Hoe is het met jullie deel 2

Hoi,

Mama van Elmar,
Ja, ben blij dat ik naar mezelf heb geluisterd en heb aangegeven wat ik wil. Normaal had ik zoiets van ja. Laat maar zitten. Maar nu wil ik me er ook gewoon goed bij voelen, anders lukt het werken toch niet. En tja, dubbel ingepland staan is ook niet erg he.
En dat van spiraaltje ben ik niet. Was volgens mij Junior?
Ik wil ook weer anticonceptie, maar welke? Ik zou het niet weten. Ik heb keer prikpil gehad, en die lijkt me ook wel goed. Alleen had ik daar veel doorbraakbloedingen bij. En daar zit ik niet echt op te wachten.

Sisi,
Oh weet niet meer wat je geschreven had:s.
Maar alles gaat goed bij jullie?

Hier gaat het ook goed. Weekend weg geweest, lange autorit gehad, Jana heeft niet een keer gespuugd. Nu boert ze 1 keer minder, en ze sliep op me arm, dus ik dacht, ik kan dr lekker neer leggen. Nou dr kwam me een lading uit. Was blij dat ik nog bij dr was. Want was toch best wel wat. Helft van de fles denk ik. Dus straks misschien toch nog maar klein flesje geven. Ze heeft vandaag al wat meer laten staan, en wil wel dat ze genoeg vocht binnen krijgt. Ze is ook beetje van slag nu. Maar hopelijk valt ze zo toch lekker in slaap.

Liefs

goedemorgen,

nou was er gisteren met mijn gedachten niet helemaal bij.......

@sisi, ik bedoelde jou ook, bij jesse heeft de neusspray goed geholpen. ik hoop dat je vandaag wijzer word bij de huisarts. mischien hebben ze er wel wat anders voor.

@bloemetje, ik bedoelde idd junior, kom soms gewoon met iedereen in de war....

@junior, heb jij een hormoonspiraal laten plaatsen? wat is je ervaring er tot nu toe mee??

hier een rustige nacht achter de rug, jesse heeft om half 12 zijn laatste fles je gehad en hij melde zich rond half zes weer voor een fles. hij ligt nu nog lekker te slapen.
jesse is vaak onrustig in bed, vanacht hoorde ik hem rond vier uur een keertje huilen en jammeren heb hem laten liggen en een kwartiertje later sliep hij weer. nu ook weer, hij ligt nog lekker in bed te slapen maar af en toe huilt hij en valt dan ook weer in slaap. soms ligt hij een poosje te jammeren in bed en dan ga ik boven kijken, ligt hij gewoon te slapen.

ik geniet nog even van mijn verlof, ik mag er 22 juni weer aan geloven...werk dan drie weken halve uren en heb dan 4 weken vakantie. en dan is het eerst weer afgelopen met de vrije dagen. heb er wel weer zin in maar het zal wel een drukke tijd worden nu met twee kinderen.

20 juni is elmar eerst nog jarig hij word dan drie. ben al druk op zoek naar een kado voor hem....iemand nog suggesties....

fijne dag allemaal!

@sisi, nog gefeliciteerd met Mart zijn verjaardag!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar over het warme weer en dan de voeding. Ik geef gewoon borstvoeding op verzoek en zolang ze genoeg plast en poept dan ga ik haar niet extra wakker maken om te drinken.

Wij zijn net terug van het consultatiebureau en Feline is in een week en 1 dag 330 gram gegroeid ondanks dat ze heel veel poept en toch dagelijks wel overgeeft. En dat overgeven is dan toch vaak bijna een volledige voeding. Maar ze krijgt dus zeker wel genoeg binnen. Ik schrok er zelf eenb eetje van dat ze zoveel is aangekomen. Wel huilt zenog altijd na een voeding als we haar dan neerleggen. Op de rug liggen vind ze sowieso niet echt leuk, dus wel leggen haar ook wel vaak op de zij met een handdoek tegen haar buik zodat ze niet door kan draaien. Want ja 2 dagen terug lag ze op de rug en even later op haar buik! We vonden Elsa snel die draaide met 13 weken voor het eerst naar de buik, maar dit is al binnen 3 weken. Maar goed nu maar afwachten wanneer ze het weer doet. Kan natuurlijk nog wel een tijdje duren.

