Hoe is het met jullie deel 2

Je moet niet vragen of je die uitkering eerder kunt laten stoppen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Het is een moeilijke situatie inderdaad. En ik snap wel dat je baas je zo snel mogelijk terug wil hebben op de werkvloer, maar er zijn gewoon regels voor. Je zou je baas eens kunnen vragen hoe hij aan die zes weken komt en waarom hij je dan 8,5 week na de bevalling weer laat werken. Het is namelijk gewoon landelijk vastgelegd dat je minstens 10 weken hebt na je bevalling, dus je baas kan er gewoon niet aan onderuit.

Ik hoop dat je er op een goede manier uitkomt met je baas. Bel anders het UWV op om te vragen hoe het precies zit.

Ik zal snel een luier verschonen... er stinkt hier iemand ontzettend!!

Liefs Rixt

bloemetje, je baas is strafbaar als hij je eerder laat beginnen. Het staat in de wet dat je 16 weken zw verlof hebt. Jij hebt zelfs recht op 18 weken omdat je 2 weken over tijd was.

Mijn contract is niet verlengd maar ik krijg gewoon mijn uitkering tot begin Juli.

Ik zou toch is met je baas kan praten of hij het wel goed gezien heeft die datum, of hij niet in de war is. Houd je gewoon van de domme en zeg iets van 'goh mijn 16 weken zijn nog niet afgelopen maar ik moet alweer werken'.

succes iig

Over mijn keizersnede, de huisarts heeft me zelfs weer terug verwezen naar het ziekenhuis omdat ik nog steeds onder controle sta bij de gyneacoloog. Eind controle is op 4 juni.

Vanmorgen vroeg is de rechterkant ook weer open gesprongen. Ik heb geen koorts dus heb het ziekenhuis ook niet gebeld.

Heb ik er woensdag nog last van dan bel ik weer.

Vannacht zoiets raars gehad, om 01.30 gaat mijn telefoon en er werd opgehangen.
Ik durfde gelijk niet meer te slapen..

Hoi,

Ja, heb gebeld naar me baas waar hij die 6 weken vandaan haalt. Dat hebben ze berekend via een site van het ministerie. Maar ik snap dat dus echt niet. Ze beweren ook nog dat de meeste vrouwen na 6 weken weer beginnen maar dat ik mij kennelijk niet goed genoeg voel. :s
Ook kreeg ik te horen, je hebt in ziekte wet gezeten, en je bent zes weken van tevoren op verlof gegaan. Dus je mag dan weer ingeroosterd worden. Ja en, dat is niet zo:s. Ik ga morgen idd even uvw bellen, die zullen er ook wel meer van weten.
Dit vind ik niet leuk :-( Begrijp dat het druk kan zijn met de vakantieperiode. En dat ie me weer beetje ingewerkt wil hebben tegen dat vakantiekrachten komen. Want is toch weer ff het ritme van het werk vinden. Maar dan nog.
:-(

We zien het wel. Hoe dit afloopt.

Liefs

Hoi Bloemetje,

Vervelend hoor dat je baas zo raar doet. Maakt het er niet leuker op!! Het is wel zo als je tijdens je zwangerschapsverlof in de ziektewet terecht komt, dat je dan verplicht bent 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan. Maar dan heb je nog altijd wel 10 weken na de bevallingsdatum. En ik lees nu dat je "pas" met 42 weken bevallen bent, dus dan heb je recht op in totaal 18 weken verlof. Denk dat je baas inderdaad een fout heeft gemaakt met de berekening.

Zit me een ideetje te bedenken hoe je het misschien op kunt lossen:
Bel het UWV op, leg het verhaal uit. En vraag of zij een brief naar je baas willen sturen dat de uitkering (en dus het verlof) tot die juiste datum loopt.

Junior,

Wat vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt van de wond. Als je het niet vertrouwd, zou ik er toch wat meer druk op zetten. Hopen dat ze dan nog eens goed naar die wond kijken.

En inderdaad dan zou ik ook niet meer durven slapen... Jakkes, niets aan zulke telefoontjes :S

Weten jullie trouwens een leuke (betrouwbare en goede) site om kleertjes te bestellen voor de kleine waar je de naam op laat drukken? Wou iets leuks bestellen straks voor vaderdag...maar er zijn zoveel van die websites...

Liefs Rixt

Rixt.
Is idd een idee. Ga morgen denk uvw maar eens bellen. En de bond misschien.
Snap niet dat ik niet standaard die 10 weken krijg.

En die vraag. Heb daar ook op zitten zoeken die shirtjes. Maar vond nergens wat leuk. Nu heb ik bij hema van dat papier gekocht waarmee je kan strijken. Heb voor Jana leuk wit shirtje gekocht. En voor mij, daar ga ik beiden leuke foto en tekst op maken. Toch nog persoonlijker.

Liefs

quote: bloemetje1985 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2009 11:10:55'));

Hoi,

Rixt,
Ik ga dr ook achteraan hoor. Heb brief van uvw dat baas tot bepaalde datum een uitkering voor mij krijgt. Nou als ik eerder moet beginnen, dan bel ik of ze die uitkering eerder kunnen stoppen. Doen ze dat niet ga ik met die brief naar me baas. En wil ik die week extra. Ben alleen bang dat ze me contract dan niet verlengen als ik te moeilijk doe. Dat moet binnenkort ook gebeuren. En langs andere kant heb ik mooie diensten gekregen, zodat ik niet al te vroeg uit bed moet.

Vind het zo een moeilijke situatie.

xx

ik snap best dat je bang bent voor je contractverlenging, maar denk er wel aan dat je nog maar een paar weken geleden een bevalling hebt meegemaakt. En dat is niets niks. Je krijgt niet zomaar minimaal 10 weken verlof na de bevalling op zijn minst.

quote: Rixtmeiske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2009 22:25:47'));

Hoi Bloemetje,

Vervelend hoor dat je baas zo raar doet. Maakt het er niet leuker op!! Het is wel zo als je tijdens je zwangerschapsverlof in de ziektewet terecht komt, dat je dan verplicht bent 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan. Maar dan heb je nog altijd wel 10 weken na de bevallingsdatum. En ik lees nu dat je "pas" met 42 weken bevallen bent, dus dan heb je recht op in totaal 18 weken verlof. Denk dat je baas inderdaad een fout heeft gemaakt met de berekening.

Zit me een ideetje te bedenken hoe je het misschien op kunt lossen:
Bel het UWV op, leg het verhaal uit. En vraag of zij een brief naar je baas willen sturen dat de uitkering (en dus het verlof) tot die juiste datum loopt.

Junior,

Wat vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt van de wond. Als je het niet vertrouwd, zou ik er toch wat meer druk op zetten. Hopen dat ze dan nog eens goed naar die wond kijken.

En inderdaad dan zou ik ook niet meer durven slapen... Jakkes, niets aan zulke telefoontjes :S

Weten jullie trouwens een leuke (betrouwbare en goede) site om kleertjes te bestellen voor de kleine waar je de naam op laat drukken? Wou iets leuks bestellen straks voor vaderdag...maar er zijn zoveel van die websites...

Liefs Rixt

wij hebben laatst een tshirtje voor Kirsten laten drukken - super kwaliteit.
En ook niet al te duur...

http://www.simplycolors.nl/

ik heb daar dus net een tshirtje voor vaderdag besteld..
ze hebben een speciale voor vaderdag.. de naam er boven met een grote rode hart in het midden en eronder papa geprint.

Inclusief verzendkosten 15.40

Terug
Bovenaan