Hoe is het met jullie deel 2

hey,

vandaag toch maar even naar het inloopspreekuur van het cb geweest. ze konden mij weinig advies geven omdat jesse het zelf al goed ophoest en ik hem al recht op hield tijdens het hoesten. ik moch wel neusspray gebruiken omdat hij af en toe ook zijn neusje verstopt heeft. mocht het voor elke voeding doen dus vanmiddag gelijk maar gedaan en het lijkt te werken. hij hoest niet meer zo erg en kan het ook makkelijker gekrijgen. als het dinsdagavond nog niet beter was moest ik woensdag toch even langs de huisarts. ik hoop dat de neusspray zijn werking doet....anders is stomen (weet zo niet meer wie het adviseerde) mischien nog een optie.

@sisi ik heb bij jesse alleen de eerste avond dat hij thuis was (dag3) een kruik gedaan en daarna niet meer,een mutsje heeft hij alleen na de geboorte op gehad en daarna niet meer.
jesse slaapt vanaf week 2 alleen nog maar in een zomerslaapzak en verder niet. hij heeft dan alleen een truitje en een rompertje aan. de temperatuur meter op de babyfoon geeft constant 20-22 graden aan dus warm genoeg. en hij voelt zelf ook lekker warm aan.

@bloemetje, ik zou eens een flesje van 120 water + 4 schepjes proberen. kijken of ze dat op drinkt en dan tevreden is en natuurlijk niet weer uit spuugt.. wij hebben dat bij jesse toen ook gedaan en twee keer per dag dronk hij toen zon flesje leeg en ruim een week later had hij alle flessen op 120cc zitten en kreeg toen 1 fles minder. ik denk dat ze het zelf wel aan geeft wanneer ze vol zit en je haar dus niet gauw te veel voeding geeft.
wij doen bij de laatste fles nu ook 300cc + 1schep extra in sinds een paar dagen en dat drinkt hij de ene keer wel leeg en de andere keer laat hij 10 of 20 cc staan.

groetjes mama van elmar en jesse

Hoi,

Mama van Elmar,
Dank je voor je advies, ik ga zo eens even proberen of ze een fles van 120cc wil. Ik heb dr om kwart over 2 de fles gegeven, maar ze ligt nu alweer een half uur flink te huilen, krijg dr niet gesust. Net na dr fles zat ze nog te zoeken naar dr fles, dus denk dat het kind gewoon niet genoeg heeft. Dus zo maar eens proberen, ik denk wel dat ze het opdrinkt hoor, en ook gaat binnenhouden. Misschien slaapt ze zo s nachts ook wat langer door. Tja, en of ik nu deze week 120 cc geef of volgende week over ga op 120 cc, dat zal het verschil nu ook niet maken toch? Morgen word ze 3 weken.

Teddy,
Vervelend spruw? Daar kunnen ze toch veel last van hebben?

Hier ligt Jana onder lakentje en dun fleece dekentje. Raam staat steeds op een kiertje. En bij ons op de kamer is het steeds 19-20 graden. Dr temperatuur is ook altijd netjes.

Oh, ze is weer even stil :)

Vandaag is man voor het eerst weer aan het werk. Ik vond het fijn dat ie zo lang thuis was, want eerste twee weken van Jana dr leventje zijn toch best heftig voor ons allemaal geweest. Kraamtijd was niet echt geweldig, en in het ziekenhuis liggen.
Vind et wel erg wennen, maar het gaat goed. Ik had verwacht dat ik het erg moeilijk zou vinden als ze echt zo zou gaan huilen als net. Maar net dr broek verschoond, en even gesust, en nu is ze weer eventjes stil, de vraag is natuurlijk voor hoelang.

Las iets over in slaapzak? Leggen jullie die dan vast aan eind van matras? En ligt er dan ook nog dekentje over kindje heen?

Liefs

@bloemetje, jesse ligt al een paar weken in een slaapzak zonder iets er over heen. hij heeft maat 68-74 van slaapzak. ik leg hem onder in het bedje en zorg dat hij met zijn voeten net niet het achterschot raakt. wat ik van de slaapzak over hou vouw ik onder de matras zo kan hij mij niet aan de wandel gaan in het bed.

sisi, Kirsten sliep al heel snel zonder kruik en mutsje.
Het mutsje vond ze een ramp die ging steeds over haar ogen zitten. En toen wij uit het ziekenhuis kwamen was ze continu op goed temperatuur dus we hebben 1x de kruik gebruikt want het hoefde niet meer van de kraamzorg.

Bloemetje, als jij denkt dat Jana nog honger heeft dan geef je toch wat meer? Je kan ook extra water in de fles doen.
Of je probeert eerst een voeding van 120 cc + 4 schepjes (met 110 cc moet je zo zitten gokken op een 3/4 schepje).

Volgens de richtlijnen moet Kirsten vanaf zaterdag op 5 flessen zitten, nou dat red ze echt niet. Ze krijgt niet meer dan 140 cc weg per keer en komt gewoon elke 3 uur. Luister gewoon naar je moederinstinct. Als jij voelt   dat zij honger heeft dan geef je haar toch meer?

sisi, ik vind wel dat je Jort erg warm inpakt.
Kirsten heeft haar rompertje aan met een pyama en dan is ze bedekt met een lakentje en daarover ligt een dekentje.

Ik heb ook een fleecedeken maar die gebruik ik eigenlijk alleen als ze in de box ligt.

quote: Teddy09 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-05-2009 15:42:00'));
hier alles goed, alleen vage klachten van spruw, dus morgen naar de huisarts.

ik had ergens gelezen dat je ze dan gekookt (afgekoeld dan haha) moet laten drinken.

Junior,
Dank je voor je mening. Ja, idd, ik ga zo even proberen of ze 110 a 120 cc wil drinken. Zo ja, ach, dan krijgt het kind lekker wat meer van mij. Als ze zich daar prettiger bij voelt.
Me moeder ging al meteen tekeer, je gaat dr toch nog niet meer geven.
Tja, als mn kind honger heeft. Als jij nog honger hebt eet je toch ook nog?
Pfff.
Zo, ze is eindelijk stil,en was erg simpel, dr zat nog een boertje dwars. Ach, je moet het maar net ff weten :s Dus daar volgende keer ook beter op letten, of er niet gewoon een boer dwars zit. Boertje is eruit en ze viel meteen in slaap.
Ze moet zo dr fles, maar als ze nu lekker slaapt laat ik dr nog heel ff doorslapen. Ze was vanaf kwart voor twee ongeveer wakker. Dus kind is hartstikke moe.

Nou meiden, ik zal eens aan mn eten beginnen. Is trouwens erg uitzoeken nu hoor hoe je het allemaal voor mekaar moet krijgen. Jana fles, eten koken, en alles op tijd klaar hebben voor de visite dr vanavond is. Druk druk. Haha.

Liefs

Terug
Bovenaan