Zelf voel ik me ook weer helemaal goed. Alleen soms een b eetje moe, maar verder heb ik het idee dat ik alwel helemaal hersteld ben van de zwangerschap en bevalling. Alleen dat buikje wil ik wel kwijt, wil me eigen broeken weer aan, maar krijg de knopen nog net niet dicht. En buikspieroefeningen mag helaas nog niet.

Hebben jullie trouwens ook vakantieplannen? Wij hebben nog niks geboekt want we wilden eerst afwachten wat voor kindje we zouden krijgen aangezien Elsa een echte huilbaby was en het dan geen zin heeft om weg te gaan. Wij hebben ons nu voorgenomen om tegen de tijd dat mijn man vakantie heeft even te kijken of er ergens een goedkope last minute is in een huisje/bungalow in Nederland.

Hebben jullie er ook moeite mee om bijvorbeeld tijdens eten koken alles goed te laten verlopen. Eerder had ik altijd om 17.15 het eten klaar, mijn man komt 17.00 thuis uit zijn werk, maar ja dat lukt nu niet omdat Feline dan vaak net wil eten. Dus elke keer is het met eten hier weer snel snel snel. Maar goed, dat zal ook nog wel te maken hebben met een ritme vinden.
Hoe gaat dat bij jullie?

@junior, heb je al uitslag van de kweek?

@bloemetje, ik bedacht me van de week net of alles al was opgelost met het riool bij jullie?

Is er trouwens iemand die ervaring heeft met een draagdoek? Wij zitten hier namelijk over na te denken omdat Feline na de voeding toch wel een tijdje rechtop wil blijven omdat ze dan echt last heeft van de voeding. Nou hebben we wel een draagzak, maar dat lijkt me nog niet echt ideaal. En een draagdoek lijkt me nu nog fijner voor Feline.
Iemand ervaring?

Nou ik heb alweer een heel verhaal getypt. Fijne dag allemaal, helaas niet zulk mooi weer als de afgelopen dagen.

Groetjes vlindertjes mama van Elsa 2,5 jaar en Felin 3 weken.

Jeetje wat is er weer veel geschreven. Ik weet niet meer wie wat allemaal schreef:

- Iemand vroeg of Jelte ook zo hoest. Maar dat was niet voor mij bedoeld :D Jelte hoest ook niet trouwens. Af en toe proest hij wel eens... vlak na de voeding en dan komt er wel wat voeding mee naar buiten.

- Iemand vroeg of Jelte zoveel last had van krampjes. Maar 't zijn momentopnames... dus hoogwaarschijnlijk om wat ik heb gegeten. Ik let er altijd wel op, niet teveel kruiden. Maar er zit blijkbaar dan toch iets tussen waardoor Jelte er last van krijgt. Maar over het algemeen heeft Jelte toch wel 2 poepluiers per dag, dus vaak heeft hij er niet last van. Wel wordt hij er wakker van, en aangezien de poepluiers vaak tussen 2 voedingen valt, is hij wel veel wakker. Maar ja, als hij 's nachts dan maar lekker slaapt.

- Iemand vroeg nog hoe het met het riool gaat bij Bloemetje, ben ik ook wel nieuwsgierig na. Net zoals met de uitslag van Junior.

- Jelte heeft vandaag zijn eerste gekregen pakje aan. We hadden eigenlijk allemaal wat grotere maten gekregen, en ik vond het nu wel tijd dat hij dat aankreeg. 't is een maatje 62 die wel ruim valt, maar 't staat wel ontzettend lieffff... ook dat het wat aan de ruime kant is :D

Ik weet niet meer wat er nog meer geschreven is... maar volgens mij heb ik de vragen naar mij toe wel redelijk allemaal beantwoord. Zal hier even een rondje door het huis doen, Jelte ligt nu lekker rustig om zich heen te kijken in de box, dus dan kan mama ook wat doen.

