Grappige uitspraken....

Mijn zoontje is een vroege prater, hij praat al sinds hij 1 jaar is. Volgende week wordt hij 2 en hij heeft sinds 4 maanden een broertje.

De volgende uitspraken deed hij de afgelopen weken:

"Pepijn had een grombeertje in de broek (scheetje)"
"Mama, ik hoeffe nie worteltjes, worteltjes zijn voor konijntjes! " en vervolgens "maar wortels zijn wel lekker zoet!"
"Mama, ikke oppe bank zitte, ikke meisjes kijken"

Op de vraag wat hij voor zijn verjaardag zou willen hebben kreeg ik als reactie "allemaal meisjes" en toen ik hem vroeg wat hij daar dan mee wilde doen zei hij "ikke kuffelen (knuffelen) mette meisjes "

"Mama magge nie met auto's spele, mama isse meisje"

Ik lig af en toe helemaal dubbel om de bijdehante uitspraken. De uitspraken Dagge wel en Dagge niet vliegen me ook regelmatig om de oren, net als bij Dorothea. En de wijze waarop ik hem corrigeer kopieert hij om zijn kleine broertje te corrigeren ( Nee Okke, magge niet, kijk me aan en luister!)

Heel confronterend af en toe...hahaha

Groetjes Kora
Moeder van Pepijn (7 oktober 2004) en Okke (29 mei 2006)
 
Wat leuk om te lezen.


Isabelle  is net 3 geworden en kan er ook wat van!!

Mijn zusje en zwager komen terug van huwelijksreis en als wij Bellie vertellen waar ze vandaan komen kijkt ze heel gek op...ze komen namelijk uit Zuid Afrika. Na een paar tellen denken zegt ze ineens: papa, waarom komen ze "uit de  cavia"???

Ze houd heel erg van koekebakker en koffertje( pannekoeken en poffertjes) en ze zget wel 100 keer op een dag: schrikke dood ( ik schrik me dood een uitspraak die ze waarschijnlijk van mij heeft)

Haar zus Sarah krijgt bv en toen we van de week boodschappen aan het doen waren en we voorbij de melkafdeling liepen( en ik zei dat we melk moesten kopen), zei ze heel verbaasd:  mama,  dat kan jij niet kopen dat heb jij in je borstjes. Waarop ik zei: maar papa wil graag melk drinken, waarop madame heel hard triomfantelijk roept(in een megavolle supermarkt) Dan moet papa ook uit jou borstjes drinken!!!
Het schaamrood steeg me naar mijn  wangen en iedereen om me heen die het gehoord had moesten er heel erg om lachen.  

ach ja, het zijn en blijven kinderen!!

Liefs Odette
 
Hallo !
Inderdaad heel erg leuk idee. Je herkent ook zoveel dingen als je dit allemaal leest.

Mijn dochtertje van 2 jaar is ook zo'n kletskous, ze houdt geen minuut haar kwebbeltje.

* We lopen op straat, en ze ziet een PUT in de grond. "Wat is dat????"
  Ik zeg; "Dat is een PUT" . We lopen verder en zij ziet nog een put.
  Ze roept heel hard/enthousiast; " Kijk mama, nog een KUT"   (oooooohhh)

* We lopen in het winkelcentrum en zij loopt  voor mij uit. Ze ziet een oude vrouw in een rolstoel en zegt tegen haar; "Ikke lekker lopen!"
(gelukkig reageerde de vrouw heel lief, het zijn toch nog maar kleine kinderen!!)

Ik kan er nog veel meer over schrijven, maar ik laat het hier maar bij.

Groetjes!!!!
 
Onze jongste wordt volgende week 2, en begint ook al lekker te babbelen. Vorige week zaten mijn man en ik 's ochtends te bespreken wat we 's avonds zouden eten, zegt ze heel wijs :   Patat is lekker....   Dus ik met haar naar de supermarkt, komen we bij de diepvries :   Mama, patat !!!! patat is lekker. Wipte bijna uit het karretje.

Morgen is mijn man jarig, dus hij vroeg vanavond aan de oudste (bijna 4): wie is er morgen jarig ? Zegt ze: Papa, en mama heeft al een kadootje gekocht. Dus mijn man: oh, wat dan ?   Mama heeft een doos !

Mijn moeder heeft pas een dienblad met kop en schotels laten vallen, zegt ze van de week: oma moet maar gauw jarig zijn, want dan krijgt ze nieuwe kopjes.

 
Onze dochter is echt een papegaai.. net als alle andere kindjes van deze leeftijd lees ik wel.. Ze is vorige week 2 geworden. Als mijn man thuis komt, zeg ik dat ze de deur open mag doen, dan rent ze er naar toe en roept ze: Hi schatje!
Vorige week had het geregend, roept ze: Hi schatje, kom maar gauw binnen, is nat buiten. En wat ik ook erg schattig vind, is dat ze bij alles wat ze krijgt Dankoewel? Echt als vraag zeg maar en alsjeblies als ze iets geeft. En als ik Sorry! zeg, zegt ze, geeft niet! Gezellig hoor, zo'n kwebbeltje de hele dag!
 
