Hoe is het met jullie deel 2

Hoi,

Sisi,
alle reden om trots te zijn hoor. Wat een schatjes.
Wat voel je je dan rijk met zulke kids he.
:)
Ik ben ook zo trots op mn meisje.

Trouwens, nog ff vraagje. Hebben jullie kids ook zoveel pukkeltjes in hun gezichtje?
Jana heeft heel veel bultjes in dr gezichtje. En soms ook wat rood. Volgens kraamzorg zijn dit vetbultjes, wat vanzelf weer weg trekt. Ze heeft het ook al sinds week na geboorte. Dus nu drie weekjes, lijkt wel minder te worden, maar blijft dus steeds goed zichtbaar.

En wanneer gaan ze ongeveer voor het eerst lachen?

x

Hey dames,

Hier ben ik ook weer eens, het is veel te lang geleden maar ik loop nogal te rommelen met het vinden van een schema, het huishouden en gewoon lekker genieten van de kleine.
Wilde nu even gauw reageren voordat de kleine weer wakker wordt dus heb nog niet bij kunnen lezen.
Meestal doe ik het andersom en ga ik bijlezen en tegen de tijd dat ik kan reageren wordt de kleine wakker of wil aandacht haha.

Hoe gaat het met jullie allemaal en met de kleintjes?

Hier gaat alles goed, ik heb het eindelijk voor elkaar om een voeding te vinden waar Ryan voldoende aan heeft en die niet mega krampjes of verstoppingen veroorzaakt.
Ryan krijgt nu 6 flessen Nutrilon Forte (voor hongerige baby's) van 150+5.
Hiervoor kreeg hij hier ook nog Johannesbroodpitmeel bij maar daar kreeg hij enorme verstoppingen van dat hij maar eens in de 4/5 dagen poepte met resultaat mega krampjes.
Ryan is ook erg goed gegroeid, hij weegt nu 5400 gram en was de laatste keer op het CB 58 cm lang.
Verder vindt ik het wel heel erg wennen, hij wil niet echt aan een schema en bepaalt  sóchtends vroeg hoe laat hij wil eten en dat bepaalt dan meteen hoe de rest van de dag verloopt.
Dus 9 van de 10 keer zitten we pas rond 12 uur half 1 te voeden en liggen dus pas tegen 1 uur op bed, dat is wel echt vermoeiend.
Over 3 weken moet ik helaas alweer werken  en daar zie ik wel tegen op, ik begin eindelijk mijn draai nu een beetje te vinden tussen het zorgen, het huishouden en mezelf en dan kan ik daar maar zo kort van genieten, maar ja het is niet anders.

Ryan wordt weer wakker, sorry dat ik op niemand kan reageren en ik hoop dat ik wat vaker mee kan kletsen.

groetjes Patrice

bloem: Jort heeft ook veel hormoon/vet pukkeltjes.. dit trekt vanzelf idd weg.

Jort heeft in de nacht van 19 op 20 mei om 6.19 voor het eerst gelachen hij was toen 2,5wk en vanmorgen dus zijn eerst lach overdag :D

Mart begon telachen op 7 juli 2007 om 17.00 hij was toen 5wk

wacht maar af, binnen kort heb jij ook de lach van je kleine meid gezien en dan ben je helemaal verkocht!!

quote: bloemetje1985 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 22:26:28'));

Junior,

Ik ben op en top belg. Geen nederlander, hoezo?
Ja, ga het wel op subtiele manier zeggen, haha :)

Vanaf wanneer kan je naar 5 flessen overgaan? Jana zit nu op 6 flessen van 135, en eigenlijk drinkt ze die nu bijna elke keer leeg. meestal 1 fles dat ze maar helft drinkt.
Maar de laatste fles zit nu vaak tegen half 1 aan. soms 1 u, en dat vind ik voor mezelf erg laat. Vaak slaapt ze daarna bijna 6u door. Dus wil eigenlijk proberen haar op een ander schema te krijgen. Maar hoe?

Junior, geen idee of dat mag. Idd huisarts ff bellen.

x

Je hebt het al een paar keer gehad over familie uit buitenland en dat je zelf nog niet zolang in NL woont vandaar. :)

half 1 a 1 uur is alweer voor de volgende dag, alles na   middernacht wordt gerekend voor de volgende dag.

