Hoe is het met jullie deel 2

hey hey

das een goede vraag, iemand ervaring met een spiraaltje? ik wil er zelf ook 1 laten plaatsen, zit niet echt tedenken aan nog meer kids, maar om nou onder het mes tegaan vind ik ons nog tejong voor..

groetjess

mij werd door de kraamverzorgster al een spiraaltje geadviseerd.
Ik heb me daarin verdiept op het internet en heb bij de huisarts een recept gekregen voor de hormoonspiraal.
Ik heb op 4 juni nacontrole en kan volgens de verpleegster bij de poli deze in laten zetten door de gyneacoloog.

Ik weet wel dat het niet bij iedereen werkt, je lichaam kan het ook afstoten. Een vriendin van mij heeft hem heel snel er weer uit laten halen omdat zij er niet tegen kon.

Ik neem hem vooral omdat ik altijd vreselijk veel pijn heb, veel vloed en vreselijke stemmingswisselingen heb. De hormoonspiraal haalt de pijn weg en het hevige vloeden. Je krijgt hierbij alleen hormonen in je baarmoeder ipv de rest van je lichaam (dmv de pil).

Ik weet het ook niet met mijn wond... misschien omdat ik koorts had voor de bevalling ofzo dat er wat zit.. ik had ook een bal van een bloeduitstorting bij me wond zitten.

Vannacht een lange nacht gehad pfff
Kirsten wilde niet in slaap vallen, ze viel ff weg en toen kwam ze alweer.
uiteindelijk om bij 01.00 maar een extra flesje gegeven want ze had volgens mij wel honger. Ze is toen in slaap gevallen tot 03.30 en deed heel lang over haar fles.
Ze heeft toen wel tot 08.00 doorgeslapen maar toch, ik ben gebroken.
Volgens mij voelt ze het aan ofzo als mijn vriend nachtdiensten heeft.

mamavanelmar, ze zeggen in het ziekenhuis eigenlijk niet veel. Zolang ik geen koorts heb is er niets aan de hand.
het moet eruit en dan zoekt het de makkelijkste weg, we hadden van de week zelfs de spoedeisende hulp gebeld omdat er ook aardig wat bloed mee kwam. Maar   gewoon schoonspoelen en gaasjes oid er tussen leggen voor het opvangen van het wondvocht.

Hoi,

Wat raar Junior dat je hier zoveel last van blijft houden. Misschien keer naar huisarts als je je hier zorgen om maakt?

Over anticonceptie. Ja, moeten we weer over gaan nadenken he. Ik denk dat ik ook spiraaltje wil. Ik weet dat ik met pilletjes niet zo goed ben. Die vergeet ik nogal makkelijk. Of misschien dat ik de prikpil wil.
Weet het niet zeker. Eens goed bespreken hier.

Iemand vroeg wat over de voeding. We bieden nu 6 keer een flesje van 130 cc aan. Die drinkt ze twee a drie keer op een dag leeg. De andere flesjes drinkt ze rond de 100cc. Ze houdt het meestal 4 u vol tussen de flesjes. Dus dat doet ze erg goed.

Rond 21u krijgt ze een fles. En meestal rond half 1 nog. Moeten dr dan wel steeds wakker maken, maar anders is ze dr rond uurtje of twee half drie weer. En ja, dan kom je volgende dag weer in de knoei met je flessen?
Ze doet het hierop hartstikke goed. Huisarts zei ook tegen mij, je moet je gevoel volgen. En niet wat pak zegt of cb. Je ziet zelf wel dat je kind honger heeft. Of voldoende heeft. Zit ook tussen wat cb en het pak zegt. Dus zal wel goed zitten.

Jana heeft laatste dagen vaak rond dit uur echt huiluur. Tussen twee flessen door(is dus 4uurtjes) dat ze amper slaapt. En hele tijd door huilt. Ze is dan echt niet stil te krijgen. Wappert steeds. En brult soms echt. Is niet van honger. Geen boertje, geen vieze luier. Tja, baby huilt nu eenmaal he. Ben eindelijk zover dat ik dr af en toe wel vijf minuutjes kan laten huilen. maar vind het nog steeds erg moeilijk.
Elke keer oppakken ga ik ook niet doen. Dan heb ik dr laatste dagen ook erg veel vast.

Hier ook steeds meer bewegingen. En dacht vanmorgen een heel klein lachje te zien. Maar met bijna 4 weken, is dat niet erg vroeg? Ze houdt mij en papa wel erg in de gaten hoor als er visite is.En als iemand vreemd dr vast pakt, dan fronst ze steeds dr wenkbrauwen ff.
Heerlijk he, zo een kleintje. Eerste weken vond ik erg heftig, de eerste twee. Maar begin steeds meer te wennen.

