Hoi Gizzimo: mijn cyclussen zijn tussen de 27 en 31 dagen: de afgelopen twee keer na 27 dagen. Dit laatste hou ik dan ook maar aan bij de berekening van de dag dat ik weer ( Neeeee, ik wil het niet !!! ) ongesteld moet worden: 1 december dus.
Gelukkig kan ik er met mijn man goed over praten, maar merk wel dat mannen hierin toch wat anders zijn ( hij is wel heel lief en begripvol hoor en wil ook niks liever dan dat ik zwanger raak ): hoorde ik ook afgelopen week op babyboom: viel meteen een last van mijn schouders. Verder kan ik er goed met een vriendin over praten, alleen zij was na een keer zwanger dus tja.........
Een andere vriendin is nu zwanger ( binnen 3 maanden ). Daar vertel ik ook wel eens iets, maar zij houdt weinig rekening met ons vinden mijn man en ik. Tuurlijk is ze enthousiast en blij en wil ze graag alles delen, maar soms radelt ze maar door over hoe mooi het is en weet ik niet wat allemaal. Dat doet dan pijn: ze weet dat we nu naar ronde 5 gaan en al heel erg lang een kinderwens hebben. Dan hou je toch een beetje rekening met de ander dacht ik zo......?! Stel je voor: straks kunnen wij geen kinderen krijgen, zit zij even doodleuk te vertellen hoe geweldig het wel niet is en alles. Soms kan ik me vreselijk aan haar irriteren, boos worden en verdrietig. Ik probeer nu toch wat meer afstand te nemen om mezelf niet onnodig te kwellen.
Vanavond ga ik naar een andere hele goede en lieve vriendin: ga het haar vertellen dat we bezig zijn en het niet wil lukken. Aan haar heb ik veel meer, maar ze was zelf erg druk de laatste paar maanden. Nu heeft ze meer tijd en wil/kan ik er met haar over praten: verheug me erop ! Even van me af praten, even een wat meer begripvol iemand.
Groetjes, Silvia
ps. Inderdaad super voor Cathy !!! Ik hoop zo dan we haar heel erg snel mogen volgen ! Van de ene kant kreeg ik hoop: zij is ook pas zwanger geraakt in ronde 7, maar toen ik las dat jij ook al eens om de dag hebt geklust zonder resultaat.......daar ging mijn sprankje hoop weer: . Of heb je het niet een hele maand lang volgehouden ?
Hoop toch echt na 4 maanden ontplit te zijn en nu in ronde 5 zwanger te raken met onze nieuwe klustaktiek.
Zucht.......ben een beetje depri geloof ik......