Hoe is het met jullie deel 2

Hallo allemaal,

Ben hier niet zo heel vaak op het moment, dus reageer ook niet zo veel.
Alle dames die intussen bevallen zijn: nog gefeliciteerd!
En degenen die nog moeten: het zal echt niet lang meer duren nu, het is inmiddels al mei! Nog eventjes volhouden.

Judith is inmiddels al weer ruim 3 weken oud.
De borstvoeding gaat nu goed gelukkig.
De eerste regeldagen hebben we inmiddels ook weer achter de rug...pfff...was even vergeten hoe zwaar die kunnen zijn...afgelopen donderdag en vrijdag lag ze echt de halve dag aan de borst volgens mij. Dan kom je echt nergens meer aan toe...ben blij dat ik niet alleen thuis was en hulp had met Hannah, want dat is toch echt niet handig...

Ik las net nog ergens een vraag over hoe je dat doet met borstvoeding. Da's heel simpel: gewoon op verzoek, borstvoeding mogen ze zoveel ze willen, er is geen maximum. Wel beetje in de gaten houden dat het niet te weinig voedingen worden (dat was bij Hannah destijds het geval, die vroeg zelf te weinig waardoor ze slecht ging groeien, dus is voor ons aandachtspunt), maar verder niet te veel over nadenken.
We houden Judith's groei in de gaten, gaan 1x per week even wegen op het CB zodat we op tijd kunnen ingrijpen (bij Hannah hebben we pas bij 4 maanden ingegrepen...) als het nodig mocht zijn.
Ik merk ook wel dat ik nu veel relaxter ben dan bij Hannah. Heb er vertrouwen in dat het wel goed gaat. Gewoon goed naar Judith kijken en als ook de groei goed blijft gaan, lekker door haar zelf laten regelen hoeveel ze wil. Ik tel ook niet echt meer hoevaak ze drinkt. Bij Hannah heb ik het echt heeeeel lang bijgehouden. Dan schreef ik alle voedingstijden op. Wel grappig om nu terug te lezen, weet precies wanneer ze op welk aantal voedingen zat. Nu weet ik het van Judith al niet eens meer...

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en Judith (10-4-2009)

hey hey

ppff wat een weekend zeg..word helemaal gek van de voorweeen voelt echt als zwaar ongesteld zijn, maar dan nog iets erger meer met een piek erin en dan zakt ie weer.

gister is de vk ook nog even geweest, en die zei dus ook dat het voorweeen zijn of blaasontsteking, zelf had/heb ik het idee dat er meer gaande is.

gister avond ook weer uit bed geweest, veel pijn, en zit ik op de wc verlies ik wat rozig slijm.. en vanmorgen verloor   ik echt bloed met slijm, mijn gevoel toch wel goed geweest dat er echt wat gaande is daar, ik heb ook nog steeds de voorweeen en die worden ook pijnlijker.

gelukkig is rutger thuis gebleven, want kan erg weinig nu, en soms niet eens lopen.
en aangezien Mart volgens mij ook merkt dat er wat is (aandacht vragen, huilen, mama voor mama achter, en vandaag om half 6 klaar wakker)
vind ik het wel een fijn idee dat papa thuis is..

ik hoop dat dit toch echt het begin is.. ben helemaal gesloopt.

groetjesssss

(40wk 6dgn)

@Karoline, ik had dat bij Elsa ook dat ik precies alle tijden heb opgeschreven wanneer ze borstvoeding kreeg en welke kant en zelfs een tijdje hoelang. Denk ook niet dat ik dat dit keer ga doen. Maar is idd wel leuk om terug te zien.

@sisi, wat vervelend al die voorweeën. Kan me voorstellen dat je het dan echt wel zat gaat worden. Hoop voor je dat het snel doorzet.

Hier begint het ook langzaam aan iets meer te rommelen. Maar meer in de zin van nog meer harde buiken die af en toe wat pijnlijker worden. Maar verder helemaal niks hier. Hoop elke dag weer zo dat ik dan mag bevallen, want ik wordt toch wel zo nieuwsgierig. Maar helaas tot nu toe nog niks. Morgen weer naar de verloskundige. Ben stiekem wel jaloers op al die mensen die al bevallen zijn

Hoi meiden;

@Sisi en Vlindertjes, het wordt wel erg spannend nu!!!!
Kom straks ook weer gezellig kletsen he, over jullie baby's!!!

