Hoe is het met jullie deel 2

@teddy, huilt jaqueline ook als ze een boertje moet doen? Dat doet Feline namelijk wel, die heeft er dan echt pijn aan, ze kreunt dan ook. Ik heb haar nu op het voedingskussen in de box, dan heeft ze toch dat geborgen gevoel en ze zit rechtop. En tot nu toe slaapt ze dus door en huilt ze niet omdat de voeding omhoog komt. Wipstoeltje heeft ze helaas teveel ruimte in, de box vind ze ook niet leuk, ook teveel ruimte. Ze ligt ook het liefst in foetushouding of op haar zij. Ze is gewoon nog echt een baby die het liefst nog in de buik had gezeten heb ik het idee. Tja, daarom kwam ze er waarschijnlijk ook niet uit .

Vlindertjes.
Ik heb Jana hier ook altijd op het voedingskussen in de box liggen, zodat ze wat rechter op ligt. Dat ik daar niet op ben gekomen om dat te zeggen. Jana dr bedje staat ook wat omhoog omdat anders de voeding erg makkelijk weer terug komt. Dus daarom deze oplossing, Jana slaapt ook op dat kussen beneden.

Dr werd ook gevraagd hoe het met riolering is. Die zit gelukkig al drie weken weer dicht. Kunnen weer gewoon door de tuin heen :) Heerlijk is dat.

Weet ff niet meer wat er nog gezegd is.

Liefs

Junior,
Toch een bacterie.Pff, daarvoor moet je zo lang regelmatig bellen. Beetje laat gereageerd van het ziekenhuis?
Fijn dat je nu medicatie krijgt en het hopelijk eindelijk eens gaat genezen.

Liefs

@Vlindertjessss...ja, dat doet ze zeker!!!!
En ik in het begin maar denken dat ze niet alleen in slaap wilde vallen!
Als ik ze eruit haalde kwamen er dus altijd boertjes, mét spuug mee.
En in haar wipstoel viel ze zoooo rustig in slaap! Lastig is het he! Misschien sluit dat klepje ook nog niet goed.
Is Feline op het laatst van een voeding ook weleens onrustig?
Jacqueline wel, en 9 van de 10 keer komt er dan een golf melk terug.

Doordat ze aan m'n borst in slaap valt boert ze niet meer, ook niet als ik ze rechtop hou, maar als ze ligt heeft ze er wel last van.

@teddy, ik ben gisteravond nog even aan het zoeken geweest op internet en kwam het volgende tegen:

Hyperlactatie tijdens de lactatieperiode

Hyperlactatie is een te overvloedige productie van moedermelk tijdens de lactatieperiode. Een lastige zaak.
Gonneke van Veldhuizen-Staas, lactatiekundige, beschrijft de symptomen en oorzaken en sluit af met een praktisch behandelingschema.

Definitie

Hyperlactatie is een te overvloedige productie van moedermelk tijdens de lactatieperiode. Ook bekend onder de naam overproductie(-syndroom)
Hyperlactatie is de productie van melk bij een man of bij een vrouw die niet een kind aan de borst heeft. Ook bekend onder de naam galactorrhea.
We besteden hier uitsluitend aandacht aan hyperlactatie tijdens de borstvoedingsperiode.
Symptomen bij de moeder

blijvende stuwing
na het drinken voelen de borsten nog steeds min of meer vol aan
lekken tussen de voedingen
(soms) neiging tot verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Symptomen bij de baby

'gulzig' drinken
melk loopt het mondje uit
verslikken
veel boeren
onrust tijdens en na het drinken
veel spugen, 'reflux'
darmkrampen, hoorbaar darmgerommel
overvloedige, soms groene, schuimende, stinkende ontlasting
zeer grote of juist kleine gewichtstoename
niet tevreden na een voeding
Niet alle symptomen komen voor bij alle kinderen waarvan de moeder te veel melk voor hun behoefte produceert.

Zelf heb ik de symptomen niet, maar Feline heeft ze zo goed als allemaal. Ik heb dus ook nog eens teveel melk.

Ik heb evt. de link wel voor je. Maar weet niet of ik die hier mag plaatsen.

Groetjes vlindertjes

hoi hoi

Ik ben iig blij dat ik nu medicijnen heb gekregen en dat er wat aan gedaan wordt.
Ik wil morgen vragen of hij weet waar die bacterie vandaan kan komen.. wat de oorzaak is etc.

Gisteravond zat Kirsten heerlijk haar flesje te drinken tot ineens ze het hele flesje eruit spuugde (!!!!).. Weet niet wat er was.. ze had zich niet verslikt ofzo...

Helaas slaapt ze nog niet echt door, de laatste nachten komt ze om 03.00/04.00 en dan bij 08.00.
Misschien omdat ze overdag niet zoveel drinkt, ik kan moeilijk haar voeding naar binnen proppen :(

@vlindertjess...ik weet zeker dat dit het niet is. ik heb absoluut niet teveel melk.
dat had ik bij de oudste wel, het spoot zelfs in haar gezivht.
nu voelt mijn borst echt slap na een voeding.
op zich herken ik wel die symptomen bij de baby, maar omdat ik er niks bij mijzelf van herken geloof ik niet dat dit het is.
en ze heeft mooie gele ontlasting,   teken dat ze genoeg achtermelk binnen krijgt.

ik hoop maar gewoon dat het steeds beter gaat, en na de voeding maar een beetje rechtop houden.
heeft feline ook zovaak de hik na die boertjes en spuugjes?

groetjes teddy

Ik heb net even gegoogeld om 'reflux' en herken daar alles in.
Ik denk dat dit weleens dé oorzaak kan zijn bij onze meiden.
Het gaat vanzelf over als ze een jaar zijn, en als ze verder goed groeien en het geen gecompliceerde reflux is hoeft het niet behandeld te worden.
Alleen wat hulpmiddeltjes zelf toepassen (bijv. boek onder het hoofdeind van het bedje).

Terug
Bovenaan