Hoe is het met jullie deel 2

hey hey

wat een weertje he...heeeerlijk

en bloem ben het met de dames eens.. de wet is een feit en je baas hoort zich daar ook aan tehouden.
en hoezo ziektewet!! ik zit al vanaf 14 a 16wk in de ziekte wet, mijn contract loopt 31 mei af en word niet verlengt maar krijg tot midden juli zw verlog uitkering van uwv, daarna miss ff de ww in, maar hoop iets leuks tevinden voor max 20 upw.

vandaag weer lekker genieten van het weer en de kids.

groetjessss

suc6 bloem, p.s het komt goed met of zonder contract verlenging

Hoi,

Ik weet dat ik dr recht op heb. Maar wil me baan echt niet kwijt daardoor. Doordat ik 9 dagen eerder moet beginnen.
Heb wel uvw gebeld, en zij zeggen, hij moet het in overleg met je doen. Nou dat heeft ie niet gedaan, hij heeft me er gewoon opgezet. En dat vind ik jammer.
Maar om over die 7 dagen moeilijk te gaan doen. Heb wel gebeld en gezegd dat ik alvast afspraken heb gemaakt voor cb, zodat hij er rekening met houden kan. Heb meteen tot september afspraken gemaakt. Nou vind dat toch al erg aardig van mezelf, dan er drie weken op voorhand met te komen toch?
Hihi.

Ach, we zien wel, vanavond ff bespreken met manlief. Kijken wat hij dr van vind. Hij vind dat ik 1juli dan moet beginnen en niet te moeilijk moet doen over die week in verband met me contract. Langs andere kant ga ik eens uitzoeken waar ik recht op heb met uitkering. Omdat ik nog maar kort in Nederland woon.

Liefs

Sisi,
Ja, is zo, het komt vast wel goed. Maar ik weet dus niet of ik wel recht heb op uitkering, omdat ik nog maar 2 jaar hier woon. Werk wel een jaar bij deze werkgever, maar met twee tijdelijke contracten, dus weet niet hoe dat zit.

Liefs

@Bloemetje; ik zou dat inderdaad maar goed uitzoeken! Die bazen rekenen dus ALTIJD naar zichzelf toe!!!!
Verder heb ik er niet zoveel verstand van, omdat ik fulltime thuis ben. (druk zat, hihi)

Straks op nacontrole in het ziekenhuis, ben benieuwd. Haha....nee hoor, zal ws vooral een gezellig praatje zijn. Maar ik zit nu al uit te rekenen wanneer ik Jacqueline wakker moet maken, moet voeden en aan moet kleden. Want daarna ga ik gelijk de andere kinderen uit school halen, en is het wel erg lang voor de voeding.
Hebben jullie dat ook als je ergens heen moet?
Haha...ik ben er gelijk de hele ochtend mee kwijt.
En in het openbaar voeden doe ik niet zo heel graag, ik zie me nog niet zitten voeden straks in een overvolle wachtkamer.

Verder hier SUPER!
Gisteren was ze precies 6 weken.
Nou, ik moet zeggen dat het alleen maar makkelijker wordt!
Ze huilt niet meer als ik haar wakker in bed leg, ze valt vanzelf in slaap.
Ze huilt niet als ik ze was voor het badje, ze huilt zelfs niet als ik ze eruit haal en afdroog en weer aankleed! Ik weet nog dat de andere meiden dan huilden als magere speenvarkentjes, hihi......
Ik kan ook merken dat ze echt dingen begrijpt!
Als ze een vieze broek heeft, en ik doe nog maar haar maillotje uit begint ze toch te lachen!
Heerlijk is dat! Ik geniet zoooo van haar!

Nou, ik ga hier snel verder hoor!!!!!!!!!!!!!

bloemetje:

Mijn contract of uitzendbaan stopt
Loopt uw tijdelijke contract af? Dan moet u er rekening mee houden dat er geen opzegtermijn is. Als uw contract niet wordt verlengd, ga dan direct op zoek naar werk. Lukt het niet om op tijd ander werk te vinden? Dan kunt u een WW-uitkering aanvragen bij UWV.
Wat kan ik doen om ander werk te vinden?

Ga direct ander werk zoeken zodra u weet dat u geen nieuw contract krijgt.

Vraag zelf vóór afloop van het contract om een verlenging van uw contract. U kunt ook vragen om ander werk bij uw werkgever.
Wanneer kan ik WW krijgen?
Alle voorwaarden waaraan u moet voldoen vindt u op voorwaarden voor een WW-uitkering.
Een vast contract na tijdelijke contracten
Soms beschouwen wij meer tijdelijke contracten achter elkaar als een vast contract. U en uw werkgever moeten zich dan aan andere regels houden. Heeft u meer tijdelijke contracten gehad bij dezelfde werkgever, met tussenpozen van 3 maanden of minder? Dan geldt het volgende:

Heeft u 2 of meer contracten voor bepaalde tijd gekregen? En zijn deze samen meer dan 36 maanden? Dan wordt uw arbeidsovereenkomst als een vast contract gezien.