Over fles en borstvoeding; over flesvoeding heb ik geen verstand, dus kan ik jullie ook niet adviseren.
Borstvoeding geef ik ook op verzoek, al is het 3 x in een uur.
Daarna slaapt ze dan vaak weer 3/4 uren achter elkaar.
Bij mijn oudste heb ik best getobt, spruw, en niet willen drinken. Met 8 maanden was ze de borst ook helemaal zat, en dat vond ik heel erg. Bij mijn tweede heb ik gezegt: "Je mag net zo vaak, net zo veel en net zo lang je zelf wilt" Het werd dus 16 maanden.
Mijn derde zelfs 2 jaar........
Dat lijkt lang, maar zo voelde het niet hoor! En het is zo mooi als zo'n klein kindje naar je toe komt kruipen, en aan je shirt trekt omdat ze wil drinken!
Ik hield ook bij alledrie een lijst bij waneer ze dronken en welke kant.
Nu heb ik dat 1 weekje gedaan, maar ben ermee gestopt; ook weer wel relaxt.....en ik ben nog geen 1 keer vergeten welke kant nou eigenlijk aan de beurt was.
Gisterenavond heeft ze voor het eerst een flesje afgekolfde melk gedronken bij mijn man, en dat ging super! (het was trouwens wel de Avent-fles en dop), ze had zich gelukkig niet verslikt ofzo. (hoorde hier zulke verhalen over)
Vannacht was het weer spoken hoor, pffffffffffffffff..............wat wordt je daar moe van.

Nou, meiden, allemaal een fijne dag!!!!!

Teddy

@teddy, Wat knap dat je al 3x zo lang borstvoeding hebt gegeven. Ik ben trouwens van plan om een voedingsarmband te gaan bestellen, dat lijkt mij wel erg handig. Daar kun je de tijd op bijhouden en je kunt de armband dus elke keer van arm wisselen zodat je precies weet welke kant je kind moet drinken. Ik heb hele leuke gezien op oggies.nl En dan natuurlijk nog de www ervoor. Misschien is dit wat voor de borstvoedsters onder ons? Zodat we niet weer lijstjes bij gaan houden. Wel leuk trouwens om te lezen dat ik dus niet de enige was. Had mezelf al voor gek verklaard, maar het valt dus mee...

hey hey

nou hier word het nu wel meer pijnlijker maar nog niet echt regelmatig, en ben net tijdens het douche de prop verloren (wat een raar ding zeg hihi)

ik probeer jullie op de hoogte tehouden.

groetjess

goedenavond dames,

Ik ben blij als die nachtdiensten afgelopen zijn, jeetje wat een nachten zijn dat zeg nu ze zo slecht slaapt snachts pfff.

Ik ben vanmiddag met Kirsten naar de dokter geweest, haar luieruitslag is nog steeds vurig rood/bultjes en schilferige huid in de liesjes.
Ze zag dit allemaal en zei gelijk dat het om een schimmel gaat. Dus een zalfje gekregen voor haar, en nu hopen dat het maar snel over gaat.

Was trouwens voor het eerst in 2 maanden ofzo dat ik weer auto heb gereden, was wel weer ff wennen. En dan ook nog met Kirsten steeds in en uit laden haha

Morgen krijg ik onverwachts visite van mijn zusje en moeder, altijd gezellig!

Zometeen dodenherdenking kijken en de 2 minuten stilte houden, vind dit toch belangrijk.

Hopelijk slaapt Kirsten vannacht goed door kan moeders ook ff bijtanken, ze heeft trouwens tot 15.00 vandaag gehuild. Ze had zo een last van krampjes.

Ik begin nu ook mijn eetlust weer terug te krijgen, helaas ook mijn lekkere trek:(
Tijdens mijn zwangerschap at ik alles waar ik trek in had, nu wil ik dit niet meer doen (kampte al met overgewicht voor mijn zwangerschap) maar het blijft lastig.

Groetjes

Terug
Bovenaan