Hoe is het met jullie deel 2

ik had een vraagje over het aantal flessen per dag.

Het cb zei gisteren dat ik over moest gaan naar het voeden om de 4 uur. En dan naar 5 flessen. Maar als ze nog niet doorslaapt komt ik niet op 5 flessen uit maar op 6 flessen.

En nu las ik bij een topic dat je nog helemaal geen 5 flessen mag geven als ze nog niet doorslapen..

Is dit weer iets van kijk wat je kind zelf aangeeft??

Junior, denk inderdaad dat je gewoon naar je kind moet kijken. Geef zelf borstvoeding en daar doe ik het ook bij. En dan moet ik daarbij zeggen dat Jelte al vanaf dag 3 9 van de 10 keer op 5 voedingen zit, omdat hij al doorslaapt vanaf het begin. Van het cb moest ik hem dan vaker wakker maken... maar daar heb ik dus ook niet naar geluisterd. Ik heb een vrolijk kereltje, dus waarom alles willen veranderen en niet meer naar hem luisteren.

Sisi, wat een prachtkinderen... echt genieten.. en daar doe je het inderdaad voor!!

Die pukkeltjes heeft Jelte ook heel erg gehad, was helemaal bont. Maar trekt nu sinds een paar dagen helemaal weg en krijgt weer een gaaf gezichtje. Volgens het cb zijn het de hormonen die hij/zij van jou krijgt.

Zal hier nog even wat doen, zit alweer te lang achter de computer en dan schiet het huishouden erbij in... en aangezien ik bij de voeding van half 1 in slaap ben gevallen samen met jelte en pas bij de volgende voeding wakker werd, heb ik nog wat in te halen :D

Liefs Rixt

Hoi,

Zo, eventjes hier voordat ik aan het huishouden begin, Jana ligt nu lekker te slapen.
Ze is nu een maandje oud, sinds gisteren.
Kan het trouwens zijn dat ze wat meer gaat huilen. In het begin hoorde je dr niet vaak. Maar nu huilt ze veel meer. Wanneer ze dr bedje in moet en in slaap moet vallen. Maar ze huilt zichzelf steeds weer wakker. Ik merk dat ze het wel erg lekker vind om lekker knus en strak te liggen. Maar dan nog valt ze met slaapzak of lekker pakje aan niet in slaap. Iemand tips? Hebben dr gisteren voor fles in badje gedaan, maar ook dat lijkt niet te helpen, masseren word ze alleen nog maar gefrustreerder van.
We proberen dr een echte regelmaat in te houden. Hebben jullie tips?

Me baas wil me 29 juni weer laten komen. Maar op het rooster van juni sta ik 29 en 30 juni als zwangerschapsverlof. Heb dat ook in een mail gestuurd, dat ik daar nog met verlof ingepland sta. Pfff, ik maak me dr zo kwaad om, maar wil me baan niet kwijt, want is echt erg leuk werk.

Liefs

Bloemetje, ik heb ze even geen tips voor je om Jana beter te laten slapen. Jelte heeft het soms ook wel dat hij te moe is om te slapen en dan huilt hij. Meestal laat ik hem 10 minuutjes huilen (hoor ook wel aan zijn huiltje dat hij moe is) en dan is hij meestal wel vertrokken. Ik merk hier dat vele kindjes het prettig vinden om strak ingepakt te worden in bed, Jelte juist niet. Ik heb een dun lakentje die ik tot zijn middel wel strak in pak en daarna een dekentje gewoon los over hem heen. Maar dan moeten zijn handjes wel vrij zijn. Heb vaak genoeg dat meneer dan 180 graden gedraaid in bed ligt, met slaapzak aan en boven de dekens. Zolang hij goed slaapt en niet te koud wordt, vind ik dat prima. (dit deed hij al met 2 weken).

Oh en wat vervelend dat bazen zich gewoon niet houden aan de regels. Ik meende 7 juli weer te moeten beginnen, maar kreeg vandaag een brief van het uwv (en kopie gaat naar werkgever) dat mijn verlof tot 8 juli duurt. Dus heb een dagje extra   :D Heb ook het idee dat werkgevers dan misbruik maakt, doordat velen dan vrezen voor hun baan en daardoor maar weer eerder aan het werk gaan. Ik weet niet wat ik in dat geval had gedaan, maar denk wel dat ik actie had ondernomen. Nou zie ik wel dat zwangerschapsverlof voor een werkgever geen pretje is, hij is wel een werkneemster 4 maanden kwijt en met ziekte en vakantiedagen  nog langer. Maar als werkneemster zijnde is 4 maanden helemaal niets, zomaar om. Zelf heb ik een baas gehad die voor mij bepaalde wanneer ik vakantie had (ene jaar eerste 3 weken zomervakantie andere jaar tweede drie weken). Maar mijn man kon juist geen vrij krijgen in die periode. Verschil was dat hij het in het contract had staan en ik niet. Dus ik heb er 4 jaar ieder jaar weer voor moeten vechten om buiten die periode op vakantie te gaan. Aangezien zij geen poot had om op te staan (ze heeft zelfs wat proberen te regelen via haar accountant en advocaat). Ik was het na 4 jaar zo zat, 't werk was leuk, maar iedere keer als ik terug kwam van vakantie vroegen ze niet hoe ik het had gehad, maar vertelden ze hoe druk ze het hadden gehad en dat het zo niet weer kon. Dus ben toen maar opgestapt. Nu heb ik een baas die mij wel vrij daarin laat en overal vrij in laat, daardoor sta ik ook vaker voor haar klaar om haar in drukke perioden extra te helpen.

