Hoe is het met jullie deel 2

Junior,

Ik ben op en top belg. Geen nederlander, hoezo?
Ja, ga het wel op subtiele manier zeggen, haha :)

Vanaf wanneer kan je naar 5 flessen overgaan? Jana zit nu op 6 flessen van 135, en eigenlijk drinkt ze die nu bijna elke keer leeg. meestal 1 fles dat ze maar helft drinkt.
Maar de laatste fles zit nu vaak tegen half 1 aan. soms 1 u, en dat vind ik voor mezelf erg laat. Vaak slaapt ze daarna bijna 6u door. Dus wil eigenlijk proberen haar op een ander schema te krijgen. Maar hoe?

Junior, geen idee of dat mag. Idd huisarts ff bellen.

x

kindjes onder de 3mnd mogen geen paracetamol, of andere medicijnen
dit alleen in overleg met de huisarts.

waarom deze vraag eigenlijk?
zou je de kleine nu al medicijnen willen geven dan?
is er niet iets homeopatische wat evt wel mag/kan?

groetjess

Jacqueline kreeg op de dag van haar geboorte al paracetemol's in het ziekenhuis, tegen de pijn van haar gebroken sleutelbeentje.
Hoeveel mg dat dan was weet  ik ook niet.

De reacties na die 1e prik zijn nu veel milder als jaren terug! Gelukkig maar, bij mijn oudste was dat echt heftig! De jongste had nergens last van, dus ik hoop dat dat nu weer zo is.
Mocht dat wel zo zijn, mag je een zetpilletje geven is mij door de arts van het cb verteld.
Er staat me vaag iets bij dat je de zetpil door kon snijden en een halfje geven, maar dat weet ik niet meer zeker, vraag dat even op het cb!

Wat betrefd de paracetamol, Feline kreeg ook vrijwel direct paracetamol in het ziekenhuis ivm hoofdpijn. Ze mocht 4x daags 60 mg hebben van de kinderarts. Anders gewoon even navragen als ze prikjes krijgt.

Hier komt straks de verpleegkundige van het consultatiebureau thuis. Ben erg benieuwd.

@junior, Jesse krijgt 9 juni zijn eerste prikjes dus bij zijn tweede bezoek aan het cb. denk niet dat kristen ze bij het eerste bezoek al krijgt...even afwachten dus. Elmar heeft nooit last gehad van de prikjes, hij sliep na die tijd altijd heel veel. dus dat was dan het " voordeel" ervan. ik paste altijd wel op met aparte dagen zoals verjaardagen en vakanties, probeerde altijd de afspraken zo te zetten dat ik de eerste twee dagen geen bijzonderheden had.

@bloemtje, Jesse krijgt nu 4 flessen van 150cc+5 en 1 van 180cc+6.
wij maken op het advies van het cb jesse wakker voor de laatste fles zodat hij dan de nacht in gaat. hij krijgt dan voor de nacht 180cc.
dit is ons schema:
6uur  150cc, dan weer naar bed tot een uur of acht
10uur 150 cc, rond elf uur naar bed tot 13.30
14uur 150cc, dan blijft hij beneden in de box of reiswieg tot zijn badje
18uur 150cc en daarna naar bed tot we hem wakker maken voor de laatste fles
22uur 180cc die word altijd boven gegeven, dan gelijk weer naar bed tot dat hij zich meld voor de eerste fles.

jesse heeft zich de laatste dagen om 4 uur smorgens al gemeld voor zijn eerste fles, dan probeer ik te rekken tot een uur of negen voor zijn volgende flesen en zo knoop ik er iedere keer een half uurtje bij aan zodat ik savonds rond zes uur weer goed uit kom met zijn badje.

hier gaat het allemaal prima, we hebben wel een onrustige nacht achter de rug omdat het onweerde waren elmar en jesse allebei wakker en dus ook allebei bij ons in bed. jesse schrikte iedere keer van de donder wakker, hij kent dat natuurlijk ook nog niet. we hebben hem na zijn eerste fles in bed gelegd en toen heeft hij heerlijk door de onweer heen geslapen. hij had volgens mijn een beetje last van zijn darmpjes,ik had hem gister door zijn laatste fles een beetje rijstebloem gedaan omdat hij al een paar dagen smorgens om 4 uur zich al melde. denk dat dat niet helemaal goed is gevallen. bij elmar werkte het uitstekend. maar bij jesse wachten we er dus maar even mee. zo moet je alles eerst uitgeprobeerd hebben.

voor de rest is jesse een vrolijk mannetje, heel wat anders dan de eerste 5 weken. toen huilde hij veel. nu kan hij zich prima vermaken met zijn mobiel boven de box. prachtig om te zien!
ik haalde hem van de week uit zijn bed en toen had hij een glimlach van oor tot oor op zijn gezicht later begon hij zelf te grinneken onder het lachen. geweldig die ontwikkeling!!

zo ga thuis maar eens wat doen, heb afgelopen weekend alleen maar visite gehad, gelukkig wel veel buiten kunnen zitten dus in huis niet zoveel gedaan.

fijne dag nog allemaal!!

gr. mama van elmar en jesse

Hoi,

mama van Elmar,
Dank je voor je schema, hoe oud is Jesse nu?

Jana is vandaag 4 weken. Van cb moesten we 7 keer 100 geven tot we daar komen, maar daar red Jana het niet op. Dan is ze dr zo weer.
nu kreeg ze 6 keer 135 waarvan ze meestal eentje liet staan, althans, niet helemaal leeg dronk. Laatste dagen vraagt ze weer meer.
Ik wil eigenlijk proberen 4 keer 150 + 5 en dan afgieten naar 150 cc. en een keertje 150+5 en die voor de nacht geven. Dan zit ze op 5 flessen. Weet alleen niet of dit te vroeg is hiervoor. Maar ze sliep prima door vannacht.

Wat denken jullie?

Vervelend dat ie er niet goed op reageerde. Maar idd, gewoon proberen te rekken dan. Is wel zo makkelijk. Hier gaat Jana meestal s ochtends of ergens in de middag in bad. En om de dag, bij jullie alle dagen? Bij mij raadde kraamzorg om de dag aan, omdat ze droog velletje heeft, alleen vind ze het badje wel heerlijk, dus weet niet of het kwaad kan alle dagen.

x

x

@bloemetje, jesse is morgen 7 weken en we zitten nu ongeveer 2 weken op dit schema.
vroeg me eigenlijk af waarom je gaat afgieten tot 150 cc? als ze honger heeft drinkt ze 170cc (150cc +5schepjes is ong 170cc) ook wel op, zit ze vol dan laat ze het wel staan. ik zelf vind het zonde om voeding we te gooien, ik heb dat zelf ook nooit gedaan.
ik doe jesse elke avond in bad, met alleen water. 2x per week was ik hem met zeep. als hij nog mooi ligt te slapen gaan we eerst zelf eten en als hij wakker of erg onrustig is gaat hij eerst in bad. na zijn bad blijft hij boven en krijgt meteen de fles en gaat dan zijn bedje in. de meeste avonden hebben we rond zeven uur, half acht boven alles in diepe slaap en hebben we zelf ook nog wat aan de avond.

groetjes

oja, na zijn badje maseer ik jesse altijd in met babyolie van zwitsal omdat hij soms last heeft van een droog huidje. daar word hij lekker rustig van en slaperig. en het ruikt heerlijk!! als we voor de laatste fles boven komen ruik je die babyolie nog..hmmm...

Terug
Bovenaan