Hallo, zie ik net al deze leuke uitspraken, geweldig!!

Mijn zoontje is ruim 2,5 jr en ook zo'n geweldige kwebbel!
Van de week:papa was erg hees, wordt boos op zoonlief en probeert te bekken(wat niet lukt), reaktie zoontje: "Papa,  jij hebt zeer  strotje, dan kun je nie goed boos worden!"
In de winkels roept meneertje al bij voorbaat als er iemand voor ons staat in het pad: "Mevr/meneer, mag ik eve langs, ga je aan kant?!"
Of: "gloeiende,gloeiende (uitspraak van mij), dat ging nie goe lukke!"
En ook leuk:Mama op de wc, zoontje kijkt en zegt: "Mama heeft nie piele, dan moet mama die maar gaan kopen in de pielewinkel"
 En ja, ook ik kan uren doorgaan!Het blijft erg leuk die uitspraken van die kleine muppet.

Gr. Myrcla
 
haha grappig allemaal. Hoor eigenlijk helemaal niet op dit forum want mijn meisje is pas 9 weken maar ze sliep eens een keer dus ik even rondgekeken op dit forum... ter ontspanning.. en las dit.. nou ik heb echt moeten lachen. Vooral om de 'neger-aap' en al die opa's en oma's met hun kinderwagens.

Ik heb ook wat uitspraken. Welliswaar van wat oudere kinderen maar ze zijn toch de moeite waard vind ik.

Mijn man heeft een zoon van 8 en een dochter van 7 uit een vorig huwelijk. Ze wonen bij ons de helft van de week en zijn dus erg betrokken bij hun zusje van 9 weken.

Maar toen ik nog zwanger van haar was....
Hessel (de oudste) wilde laten weten dat ie echt wel wist dat de baby's niet uit de buik kwamen... zegt ie: die komen er toch hetzelfde uit als bij een koe en een paard? Leuke vergelijking.

Evy vroeg dat wanneer de baby geboren was ik haar ook af moest likken (dit had ze gezien bij opa en oma die puppies hadden van hun hond)

Hessel wou graag bij de bevalling zijn waarop ik zei dat dat niet mocht. Want het was geen leuk gezicht als ie zou zien dat ik veel pijn had. Zegt ie: geeft niet als je huilt hoor. (lief!!.. maar nee, niet overtuigend genoeg om hem bij de bevalling te laten.)

Normaal draag ik string maar tijdens mn zwangerschap zat dit niet lekker dus droeg ik een 'normale' onderbroek. Zegt Evy 'waarom heb je een onderbroek van papa aan?'

Het is ook heel aandoenlijk om ze te zien kijken hoe hun zusje poept. Ik was de luier aan het verschonen maar er kwam nog meer. 'wow die heeft een klein poepgat'

Ook toen papa met de baby in de douche ging en ik een foto wou maken ontstond er enige verwarring 'niet papa's plasser op de foto doen he?'

Hessel en Evy gingen voor het eerst bij mijn moeder logeren (toen 4 en 5). Evy was haar knuffel vergeten en dan heeft ze verdriet. Vraagt ze huilend aan mn moeder. 'wil je mijn mama opbellen'. Waarop mijn moeder antwoordt: nou ik heb het telefoonnummer van je moeder niet maar ik kan wel papa of kirsten bellen.' Zegt Evy weer 'ja ik wist ook niet of je wist dat Kirsten niet mn echte mama was dus daarom zei ik mama'.

Toen ik zwanger was vroeg Evy aan mn moeder.. 'Als de baby er is, mag die dan ook hier komen logeren?' Haha sweet.

Zo had mijn broertje vroeger moeite met meervouden. Hij had 1 vark en 2 varken.

Nou dit waren er weer een aantal. Ik kom nog vaak hier terug lezen want ik heb me doodgelachen.

O ja, evy wou me ook gerust stellen. Ze zei' nou je bent wel afgevallen'. Ikke blij maar daarna zei ze. En je bent net een tijger met die strepen (striae)... ja leuk.. zucht.

Groetjes Kirsten, mama van Tyche.
 
hoi,

De kleine van mijn vriendin kwam laatst errug wijs uit de hoek:
Ze moesten in haar klasje een konijntje schilderen.
Mijn vriendin vroeg of ze al klaar was met schilderen;
" Nee mama, dat heet tam-po-ne-ren !!! "

Onze meid zat eens een frikandel te eten en peuterde alle velletjes eraf.
Toen zei ze: " zooo, even de kleertjes uit trekke.... "



groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan