heeft iemand dit ook?

Hoi Cathy: GEFELICITEEEEEEERD !!!!!
7 is echt een geluksgetal.......
Super zeg ! Heerlijk. Ga er maar lekker van genieten en hou ons op de hoogte van hoe het met je gaat.
Ik heb de glitters gevangen, hoop dat de magie werkt.
Wat is jullie geheim geweest de afgelopen maand en hoe ging jij iedere keer om met de teleurstelling als het niet was gelukt ? Wat waren jou gevoelens en gedachten dan en was je ook wel eens bang ?
Nou, ik hoop je snel te mogen ontmoeten op de zwangerzijn forum !!

Liefs, Silvia

Cathy:   hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Super leuk.
Geniet er lekker van. Dus jij mag naar het zwanger forum. Wil ik ook hihi.
Zouden het wel leuk vinden als  je hier ook nog gewoon mee chat.
Ik heb een paar glitters gevangen.
Hopelijk tot gauw weer hoors.
En dat we je snel mogen volgen.
Nogmaals proficiat. Vind het zo leuk voor je.

Sylia:    Leuk dat het voor Cathy zover is. Voor ons des te meer hoop voor de volgende maand. Toch?
Hoe zit je met je cyclussen? Ik heb altijd cyclussen van 29 of 30 dagen.
Heb 3 maanden geleden ook om de dag in mijn vruchtbare periode geklust, maar blijkbaar was ik in die periode nog aan het ontpillen.

Cathy: Wat ik me wel nog afvroeg was jij veel met het zwanger worden bezig???
Want ik hoor steeds om me heen dat je er niet mee bezig moet zijn dat het dan pas lukt, maar het lijkt mij onmogelijk om er niet iedere dag mee bezig te zijn.
Zou je ons jou ervaring willen vertellen?
Was je er veel mee bezig en heb je veel geklust in je vruchtbare periode?
Sorry dat ik dit allemaal vraag.
Wij willen je zo snel mogelijk volgen hi hi dus alle tips zijn welkom.

liefs gizzymo

Oeps sorry Sylvia natuurlijk. sorry was een typefoutje.

Heel even om nog terug te komen op jou verhaal.
Het is moeilijk  als je toch weer ongi word, maar ik heb een hele goede collega en mijn beste vriendin, die allebei weten dat ik hiermee bezig ben en als ik dus echt down ben kan ik altijd bij hun terecht.
En dat helpt heel goed zij praten je weer moed in.
Goed erover  praten met je hubby is ook een hulp.
Heb jij het wel tegen iemand gezegd dat je ermee bezig bent?

knuffels gizzymo  

Hoi Gizzimo: mijn cyclussen zijn tussen de 27 en 31 dagen: de afgelopen twee keer na 27 dagen. Dit laatste hou ik dan ook maar aan bij de berekening van de dag dat ik weer ( Neeeee, ik wil het niet !!! ) ongesteld moet worden: 1 december dus.

Gelukkig kan ik er met mijn man goed over praten, maar merk wel dat mannen hierin toch wat anders zijn ( hij is wel heel lief en begripvol hoor en wil ook niks liever dan dat ik zwanger raak ): hoorde ik ook afgelopen week op babyboom: viel meteen een last van mijn schouders. Verder kan ik er goed met een vriendin over praten, alleen zij was na een keer zwanger dus tja.........
Een andere  vriendin is nu zwanger ( binnen 3 maanden ). Daar vertel ik ook wel eens iets, maar zij houdt weinig rekening met ons vinden mijn man en ik. Tuurlijk is ze enthousiast en blij en wil ze graag alles delen, maar soms radelt ze maar door over hoe mooi het is en weet ik niet wat allemaal. Dat doet dan pijn: ze weet dat we nu naar ronde 5 gaan en al heel erg lang een kinderwens hebben. Dan hou je toch een beetje rekening met de ander dacht ik zo......?! Stel je voor: straks kunnen wij geen kinderen krijgen, zit zij even doodleuk te vertellen hoe geweldig het wel niet is en alles. Soms kan ik me vreselijk aan haar irriteren, boos worden en verdrietig. Ik probeer nu toch wat meer afstand te nemen om mezelf niet onnodig te kwellen.

