hoe gaan jullie hiermee om?

Hallo J_J,

Slecht nieuws.   Mijn inseminatie vanmorgen is niet doorgegaan.   Het staaltje van mijn man was niet goed dus had de inseminatie geen zin.   Hoe kan dat nu?   Ik ben in juni toch nog spontaan zwanger geworden!   Kan toeval zijn.   Misschien gevolg van zijn recente antibioticakuur?   Morgen moet ik erover naar mijn gyn bellen en dan zien we wel of verder zaadonderzoek nodig is.
Ik ben er gewoon kapot van...

Groetjes

Hai Marina,

Jeetje meid, wat een teleurstelling.
Het zou natuurlijk best kunnen dat door z'n anti bioticakuur de kwaliteit wat minder is geworden. Anti-biotica is natuurlijk best agressief voor je lijf.
Spannend dat je morgen weer de gyn moet bellen. Hoezo hoor je dan of er dan nog verder onderzoek gedaan moet worden? Het lijkt me toch dat de kwaliteit goed moet zijn omdat je idd zwanger bent geworden.

Meid, sterkte!!!

Hele dikke knuffel,
J_J

Hoi J_J,

Ik weet wel dat je nu op vakantie bent, maar ik ga hier af en toe toch nog een berichtje laten, al is het maar om mijn hart even te luchten.

Heb net naar mijn gyn gebeld en een heel kort gesprek gehad.   Hij was helemaal niet positief over de situatie. "We moeten het over een andere boeg gaan gooien, want inseminaties heeft geen zin"...
We moeten er volgende week woensdag naartoe voor een bespreking.   Ben benieuwd.   Weet niet meer wat ik ervan moet denken.   Ik voel me nu zo leeg en triestig.   Misschien komt die 2de baby er nu wel helemaal niet meer...   Ik moet nu ook steeds weer aan die miskraam denken.
Allé, hopelijk hebben jullie meer geluk!   Ik blijf voor je duimen!

Liefs

He Marina,

tjee zeg wat een tegenslag. Sterkte ermee. Ik hoop voor jullie dat het maar van tijdelijke aard is en niet blijvend. Ik duim voor jullie dat er snel een leukere tijd mag aanbreken waarin je gezond zwanger bent.

liefs,
Dion

Hoi Dion,

Bedankt voor je medeleven.   Het zit allemaal niet zo mee.   Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat er met mijn man niets aan de hand is vermits ik toch in mei/juni nog spontaan ben zwanger geraakt.   Snel is het niet gegaan (ongeveer in ronde 8), maar er zijn meerdere rondes geweest dat een van ons 2 ziek was, dus echt heel lang is 8 maanden nu toch ook weer niet op mijn leeftijd...   Enfin, morgen weten we meer.   Misschien dat de gyn toch wil dat er eerst een paar zaadcontroles gedaan worden om te zien of er systematisch iets mis is?   Afwachten maar.

Bij jou alles kits?

Groetjes

Hoi Marina,

Ja hoor hier alles goed. Ben sinds een aantal dagen goed misselijk in de ochtend, dus dat is een goed teken. Donderdag om 16u mogen we weer voor de 2e echo gaan.

Jullie heel veel succes gewenst bij de gyn morgen!

groetjes,
Dion

Hoi Dion, hoi J_J (die nog lekker in de zon ligt),

Kom juist van de gyn.   Het gesprek was gelukkig heel aangenaam en de situatie is niet zo hopeloos.   Hij vermoedt inderdaad dat het slechte staal van vorige week woensdag eerder toevallig zo slecht was (vermits hij toch al 2 spontane zwangerschappen tot stand heeft kunnen brengen).   Dit kan tengevolge van een griepje of koorts van 2à3 maanden geleden, de stress (we zijn   momenteel aan 't bouwen en de laatste 3 maanden zijn zeer stressie geweest), of nog waarschijnlijker gewoon van de stress van "het moment van de staalname zelf".   We moeten nu binnen ongeveer 14 dagen opnieuw een staal laten onderzoeken dat "in een minder gestresseerd moment" is genomen.   Is dit OK dat kunnen we weer gewoon met IUI verder gaan.   Ik moet wel 1 maandje overslaan omdat eerst het zaad OK moet zijn en de gyn ook juist 3 weken op verlof gaan.   We zullen het dan nog een keertje zo proberen hé, het moest maar eens lukken!
We blijven er wel voor gaan hoor!   En bedankt nog eens voor de steun.

Liefs

Terug
Bovenaan