Hoe is het met jullie deel 2

Hoi,

Teddy,
Dat hikken na de boertjes en spugen herken ik. Maar vaak als Jana hikt, dan gaat ze niet meer spugen.
Ook hier helpt het bedje omhoog. Dan houdt ze alles binnen.

Weer terug van cb. Ging boven verwachting uit goed Jana is ook erg flink geweest hihi.
Ze weegt nu 4360g en is 55 cm. 2cm gegroeid. :)

Over boeren en spugen zei ze om johannesbroodpitmeel te proberen, kon
ook voeding voor spugende kindjes doen, is iets handiger. Maar heb nog 2 pakken voeding staan. Dus vandaar dat middeltje. Voeding word idd
flink dikker. Ze drinkt opeens veel rustiger. Slokt en schrokt niet.
Bij elke fles hoorde je het normaal dr maag in vallen, en hoorde je dat
ze ging verslikken en dat er lucht binnen ging. Nu niet. Dronk rustig.
Deed er welliswaar 20 min over in plaats van 10. Dus heerlijk.

Voor uitslag in gezicht een vette creme gebruiken.

En voorkeurshouding die ze heeft met hoofdje. Als ze in box ligt op
buik leggen. Is goed voor maagje. En is beter voor hoofdje, zo gaat ze
toch meer draaien met hoodje. Nou proberen maar.

En dr huilmomenten die erg lang kunnen duren komt wss doordat ze al te
moe is voor we dr op bed leggen. Ze zei, als ze wakker is, lekker
beneden laten, zou snel je ziet dat ze moe word op bed leggen.

Het is een erg allert kind zei ze waardoor ze de prikkels die ze krijgt veel te snel oppikt en over dr slaap heen gaat.

Nou allemaal proberen maar.

Ben zo trots op mn meisje, ze doet het hartstikke goed.

Arts van cb zei, het is een hartstikke vriendelijk kind

Liefs

Hallo dames,

Ik heb ook een periode gehad dat Jelte veel spuugde en na de voeding heel erg moest huilen omdat er een boertje dwars zat (en daarna ook meteen een deel van de voeding mee naar buiten nam). Ook Jelte heeft 1 keer zo goed als de gehele voeding eruit gespuugd... met een golf. Heb ook even gedacht aan reflux, maar het gaat nu alweer een stuk beter.

Ik merkte wel dat verschillende houdingen van voeden verschil maakte. Zo voed ik 's ochtends in bed, dan lig ik op mijn zij en Jelte ook, met de buiken tegen elkaar aan. Met deze houding spuugde jelte eigenlijk nooit, hooguit een enkele keer een mondje vol. Maar dat mag. Misschien helpt dat ook wel bij jullie meiden? En ik heb een tijdje gekolft omdat het te snel ging, dus heb toen eventjes een flesje gebruikt, dan zette ik Jelte zoveel mogelijk rechtop, zodat hij zittend drinken kreeg. Dat hielp ook wel, dan dronk hij in ieder geval wel minder snel.

Ook heb ik nu dat ik Jelte niet meteen over de schouder heen leg om een boertje te laten, ik laat hem eerst een tijdje op mijn schoot liggen (meestal valt hij eerst eventjes in slaap, totdat er een boertje dwars komt te zitten en dan wordt hij wakker) Pas dan leg ik hem tegen mijn schouder aan, en dat gaat over het algemeen ook wel goed.

Misschien hebben jullie wat aan deze tips...

Gisteren had Jelte een rotdag... hij wou niet slapen, wou alles zien om hem heen en huilde steeds wat. Meer jammeren eigenlijk, dan echt huilen. Eigenlijk was hij te moe om te slapen. Over de hele dag van 7 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts heeft hij 1 uurtje geslapen. Dus mama was ook behoorlijk moe, maar ja... die slaap moet hij toch inhalen, dus hij werd vanmorgen 7 uur wakker, viel weer in slaap, 10 uur wakker voor voeding, 2 uurtjes slapen, wat spelen in de box, half 2 weer voeding en sindsdien slaapt hij als een roos... Dus ik kom ook weer wat bij...

Zal er vandoor.. liefs Rixt

hoi,hoi,

ik voed jesse net zo als rixt omschrijft, zo goed als recht op voeden en als het te snel gaat haal ik de speen er even uit zodat hij even op adem kan komen. na het voeden even recht op laten zitten en dan pas laten boeren. overdag gaat hij na zijn boertje 10 tot 15 min in zijn wipstoeltje. bij de laatste en eerste fles is hij vaak zo moe dat hij in bed gelijk in slaap valt, overdag is hij meer aan het bewegen en kan er vaker voeding eruit komen. en we hebben het hoofdeind op klosjes van 10cm staan. jesse geeft bij elke fles wel een mondje terug, soms iets meer.

de laatste paar dagen gaat het lekker hier, vanmorgen heb ik tot half 10 geslapen. heerlijk!! wat knap je daar van op.
jesse kwam om 6uur voor zijn eerste fles en toen was elmar ook wakker, na de fles is jesse weer naar bed gegaan en elmar is bij mij in bed gedoken en dus ook weer in slaap gevallen.

fijne avond nog allemaal!