Vanavond ga ik naar een andere hele goede en lieve vriendin: ga het haar vertellen dat we bezig zijn en het niet wil lukken. Aan haar heb ik veel meer, maar ze was zelf erg druk de laatste paar maanden. Nu heeft ze meer tijd en wil/kan ik er met haar over praten: verheug me erop ! Even van me af praten, even een wat meer begripvol iemand.

Groetjes, Silvia

ps. Inderdaad super voor Cathy !!! Ik hoop zo dan we haar heel erg snel mogen volgen ! Van de ene kant kreeg ik hoop: zij is ook pas zwanger geraakt in ronde 7, maar toen ik las dat jij ook al eens om de dag hebt geklust zonder resultaat.......daar ging mijn sprankje hoop weer: . Of heb je het niet een hele maand lang volgehouden ?
Hoop toch echt na 4 maanden ontplit te zijn en nu in ronde 5 zwanger te raken met onze nieuwe klustaktiek.
Zucht.......ben een beetje depri geloof ik......

Ha Sylvia,

Sorry, ik wilde niet je hoop weg halen.
En je hoeft echt niet bang te zijn.
Ik heb toen maar voor een klein weekje om de dag geklust, maar blijkbaar was ik nog aan het ontpillen.
En wist toen ook nog niet zo goed hoe mijn cuclussen waren.
Nu weet ik het wat beter. En ik ben het eigenlijk ook een beetje zelf svhuld dat ik nog niet aangeteld ben.
Heb de afgelopen 2 maanden ook niet geklust in mijn vruchtbare periode behalve deze maand weer wel.
Dat komt omdat ik in maart ga trouwen en wilde mijn jurk graag nog aan.
Maar nu heb ik zoiets ALS ik aantel dan heb ik maar een klein bobbeltje dat moet dan maar.
Dus vanaf deze maand (6) heb ik wel rond mijn vruchtbare periode geklust.
En vanaf nu mag ik ook best aantellen.

Jij hebt wel vriendinnen die snel aantellen.
Ik heb 1 vriendin, mijn beste vriendin die het dan ook weet, die is 1,5 jaar bezig geweest. ze kan me ook goed helpen, want zij weet precies wat ik door maak.
Zij had onregelmatige cyclussen en wist dus nooit wanneer ze vruchtbaar was. Dan was ze 2 maanden niet ongesteld en dan na 2 weken ineens wel weer.
En ze is 2 weken geleden bevallen van een jongen.

Verlies niet de moed, het komt voor ons ook wel.
Ze zeggen dat 60% binnen een half jaar zwanger is en 85% binnen een jaar.
Laten we gewoon hopen dat wij er ook bij horen.

Mijn gevoel heeft me altijd gezegd dat ik in november zou aantellen, vanaf het dat ik ben gestopt heb ik dat gemeend.
Ik hoop het zo.
Het beste is wat jij doet, want als je je ei eerder of later hebt heb je wel in de buurt geklust.
Hopelijk kan je binnenkort ook een positieve test in handen nemen.

liefs gizzymo

Hoi Gizzymo,

Bedankt voor je lieve mail !
Wat betekend aantellen eigenlijk ?
Moet zeggen dat ik zelf ook soms wel eens denk dat ik het zelf schuld ben nog niet zwanger te zijn ( gelukkig ben ik niet de enige ). Tot nu toe hebben we vaak geklust rondom mijn Lhpiek, maar 3-4 dagen later niet meer. Te vaak klussen kan nadelig zijn voor het zaak en misschien heb ik een late eisprong ondanks een positief LHpiek resultaat halverwege mijn cyclus........praat me zelf even wat moed en hoop in.

Weet dat we nog niet super lang aan het proberen zijn en dat de meeste stellen na een half jaar zwanger raken. Alleen hoor ik daar barweinig van in mijn omgeving: alleen maar stelle die binnen 4 maanden zwanger raken !!! Slechts een van via via horen zeggen dat ze na 1,5 jaar zwanger zijn geraakt. Als ik links en rechts lees op deze site lees ik ook best veel dames die pas na 7-11 maanden zwanger raken. Geeft ergens wel weer moed maar toch die angst.....ik kan er niks aan doen.

