@junior, Jesse krijgt 9 juni zijn eerste prikjes dus bij zijn tweede bezoek aan het cb. denk niet dat kristen ze bij het eerste bezoek al krijgt...even afwachten dus. Elmar heeft nooit last gehad van de prikjes, hij sliep na die tijd altijd heel veel. dus dat was dan het " voordeel" ervan. ik paste altijd wel op met aparte dagen zoals verjaardagen en vakanties, probeerde altijd de afspraken zo te zetten dat ik de eerste twee dagen geen bijzonderheden had.
@bloemtje, Jesse krijgt nu 4 flessen van 150cc+5 en 1 van 180cc+6.
wij maken op het advies van het cb jesse wakker voor de laatste fles zodat hij dan de nacht in gaat. hij krijgt dan voor de nacht 180cc.
dit is ons schema:
6uur 150cc, dan weer naar bed tot een uur of acht
10uur 150 cc, rond elf uur naar bed tot 13.30
14uur 150cc, dan blijft hij beneden in de box of reiswieg tot zijn badje
18uur 150cc en daarna naar bed tot we hem wakker maken voor de laatste fles
22uur 180cc die word altijd boven gegeven, dan gelijk weer naar bed tot dat hij zich meld voor de eerste fles.
jesse heeft zich de laatste dagen om 4 uur smorgens al gemeld voor zijn eerste fles, dan probeer ik te rekken tot een uur of negen voor zijn volgende flesen en zo knoop ik er iedere keer een half uurtje bij aan zodat ik savonds rond zes uur weer goed uit kom met zijn badje.
hier gaat het allemaal prima, we hebben wel een onrustige nacht achter de rug omdat het onweerde waren elmar en jesse allebei wakker en dus ook allebei bij ons in bed. jesse schrikte iedere keer van de donder wakker, hij kent dat natuurlijk ook nog niet. we hebben hem na zijn eerste fles in bed gelegd en toen heeft hij heerlijk door de onweer heen geslapen. hij had volgens mijn een beetje last van zijn darmpjes,ik had hem gister door zijn laatste fles een beetje rijstebloem gedaan omdat hij al een paar dagen smorgens om 4 uur zich al melde. denk dat dat niet helemaal goed is gevallen. bij elmar werkte het uitstekend. maar bij jesse wachten we er dus maar even mee. zo moet je alles eerst uitgeprobeerd hebben.
voor de rest is jesse een vrolijk mannetje, heel wat anders dan de eerste 5 weken. toen huilde hij veel. nu kan hij zich prima vermaken met zijn mobiel boven de box. prachtig om te zien!
ik haalde hem van de week uit zijn bed en toen had hij een glimlach van oor tot oor op zijn gezicht later begon hij zelf te grinneken onder het lachen. geweldig die ontwikkeling!!
zo ga thuis maar eens wat doen, heb afgelopen weekend alleen maar visite gehad, gelukkig wel veel buiten kunnen zitten dus in huis niet zoveel gedaan.
fijne dag nog allemaal!!
gr. mama van elmar en jesse