HEBBEN DE MEIDEN AL OORBELLEN

BIj de juwelier mogen gaatjes schieten eigenlijk niet meer, tenminste in Nederland. Toch wordt het nog veel gedaan. Tattoeshops mogen wel oorbellen zetten, maar niet bij kinderen onder de 7. Dit is tenminste wat ik  hoorde toen ik een paar weken terug bij de juwelier was.  
Overigens draag ik alleen oorbellen omdat je anders die eigenaardige gaten ziet zitten.  Dus  Anne krijgt ze absoluut niet. En dan alle ellende met ontsteken die ik gehad  heb (en overal allergisch voor), dat doe ik haar niet aan. Later mag ze zelf weten wat ze wil.  

Groetjes....

Ik vind het dus echt vreselijk lijken bij die ukkies, ieder zijn feestje hoor maar mijn dochters krijgen dat echt niet. En oorbellen laten schieten omdat moeders dat zo leuk vind is helemaal zot, dat kindje schrikt/heeft pijn en moeders helemaal trots omdat ze gaten in haar kind heeft laten schieten. Ze mogen heus ooit wel oorbellen maar pas na hun 6de verjaardag, als ze het snappen.

Ik begrijp niet dat iedereen zo luchtig doet. Misschien omdat ik pappa ben in plaats van moeder.

Ik denk dat het hebben van gaatjes in de oren al zo gewoon is in onze cultuur, dat sommige moeders de gaatjes vast laten maken. Maar hebben jullie niet allemaal ooit eens met een beetje afgrijzen zitten staren naar een programma waarin wordt uitgelegd hoe kleine kinderen in andere culturen gaatjes in hun neusbrug krijgen of nekring na nekring wordt geplaatst om het nekje op te rekken?

@ mangano:

interessante vergelijking. onder het mom van cultuur, of omdat iets mooi zou zijn, worden wel vaker dingen goed gepraat natuurlijk. Maar ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het maar niets, babies met  gaatjes (waar dan ook).  

Het verbaast mij eerlijk gezegd ook dat er geen heviger discussie over dit onderwerp is gevoerd.

Wellicht zijn de dames op het forum voorzichtig geworden om hun mening hierover te geven omdat ze inmiddels een beetje discussie-moe zijn of bang dat het (weer) ontaardt in  ruzie...?

ik vind het ook niet meer dan normaal om hier een luchtig antwoord op te geven.wie zijn wij om iemand te berispen.
van voetjes afbinden (japan),zonder verdoving besnijden,ook meisjes(india) en ontbijtbordjes in de onderlip,ja daar draait mijn maag wel van om ja.maar zelfs dan zal ik iemand niet aanvallen.
hier geen oorbellen trouwens(zoon)

Hoi,
Ik heb de discussie op het najaarsforum gelezen en daar had ik inderdaad geen zin in....
En ik denk dat de mensen die het willen doen bij hun kindje er meoilijk vanaf te brengen zijn, dus ik zeg gewoon: ik doe het niet en dat is het.

groetjes,
Daphne

hoi hoi

vind die vergelijking beetje raar
hier is het ieder zijn keus en daar is het verplicht vind ik heel wat anders

het is heus niet zo dat wij onze kinderen vette pijn hebben laten lijden zoals de meeste beschreven die oorbellen hebben laten schieten hebben de kindejs weinig last van gehad jayla helemaal niet schrok niet eens zat gewoon vrolijk door te spelen

en ze hebben heus geen jokkels van oorbellen in maar je heb speciale baby oorbellen hele kleintjes zijn dat met peciale sluiting zodat de achterkant niet kan prikken

ieder zijn eigen mening hoor
maar die vergelijking vind ik wel een beetje overdreven

vaak doet het bij grotere kindjes\  volwassen pijner dan bij kinderen wij weten dat we een prikkie krijgen dus reageren vaak krampachtiger om zo maar even te zeggen

groetjes mariella

hier dan toch even mijn mening over oorbellen bij babys

aangezien ik al in eerdere discussie ben betrokken had ik dit keer zoiets van zal mijn mening maar voor me houden
de eerste keer schrok inderdaad van het feit dat er zoveel moeders de keus maken om oorbellen bij hun baby te laten zetten. ik vind dit echter ook niet normaal en kan me goed vinden in de woorden van de enige man hier op het forum.
er bestaan zelfs discussies waar begint de grens van kindermishandeling, een deel vind   dus dat grens ligt bij oorbellen bij babys. in andere culturen vinden we het abnormaal (voetjes inbinden ed.) maar hier doen we hetzelfde naar mijn ogen door een weerloze baby gaatjes te schieten alleen voor schoonheid.

ik hoop dan ook dat de moeders die er over denken hun baby oorbellen te geven hier nog eens goed over nadenken en een andere manier vinden om hun baby leuk en mooi te maken en hun kind later zelf te laten kiezen.

Terug
Bovenaan