Heel graag een 3e willen maar man wil niet.

Hoi Allemaal,

Ook ik kan me aansluiten bij dit "probleem".

Wij zijn in het trotse bezit van 2 lieve gezonde jongens van bijna 4 en ruim 1,5 en ook bij mij kriebelt het van alle kanten.
Na de 1e verjaardag van de jongste kwamen de kriebels weer omhoog. Nu hadden we het er wel eens over gehad en beide hadden we toen zoiets van 2 jongens is mooi.
Dus heb ik het nog een hele tijd voor me gehouden en zo'n  2 maand terug heb ik het mijn man toch maar gemeld omdat de hormoontjes weer fladderen.
Zijn reactie was  nee ik vind 2 mooi en we houden het zo.
Wel zei hij, als jij er nou diep ongelukkig van wordt dan gaan we wel voor een derde, maar ook ik vind dat geen goed idee.
Jullie kwamen met verhalen dat je dan misschien verweten kan worden dat door jou de 3e er is en dat je dan een stapje terug moet doen.
Ik dacht dus ook nog als het er wel zou komen en ik zou het kindje in mijn armen hebben, dat ik dan ga denken, door mij ben je hier maar je papa vond je 2 broertjes genoeg .(alhoewel hij wel zegt dat mocht het zo zijn hij er net zo blij mee zou zijn als met de andere 2)
Nu hebben we er gisteren een heel goed gesprek over gehad zonder verwijten over en weer (er waren meerdere onderwerpen  alleen wel minder "zwaar" hoor) en toen we dan eindelijk in het donker onder de wol lagen zei ik tegen hem, je denkt er maar heel goed over na, als je van gedachten kunt en wilt veranderen hoor ik het wel van je, ik vraag er niet meer naar (lastig maar goed hihi).
Waarop hij zei, moeten we het dan maar doen...
En ja dat vond ik op dat moment niet goed om binnen een uur te beslissen dat het goed is terwijl je eerst 2 genoeg vind.
(jaja vrouwen...'t is ook nooit goed he)

Hij ziet op zich geen bezwaren zoals financieel, ruimte enz.
Maar ook geen enorme plus punten en ik moet toegeven dat ik ook wel eens twijfel of het qua drukte enz te doen is maar ja, als je het niet probeert (gewoon doet dus) dat je het nooit zult weten. Hij noemt ook dingen van als er 3 zijn trekken er straks 2 naar elkaar toe en is er 1 over...
Hij ziet ook in dat een 3e ook bij mij terecht zal komen qua opvoeding omdat hij veel werkt (eigen bedrijf, man type workaholic).
Kortom, heel verhaal maar ben eigenlijk nog niets verder en rabbelen de hormonen in rap tempo door mijn lichaam.

Fijn dat er meer mensen zijn met dit "probleem".

Groetjes Es

Hey Roosje,

Ja ik denk dat als alles gunstig verlopen is bij een eerste kindje, dat je dan makkelijker kiest voor het krijgen van nóg een kindje.
Dat is voor mij ook wel het grootste probleem. Ik kan me die vermoeidheid en alle gevoelens nog goed herinneren hoor.
Maar ik denk dat het er wel van zal komen, want het blijft zo kriebelen en ik zie steeds meer voordelen enz. Ik zal er misschien nooit echt klaar voor zijn, maar ja dan zal ik dus nooit een gezin hebben en dat wil ik wel graag.

Mijn zoontje gaat ook drie dagen in de week naa het kdv en dat zal ook gewoon door blijven lopen. Het is voor hem structuur en hij vind het er heerlijk. Het is ook voor hem fijn te merken dat zijn "eigen leventje" met alle leuke dingen gewoon nog doorloopt ook al is de baby er dan. Dat biedt hem ook zekerheid, van mijn dingen gaan nog gewoon door.
En wij willen inderdaad ook met ongeveer 6 maanden dat onze eventuele tweede dan ook naar het kdv gaat. Dat vinden we een mooie leeftijd. Ik werk nu op het moment niet, maar misschien tegen die tijd dat ik 3 dagen in de week zal werken. Dat is even bekijken op dat moment.

Ik begin er steeds meer zin in te krijgen. Alleen op dagen dat mijn zoontje erg moeilijk is, zoals deze week weer een periode denk ik, dan begin ik weer te twijfelen. Maar ja tegen dat het kindje er is, dan is hij ook weer ouder en is deze periode ook weer voorbij.

Wie weet wie weet...........Ik hoop in ieder geval dat ik toch snel weer ongesteld wordt na mijn eerste prikpil.

Groetjes Ger.

