Grappige uitspraken....

Mijn nichtje (5) ging met oma uit eten bij de big M. Toen zij goed en wel zaten met het eten voor zich op tafel zei mijn nichtje "Oma, dit is pas leven!".  
 
Wat hebben die kleintjes toch een geweldig gevoel voor humor! Ons dochtertje van 2 jaar vraagt bij het eten weleens "mama hapje?" Ze kijkt me dan ontzettend schattig aan en  houdt het lekkers voor  mijn neus. Op het moment dat ik een hapje wil nemen stopt ze het snel in haar eigen mondje en ligt ze helemaal dubbel van het lachen.

Op vakantie in Griekenland hadden  we haar het woord  Kalimera  
(fonetisch geschreven) geleerd, dat betekent goede dag. Mensen waren zo ontroerd dat ze bijna overal een  snoepje kreeg. Je snapt dat ze dat zo door had. Dus op een gegeven moment zegt ze  tegen iemand "kalimera" en kijkt ze de persoon  super lief  aan met een schuin hoofdje en zegt met een zoet stemmetje  "snoepje?".  
 
Hoi,

Mijn dochtertje is gek op dieren, een boek lezen waar dieren in voorkomen vindt ze het einde.
Laatst zaten we te lezen en wees ze een papegaai aan, dus ik zei dat is de papegaai even verder kwamen we er weer een tegen en ze zei, dat is mamagaai.
Voor mijn dochter  is er een mamagaai en een papagaai.

groetjes
Saskia
 
Echt leuk al die uitspraken. Ik heb zelf een dochtertje van 3 jaar ze heet Lisa Melody. Net als veel kinderen komen hier de raren uitspraken natuurlijk ook aan bod.

Een tijdje terug had mijn dochtertje oorpijn. Aangezien ik niks in huis had en het al avond was een uur of 10 ofzo belde ik naar mijn schoonmoeder. Die kwam er gelijk aan en deed een beetje warme olijfolie in haar oortje. Een tijdje later zei ze tegen mij; mama oma Rita is een heks ze heeft mijn oor getoverd toen de pijn eenmaal weg was zei ze mama nou is oma geen heks meer he nou is ze weer oma Rita
 
Daan van 2 is net terug van vakantie in de bergen, Mayrhofen. De vakantie heeft diepe indruk gemaakt, want we horen thuis alleen nog maar "bergen" en "Mayrhofen".

Vorige week waren opa en oma op bezoek, en  Daan was weer eens door het dolle. Ik betrapte hem toen hij bovenop de salontafel zat,( waarvan hij verdomd goed weet dat dat niet mag )  en zei tegen hem : "Daan,  waar moet jij naartoe als je op de tafel klimt? "En in plaats van "strafhoekje" te zeggen, ( wat hij normaal dus wel zegt ", komt er doodleuk "Mayrhofen" uit! Gelukkig klom hij daarna heel snel van de tafel, want we kwamen niet meer bij !!!!

Een paar dagen later gingen we op bezoek bij tante "Mayrhofen ".....Tante Marjo dus !    
 
Wat een leuk onderwerp, ff wat anders dan al die problemen, nietwaar?

Ff eene paar die me zo te binnen schieten:

Hij keek heel gefacineerd naar een van de speakers toen een cd opstond en zei toen: daar woont een muziekje in.

Na het eten ontdekte hij een grote zak met allemaal kleine zakjes chips. Hij had goed gegeten, dus hij mocht er eentje. Sociaal als ie is, deelde hij eerst uit. Opa lust geen chips, maar dat kan er bij hem niet in. Als opa zegt dat ie niet hoeft, zegt ie dan ook 'maar er zitten chippies in, hoor'   en als ie dan nog nee zegt 'maar je hoeft het zakje niet op te eten, hoor'

een bromvlieg is een motorvlieg

Oh ja en vorig jaar noemde ie Sinterklaas: slettekaas, niet echt een goede binnenkomer voor kadootjes :)



 
Wat leuk om te lezen dit zeg! Mijn meisje is nu bijna twee, maar praat nog niet veel. Wel had ze laatst iets ontzettend grappigs. Mijn man had vakantie en had zich 's ochtends niet geschoren. Voor haar middag slaapje zeg ik "geef papa maar een kusje, jij gaat naar bed". Ze ging naar hem toe en stopte vlak voor hem. Met haar duim en wijsvinger pakte ze de stoppels op zijn kin en probeerde ze eraf te trekken "Bah, Bah' zei ze steeds. Toen het niet lukte kwam er een diepe zucht en riep ze "mama, doekje, papa heeel bah". Ik kwam niet meer bij, en papa kreeg dus echt geen kusje, hihi.

Mijn neefje (3) was een beetje vervelend in een restaurant (familieuitje gesponsord door oma). Op een gegeven moment zegt oma: "Je moet nu even lief doen, hoor, want oma is jarig en oma is dus even de baas aan deze tafel" waarop hij antwoordt: "nou, dan ga ik maar een andere tafel zoeken."

Mijn vriendin leert haar dochter van 3 het woord 'vagina', dan weet ze maar gelijk hoe het heet. In de supermarkt zegt ze keihard tegen de kassiere: "mijn mama heeft een vagina, en wat heb jij?"


groetjes,

Desiree
 
Toen mijn man pas ons zoontje van 2 jaar naar bed bracht, kwam hij na een poos gefrusteerd beneden: 'ik weet niet wat hij wil hoor, ik begrijp er niets van. Hij heeft het de hele tijd over mieren poepen".
Nadat ik hier hard om heb gelachen, legde ik hem uit dat één van zijn auto's een minicooper is. En aangezien hij altijd een auto mee naar bed neemt.....
 
Terug
Bovenaan