Heel graag een 3e willen maar man wil niet.

Hallo allemaal,
Even voorstellen: ik ben Marcel de man van Jessy en wil ook even reageren. Afgelopen zaterdag kwam ik  per ongeluk op de site terecht en herkende meteen de (schuil)naam van mijn vrouw en ben gaan lezen. Na ongeveer 10 minuten dom voor me uit te hebben gestaard, ben ik gaan nadenken. Mijn eerste reactie was: "Als zij zo ongelukkig is geworden door mijn besluit moet ik dat maar terugdraaien". Maar in mijn achterhoofd kwam al meteen het tegenargument "Op zo'n makkelijke manier zet je niet even een nieuw mens op de wereld" (los van het feit of de operatie zou lukken en of er een zwangerschap uit zou voortkomen). Toen ik dit las was mijn vrouw niet thuis en had ik de tijd om er rustig alleen over na te denken;  ik ben met de auto rond gaan rijden ter ontspanning om ales op een rijtje te zetten. Ik kwam tot de conclusie dat het voor mij met  twee kinderen dan wel genoeg was maar dat  drie kinderen niet teveel zou zijn, mede vanwege het feit dat we samen inmiddels twee kinderen hebben en mijn vrouw desondanks toch nog een derde kind met mij aandurft. Alleen om voor mezelf zeker te weten dat degene die zich schuilhield onder de naam jessy75 ook daadwerkelijk mijn vrouw was wilde ik  ditzelfde verhaal van haar horen. Zij wist het zeker en toen was ik helemaal om. Praktische bezwaren........ach ze wegen niet meer op tegen de voordelen: we praten weer met elkaar (onbewust begonnen we elkaar te ontlopen en we wisten eigenlijk niet waarom) en wij stralen inmiddels weer zoveel rust uit dat de kinderen ook weer een stuk rustiger worden. Mijn tip voor de vrouwen die proberen hun man om te krijgen: geef hem de tijd om na te denken maar wel binnen een redelijke tijd, dus niet over een jaar er pas weer over praten. Als je er niet meer over praat gelooft hij al snel dat het zo wel goed is.  Bijna alle mannen hebben het gevoel direct te moeten reageren als hun vrouw hierover begint. Als mijn vrouw dit had gevraagd als we in bed hadden gelegen, was ik waarschijnlijk dichtgeklapt. Nu ik de mogelijkheid heb gehad om er even rustig over na te denken, heb ik een ingrijpende beslissing kunnen nemen waar ik ook echt voor 100% achtersta. Als man kijk je toch naar de praktische kant omdat je je verantwoordelijk voelt voor  het welzijn van je gezin en dan met name de materiele kant. Zodra je die angst bij hem weg kunt nemen wil hij mischien wel.
Veel succes gewenst allemaal.
groeten, Marcel      

Hey Marcel,

Wat leuk dat jij nu reageert. Toen ik mijn vriend vertelde wat jij voor je vrouw wilde doen vond hij dat echt super lief. Het is zelf ook een lieverd, daar niet van.
Maar we stonden echt even verbaasd dat je dit voor je vrouw over hebt.
Echt super.
En fijn dat jullie er toch uitgekomen zijn, anders blijft dat zo trekken.

Maar goed, ik denk dat als jij zoiets voor je vrouw over hebt en je vrouw nog een derde kindje met je wil, dat jullie er wel zeker van kunnen zijn dat jullie een superrelatie hebben en dat je op elkaar kunt bouwen.

Ook wij twijfelen nog wel eens over de materiele kant. We hebben het nu niet zo breed. Over 2/3 jaar zal het ons weer voor de wind gaan en dan willen we niet de spijt hebben dat we het niet gedaan hebben. Maar ik ben degene die erg getwijfeld heeft. Gelukkig zijn wij er ook uitgekomen en ik denk dat als je voor een probleem staat dat je op dat moment echt wel een oplossing kunt vinden of krijg aangereikt.

Nou veel succes en ik hoop dat jullie derde kindje zich snel aandient!!
Groetjes Ger.

Marcel, wat lief dat je de moeite hebt genomen om hier ook voor ons je
verhaal te doen. Wel eens fijn om het van een man te horen. Ik zal je
advies ter harte nemen en wie weet...? Ik heb weinig hoop, hoor. Maar
weet niet hoe het nu verder moet. Er moet toch iets veranderen?! Ik
weet niet of mijn man zo open staat voor het geluk/ongeluk van zijn
vrouw zoals jij dat doet. Maar ik zal binnenkort het gesprek wel weer
aangaan, zodat hij weet dat geen voorbijgaand onderwerp is.

