slaap:

slaap kindje slaap,
daar buiten loopt een schaap,
een schaap met wiitte koetjes
die drinkt zo melk met zoetjes
slaap kindje slaap
daar buiten loopt een schaap
 
Mijn ouders waren hier op 5 december en ze hadden een kadootje voor Thijs (3 jaar) meegebracht "namens" Sinterklaas. Zegt mijn moeder: Thijs, weet je wie ik vanmiddag tegenkwam? Hij had een rode jas aan......" Zegt Thijs: "Een brievenbus....". We bleven er bijna in.....

Nog 1:
Bij het tuincentrum is momenteel een grote kerstshow en buiten een kerststal met allerlei dieren. Uiteraard ook een tafereel van Jozef en Maria en baby Jezus in de kribbe. Wij zijn niet gelovig, dus het zegt Thijs allemaal niet zo veel. Ik wijs hem op de baby die in de kribbe ligt.Ik zeg "dat is baby Jezus". Zegt ie "En daar is Roodkapje...." al wijzend op Maria met hoofddoek......

Geweldig!
 
Begin deze maand  stond ik me op de badkamer aan te kleden. Toen ik mijn onderbroek aan deed zei mijn zoontje (drie jaar + 4 mnd): "Mama, daar moet nog een plakkertje in!" Tsja... hoe leg je een drie-jarige uit dat 'dat plakkertje' slechts éénmaal per maand -en dan alleen nog 's nachts- nodig is???         Deze week was het dus weer 'zover' en ik pakte een maandverbandje uit het doosje. Meneertje komt weer aanwandelen en zegt héél triomfantelijk: "Zie je nou wel dat er WEL een plakkertje in moet!"

Op mijn uitleg vanochtend (uiteraard na een vraag zijnerzijds) hoe meisjes plassen zonder piemeltje zegt hij doodleuk: "Oh, bij meisjes is er zeker een foutje gemaakt!" (Je kunt namelijk onmogelijk GEEN piemeltje hebben).
 
Afgelopen week zat ik op mijn hurken en armen gespreid heel enthousiast te roepen:  
"Wie komt er in mijn huisje?"
Kreeg ik antwoord van ons zoontje (2jr4mnd):
"NIEMAND"! En hij bleef gewoon staan waar hij stond.
Ha ha, ik lag dubbel, hoezo eigen wil?
 
Hoi allemaal,

het is toch geweldig al die uitspraken. Ons zoontje Luuk van 2 ½ kletst de hele dag. Slaapt 's middag gemiddeld 3 ½ uur en 's avonds om 8 uur er weer in.   Dus even rust aan m'n oren.
Toen ik zwanger was van de tweede en mijn buik rommelde zei hij "Baby doet een poepertje laten". Hoe komt ie erop.

Zitten we laatst aan de etenstafel, stond zijn computer van Winnie de Pooh nog aan en die zegt druk op een ster, roept Luuk "neeeeh Luuk vleesje eten!!".
Nou je ligt dus dubbel aan tafel.
Zo kent iedere ouder wel iets over zijn of haar kind.

geniet  van al de uitspraken van jullie kind(eren)

Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan