Hoe is het met jullie deel 2

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Bloemetje, houd Jana haar voeding nu weer goed binnen?
En junior, hoe gaat het met het huilen van kirsten?

Hier is het heerlijk genieten. Feline is zo rustig, ze drinkt en slaapt. Dus wij weten niet wat ons overkomt aangezien Elsa een huilbaby was. Elsa vind haar kleine zusje erg leuk, maar we merken wel dat ze van slag is door alle veranderingen. Ze huilt wat sneller als anders. Maar goed, dat is ook logisch. Feline is de afgelopen 2 dagen alweer 190 gram aangekomen en zit dus nog maar 115 gram onder haar geboortegewicht. De borstvoeding is goed op gang en we hebben een leuke kraamverzorgende. Kortom wat willen we nog meer.....

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Liefs vlindertjes

hoi vlindertje... wat lekker dat Feline het zo goed doet!
Kirsten krijgt in de avond last van krampen, meestal na 20.00.
Ik zorg dat ik me ding gedaan heb voor 20.00 zodat ik haar kan troosten. Mijn vriend heeft deze dagen avonddienst dus dan ben ik alleen.

Wat ze erg lekker vind is de douche :) we hebben nu al 2 avonden met haar onder de douche gestaan en dan wordt ze rustig.

We moeten nog een week de hypo allergeen voeding proberen en dan met de kinderarts overleggen of het aan slaat.

Voor de rest doet ze het gewoon goed, ze slaapt goed en ze drinkt goed.

Ikzelf heb weer een bal ondekt bij me wond, voelt precies het zelfde alleen op een andere plek dus dit zal ook wel een bloeduitstorting zijn pfff... En ik dacht dat ik teveel had gedaan deze dagen hahahaha

heey,

ik heb een vraagje aan jullie....jesse is nu al een paar dagen echt goed verkouden. hij heeft vooral veel slijm vast zitten en heeft daar soms moeite mee om dat goed op te hoesten. als hij het eenmaal kwijt is is het ook goed en dan slaapt hij ook goed. hij heeft geen verhoging (ik temp twee maal daags)
hebben jullie een "huishoudmiddeltje" omdat slijm wat te kunnen verminderen?

voor de rest gaat het allemaal goed hier, als we de drie r-en er maar in houden dan jesse goed te pas en huilt dan weinig. maar vorige week met moederdag was hij helemaal van slag omdat we de hele dag weg waren geweest.
nu vandaag was het iets minder, jesse is vanmorgen gedoopt en zijn opa was vandaag jarig dus daar zijn we het grootste gedeelte van de dag geweest.
hij ligt nu weer lekker in zijn bedje te slapen. we maken hem rond half 11 wakker voor de laatste fles. dat doen we nu een paar avonden en gisterenavond kwam hij zelf al rond tien uur.

ga lekker op tijd naar bed, manlief doet de laatste fles....

groetjes

hoi mamavanelmar (weet niet of je je eigen naam bekend wilt maken),

het enige wat ik weet is met hem in de badkamer te gaan zitten nadat je de douche heet heb laten stromen zodat de badkamer goed onder de stoom zit. Dit is ook goed voor verkoudheid.

Kirsten is verkouden en heeft volgens mij ook wat slijm en begint heel af en toe te hoesten. Ik moet van de kinderarts een neusspray met zoutoplossing voor haar gebruiken omdat haar neus zo dicht zit.

Meer dan dit weet ik niet...