Geef haar flesjes in de avond wat minder dan 135 zodat ze eerder komt.?!

Kirsten heeft nog geen ritme dus ze eet elke dag een andere tijd...
Maar blijf jij dan op tot half 1?
Ik probeer te slapen wanneer zij slaapt...is ook niet altijd makkelijk hoor..

quote: bloemetje1985 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2009 1'));

Trouwens, nog ff vraagje. Hebben jullie kids ook zoveel pukkeltjes in hun gezichtje?
Jana heeft heel veel bultjes in dr gezichtje. En soms ook wat rood. Volgens kraamzorg zijn dit vetbultjes, wat vanzelf weer weg trekt. Ze heeft het ook al sinds week na geboorte. Dus nu drie weekjes, lijkt wel minder te worden, maar blijft dus steeds goed zichtbaar.

En wanneer gaan ze ongeveer voor het eerst lachen?

x

Hier ook mega-veel pukkeltjes. De cb arts zei dat dit nog door de hormonen komt, gaat vanzelf weg.
Bij mij lachtten de meiden allemaal rond 3 weken, dus wacht maar af!
Het is zo leuk!
Gemiddeld is het rond 6 weken, baby's die overtijd waren vaak eerder, en baby's die te vroeg geboren waren vaak later.

quote: sisi-22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 22:30:52'));

kindjes onder de 3mnd mogen geen paracetamol, of andere medicijnen
dit alleen in overleg met de huisarts.

waarom deze vraag eigenlijk?
zou je de kleine nu al medicijnen willen geven dan?
is er niet iets homeopatische wat evt wel mag/kan?

groetjess

sisi zoals ik vertelde, ze zou gisteren de eerste prikjes krijgen. En voordat zij er koorts van krijgt wil ik wel iets in huis hebben.

Ik ben bij de apotheek geweest en zij zeiden dat ze wel paracetamol mocht hebben, 60 mg. Maar dan alleen omdat ze meer dan 5 kg is.

Ben blij dat ik ze gehaald heb want ze had het wel nodig gisteren, ze had veel pijn na haar prikjes.

gister dus bij het cb geweest (1e keer), ze heeft wel de prikjes gehad (DKTP en Pneu).
We mochten zelf kiezen, dit omdat ze al 6 weken was.
Ze heeft liggen huilen als een speenvarken, ze had zoveel pijn. Dit gaat echt door merg en been hoor pfff

Rond 17.30 kreeg ze heel veel pijn en lag ze te huilen net zoals toen ze de prikje s zelf kreeg. We hebben haar een 60 mg zetpil gegeven en zijn toen met haar onder de douche gaan staan omdat ze hier altijd lekker rustig van wordt.

Ze heeft toen doorgeslapen tot 22.00.
Flesje van 150 gedronken en toen doorgeslapen tot 06.00 vanmorgen(!!) dit was de eerste keer dat ze doorgeslapen had. Ik schrok zelfs wakker om 05.30 omdat ik haar nog niet gehoord had hahahha.

Omdat mijn wond nog steeds open is had ik gisteren het ziekenhuis gebeld en de verpleegster wilde toch wel dat ik op een vervroegde controle afspraak zou komen.
Ik moest eigenlijk volgende week donderdag langs komen maar ben vanmorgen dus al geweest.

De gyneacoloog heeft me wond nagekeken, hij heeft een kweek gemaakt .. oh wat deed dat zeer toen die dat deed zeg.. Even met zo een wattenstaaf in zo een klein gaatje prikken...
Ik gaf aan dat ik de hormoon spiraal bij me had en vroeg of hij tijd had. Dat had hij dus , dus hij heeft gelijk de spiraal ingebracht. Nou het was niet echt pijnlijk maar prettig is anders hahahahaha.

Het maakte hem niet uit of ik wel of niet ongesteld was, terwijl mijn huisarts zei dat je ongesteld moest zijn en het liefst nog de 2e maand.
Ik ben toevallig gister ongesteld geworden...

Ik heb er nog geen last van, alleen wat menstruatiepijn gehad.

Voor de rest gaat alles goed hier, Kirsten is alweer 56 cm en 5380 gram.

Terug
Bovenaan