Hoe is het met jullie deel 2

quote: Teddy09 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2009 10:28:26'));

Hoi meiden,

De huisarts vond het geen spruw, en we krijgen geen behandeling. Het mondje zag er goed uit, en mijn klachten vond hij zo vaag, ook omdat ik tijdens het voeden zelf geen pijn had. Dus ja..............daar vertrouwen we dan maar op he! Hij is al bijna 40 jaar arts, dus..........................
Gelijk even naar het weeguurtje van cb........ ze is in 1 week 400 gram aangekomen!
Super toch he!
Ik ben weer helemaal happy!

Hoi Teddy,

Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met spruw, maar weet van anderen dat het niet per se zo hoeft te zijn dat je allebei klachten hebt en je hoeft ook niet alle klachten te hebben. Mocht bij één van jullie wel spruw vastgesteld worden dan is het wel belangrijk dat jullie allebei behandeld worden, want anders blijf je elkaar steeds besmetten.
Kijk eens op www.borstvoeding.com of stel eens een vraag op www.borstvoedingsforum.nl of raadpleeg evt. een lactatiekundige.
De mensen daar weten er genoeg over. Mijn persoonlijke ervaring is helaas dat de normale huisartsen/cb/vk etc vaak jammergenoeg onvoldoende weten van borstvoeding en aanverwante zaken en in hun onwetendheid echt verkeerde adviezen kunnen geven.
Sterkte ermee!

Super dat ze zo goed gegroeid is trouwens!

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en Judith (10-4-2009)

quote: bloemetje1985 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2009 09:18:38'));

Teddy,
Succes bij de ha. Veel plezier.

Zo, gisteravond om 20.00 fles van 120 cc aangeboden, daar had ze 80 van op. om elf ook weer 120 cc aangeboden, daar had ze maar 50 van op(ze was erg moe, had bijna hele middag wakker gelegen) en vanmorgen om iets voor 6 werd ze weer wakker. dus van 24u tot 6u geslapen. om 6u heeft ze de 120 cc op.
Trouwens, als ze nu per fles 120 cc krijgt is het wel verstandig dat ik probeer om dr op 1 fles minder te krijgen he? 6 in plaats van 7? Want anders krijgt ze echt teveel binnen? Of ga je dan naar 5? Ze drinkt nog niet elke fles van 120 leeg dus dan is het wel het beste denk ik om haar nog ff op 6 flessen te houden?

Liefs

Waarom zou je al gelijk naar 6 flessen gaan?? of al naar 5??

Dan krijgt ze weer te weinig binnen.

Kirsten mag 850 cc binnen krijgen heb ik ergens gelezen..

Zij krijgt op het moment 6 a 7 flessen a 120 cc, ben bezig om dit te verhogen naar 150 cc en zo op de 6 flessen te gaan zitten van 150cc.
Maar dit red ze niet, in de zin van dat ze niet in een keer zoveel kan drinken. En ze komt elke 3 uur gewoon nog...

@Bloemetje:
Mij is altijd gezegt door het cb, de ha, en de kraamhulp: je kan je kind niet te veel geven. Onze meid weigerd de fles gewoon, en soms spuugt het teveel weer uit.

Wij bieden haar 6 of 7 flessen van 120cc aan per dag, en soms drinkt ze ze helemaal leeg, de andere keer maar 80cc. Ze geeft zelf wel aan wat ze wil. Nu begint ze na sommige flessen weer te huilen, dus sinds gister bieden we haar die 6/7 flessen aan met 150cc. Ze drinkt ze nog niet leeg, maar gebeurt dat wel, dan valt er vanzelf een fles weg, want dan zal ze minder snel weer honger krijgen.
Succes!

ohja en over de kruik/dekentjes: ik leg nog wel een kruik in haar bedje, want anders valt ze niet in slaap. (van de warme arm, in een koud bedje, is hier geen succes)
Mutsje neem ik mee als we naar buiten gaan, maar meestal doe ik hem niet op, want ze is altijd erg warm van zichzelf. Ze slaapt 's avonds wel met 2 dunne fleece dekentjes+
lakentje en dan een kruik. Tot nu toe is het haar nog niet te warm, maar ik ga er binnenkort 1 vanaf halen. Bij ons is het ook rond de 19/20 graden, maar we laten wel het raam op een kier 's nachts.
Ik vind trouwens alleen een slaapzak weer erg weinig, dus   zo heeft ieder zijn manier van toe dekken.Let er gewoon goed op hoe  je kindje aan voelt.

