Groetjes vanuit Spanje

@bo-belle: het kan indd een zwangerschap bemoeilijken.. weet nu niet of het ernstig is en of er meer aan de hand is.. en ben daar ook nog niet zo aan toe om daar achter te komen.. wil het eerst een jaar proberen en is het dan nog steeds niet raak dan pas ga ik verder onderzoek doen naar hoe erg, is er meer aan de hand enz.
ik ben zelf 27 en mijn vriend is 36 en mag in mijn handjes knijpen met zo een lieve jongen die me overal in steunt! hij was ook met me mee toen ik er achter kwam.. hebben beide er best veel van verdiet gehad.. vinden het beide eng en spannend maar geven de hoop niet op.

@mandareintje: ben zo blij dat ik niet de enigste vrouw bent die al 100 stappen verder denkt.. in me hoofd ben ik al zwanger en weet ik precies hoe en wat, zelfs vandaag even naar de action geweest om rond te kijken naar allemaal baby spulletjes hahaha :p nu hopen dat het ook snel raak is en ik al me plannen kan uitvoeren hahaha.
ben zelf nog niet aan de gang gegaan met temp en ovu testen, heb ze wel beide liggen voor me nieuwe cyclus is kijken of ik daar baat bij heb of dat ik alleen maar meer ga stressen.

Bo-Belle, wat goed om van je te horen. Het is wat je zegt, echt bijzonder hoe je met iemand mee kunt leven via een schermpje. Jij komt echt zo sterk over. Wel goed van je dat je er positief in staat. Helaas is er inderdaad niets aan te doen. Wat het ook is geweest. Binnenkort heb je een afspraak bij de arts, toch?
Andere meiden, ik heb jullie verhalen ook gelezen. Het bllijft toch een moeilijk iets. Ik ben inmiddels ook meer dan 12 maanden bezig en ik ben ook gestopt met tellen. Temperaturen heb ik nog nooit gedaan. Soms heb ik het wel warm en vraag ik me wel eens af of het met de eisprong te maken heeft. Ovulatietesten heb ik wel een tijdje gedaan, maar daardoor was ik er de hele maand mee bezig. Dus daar ben ik ook mee gestopt. Daardoor heb ik de week voor mijn NOD vaak wel een onrustige week, maar liever dat dan een onrustige maand. 
Ik zit op dag 12/13 van mijn cyclus. Ik weet niet zo goed of ik die ene dag met een klein beetje bloed bij het afvegen moet meetellen. Helaas bij mij ook nog geen vruchtbaar slijm en normaal heb ik daar wel last van. Ik merk wel dat ik meer vocht heb, maar dan heel dun zeg maar. 
Ik heb het gevoel dat het deze maand sowieso niet gaat lukken. Mijn lichaam is heel onrustig. Op de een of andere manier heb ik de symptomen van de vorige maand (en nu soms nog) toch niet helemaal kunnen verwerken en blijft ik er onbewust mee bezig. Deze maand hoop ik dus vooral op een normale cyclus en dan kunnen we er volgende maand weer voor gaan. Ze zeggen dat veel kinderen worden verwerkt tijdens de vakantie. Laten we het hopen. 
Ik blijf voor jullie duimen. 

Oooh mandareintje de eerste maand met clomid en dan meteen een hele rits eitjes! Jeetje wat spannend. Advies is vanaf 3 eitjes niet klussen toch ivm kans op meerlingen? (dacht ik ooit ergens gelezen te hebben, verder geen ervaring mee hoor) Extra spannend dat jullie er gewoon voor gaan zeg :)
Lijkt me een goede inborst sanne star, en zwanger worden heeft nou eenmaal vaak een beetje tijd nodig. Als je zo eens leest wat er allemaal precies goed moet gaan in ons lijf is het oprecht een wonder, babies maken! Al hoop ik natuurlijk dat je een korter traject in gaat. Hoe dan ook, een spannende tijd :) 
HHahaha wat grappig mttm! Ik heb zo mijn sterke momenten. Ook al wel dikke tranen gehad hoor... Maar als ik het goed lees, ben je vorige x bijna niet ongesteld geworden? Of heb je tussentijds een beetje bloed verloren? Of ben je eerder wat bloed verloren waardoor je niet weet wanneer je cyclus is gestart? (wat een vragen haha)
Ik heb zelf eens terug zitten kijken en dit waren mijn cyclussen afgelopen 6 keer:
27 / 25* / 31 / 25 / 26 / 28*
Met een * had ik een duidelijk positieve kruidvat test maar ben toch ongesteld geworden. En die keer daarvoor (27 dagen) testte ik positief met een etos digitale test (2x) maar niet met andere testen en dus uiteraard ook ongesteld geworden. 
Ik zit nu op cyclusdag 10 en als ik naar vorige maand kijk had ik een dag eerder al verandering in slijm en op dag 13 mijn vermoedelijke eisprong. Ik schat mijn cyclus eigenlijk altijd in a.d.h.v. het slijm dus nu er nog niks is vrees ik voor een langere cyclus. Heb ik wel vaker als ik in het buitenland ben geweest trouwens, dan is ie een beetje van slag ofzo haha. 

vind het zo knap van jullie dat jullie toch al best een lange tijd bezig zijn en nog steeds zo postief denken, naja, zo komen jullie bij mij over.
hoop zo als het bij mij ook maar niet mag lukken dat ik ook zo positief kan blijven en anders zal ik zeker even tegen die tijd aan jullie terug denken!
jullie komen echt (en dan heb ik 't nu even over bo-belle en mttm) zo sterk over!

mag ik vragen hoe het bij jullie ging in ronde 1? en vooral toen je merkte dat je niet zwanger bleek te zijn? hoe zijn jullie hier mee om gegaan? ik ben namelijk nu al zo bang voor die dag.. bang dat ik helemaal instort.. tuurlijk zal ik denk ik ook wel denken nieuwe maand nieuwe kansen maar zal me toch ook verschrikkelijk *** voelen!

