Hoe is het met jullie deel 2

Ik ben vanmorgen alweer bij de verloskundige geweest. Ze heeft me gestript, dus nu maar afwachten of er wat gaat gebeuren. Iedereen begint er ook over dat bevrijdingsdag wel een mooie dag zou zijn voor mij om bevrijdt te worden. We zijn erg benieuwd! Het kindje lag er nog steeds erg mooi voor, dus we wachten af.

Sisi, hoe is het met jou? Heb je inmiddels je kindje in de armen?

junior, lijkt me idd vreemd als je 2 maanden geen auto hebt gereden om dan weer te gaan rijden en dan ook nog met je baby in de auto. Dan rij je extra voorzichtig denk ik.

Allemaal een fijne dag toegewenst!

vlindertjesss

Ja het was raar om weer auto te rijden, vanmorgen ook weer ff. Moest onverwachts naar het ziekenhuis. Ik voel boven me wond een ' bal'   zitten en wilde dit toch ff na laten kijken.
Maar omdat het bevrijdingsdag is werken ze als een zondag in het ziekenhuis en moest ik naar de afdeling waar ik heb gelegen. Ze zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken, het kan een hematoom of abces zijn. Als ik meer last van krijg of koorts moet ik weer contact opnemen.

Ik dacht dat ik er bijna van af was, maar er komt steeds weer wat bij pfff.. Ik wil het nu allemaal eigenlijk wel afsluiten en gewoon richten op de toekomst.

Kirsten heeft het gisteravond / vannacht goed gedaan. Ze had haar fles van 19.30 niet helemaal opgedronken, de laatste 30 cc deed ze na het verschonen en toen kwam ze pas om 01.00 vannacht terwijl ze eind van de avond nog komt voor een late voeding. Dus mama was erg blij hahaha
En toen kwam ze pas om 05.00 en toen pas bij 09.00.

Ze had gisteren zo een last van haar krampjes, welke gisteravond eruit kwam zodra we haar gingen helpen met de thermometer ;)

Het zalfje voor de schimmel doet zijn werk(!), het ziet er al niet meer zo rood uit, zie echt al verbetering na 2x smeren.

Ik ga zo ff boodschappen doen en dan een apple crumble taart bakken, en dan komen mijn moeder en zusje vanmiddag om 14.00 op visite..

Sisi en vlindertje.. sterkte deze dagen...

Groetjes
Sabrina

oh ja ik lees overal allemaal rekensommetjes over hoeveel voeding je kindje moet krijgen, kan iemand mij deze uitleggen. Ik snap hem niet helemaal...

ik lees dingen als 120 cc water + 4.. wat is die +4??

Hoi allemaal!

@Junior,   wat balen dat je wat voelt bij die wond! Kan me voorstellen dat je het nu eens af wilt sluiten! Maar moet je nu alleen terugkomen als je koorts krijgt?
Mijn meisje kwam vannacht precies op dezelfde tijden als de jouwe!!!!!! Even halfuurtje drinken, en daarna weer gelijk slapen,   heerlijk hoor!!!!
Hoe doen jullie dat eigenlijk met flesvoeding s' nachts? |Staat dat klaar in de koelkast, en warm je het dan op? In de magnetron of flessenwarmer?
Wordt je dan zelf ook niet té wakker als je zo lang uit bed bent?
Ikzelf val soms gewoon in slaap met Jacqueline aan m'n borst. (wordt ik 2 uur later wakker, haha....) maar ik vind het ook wel een beetje eng.....
Vanmorgen heeft mijn man eindelijk de bedklossen weggehaald! Zal vannacht weer heeeeel raar zijn, na al die weken hoogslapen! En ik kon zo heerlijk in het wiegje kijken!
Nou, ik ga snel verder strijken, fijne dag!!!!!!

Teddy

teddy ze doen hier niets aan zeiden ze, mijn lichaam moet het zelf allemaal doen.

Elke flesvoeding maak ik gewoon per keer, ik kook begin van de dag een waterkoker vol met water dan hoef ik het niet elke keer zo af te koelen tot 37 graden.
Ik ben wel moe hoor steeds haha en dut ook af en toe in maar Kirsten maakt zo van die geluiden dat ik daar steeds wakker van wordt. Ze is ook wat verkouden, het lijkt af en toe wel een varkentje met haar ademhaling dan ...

Kirsten begint nu steeds vaker haar ogen open te doen en gericht te kijken, en ik twijfel nu af en toe of de lachjes nu stuiptrekkingen zijn of echt.

Me apple crumble is klaar .. wat ruikt dat lekker mmmmm

sabrina

Hey Sabrina,

Ik geef zelf geen flesvoeding, maar die +4 houdt volgens mij in 4 schepjes melkpoeder.
Dus 120cc water en daar doe je vier schepjes bij.

