Grappige uitspraken....

Mijn zoon van 21 maanden had met pinksteren een leuke uitspraak. We waren samen met een nicht van mij en haar zoon op een markt, toen mijn nicht leuke kleding zag. Het was een jurkje en een legging. Ze wilde de kleren passen en liep achter de kraam, wij liepen mee. Het jurkje deed ze over haar kleding heen en om de legging te passen moest haar gewone broek uit, dus dat deed ze en toen zei mijn zoon plotseling SEXY!!!! De hele dag heeft hij sexy Diana gezegd. Ik wist niet wat ik hoorde en wat hebben we gelachen.
 
Er schiet mij een leuke van Tess te binnen (toen anderhalf): ze zag de motorhelm van papa staan, maar wist nog niet hoe zo'n ding heette. Dus wat maakte ze ervan?

Papa petje motor

Wat een giller!
 
Mijn Dochter (3 jaar) d`r maillot was afgezakt, haar reactie;

Ik ben er door heen gezakt!


Ze kreeg een legging aan (maillot zonder voetjes), haar reactie;

Een maillot zonder mouwen!

Heerlijke leeftijd, praatjemakers in eigen huis
 
Tijdens het warm eten, spreken we altijd de dag even door.
Ik vroeg hoe ons zoontje, 3,5jr,  het heeft gehad op de creche. Het antwoord liet echter heel lang op zich wachten. Ik vroeg het nog een keertje. En toen kwam eindelijk het antwoord:
"Mama, ik kan nu niet praten. Ben aan het eten. Straks kan ik met jou praten"

Ha ha, het gevolg van je kind goed opvoeden  door niet met volle mond te mogen praten...
 
Geweldig al die uitspraken van die kleintjes vervelen doen we ons nooit hahahaha

Ook ik niet, mijn zoontje van 3 wil maar niet snappen dat hij een jongetje is en dat jongens een piemel hebben en meisjes een spleetje.
Laatst probeerde ik m uit te leggen dat hij een peimel heeft net als papa waarop zijn antwoord was ja papa heeft ook een piemel.... jonathan een kleine en papa een grote hihihihihih

In februari is mijn moeder overleden(zijn oma dus) tijdens de uitvaart was hij aan het rond rennen en zag toen ineens de kaarsen naast de kist staan en begon spontaan te zingen "hoera hoera kabouter plop is jarig"
Agh weet een kind veel maar daarna ging hij ook nog eens aan iedereen vragen ben jij jarig en na het ontkennende antwoord ging hij door naar de volgende "ben jij dan jarig"

Als hij blote voeten ziet zegt hij "kijk mama dikke voeten"


Boos op hem worden is ook erg moeilijk want als je een strak gezicht wil houden en hij tijdens je boze bui tegen zegt "maar mama ik ben toch lief we zijn toch vriendjes"probeer dan maar eens boos te blijven

Nou ik kan zo wel even door gaan maar hou het voor nu even voor gezien

Gr Maaike



 
Op vakantie kreeg ons zoontje van twee voor het eerst per ongeluk een drankje met prik. Met een heel verbaasde uitdrukking op zijn gezicht zei hij "dat kriebelt".

Groetjes, Ink
 
In de GG vind ik dit ook altijd zo leuk om te lezen....

Werkwoorden zijn soms zo lastig...

Pascal (ruim 3 en half) gaat graag mee boodschappen doen. En als we dan thuis komen verteld hij aan z'n vader: "Wij hebben boodschappen doen gedaan..."

Ook is meneertje erg eigenwijs... toen hij laatst iets niet mocht ging hij op de bank zitten met z'n armen over elkaar...."Hmm ik ben er zat van..." Meneertje was het dus zat om te luisteren....

Ook  woorden met dubbele betekenis kunnen voor grappige situaties  zorgen:

's Avonds vraagt papa aan Pascal: "En heb jij je nog gedragen vandaag?" Pascal:"Nee", "Nee? waarom niet" Diepe zucht: Ik kan me toch niet dragen...."

 
ik heb een dochter van 3,5 en een zoontje van 2
we hadden het over het verschil tussen jongens en meisjes.
"heb jij geen piemel dan?"vroeg ik aan mijn dochter.
"nee"zei zij "toen ik in het ziekenhuis was geboren, zagen ze dat ik een meisje was en hebben ze mijn piemel eraf geknipt"
ik lag in een deuk dat begrijp je zeker wel.
Martine

 
Terug
Bovenaan