Grappige uitspraken....

mijn man vraagt: heb je alleen maar jonge kaas gekocht?
ik: ja schat sorry
zegt mijn dochter: dat is niet eerlijk mam, ik wil meidekaas!

wat een giller he, en dan dat serieus verontwaardigde gezichie van d'r!!!
 
Laatst hadden we de radio aan staan. Zegt Luuk (bijna 3) "Radio moet uit. Ik kan niks meer horen!"

Twee weken terug wilde ik hem in bed leggen, maar hij wilde niet. Een heleboel getreuzel en gedoe. Op het laatst  lag hij  naast het bed op de grond  en uiteindelijk zei ik: "Luuk, je kunt kiezen: óf je gaat nu  rustig in bed liggen, óf ik zet je in de hoek!". Toen hij opstond zei ik opgelucht "Ah, ga je in bed liggen?" "Nee, ik ga in de hoek staan!" zei Luuk en hij liep door de deur van de slaapkamer naar buiten en ging in de gang in zijn hoekje staan. (!!!!! Ik zat helemaal verbaasd in de stoel naast zijn bed). Even bleef het stil. Toen hoorde ik vanuit de gang: "Mamaaa?"
Ik: "Ja?"
Luuk: "Mag ik al uit de hoek komen?"
Ik: "Nee, je mag pas uit de hoek komen als ik het zeg!"
Waarop Luuk me de opdracht gaf: "Zeg dan, mamaa! Zeg dan dat ik uit de hoek mag komen!!!"

Ik heb me suf gelachen.
 
We hebben er weer één:

Ons zoontje is nu bezig met vormen: cirkels, vierkanten, rechthoeken en driehoeken. Onder de douche zag hij opeens een driehoek in het metalen stukje van de douche-stop. Hij riep enthousiast: "kijk mama, een driehoek!" En ja, dat klopte ook.  Geweldig waar hij allemaal vormen in ziet.
Maar op een gegeven moment zag hij iets anders en zei
"He, mama, dat is een tweehoek!". Hij zag in een speeltje 2 hoeken, hi hi...
 
Onze dochter ( 21 maanden ) is nu bezig met automerken.. tja geleerd door papa..
Als je vraagt wat voor auto rijd oom Edwin? zegt ze"BB"( een BMW)

En wat voor auto rijd papa? zegt ze: "Blazen" ( ipv (chevy)Blazer)maakt er een blaasmove bij ..lol

Als je vraagt wat voor auto rijdt opa?
zegt ze: De leeuw grrrrrrrrr !!!!!!!!! ( hahahhaa een peugeot ivm embleem)



( echt heel leuk om te lezen hier van al die doerrakkers) vr. gr. Hetty
 
Ik kleed mijn dochter van net 3 aan. Maillootje, rokje, shirtje.... Als ik klaar ben buigt ze zich voorover en bekijkt zichzelf.dan kijkt ze me aan en zegt: "Jee! Wat zie ik er lekker uit vandaag!"
 
Oh wat hebben die kleintjes een geweldig gevoel voor humor!
Mijn dochter van net twee heeft een veel voorkomens splaakgeblek, maar doet haar uiterste best! Laatst kwam ze met een rood, plasric appeltje aanlopen en zei: 'Kijk, een papiklikla (=paprika)'. Verder wast mama de 'binikini' in de 'wasminemine'.
Ze heeft ook net bij haar kleine neefje gezien dat hij een 'pielie' heeft. Toen ging ze bij zichzelf kijken. 'Malia heeft geen pielie' zei ze, en toen ik haar vroeg wat ze dan wel heeft, zei ze 'Malia heeft een navel'. Zo is het maar net!
 
Hoi,

Ik heb een enorme kletskous als dochter, dus ik zou een hele pagina vol van leuke uitspraken kunnen typen, maar dit zijn wel de leukste:

We gingen naar een bruiloft en ik vertelde over de mooie jurk en misschien wel een sluier op het hoofd. Zien we de bruid, zegt mijn dochter: "Nee mama, ze heeft geen luier op haar hoofd."

We hebben een zoontje van vier maanden. Mijn man en ik stonden rond zijn box hem aan te moedigen (hij draaide bijna op zijn buik). Komt ze tussen ons instaan en zegt: "Wat zijn   ze leuk hè die kleintjes!"

Mijn man was de keuken aan het tegelen. Het wilde niet zo lukken allemaal. Ik hou me dan afzijdig want anders wordt het ruzie. Nadat voor de derde keer een tegeltje was gesprongen en mijn man stond te mopperen, stapt mijn dochter op hem af en zegt: "Ach pap, je hebt het goed geprobeerd!" Ik hoor mezelf dan terug, maar moest er vreselijk om lachen. Gelukkig mijn man ook.

Bij de oogtest van het CB maakte de arts een rondje met een aanwijsstok rond een plaatje en vraagt een Eva: "Wat is dit?" Waarop mijn dochter doodleuk zegt: "Een rondje!"

Nou genoeg voor nu.
Groetjes, Karin
 
Terug
Bovenaan