Weet iemand van jullie ook of dat rekensommetje voor aantal cc per voeding ook geldt voor borstvoeding? Ik zou dan uitkomen op 4kg x 150cc= 600 cc, verdeeld over 6 voedingen=100 cc per keer. Dit is aantal cc zonder de melkpoeder denk ik? Want met borstvoeding zit ik daar makkelijk overheen. Ik kolf meestal zo'n 60-80 cc en daarna drnkt Jelte gerust nog een 15-20 minuten aan de borst.

Hier gaat alles verder goed. Wat is dat toch genieten met zo'n kleintje!!!

@junior.
kijk even op pagina 3 van dit topic, daar verteld sisi je precies hoe je het uit kunt rekenen. maar dat sommetje is een richtlijn. zo krijgt jesse, volgens het sommetje, 30cc per keer te veel en het kan maar zo zijn dat jou dochter 30cc per keer te weinig krijgt.
en wat wij bedoelen met +4 is het aan schepjes wat we bij de voeding in doen.

hier gaat verder alles goed. jesse komt nu om de vier uur. na de voeding van 18u komt hij vaak pas tegen het einde van de avond en daarna weer rond de klok van zes smorgens.
wel huilt hij veel als hij overdag in zijn bedje ligt, als ik er dan naar toe ga is er niets aan de hand. ik heb het idee dat zo gauw het licht begint te worden hij naar beneden wil. snachts hebben we daar helemaal geen problemen mee, dan slaapt hij na zijn voeding zo weer in. we laten hem een half uurtje huilen, als hij dan nog niet slaapt gaat hij mee naar beneden en slaapt hij in de box of de kinderwagen. af en toe valt hij ook binnen het half uur in slaap.

ik ga elmar even van school halen, hij wou zelf op de fiets naar school dus het duurt even voordat we over zijn.

groetjes!

Hoi dames, hier was ik weer.
Reageer eventjes niet.

Ik zit er even helemaal doorheen

Jana is ziek, wij zijn ziek (spugen van Jana komt dus door niet lekker

te zijn, ze spuugde namelijk laatste dagen erg veel).

Gisteren zijn ze hier in riolering bezig geweest. En verloskundige denkt

dat we daar een of andere bacterie van hebben binnengekregen, omdat ze

om het maar ff lelijk te zeggen in die strontbagger bezig zijn geweest

Jana krijgt nu iets minder voeding, maar wel genoeg wat ze hebben moet.

Ze krijgt het ook verdund, dus wat vaker op de dag. Zo heeft ze dr

laatste twee voedingen lekker binnen gehouden. Het is wel wat heftiger om

om de twee uur te voeden. Je bent net klaar en uur later mag je weer.

Hans is vanmorgen door zn rug gegaan dus die heeft erg veel last van zn rug.

En de eerste kraamhulp heeft een grote fout gemaakt. Althans.

Dat vind ik. En de kraamhulp van vandaag ook. We hadden matrasje.

Schijnt dus geen goede te zijn. Ding koste 90 euro, en werd verkocht

als veiligheidsmatras bij wehkamp. ! 1 het is ontzettend slecht voor dr rug.

En 2, er zit een hoes omheen waardoor ze kan stikken als ze op

dr buikje draait. Dus die hoes hebben we dr af gedaan en een hoeslaken omheen

gedaan. En meteen andere matras besteld. Ze mag nog paar dagen op

matrasje van wiegje, maar daarna gaat ze in dr ledikantje. Met een

nieuw matras wat we samen met kraamhulp hebben uitgezocht. Baal dr wel
van. Want dacht echt een goede matras te hebben, dat kreng koste ook
nog eens 100 euro:s

We krijgen ook extra dag hulp. Omdat Jana ziek is. En ik er vandaag

helemaal doorheen zat. Gelukkig van dezelfde als vandaag en gisteren.

Dit is echt een schat en weet waar ze mee bezig is, en ze heeft

ook nog maar net haar diploma, die andere waren oude rotten in het

vak, maar zo zie je maar, dat wil niet altijd wat zeggen.

Donderdag zouden we eventueel ook nog extra hulp kunnen krijgen als het

nodig zou zijn. Maar dan kan de hulp die wij nu hebben niet, omdat het

dan eind van haar werkweek is, en ik wil niet nog een ander in huis.

Dat zou de vierde worden. En dat is echt genoeg.

Ben zo blij met deze, zij denkt eerst aan Jana en mij. Daarna aan alles

er omheen. En zo hoort het vind ik. Die anderen waren alleen met schoonmaken

bezig, en af en toe met Jana en mij.

Zo dames, fijn dat ik het ff van me af kan schrijven. Doet me goed.

Sorry voor het lange verhaal.

Liefs.

Terug
Bovenaan