Liefs Rixt

hoi hoi,

vlinder zou je de kleine niet ff in de wipstoel kunnen zetten dan?
dat doe ik namelijk met Jort wel, die vind liggen op zijn rug ook niet fijn ivm de slijm,spugen.
alles wat omhoog kan hem ik ook verhoog voor hem, zodat ie wat fijner ligt.

meiden ik ga weer doegiee!!

@sisi, dat hebben we al geprobeerd, maar ze wil het liefst zo weinig mogelijk ruimte om haar heen hebben en de wipstoel is dus nog niet echt een succes. De box vind ze ook niet leuk omdat ze dan ook teveel ruimte heeft. Maar ik bedacht me net dat we nog ergens een babyhangmatje hebben. Dus dat ga ik straks even opzoeken en in de box hangen, wie weet is dat een oplossing voor Feline en mama

zo dames weer ff een update van mijn kant.

Eindelijk uitslag van mij wond, ik heb dus een bacterie. Ik krijg antibiotica, mijn vriend gaat dit vanmiddag na zijn werk bij de apotheek voor mij halen. Ik weet even niet meer welke bacterie het is.
Was ook niet verwonderlijk, ik heb nu een gat van 2 cm zitten aan de linkerkant. Ik moet dit dus dagelijks uitspoelen.. dat doet dus harstikke zeer.
Vrijdag wil de gyn me toch ff zien ..

Kirsten had het zwaar met de pinksteren, ze kon niet tegen de warmte. Heeft de hele dag liggen huilen en wilde niet slapen. Pas savonds om 23 uur viel ze oververmoeid in slaap. Ze drinkt de laatste dagen ook wat minder, een flesje van 120 krijgt ze niet eens weg, van de 6 voedingen die ze krijgt lukt het haar om bij 2 a 3 het helemaal op   te drinken bij de andere keren laat ze gerust de helft staan.
Weet iemand of er een minimum aan cc is, mijn moeder had het over 500 cc. Zij had met mijn zusje problemen met voeding, maar dit is alweer 30 jaar geleden.
Ze heeft wel goede plasluiers.

Bloemetje, met de warmte heb ik Kirsten alleen in haar rompertje gekleed. Mijn oude huisarts zei altijd, kleed je kind zoals je jezelf ook zou kleden.
Insmeren heb ik haar niet gedaan omdat ze over het algemeen binnen was, ik vond het te heet voor haar om haar buiten te hebben- zelfs in de schaduw.

mamvanelmar, dat was ik van de spiraal :)
Ik heb er niets voor hoeven te betalen toen ik hem ophaalde bij de apotheek.
Ik heb hem wel op recept gekregen van de huisarts, en ik ben volledig verzekerd, basis + 4 sterren aanvullend. De spiraal kost 130 euro (stond op de verpakking) maar hij is wel minimaal 5 jaar goed. Ik moest met de pil altijd wel bij betalen.

@Junior;   pff..dus toch een bacterie!!! Nou, lekker ziekenhuis dan zeg! Hoe vaak heb je wel niet gebeld, en zeiden zij: "spoelen maar, zolang je geen koorts hebt is er niks aan de hand", en nu zie je het!

@vlindertjesss, ik herken erg veel in je verhaal.
Hier is het ook zo; ze drnkt, valt aan de borst in slaap, daarna dus geen boertje, ook niet als ik ze rechtop hou, maar later heeft ze er erg last van en gaat ze spugen. Bij haar helpt een wipstoeltje wel, ze valt er altijd zo rustig in slaap,   terwijl ze in haar bedje ligt te huilen. Ik denk wel dat ze erg groeit,   dinsdag moet ik, ben benieuwd, maar heel veel kleertjes zijn alweer te klein! Ze is ook heel erg lang!

Wij hadden ook nog niks geboekt hoor, maar nu gaat het toch weer wel kriebelen, en hebben deze week een stacaravan in Zeeland gereserveerd. Heerlijk, vlakbij het strand!

Doei doei....

Terug
Bovenaan