Mijn zoontje is een vroege prater, hij praat al sinds hij 1 jaar is. Volgende week wordt hij 2 en hij heeft sinds 4 maanden een broertje.
De volgende uitspraken deed hij de afgelopen weken:
"Pepijn had een grombeertje in de broek (scheetje)"
"Mama, ik hoeffe nie worteltjes, worteltjes zijn voor konijntjes! " en vervolgens "maar wortels zijn wel lekker zoet!"
"Mama, ikke oppe bank zitte, ikke meisjes kijken"
Op de vraag wat hij voor zijn verjaardag zou willen hebben kreeg ik als reactie "allemaal meisjes" en toen ik hem vroeg wat hij daar dan mee wilde doen zei hij "ikke kuffelen (knuffelen) mette meisjes "
"Mama magge nie met auto's spele, mama isse meisje"
Ik lig af en toe helemaal dubbel om de bijdehante uitspraken. De uitspraken Dagge wel en Dagge niet vliegen me ook regelmatig om de oren, net als bij Dorothea. En de wijze waarop ik hem corrigeer kopieert hij om zijn kleine broertje te corrigeren ( Nee Okke, magge niet, kijk me aan en luister!)
Heel confronterend af en toe...hahaha
Groetjes Kora
Moeder van Pepijn (7 oktober 2004) en Okke (29 mei 2006)
De volgende uitspraken deed hij de afgelopen weken:
"Pepijn had een grombeertje in de broek (scheetje)"
"Mama, ik hoeffe nie worteltjes, worteltjes zijn voor konijntjes! " en vervolgens "maar wortels zijn wel lekker zoet!"
"Mama, ikke oppe bank zitte, ikke meisjes kijken"
Op de vraag wat hij voor zijn verjaardag zou willen hebben kreeg ik als reactie "allemaal meisjes" en toen ik hem vroeg wat hij daar dan mee wilde doen zei hij "ikke kuffelen (knuffelen) mette meisjes "
"Mama magge nie met auto's spele, mama isse meisje"
Ik lig af en toe helemaal dubbel om de bijdehante uitspraken. De uitspraken Dagge wel en Dagge niet vliegen me ook regelmatig om de oren, net als bij Dorothea. En de wijze waarop ik hem corrigeer kopieert hij om zijn kleine broertje te corrigeren ( Nee Okke, magge niet, kijk me aan en luister!)
Heel confronterend af en toe...hahaha
Groetjes Kora
Moeder van Pepijn (7 oktober 2004) en Okke (29 mei 2006)