Ik moet trouwens 1 juli alweer werken. 8,5week na geboorte van Jana.
Me baas zegt dat ie me vanaf 6 weken na geboorte mag inroosteren. Ik vind dat toch wel erg snel. Kreeg wel brief van uwv dat me baas tot 9 juli bevallingsuitkering krijgt. Dan klopt er toch iets niet helemaal als ik weer eerder moet beginnen?

Liefs

bloem je hebt recht op 4 tot 6 wk voor de bevalling en 10 tot 12wk na de bevalling en het ligt nu anders omdat je overtijd was.

ik had eerst tot 9 juli verlof en nu tot 14 juli ivm met overtijd lopen heb hierover ook een brief van het uwv gehad.

Duur van een zwangerschaps- en bevallingsuitkering
De zwangerschapsuitkering duurt minimaal 16 weken. De uitkering kan ingaan tussen 6 en 4 weken vóór de dag na de uitgerekende datum (de vermoedelijke bevallingsdatum). U mag zelf bepalen op welke dag binnen deze periode de uitkering begint. Stel dat u bent uitgerekend op 19 januari. De dag na de uitgerekende datum is 20 januari. U kunt uw uitkering laten ingaan tussen 6 en 4 weken voor 20 januari, dus tussen 9 en 23 december.
Bevalt u eerder dan 6 tot 4 weken voor de uitgerekende datum? Dan kunt u de zwangerschapsuitkering ook op de dag van de bevalling laten ingaan.
Na de bevalling heeft u altijd recht op minimaal 10 weken uitkering.
UWV informeert bij de gemeente wanneer u bevallen bent. U hoeft ons niet te informeren.
De baby is geboren en uw zwangerschapsverlof nog niet begonnen
Stel dat de baby wordt geboren voor uw zwangerschapsverlof is begonnen. In dat geval start het verlof op de dag na de geboorte en duurt het verlof 16 weken.
De baby is te vroeg geboren
Stel dat het zwangerschapsverlof is ingegaan 6 weken vóór de uitgerekende datum. De baby komt 1 week te vroeg. In totaal duurt het verlof in deze situatie 16 weken: 5 weken vóór en 11 weken na de bevalling.
De baby is te laat geboren
Stel dat het verlof is ingegaan 6 weken vóór de uitgerekende datum. De baby komt echter 1 week te laat. In totaal duurt het verlof dan 17 weken: 7 weken vóór en 10 weken na de bevalling.
Tijdelijk contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof
Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens de zwangerschapsverlof?  Dan loopt uw verlof door. De einddatum van de uitkering verandert niet door de beëindiging van uw contract.
De uitkering wordt dan niet meer aan de werkgever betaald, maar aan uzelf.

Dat klopt niet hoor bloemetje,

Als je tot 4 weken voor de uitgerekende datum hebt gewerkt, dan heb je nog 12 weken na de dag van bevalling. Ben je dus 2 weken overtijd, dan heb je in totaal dus 18 weken zwangerschapsverlof.

Als je tot 6 weken voor de uitgerekende datum hebt gewerkt, dan heb je nog 10 weken na de dag van bevalling.

Dus zou er wel even achteraan als ik jou was.

Ik kreeg trouwens vandaag een rekening van de kraamzorg??? Hebben jullie dat ook gehad? De verzekering vertelde mij juist dat ik 150 euro extra uitgekeerd zou krijgen, omdat ik extra verzekerd ben. Maar nu krijg ik dus een rekening van dik 150 euro :S
Ook kreeg ik een overzicht van de verzekering, heb me laten prikken voor suiker (omdat mijn moeder dat ook had, was dus medische reden), maar dat ging dus mooi van mijn eigen risico af.... weer 35 euro...pff...denk je goed verzekerd te zijn, moet je alsnog veel betalen...

Zal de kleine nog even voeden en dan kunnen we op bed!!

Liefs Rixt

Hoi,

Rixt,
Ik ga dr ook achteraan hoor. Heb brief van uvw dat baas tot bepaalde datum een uitkering voor mij krijgt. Nou als ik eerder moet beginnen, dan bel ik of ze die uitkering eerder kunnen stoppen. Doen ze dat niet ga ik met die brief naar me baas. En wil ik die week extra. Ben alleen bang dat ze me contract dan niet verlengen als ik te moeilijk doe. Dat moet binnenkort ook gebeuren. En langs andere kant heb ik mooie diensten gekregen, zodat ik niet al te vroeg uit bed moet.

Vind het zo een moeilijke situatie.

xx

Terug
Bovenaan