Lief dat je het zegt sanne star! En leuk om te horen haha.
Voor mij was het de eerste 6 maanden niet zo heel serieus. Ik deed niet aan vruchtbare dagen, las geen fora, wist überhaupt niet van temperaturen en vruchtbaarslijm.. Ik dacht eigenlijk dat het wel snel ging lukken aangezien dat toen bij zo'n beetje iedereen uit mijn omgeving leek te gebeuren. Dus toen was ik elke maand gewoon een beetje verrast "oh, jammer, weer niet gelukt" dat sloeg ineens behoorlijk om. Want toen deed ik het wel op de juiste dagen 'volgens het boekje' dus als het dan niet lukte was ik er best kapot van.
Dat zwakt dan zo weer langzaam af, en dan komt het ineens weer terug. Het is gewoon frustrerend omdat je er amper invloed op kan hebben dus 'je best doen' is geen garantie voor succes. En dat is in deze dagen / tijdsgeest soms best lastig te accepteren nu alles maakbaar is. 
Maar eigenlijk heb je alleen jezelf ermee als je het je zo laat beïnvloeden. Klinkt heel wijs maar ook hier is de ene maand beter dan de andere hoor ;) ik probeer er nu alleen wel voor te kiezen om het me niet tegen te laten zitten. En wij hebben 2 maanden geleden ofzo sperma onderzoek gehad (goede uitkomst) en als ik eind juli niet zwanger ben krijgen we een verwijzing naar de gynaecoloog. Die wetenschap heeft mij veel rust gebracht merk ik.
Want ik twijfelde gewoon of hey überhaupt wel mogelijk zou zijn. Maar die test plus afgelopen maand sterkt me dan toch weer wel. Het gaat ooit lukken. Ik moet alleen nog een beetje meer geduld opbrengen... 

Bo-Belle, ik begon met een heel klein beetje rood bij het afvegen. Maar op andere momenten ook weer niets. Dus ik weet inderdaad niet precies welke dag ik moet tellen. 
SanneStar, lief van je. Bij mij gaat het ook met ups en downs. Wij hadden wel echt de keuze gemaakt om voor een kindje te gaan. Ik hield mijn cyclus vanaf toen bij. Ik had me er alleen totaal niet in verdiept. Dus na en paar maanden voelde ik me een beetje dom. De eerste keer was vooral jammer en dat raakte me wel even, maar ik had ook wel zoiets van zou ook wel meteen snel zijn. (Ik was overigens al een half jaar met de pil gestopt.)
Na een paar keer ben ik me er in gaan verdiepen. Toen voelde ik me wel een beetje naief. Ik dacht echt: hoe kon ik er zo makkelijk over denken? Toen heb ik een paar zware maanden gehad. Ik was er heel veel mee bezig. Steeds dingen opzoeken hoe het beter zou kunnen gaan. Ovulatietesten, etc. gekocht. Het werkte helaas allemaal niet. Het was ook allemaal veel te geforceerd. Ik ben toen met alles gestopt. Vooral heel verdrietig dat het niet lukte. Even later is er een tijd gekomen waardoor het door omstandigheden min of meer een beetje stil is komen te liggen. Nu probeer ik er zo neutraal mogelijk mee om te gaan. Ik slik alleen sinds vorige maand teunisbloemolie voor een normale cyclus en verder zie ik het wel. Daar voel ik me soms ook heel rot bij overigens. Ik merk nu vooral dat het de week voor mijn NOD spannend wordt. Deze maand is het iets anders zoals ik eerder al zei. 
Nu ben ik op het punt gekomen wanneer het een goed moment is om naar de dokter te gaan. 

fijn om jullie verhalen te lezen bo-belle en mttm soms heb je dat als mens wel eens nodig, de ervaringen van andere aanhoren en dat mee nemen in de toekomst..
ik heb nu uit t niets weer een beetje een kramp achtig gevoel.. laag in me onderbuik.. pff.. word er gek van alles te voelen en het niet kunnen plaatsen of weten wat ik er van moet denken.
gistere was het "down there" allemaal heel gevoelig.. na een wc bezoekje afvegen voelde niet bepaald fijn.. beetje het gevoel alsof er een schaafwond zit (zat er niet hoor), is dit normaal of niet? vandaag voelt t weer wat natter aan zeg maar.. (eiersprong is al geweest dus is nu niet opeens nat door een aankomende eiersprong) ben zo blij als deze eerste ronde er op zit en als het dan niet raak is dat ik volgende maand dingen wat meer kan plaatsen.. pff

Gekke vraag misschien mttm, maar ben je wel echt ongesteld geweest? Als je ook ander slijm hebt dan normaal en klachten van vorige maand onafgebroken aanhouden...? Of ben je altijd licht ongesteld? Bij mij is er zeg maar geen twijfel over mogelijk. Ik verlies echt best wat bloed en stolsels.
Oh sanne star ik ben nu echt al een poosje tegen en ik heb inmiddels mijn lijf een beetje door. Maar ook ik word soms nog verrast. Elke maand voelde ik weer andere dingen, kriebeltjes, plopjes, trekjes. En net even anders waardoor ik toch ging twijfelen of het dan nu wel een symptoom zou zijn... Helaas lijken ongesteld en zwanger worden super veel op elkaar en verzint je lichaam er soms spontaan dingen bij zodra je er op gaat letten. Maar het kan natuurlijk ook meteen raak zijn. We kunnen niks anders doen dan wachten :) 

Terug
Bovenaan