HEBBEN DE MEIDEN AL OORBELLEN

Ik ben eigenlijk wel trots op ons (euh, op jullie, ik heb zelf (nog) niks bijgedragen) dat iedereen hier gewoon haar/zijn mening over kan geven zonder dat  de discussie  hoogoploopt.

Nou, zal ik mijn mening dan ook maar geven? Ik zou het zelf nooit doen, maar vind dat iedereen het  voor zich moet weten. Ik vind dat een kind het zelf moet willen. Maar oorbellen bij meisjes zijn in NL de normaalste zaak van de wereld dus ik denk niet dat je veel risico loopt je kind met iets op te zadelen waar zij later mee voor lul loopt ofzo.Ik zou  denken dat het veel pijn moet doen, maar de eravringsdeskundige zeggen anders, dus dat zal dan wel.

Hoi hoi,

Nou nu ga ik toch ook maar eens op zo'n discussie reageren.

Ik vind dat tegenwoordig (overal niet alleen op het forum) iedereen zo bezig is met.....ja ik mag me mening geven toch......en ik vind er dit van dus......
Iemand opend een topic met,of er nog meer kindjes zijn met oorbellen,en niet met mijn dochter heeft oorbellen wat vinden jullie van oorbellen bij baby's.
Ik vind dat je je eerlijke mening mag geven maar alleen als iemand er naar vraagt.
Als iemand aan mij vraagt ,vind je me haar mooi?heb het geverfd,kan ik antwoorden dat ik het niet mooi vind,maar als ik die persoon gewoon zie ,zou ik nooit zeggen ,goh wat zie jij eruit ,ik vind je haar echt lelijk.
Je begrijpt waar ik naartoe wil denk ik.
Ik lees hier dingen zoals bijv....(Ik vind het goedkoop staan) ,en ik vind dat je dan iemands kind afkraakt ,terwijl die persoon niet om een mening vroeg....maar duidelijk was met de vraag of er meer baby's met oorbellen zijn.
Tegenwoordig beledigen mensen elkaar gauw met hun ongevraagde mening,in de mom van vrijheid van menings uiting,vaak onbedoeld maar toch.

Pfffffffft lang verhaal geworden en nog off-topic ook ik schaam me diep,maar wou gewoon ook ff mijn ei kwijt
(ik heb trouwens geen baby met oorbellen)

Groetjes Merel

Goed gezegd Merel, durf bijna niet te vertellen dat ik het juist wel graag wil doen omdat ik bang ben van kindermishandeling beschuldigd te worden .

Enne heaven, je mening is wel duidelijk hoor. Ik heb de discussie ook gelezen op het najaarsforum en vind het jammer dat het weer zo gaat.

Ja supermerel, daar heb jij weer  gelijk in.

Diegene die het topic opende vroeg inderdaad niet om ons waardeoordeel. Maar tegelijkertijd, het is nou eenmaal een forum waarbij we op elkaar reageren.

Verder is het natuurlijk heel mooi dat discussies gewoon normaal en rustig gevoerd kunnen worden hier. Mooi dat we hier effe bewijzen dat dat dus gewoon goed kan gaan, zonder gekat.

Persoonlijk vind ik het erg jong, maar aan de andere kant heeft het ook zijn voordelen. Een kind van 9 weken zal eerst niet aand e oorbellen frniken en de achterkantjes door het gataje heend rukken of het knopje.

Ik heb 4 kids, 3 dochters en een zoon. Mijn tweede dochter nu 7 jaar. Zij begon toen ze twee was over oorbellen. Net als mama. Ze had geen besef van dat het pijn zou kunnen doen. Dus hup naar de juwelier. Ja toen mocht het nog. Ze kreeg prachtige piepkleien oorbellen. En binnen eepaard agen ahd ze ze door de gatajes gedrukt. Mara ze wilde toch gaatjes dus een paar maandjes later zaten we er weer. En weer ging het mis Ze drukte zelf het achterkantje het gaatje in. Dus dames opletten geen vleugetjes, maar platte achterkantjes en ook de knopjes niet te klein, als staat het nog zo schattig. Maar goed mijn dochter had dus in één oor wel een oorbel. Ondertussen was ze 3 en nog steeds wilde ze gewoon net als mama oorbellen. Nu hefet ze al were jaren gatajes en ze weet niets van de ellende en de pijn die het gedaan heeft. Haar ouder zus (16 maanden ouder) besefte al heel goed, dat gaatjes prikken zere zou doen. Ze wil het dan ook echt niet. Ja ze zou wel oorbellen in willen, maar ze is bang voor de pijn.

En daar heb je dan het voordeel van jong laten doen. Geen spanning, misschien even en schokje, de pijn is zo voorbij, en het kind kan voor de rest van haar leven genieten van mooie oorbellen in de oren. Wil ze het niet, ook goed dan draagt ze op een zeker moment toch geen oorbellen meer.

Mijn jongste dochter is nu ruim 4,5 maand. Geen hara op mijn hoofd die er aan denkt om nu al oorbellen te laten zetten. De vraag komt vanzelf of niet. mij makat het niet uit. Een dochter zonder oorbellen is ook mooi.

Wat ik nou eigenlijk met mijn verhaal wil zeggen is dat ieder het zelf moet bepalen en dat het zeker voordelen heeft om het jong te doen, maar ook voor het zelf vragen door het kind is wat te zeggen.

En oja die inentingen doen ook even zeer, maar ze weten er uiteindelijk niets meer van. Maar ga maar eens met je dochter van 9 een inenting halen. Pffffff wat kan dat een drama zijn.

Miep

Terug
Bovenaan