Hee Es, als ik jouw verhaal lees lijkt het net of het mijn verhaal is...zo ging het hier precies hetzelfde. Mijn man heeft zelfs ook geroepen, nou als het jou ongelukkig maakt dan moet het maar, ik vond dit alleen zo beroerd klinken, zo effe tussen neus en lippen zoiets van nou ik wil niet maar omdat je zo zeurt doen we het maar om van het gezeur af te zijn. Daarom had ik zoiets van dit wil ik niet, hoe graag ik het ook wil....want dan weet ik zeker dat ik verwijten krijg later ! Hij heeft het een paar keer geroepen maar er ook bij vermeld dat hij het zelf echt niet wilde, dan is het natuurlijk zo dubbel, ik wil heeeel graag en hij eigenlijk echt niet, lekker 2 uitersten.
Ook zei hij wel dat hij er net zoveel van zou houden als het per ongeluk toch zou gebeuren,  maar toch...het idee vind ik niet fijn.
Ik baal er echt als een stekker van en weet ook zeker dat hij niet bij zal draaien, ik zal me bij zijn keus neer moeten leggen....en dat is ECHT heel moeilijk.
Zou wensen dat er een ongelukje op mijn weg kwam...in de vorm van een kindje dan he hahaha

Ik heb hem op een gegeven moment ook mijn verhaal uitgelegd en mijn gevoel voor zover je zoiets uit kan leggen, ik heb hem bedenktijd gegeven maar na een paar weken met moeite mijn mond kunnen houden en zelfs opmerkingen gekregen dat er een " ja" aan zat te komen werd het toch een "nee" dit kwam toch best hard aan, juist omdat hij dingen had gezegd die er heel duidelijk op wezen dat hij er wel voor zou kiezen. Later bleek deze " ja ", een "ja"   vanwege het feit dat hij anders bang was mij ongelukkig te zien worden. Dus niet uit eigen wil zeg maar....oooh soms word ik er echt gek van...mannen !

Hoi Roosje,

Inderdaad, toen ik dus jou verhaal las dacht ik  dat is MIJN verhaal!
Daarom heb ik me dus ook gelijk maar even aangemeld.
Had alwel eens gekeken bij andere forums, maar de meeste mensen die op een forum posten zijn niet bezig met een 3e. (en ik dus wel!!)
Als ik jou stukjes lees ik jou man uit de zelfde (hardhouten) boomstam gesneden als de mijne .
't Is wat he, zeggen ze nee is het niet goed, zeggen ze ja dan is het niet goed omdat ze dat doen om ons gelukkig te maken...
HOPELOOS!!!!!!!!!!!!!!!!

hehe... eindelijk klaar met registreren, wat een gedoe zeg! Natuurlijk waren alle gebruikersnamen al in gebruik en moest ik telkens weer mij password invoeren...

Maar ik wil zo graag mijn ei ook kwijt over dit onderwerp (vreemde woordkeuze ;) ! Roosje en Es, hoewel ik 3 kinderen heb (5, 3 en 1), en dus precies wat jullie zouden willen, heb ik hetzelfde gevoel voor een 4e. Man wil gewoon niet. Het is nu al zo druk, en hij heeft dat gevoel gewoon niet. Hij begrijpt ook wel dat ik het wel wil, maar hij wil niet.
Eerst durfde ik er helemaal niet over te praten,  dus we hebben het er nog maar 3x of zo over gehad. Want ik ben veel te bang voor dat 'nee'. Wil het helemaal niet horen.
En ik ben al jaloers dat jullie mannen dan nog zeggen dat ze het voor jullie eventueel wel willen.  Toen ik de reactie las van Rouseau (?)  kreeg ik zelfs tranen in mijn ogen. Die van mij niet, hoor. Hij heeft een baan ver weg en ik ben thuis bij de kinderen, dus het komt bijna allemaal op mijn schouders. Maar hij is   degene die het niet wil.
Ik ben er zo mee bezig, bijna de hele dag zit het in mijn hoofd. Ik heb zelfs een klein knuffeltje voor nummer 4. Erg he?

Ik blijf hopen dat hij  toch  van mening zal veranderen, want  hoe ga je de rest van je leven met zoiets om?

(Ik wil nog even melden dat ik heel gelukkig ben met mijn 3 mannetjes, dus dat dit niet voortkomt uit ontevredenheid. Het is gewoon een onverklaarbaar gevoel diep in mijn hart - ofzo)

Liefs, Anne

Welkom bij de club Anne, moeilijk he, ik vraag me inderdaad ook echt af hoe je met zoiets om moet gaan als je gevoel zo diep zit, ik geloof niet dat er een minuut op een dag voorbij gaat zonder dat ik er mee bezig ben.

Inmiddels tot de grootste irritatie van mijn man, ik heb nu maar besloten mijn mond er over te houden want we kregen er alleen maar ruzie om, fijn dat je zulke dingen dan in je eentje op moet zien te lossen. Hij denkt natuurlijk, lekker makkelijk, ben ik van het gezeur af maar ik zit er mooi mee. Af en toe denk ik echt dat ie niet eens beseft hoe moeilijk dit voor me is, ondanks dat ik het uitgelegd heb. Hij gaat lekker door met van alles en ik loop hele dagen te piekeren, waardeloos gewoon !

Terug
Bovenaan