Bloemetje, ik zal je werkgever gewoon vragen waarom hij jou zo vroeg al heeft ingepland. (Jana isook nog ruim 2 weken jonger dan Jelte  en je moet ruim een week eerder dan mij weer beginnen?? Ik heb 4 weken van te voren en 12 weken na de bevalling.)

Liefs Rixt

Hoi,

Ik ga volgende week ook even naar het werk, Jana zit nu wat makkelijker met flessen. En dan kan ik tijdens de pauze ook ff met collega's kop koffie drinken, trakteren op een beschuitje. En daarna even vragen om gesprek.
We gaan maar niet te moeilijk doen, wil me baan niet kwijt. Vind het erg leuk om daar te werken. Alleen, zoals ik me nu voel, voel ik me nog niet fit genoeg om over 4 weken alweer aan het werk te zijn :-( Maar langs andere kant, als ik teveel last van klachten blijf houden die ik tijdens zwangerschap had(bekken) is dat wel een reden om mn contract niet te verlengen.
Meiden, ik vind dit zo moeilijk.

Als Jana het blijft houden zoveel huilen overdag. Ze is nu vaak echt vier uur tussen een fles wakker. Niet in slaap te krijgen, in kinderwagen wel iets, maar niet echt goed doorslapen. Dit heeft ze meestal rond het middag uur tussen dr twee flessen, en laatste week tussen twee laatste avondflessen. Ze kan dan makkelijk twee uur huilen, en met alles proberen,troosten,luier,boer,badje. niets is ze rustig te krijgen dan. Alleen als ze strak tegen ons aan ligt, dan word ze weer wat rustiger. Maar eens je dr dan weer neerlegt dan gaat het weer even hard.

Liefs

bloemetje, ik herken het helemaal wat jij met jana hebt...jesse is ook een erg moeilijke slaper overdag, als hij in de reiswieg in slaap valt zet ik hem op een rustig plekje neer. maar er hoeft maar een deur dicht te vallen en meneer is klaar wakker. ik probeer hem tussen elf en twee wel in zijn bedje te krijgen en laat hem ook gerust even huilen.
hij slaapt savonds van ongeveer half 7 tot de volgende ochtend een uur of acht en komt dan tussendoor nog twee keer voor een voeding dus hij krijgt zijn slaap wel. elmar was als baby overdag ook altijd veel wakker dus tis voor ons niet vreemd.

ik heb het idee dat jesse niet meer genoeg heeft aan zijn flessen hij is soms zo onrustig na een fles en komt dan ook weer eerder voor een fles. gisteravond kwam hij om negen uur al voor zijn fles terwijl we hem normaal om half 11 wakker moeten maken. ik heb hem een fles van 180 klaar gemaakt met 1 eetlepel rijstebloem erin. dronk hij die fles maar voor de helft leeg, ik had hem ondertussen een schone luier omgedaan en daarna de fles weer verder gegeven maar toen kwam ik er later achter dat hij er niets meer uit kreeg...hij lag toen alweer lekker te slapen en melde zich om 1 uur weer. toen heeft hij 150 gehad en vanmorgen om 6 uur weer 150.
hij heeft geen last gehad van de rijstebloem door zijn fles. hij had vanmorgen weer een goeie poepbroek en heeft geen last van krampjes gehad. dus we proberen het vanavond maar weer maar dan met een grotere speen erop.

we moeten straks met onze hond naar de dierenarts. we hebben er twee en ze moeten voor de jaarlijkse inenting. we zijn alleen bang dat we er 1 achter moeten laten. we hebben een labrador van ongeveer 9 jaar oud (hij komnt uit het asiel dus we weten niet precies hoe oud hij is..) en hij heeft al een poosje last van zijn blaas of nieren. als we met haar naar buiten zijn geweest en daar ook heeft geplast kan het zo zijn dat ze later in huis weer plast. soms heeft ze er helemaal geen controle meer over en laat ze zo alles lopen. we lopen met haar altijd een klein stukje want lange afstanden kan ze al niet meer lopen. ze zakt nu soms al zomaar door haar achter poten....we wachten even af wat de dierenarts ervan zegt vanmiddag. ze is al oud dus we denken dat ze er niet veel meer aan kunnen/willen doen...

groetjes!!

@Bloemetje, hier ook hoor.
Jacqueline is elke avond de hele avond wakker, en wil dan alleen maar bij mij liggen, steeds een slokje drinken en weer wegdoezelen, zodra ik haar weg leg is het dus weer wakker worden, en huilen. Er is gewoon niks aan de hand, wil gewoon bij me zijn.
Ach, we stellen er ons helemaal op in, alleen als ik weg moet is er dus een probleem......

En, zeggen jullie eens eerlijk, hebben jullie alweer zin om te gaan werken?
Ik moet er zelf niet aan denken!
Het lijkt me vreselijk om je kindje zo jong aan iemand anders toe te vertrouwen.

heey teddy,

ik moet 22 juni weer aan de slag, ik werk dan drie weken halve uren (2ipv4) en heb dan 4 weken vakantie, na de vakantie ga ik tot de kerstvakantie 4 dagen ipv 5 dagen. wij hebben niet zo veel oppas nodig omdat mijn vriend in de drie ploegendienst zit. ik werk smiddags van 13-17uur. als we oppas nodig zijn past mijn moeder op, die woont hier om de hoek.

ga jesse uit bed halen, hij heeft toch nog lekker 2,5 uur in zijn bedje geslapen. denk dat hij wel weer zin in een flesje heeft.

groetjes

Terug
Bovenaan