Alles goed gegaan bij de doping?

hey hey

hoe gaat ie met jullie, en de kids?

wat vervelend dat jesse zo verkouden is, maar er is volgens mij ook maar 1 oplossing idd..los stomen.

hier gaat alles oke, de kleine Jort doet het erg goed.. vandaag al weer 2wkjes :D
overdag komt ie om de 3 uur ong en savonds om de 4 uur. Vandaag zijn we voor het eerst met zun 3tjes, en ik moet zeggen dat het eigenlijk heel goed gaat allemaal, we passen ons allen een beetje aan, en iedereen is tevreden :D
vanmiddag komen ze van het CB op gesprek, denk dat ik volgende week maar eens na het weeg uurtje ga om tekijken hoeveel de kleine man is gegroeit.

had ook nog een vraagje, wanneer zijn jullie gestopt met savonds een muts op tedoen? en hebben jullie ook nog een kruik in bed? ( wij niet meer)
ik heb hem savonds in bed liggen met een mutsje op, omslag doek om (vanaf zijn schouders) en dan 1 hele dikke fleece deken, en 1 wat dunner.
ik weet helemaal niet meer hoe we dat bij Mart hebben gedaan toen :S

nou meiden ga zo weer voeden..spreek jullie snel doegieee

Hoi,

Vervelend dat Jesse zo verkouden is. Hopelijk is ie snel weer wat beter.

Sisi,
Jana slaapt nu sinds week zonder kruik. Heb een lakentje en een deken op bedje liggen. En ze is altijd lekker op temp.

Ik had ook ff vraagje.
Jana krijgt nu 7 flesjes van 100cc. Van cb moet ze zo blijven zitten tot 4 juni. Volgende week donderdag dus. Maar merk dat ze steeds na dr flesje dr speen zoekt en gaat huilen. Dit houdt paar minuutjes aan. En dan geeft ze op. Maar heb het idee dat het kind gewoon nog honger heeft. Ook s nachts sliep ze eerst lekker door tot uurtje of zes. Maar sinds paar dagen is ze dr om 4 u alweer. Laatste fles heeft ze meestal rond half twaalf. Dan huilt ze echt van de honger.
Nu weet ik niet goed of ik dr zelf wat meer kan gaan geven. 10cc per fles? Maar dan komt je al op 70 cc extra per dag. Is dat niet veel te veel?

Ze weegt nu ongeveer 3800gram denk ik. Vorige week woensdag woog ze in zh 3700gram, en aangezien ze flink drinkt denk ik dat ze wel op de 3800 a 3900 moet zitten nu. Kan iemand me helpen? Ik kom er echt niet uit :-( En ben zo bang haar teveel te geven.

x

Ik laat niet zo veel van me horen hier, schrijf ook nog op een ander forum en op een maillijst, dus heb al veel om bij te houden... :)

Alles gaat hier z'n gangetje.
Judith doet het goed, borstvoeding loopt lekker.
Vorige week eerste echte controle op het consultatiebureau gehad (weet niet meer of ik dat al gezegd had...). Ruim 800 gram aangekomen in een maand tijd, dus ze groeit ook lekker (Hannah groeide destijds maar zo'n 300 gram per maand, dus een heel verschil!). Ga nu ook niet meer elke week wegen. Ga volgende week nog wel een keertje tussendoor, dat is dan zo'n beetje halverwege tussen de twee afspraken in.

Hannah is afgelopen week op de peuterspeelzaal begonnen. Best wel spannend, maar is heel goed gegaan. Wel even huilen bij het afscheid, maar verder heeft ze lekker meegedaan. Moet nu alleen op vrijdag wel vroeg op, want ze moet er dan al om half 9 zijn, da's voor mij wel even wennen...

Oh, ik word al weer geroepen, Judith heeft honger...

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en Judith (10-4-2009)

@sisi; ik zou dat mutsje nu wel af doen! bij mij raadde de kraamverpleegster het eigenlijk al gelijk af, omdat het hoofdje anders te warm zou kunnen worden en het dus z'n warmte moeilijk kwijt zou kunnen. Dat kán gevaarlijk zijn. Ook kun je misschien beter een katoenen deken geven ipv fleece, ook ivm broeien.
(ik wil niet belerend overkomen hoor!)

hier alles goed, alleen vage klachten van spruw, dus morgen naar de huisarts.

Terug
Bovenaan