Anne

Fijn om te lezen hoe een man hier over denkt.
Intussen hebben wij de fase ik wil wel en hij wil niet gehad gelukkig.
Ook hier ging en om de praktische zaken en een beetje de achtergrond bij de 1e en 2e.
Máár hij is nu hélémáál om!!!
Wil nu zelfs aan aan het klussen (zijn manier van klussen dan, de extra slaapkamer hihi)
Hoop zooooo voor jullie allemaal dat er nog een kindje bij mag komen!!
Duim duim duim!!

x Mamaloe

Goed om  via Marcel ook eens een man erover te horen. Ik merk dat ik er veel over na loop te denken. Mooi om te lezen dat je er nu zo vol achter staat. De kwestie legt inderdaad druk op je relatie,  en "het" sijpelt in bijna alles door.
Mijn man was ook "om"  toen hij door had hoe verschrikkelijk graag ik wilde. Echt uit liefde voor mij, ging hij er in mee. Fantastisch, ik heb toen met tranen in mijn ogen giga liefde gevoeld. En als het dan echt concreet wordt, dus als er mogelijk een kind verwekt kan worden... slaat de schrik hem om het hart. De vruchtbare dagen zijn hier al maanden dagen waar de spanning in de lucht hangt. Het hangt bij hem niet zozeer op praktische of financiele angst; dat hebben we in een eerder stadium gehad en daar is hij overheen. Hij vraagt zich dan af  of hij niet meer naar zijn eigen gevoel moet luisteren, en dat is dat het voor hem klaar is met deze drie. Hij wil ook ruimte krijgen van mij voor die twijfel, terwijl het mij keer op keer woest en verdrietig  maakt. Wat weer negatief doorwerkt op hem - enz. enz. Ik kan hem natuurlijk niet dwingen tot een "en nu geef je een antwoord en blijf je erbij". We realiseren ons dat een van beiden  iets moet doen, wat 'ie liever niet doet: ik  ga  ervaren of ik met hem over mijn onvervulde wens heen kan komen of hij gaat de gok aan voor de vierde.  Wie zal het zijn?
De rust is  nu weer terug  in huis (vruchtbare dagen dus ook, haha). Maar eerlijk is eerlijk: ik ben er continu mee bezig en pieker me suf. Prettig dat je dat hier dan kwijt kunt. Wordt vervolgd...
Fijn weekend allemaal & groetjes -  Liseau.

Nou, ik kan op mezelf reageren... De kogel is door de kerk; alweer. Maar nu is het definitief NEE en ik jank de ogen uit mijn hoofd. Ik kan 'm wel wat aandoen. Hij is nergens bang voor, hij wil gewoon N I E T. Zelfs dit forum heb ik in de strijd gegooid - ga eens lezen hoe dat voor vrouwen werkt. "Ja, en jullie elkaar lekker opfokken, daar heb ik dus helemaal geen zin in." Met als toevoeging dat als het mij alleen maar gaat om nog een kind, dat ons huwelijk dan helemaal gevaar loopt. Dat  hij geen fokstier is.  Ik heb gezegd dat ik mezelf betrap op voorbeeldig gedrag het afgelopen half jaar, omdat ik hoop dat hij ziet dat ik het prima aankan, dat het mijn absolute hartenwens is. En dat ik op ga houden met toneel spelen, maar dat 'ie het dan ook wel zal merken. Wat gruwelijk: ik bedreig hem! Wat gebeurt hier, een kat in het nauw maakt rare sprongen? Het idee dat het afgelopen is, dat ik nooit meer zwanger zal zijn... ik kan het niet aan. Ik lijk wel een hysterisch wijf, maar geloof me: ik heb ze allemaal op een rijtje, doe het erg goed in het maatschappelijk leven en meer van dat  soort "belangrijke"   normen. En  dan dit... ik schaam me er gewoon voor en voel me intens klote.

Wat  nu?

Ach lieve Liseau,

Wat vervelend voor je meid! Natuurlijk word je daar niet goed van. Je hart breekt om het zo maar even te zeggen. En als je geestelijk en emotioneel zo'n druk voelt dan gedraag je je anders. Je voelt je machteloos.
Hé lieverd wat vervelend.

Wat een vervelend punt om het over oneens te zijn. Het is niet zomaar een nieuwe plant of vloerkleed. Het gaat om iets belangrijks en degene die het los moet laten heeft het dan extra zwaar.
Maar je zei eerst nog dat hij het voor jou wel zou willen doen. Wil hij dat eventueel nog steeds? Of is zijn echte antwoord nu "nee, ik wil het niet en wil het ook niet alleen voor jou doen"?
Ja hoe lullig het ook is, hij heeft ook recht op zijn eigen keuzes. Alleen het doet jou zo'n zeer en dat is echt moeilijk. Het heeft nu natuurlijk ook een verschrikkelijke uitwerking op je gezins- en huwelijksleven. Dat zal wel even wat spanningen verduren zijn.

Meis, ik kan helemaal niks voor je doen behalve wat troostende woorden. Ik hoop voor je dat je je beter zult voelen als het bij deze beslissing blijft. Ik hoop voor je dat het verlangen slijt en dat jullie wel gelukkig blijven als gezinnetje.

Heel veel sterkte lieverd.
Dikke knuf,
Gerrie.

Liseau, wat ontzettend rot voor je. Het is heel begrijpelijk dat je reageert als een kat in het nauw, een gevoel dat zo diep zit laat zich gewoon niet zomaar uitvlakken. Ik hoop voor je dat jullie er in ieder geval wel over blijven praten en dat het hele onderwerp baby niet onbespreekbaar wordt, ook al is jullie gevoel helemaal verschillend en kun je het niet eens worden.
Sterkte meid, groetjes Jessy
p.s. blijf voor je duimen dat je man toch zal bijdraaien.  

Terug
Bovenaan