Hoi,

Pfff,

wat ben ik geschrokken Jana gaat voorlopig nog niet op dr eigen kamer! En raad iedereen aan je kindje echt bij jou op de kamer te nemen eerste tijd.

Jana had gisteren om half tien laatste fles met dat verdikkingsmiddel
gehad. Om iets voor drie schrikken we wakker dat ze bijna aan het
stikken was, ze moest spugen maar kreeg het er niet uit, ze was
helemaal wit. Bijna blauw aan het worden. Meiden wat ben ik
geschrokken. Gelukkig werden we op tijd wakker en hebben we goed
gereageerd. Maar ik weet zeker. Jana blijft nog hele tijd bij ons op de
kamer. En zie het ook niet zitten dr weg te brengen vanavond. Vanmiddag
moet ik al naar dokter voor mezelf, dus ook eerst ff dit aangeven. Dit
is niet normaal, en het lijkt me niet dat je van verdikkingsmiddel zo
gaat doen. Van cb moest ik dit proberen, maar dat verdikkingsmiddel
geef ik dr niet meer vandaag.   dr zat nog niet eens hoeveelheid in die
ze mag. En vandaag blijft ze lekker bij me beneden. Laat dr lekker in
de box slapen. Ben zo bang dat dit nog een keer gebeurd en ik te laat
ben. Kan ook niet meer slapen nu. Heb gevoel dat ik moet waken

Pff, wat eng meiden. Wat als we niet wakker waren geworden, dan was ons meisje dr niet meer

doet goed het ff op te schrijven, ben zo geschrokken. Ze ligt nu weer lekker rustig te slapen.

Liefs

Pfff...Bloemetje, dat was schrikken!
Ja, ik ben ook een groot voorstander van je kindje op de kamer houden.
Mijn tweede heeft ook zoiets gehad, ik gaf borstvoeding, maar als ik weg moest gaf mijn man ze een flesje kv. Bleek ze daar niet tegen te kunnen, ze braakte en spuugde alles, werkelijk heel haar maagje leeg.
Toen ze rond 9 mnd. yochurt mocht, en ze boven in haar bedje lag, hoorde ik een heel raar geluid.
Toen ik ging kijken lag ze dus ook in ademnood; ze lag op haar achterhoofdje met een mond vol spuug wat ze niet weg kon krijgen. Het is dus echt niet zo dat baby's hun hoofdjes wel omdraaien om het weg te laten lopen.
Ze zou dus gewoon stikken. Pfff.........ik ben dus ook super geschrokken!

Overdag slaapt Jacqueline nog in de kinderwagen beneden, maar ik merk wel dat het bijna niet meer gaat. Als de andere kinderen uit school komen is het dus inneens een drukte, na de stilte met mama alleen en schrikt ze toch vaak wakker.
Bovendien hoeft ze nog maar een zuchtje te geven of haar hoofdje om te draaien of er rent wel een grote zus naar haar toe: "Heeeeeeeeeee, meisieeeee" Haha,,,, ze zijn ook zo dol op haar, maar ja............ ze zou anders gewoon verder geslapen hebben.
Dus..... ik denk dat ze zeeeer snel overdag naar haar eigen kamertje zal gaan.

Nou, meiden, een fijne dag!

Teddy

Hoi,
Ja, het was erg schrikken. Ga zo ook naar de dokter, want ze blijft sloom. Slaapt alleen maar, weigert de fles, reageert slecht op pijnprikkels. Dus wil dat dokter er naar kijkt.
Ik hou dr nu voorlopig beneden, wil dr nu niet apart hebben liggen, niet totdat ik weet dat het met drinken en spugen,boeren goed gaat.

Het is een soort moedergevoel, oergevoel wat je dan opeens hebt he, dat je moet gaan kijken bij je kleintje. Ik ben daar zo van geschrokken. Heb echt gevoel dat ik niet later had moeten zijn. Dat het dan te laat was geweest. Voelde dr zo wegzakken,witter worden. Ben nog nooit zo bang geweest.
Ze ademt ook vaak met een piepje, opeens lijkt het of ze dan diep ademhalt waarbij het piept. Allemaal maar eens goed melden.

Liefs

Bij mijn dochter bleek het toen koemelkallergie.
Ja, je moet je moedergevoel volgen, maar soms kun je je ook onnodig ongerust maken hoor!
Dan ga je op elk kreuntje letten.
Maar het is heel goed dat je zo naar de dokter gaat, je voelt je daarna weer gerustgesteld.
Pff...wat voel je dan HOEVEEL je van je kindje houdt he!
Dat is met geen pen te beschrijven!

Terug
Bovenaan