@ Junior: Leuk om je bericht te lezen, volgens mij zitten onze meiden een beetje op 1 lijn qua voedingen. Mocht van het cb ook liever niet meer dan 800-900cc geven, maar in iedergeval niet meer dan een liter.
We zitten nu trouwens al een poosje op 6 flessen, ze komt ook zo rond de 3 of 3,5 uur.
Ze is nu 5 wk en woog vorige week 4610 gr, we gaan nu ook naar de 150cc toe. Ik hoop dat de nachtfles er dan binnenkort af gaat! ;-)

quote: blueyez reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2009 15:56:13'));

@ Junior: Leuk om je bericht te lezen, volgens mij zitten onze meiden een beetje op 1 lijn qua voedingen. Mocht van het cb ook liever niet meer dan 800-900cc geven, maar in iedergeval niet meer dan een liter.
We zitten nu trouwens al een poosje op 6 flessen, ze komt ook zo rond de 3 of 3,5 uur.
Ze is nu 5 wk en woog vorige week 4610 gr, we gaan nu ook naar de 150cc toe. Ik hoop dat de nachtfles er dan binnenkort af gaat! ;-)

Kirsten woog vorige week 5155 gram. De ene keer komt ze op 6 flessen uit en dan weer op 7 ligt maar net aan of ze 1 of 2 nachtflessen drinkt. Vannacht kwam ze om 01.30 en toen pas om 08.00 maar mijn vriend heeft wel tot 03.00 met haar opgezeten om haar de fles te laten drinken.

Ze heeft nu nog maar 4 flessen op vandaag, wil de laatste 2 flessen proberen met 150+5 kijken wat ze daarvan drinkt. En hopen dat ze snel inslaapt vanavond en dat ze vannacht maar 1x komt aangezien ik de nacht ook voor mijn rekening neem. Mijn vriend heeft dagdienst morgen en dan moet die vroeg op. Met zijn avonddiensten neemt hij de nachtfles maar dan kan hij uitslapen :)

Kirsten had gisteren volgens mij een regeldag of ze zat niet lekker in haar vel ofzo. Ze lag de hele dag te huilen, kwam al na 2 a 2,5 uur voor haar voeding.
Ze viel pas om 00.30 in slaap.

We hebben haar bedje gisteravond laat nog opgezet nadat we gek werden van dat ze elke keer begon te krijsen als ze in haar wiegje ging liggen.

Misschien dat ze dit prettiger vind, ze slaapt nu dan in een slaapzak met lakentje en dekentje.

Vanmiddag bij Prenatal een flessenwarmer gekocht met een verloopstekker voor in de auto! Aangezien wij regelmatig naar automeetings gaan en niet overal de gelegenheid is om een flesje op te warmen vond ik dit erg ideaal.

Vanmorgen voor het eerst weer naar de masseur geweest sinds   2 maanden, dit deed ik namelijk elke maand al. Voelde wel weer lekker.

't Is wat met die voedingen, geef je nou teveel of te weinig...

Vanmorgen naar het consultatiebureau geweest, wat waardeloos... Vind het helemaal niets. Heb twee artsen gesproken, ene arts zegt dat Jelte niet heel veel gegroeid is (400 gram boven zijn geboortegewicht, 5 weken oud), maar dat we ons niet druk hoeven maken zolang hij goed drinkt, tevreden is en goed slaapt. Andere arts zegt 5 minuten later dat hij toch echt meer moet gaan drinken, anders komt het niet goed. Grr... hoe bedoel je een jonge moeder onzeker willen maken. Was blij dat mijn moeder erbij was, en die zei ook meteen wat een onzin.

Volgens mijn moeder was ik ook een slechte groeier, ik heb dan ook zoiets, zolang Jelte tevreden is, goed drinkt (sowieso 100 cc gekolfde melk en daarna nog aan de borst, ene keer 5 minuten, andere keer 20 minuten), en komt overdag om de 4 uur en 's nachts 5 of 6 uur.

Liefs Rixt

@Rixtmeisje; dat is heel goed te verklaren hoor! Jij was het toch die teveel melk had? Doordat je zoontje dan zoveel voormelk binnenkreeg groeide hij niet zo hard.
Ikzelf had het ook hoor de eerste weken! Ik had ook vreselijke last van stuwing, en na een voeding had ik het gevoel nog wel 3 baby's te kunnen voeden. Daardoor had mijn dochtertje alleen de voormelk gedronken, waardoor ze niet erg groeide.
Nu is dat allemaal weer goedgekomen, en groeit ze als kool (400 gram in een week).
Als ik jou was zou ik echt stoppen met dat kolven, want zo voer je je produktie alleen maar op, en krijgt hij eerst een flesje voormelk, waardoor hij nog niet helemaal goed aan die achtermelk kan komen. Want daar groeien ze juist van.
Je zult me wel een zeur vinden, maar ik heb op 0-1 jaar- voeding ook al h.e.e.a. hierover gelezen.

Groetjes!

Terug
Bovenaan