Heeft u meer dan 3 contracten voor bepaalde tijd gehad? Dan telt uw vierde arbeidsovereenkomst als een vast contract. Dit geldt ook als die contracten samen korter zijn dan 36 maanden.
Heeft u steeds bij dezelfde werkgever gewerkt, maar liepen 1 of meer contracten via een uitzendbureau? Dan geldt dat soms ook als een vast contract.
Let op, soms gelden er andere regels. Deze vindt u in de cao die voor u geldt.
Ik heb meer contracten bij een uitzendbureau gehad
In de eerste 26 weken waarin u voor een uitzendbureau werkt, gelden de regels voor opeenvolgende contracten niet.
Er kan in die periode sprake zijn van een zogenaamd uitzendbeding. Dat betekent dat het dienstverband direct stopt als het werk bij de inlener eindigt.
Soms geldt een cao met afwijkende regels. De belangrijkste is de cao ABU. In deze cao wordt het werk via een uitzendbureau verdeeld in 3 fasen: A, B en C.

Fase A (de eerste 78 weken waarin wordt gewerkt voor hetzelfde uitzendbureau): u en uw werkgever kunnen de uitzendovereenkomst zonder opzegtermijn stoppen.

Fase B (2 jaar of 8 contracten): u en uw werkgever hebben wel een opzegtermijn maar u kunt nog steeds werken met een tijdelijk contract.

Fase C (begint na fase B): er is sprake van een contract voor bepaalde tijd. Vanaf deze fase zal het uitzendbureau een ontslagvergunning bij UWV WERKbedrijf moeten aanvragen

Voorwaarden voor een WW-uitkering
U kunt een WW-uitkering krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U bent verzekerd voor werkloosheid. Dit is meestal zo als u bij een werkgever in dienst bent of was. Als u 65 jaar of ouder bent, bent u niet meer verzekerd.

U verliest  5 uur of meer van uw arbeidsuren per week en u heeft geen recht op loon over die uren. Dus ook als u een deel van uw baan kwijtraakt kunt u een WW-uitkering aanvragen. Werkte u gemiddeld minder dan 10 uur per week? Dan bent u werkloos als u minimaal de helft van dit aantal uren en het loon over die uren kwijtraakt. Overuren of tijdelijk extra gewerkte uren tellen meestal niet mee.

U bent direct beschikbaar voor betaald werk. Maak dus bijvoorbeeld geen afspraken voor onbetaalde activiteiten, als u daardoor niet direct aan een nieuwe baan zou kunnen beginnen.

U heeft in de periode vóór uw werkloosheid 26 van de 36 weken gewerkt (wekeneis). Voor musici en artiesten geldt een andere wekeneis.

U bent niet door uw eigen schuld werkloos geworden.
Als u door uw eigen schuld werkloos  bent geworden krijgt u mogelijk geen WW-uitkering.
Het is belangrijk dat UWV de juiste gegevens over uw arbeidsverleden heeft. U kunt deze gegevens controleren in het digitaal verzekeringsbericht (DVB). Kloppen uw gegevens niet? Dan kunt u daar de juiste gegevens doorgeven.
Om het verzekeringsbericht te bekijken, logt u in met DigiD. Heeft u geen DigiD of wilt u er meer over weten? Kijk dan op DigiD.

Sisi,
Dank je.
Heb er wat aan.
Tja, ik heb nu drie tijdelijke contracten gehad. Dus nog geen 4. Werk nog geen 36 maanden hier in nederland.
En weet niet of 26 van de afgelopen 36 weken gewerkt ook geld met ziektewet en zwangerschapsverlof :s
We zien het wel, en anders hebben we een groot probleem als me contract niet verlengd word, maar dat zien we dan wel.
Ik had allemaal niet verwacht dat het zou gaan lopen zoals het nu loopt.
Heb het gevoel dat ze me niet gunnen waar ik recht op heb. En dat is gewoon erg jammer. :-(

Jana heeft me vannacht lang geslapen, haha, ben zelfs gaan kijken of alles nog wel goed ging. Om half twaalf nog fles gehad. Om kwart over zes heb ik dr wakker moeten maken. Haha, heerlijk kind. Overdag heeft ze nu wel vaak een huilmoment, maar ja, als dat overdag is. Dan is dat minder erg dan s nachts.

Liefs

Terug
Bovenaan