Grappig dat jij ook een gevoel hebt wanneer je denkt zwanger te raken. Heb zelf het gevoel dat ik okt/nov 2008 een kind krijg: dan moet ik nog 2-3 maanden wachten............

Droom wel de laatste tijd vaker over baby's, maar ja dromen verwerken je dagelijkse dingen, toch ?
Droomde afgelopen nacht dat ik zwanger was van een tweeling !!!!

Zucht............

Liefs, Silvia

Dag meiden!

Hier weer ff een berichtje van mij.

Ik had deze maand al vanaf het begin een goed gevoel. Op 1 november had ik een positieve ovulatietest. We hebben die avond flink geklust en die moet dus raak zijn geweest. Op 2 november had ik mijn ei, maar die deed zo'n pijn (die voel ik altijd heeeeeel goed) dat klussen er niet in zat. En wat ik anders heb gedaan dan anders, was dat ik na het klussen nog in ieder geval een half uur ben blijven liggen, kont omhoog. En daarna ben ik nog eens goed verwend (om het maar zo te zeggen). Dus toen ik na een poos naar de wc ging, kwam er dan ook helemaal niks uit.

Ik ben er gigantisch mee bezig geweest de afgelopen maanden. Er ging geen dag voorbij dat ik er niet aan dacht. En elke keer als ik weer ongesteld werd, was ik verschrikkelijk teleurgesteld. Helemaal omdat iedereen om je heen zwanger wordt en jij niet. Daar was ik dan in ieder geval een dag goed ziek van. Maar toch ging ik dan weer vol goede moed de volgende maand in. Rond de dagen dat mijn ei was, extra klussen. Het wachten tot de NOD vond ik het verschrikkelijkst, maar meestal kreeg ik 1 of 2 dagen ervoor al een teken van menstruatie.

Ik wil jullie echt zeggen: laat je kop niet hangen en ga er voor. Blijf positief. Ik hoop echt voor jullie dat het snel raak is en dat we elkaar op het andere forum dan weer wat vaker spreken. Ik zal hier ook nog regelmatig komen kijken, hoor!

Grtz Cathy

Hoi Cathy en de rest,

Bedankt voor je oppeppend berichtje ! Gelukkig dat jij dat ook had dat je er veel aan dacht en goed ziek was als het weer niet was gelukt: dat heb ik ook. En ook veel moeite dat iedereen om ons heen ( ook nog super snel ) zwanger raakt en wij niet. We zijn dan wel eens bang: hadden jullie dat ook ?
Tot nu toe hebben we extra geklust rondom de LHpiek: een paar dagen achter elkaar iedere dag, maar dat heeft nog niet geholpen. Wel bljft ik altijd een half uurtje liggen met de benen opgetrokken en heb ik niet-nauwelijks iets op het wcpapiertje zitten ( wat een onderwerp he ). Mag de ochtend erna wel wat....had jij dat ook ?
Vandaag heb ik toch maar mijn tweede en laatste ovulatietest gedaan en die is helemaal positief !!! Dag 13. Dan zou mijn cyclus weer rond de 27 dagen moeten zijn zoals de laatste twee maanden. We gaan nu niet extra klussen maar blijven gewoon om de dag. Betekend wel dat ik op de dag van mijn piek ( vandaag dus ) niet op een klusdag kom  . Heb nu wel twijfels om niet toch vandaag te klussen, maar ja tot nu toe niet geholpen....... Wat zou ik doen ?

Nou, hoop je snel te mogen treffen op het andere forum en het zou leuk zijn als je af en toe nog eens een bezoekje brengt  aan ons !

Geniet van jullie zwangerschap !, Liefs, Silvia

ps. Het is wat je zegt: moed houden, niet opgeven en niet het hoofd laten hangen. Ik hou me nu vast aan jou: bij jullie is het ook pas de 7de keer gelukt en niet zoals bij iedereen om me heen binnen 4 keer. Ik heb weer hoop en geniet nog van de tijd die we samen hebben.

Terug
Bovenaan