Grappige uitspraken....

Hallo,

ik ben gastouder en ik hoor regelmatig de leukste opmerkingen, helaas vergeet ik ze altijd op te schrijven. Maar deze blijft me bij;

Een jongeman van 3 heeft net gehoord dat hij van eten een grote jongen wordt;
Ik eet goed, want dan groei ik in de lengte, mijn vader groeit alleen nog maar in de breedte.

ik heb er smakelijk om gelachen

groetjes gerda
 
Wat een ontzettend leuk forum

Ik lig hier al in een deuk van al die leuke uitspraken
Mijn zoontje Ian is nu 2 jaar en 4 maand
en begon bij zijn 1e jaar al lekker van hem af te kletsen
Nou heeft ook hij wel heel leuke uitspraken

Hij zat laatst in zijn neus te peuteren en wou het in zijn mond stoppen
toen ik zei dat hij dat niet moest doen omdat dat vies was en dat ik een zakdoek zou pakken stopte hij het toch in zijn mond en zei mmmmmmmmmmmm lekker mama

Als ik s'morgens koffie ga drinken zegt hij ian ook koppie thee

Toen hij ongeveer 1 1/2 was gooide hij een plant uit de vensterbank omdat hij aan het zwaaien was met een doek, resutaat mama heel boos
Zijn we naar de winkel gegaan om een nieuw glas te kopen en zegt hij tegen iedereen
Ian stout geweest ian plant stuk gemaakt (ik een knalrood hoofd)

Als hij nou niet wil luisteren vragen wij hem wel eens of hij doof is of dat zijn oren stuk zijn
Nou vroeg hij me pas in de winkel toen ik op een etiket stond te lezen en niet naar hem luisterde of ik doof was
Daar sta je dan met je goede gedrag
En als opa niet luisterd vraagt hij aan hem of zijn oren stuk zijn

Hij zat laatst samen met opa met een kartonnen puzzel te spelen
Na een poosje spelen was er een stukje af en toen ik hem vroeg hoe dat nou kon dat de puzzel stuk was zei hij
Heeft opa gedaan (lekker makkelijk een ander de schuld geven)


 
Ben ik nog even weer

Ik las een stukje van een reclame op tv
Mijn zoontje zag laatst die reclame van vales die vlees vervanger
Dat filmpje die achteruit gedraaid wordt en waar die man zo druk in aan het sporten is
Hij staat vol consertratie naar het filmpje te kijken en ziet dan dat ze het 'vlees' van uit de pan weer in de verpakking laten glijden en dan riep hij heel hard MAAR DAT KAN NIET
Ik lag dubbel van het lachen

En nog een leuke opmerking van hem
Als hij buiten een grasmaaier hoort weet hij ook precies dat het er 1 is en zegt dan ook o mama kijk een grasmaaier
Nou was laatst mijn man zijn haar aan het inkorten met de tondeuse en toen riep hij
Papa ook grasmaaien (lachen, hoe komen ze er op)

gr annet
 
hallo,
ook  mijn zoontje heeft heel veel leuke uitspraken.....

dat hij ongeveer anderhalf was, vroeg ik hem..waar is ryan zijn neus, waarna hij zijn neus aanraakte, daarna vroeg ik hem, en waar zijn ryan zijn oortjes, waarna hij zijn oortjes aanraakte, en zo gingen we een tijdje door..op een gegeven moment was hij het zat denk ik, want op mijn vraag waar zijn ryan zijn voetjes, reageerde hij erg vermoeit......thuis. met andere woorden, en nu is het genoeg.

laatst liet hij een behoorlijke wind, waarop ik hem vroeg: heb je een poepie gedaan?? en hij antwoorde hierop...nee ik denk het niet.

toen zijn vader in de douche was, en hij papaaa....papaaaaa aan het roepen was, en zijn vader hier niet op reageerde, hoorde ik ineens mezelf terug, hij zei nml op een gegeven moment erg boos.......papa, ben je doof????!!! iets wat ik altijd zeg als ryan niet naar mij luistert.

groetjes bianca
 
erg leuke topic!!

ik heb een zoon van bijna 3 en hij is de laatste tijd erg opstandig.
ik vraag hem dus wel eens of hij doof is als hij niet luisterd.

gisteren moest hij naar bed en hij vroeg een kusje aan zijn papa, die hem niet hoorde, waarop mijn zoon eens even luid vroeg of papa misschien doof was.
een erg leuke reactie!!

een weekje terug waren we bij mijn zus aan het eten, mijn zwager had nog een restje op zijn bord liggen...
zwager vroeg of marijn op zijn schoot wilde zitten waarop hij zei:
nee! eet jij eerst je bord maar eens leeg.

we hebben met zijn allen gierend van het lachen over de tafel heen gehangen!!
 
Hier nog eentje van mijn zoontje bijna 4 jaar. Hij is sinds enige tijd zindelijk maar plaste wel eens per ongeluk over het randje van het toilet. Mijn man legde hem uit in het water proberen te plassen. Dit probeerde hij maar zei, papa het lukt niet, mijn piemeltje is te klein!!!
 
Met twee jongens van bijna 4 en tweeënhalf, komen wij bijna om in de grappige uitspraken:

Sverre (bijna 4) is binnenkort jarig. Als hij dan weer iets ziet dat hij graag wil hebben zegt hij: "Dat schrijven we wel weer op mijn belangrijklijstje he?" (=verlanglijstje)

Meinte (ruim 2) is helemaal into de producties van Studio 100: "Ik ben Piet Piraat, en ik ben kabouter Plop". Als we dan aan zijn broer Sverre vragen wie hij is: "Ik ben gewoon Sverre hoor!"

Er ligt een heleboel fruit op de schaal, waarvan iedereen lekker zit te smullen. Meinte is aan het dollen tijdens het eten.  Opa zegt tegen Meinte: "Jij bent een rare druif."
Meinte zegt: "Jij bent opa druif!" (En zo wordt opa nu door iedereen genoemd).

Lisa op de creche heeft potloden uitgedeeld met dinosaurusachtige gummen erop. De leidster zegt: "Wat een mooie toverstaf is dat." Sverre zegt: "Neehee, dat is een potlood met een stekelsaurus!". (= stegosaurus)

Sinds kort wonen we in een nieuwe stad. Voor Sverre en Meinte is vooral het huis waar we wonen de stad. Als we dan een eindje hebben gewandeld, en we komen weer in onze straat, dan roept Sverre: "Ik zie Leeuwarden al hoor, mama!"

Groetjes, Mamasan
 
Terug
Bovenaan