Hey Gizzimo,
Shit he zo'n baaldag !? Dan wil het even allemaal niet he ?! Dan is niks leuk en zit niks mee. Witte afscheiding duidt duidelijk op een eisprong !! Een vriendin van mij had helemaal geen positieve ovulatietest en is hartstikke zwanger !!
Er is een echte babyboom he op deze site: leuk natuurlijk voor hun en ook zeker gegund, maar stiekem ben ik ook wel eens een beetje verdrietig: waarom ik niet ???
We doen er alles aan en we willen zooooo graag. Maar ja, wie niet.
Laten we zeggen: het duurt bij ons dan wel even maar dat hebben we strakjes ook wat......
Als je gaat temperaturen moet je iedere ochtend (liefst op een vast tijdstip ) je temperatuur opnemen alvorens je opstaat. Vlak voor de eisprong moet je dan een minimale daling zien van 0,1-0,3 graden en na de eisprong stijgt tie dan met 0,5-1 graden. Als je na de eisprong meer dan twee weken deze stijging blijft zien is de kans aanwezig dat je zwanger bent.
Alleen ik wordt gek van die temp. Voor mijn piek steeg tie met 1 graden !! Na mijn piek/ei weer !!! Na 4 dagen zakte tie met een graden en toen kwam mijn mega dip want ja het is dus niet gelukt als ik daarvan uit mag gaan. En weer twee dagen later stijgt tie weer !!! Nu schommelt mijn temp. de hele tijd, maar is wel ruim een graden hoger als het begin van mijn cyclus, naar gelijk aan de temp vlak voor mijn piek.
Ik kan er wel uithalen dat ik een ei heb gehad ( denk ik ) maar verder.......
Wel schrijf ik nu al iedere dag sinds twee maanden op wat ik voel/merk en zie.
Dan kan ik gemakkelijker terug kijken of ik dat vorige maand ook heb gehad.
Zaterdag moet ik inderdaad ongesteld worden en meestal heb ik de dag vooraf al wat bruin bloedverlies.
Ik merk zo niks extreem geks aan mijn lijf. Wel merk ik en vooral mijn man dat mijn humeur deze maand extreem slecht is en erg schommelt. Mijn gewicht neemt niet toe terwijl ik dit normaal wel heb voordat ik ongesteld wordt. Ik heb geen mega ongigevoel, wel af en toe steekjes & trekkend gevoel in mijn onderbuik en beetje ongi gevoel. Heb geen trek in chocolade wat ik normaal wel heb.
Meen wel af en toe minimaal misselijk te zijn maar dat kan ook inbeelding zijn.
Verder ben ik wel erg moe, maar ja dat heb ik wel eens vaker ( druk druk en weinig slaap). Mijn borsten zijn niks gespannen en groter en doen ook geen pijn: af en toe voel ik wel eens een steekje/pijntje maar dat is het dan ook: dat kan met de naderende ongesteldheid te maken hebben. Heb het wel al een paar dagen heel erg koud, maar het is buiten ook erg waterkoud !!! En ik heb meer honger/trek dan anders, maar ook dat heb ik wel eens vaker.
Al met al denk ik dat ik gewoon ongesteld wordt en dat ik andere/minder klachten heb dan de andere 4 maanden omdat ik nu wel ontpilt zal zijn. En voor de rest heb ik gewoon PMS !!
Er zit niks anders op dan wachten tot zondag. Als ik dan nog niet ongesteld ben.........Maar weet niet of ik dan al durf te testen.......
Ik hou je op de hoogte !!
Liefs, Silvia
ps. Veel plezier met het klussen