Hoe is het met jullie deel 2

hoi hoi..

wat doen jullie kids het goed zeg snacht!! jort komt zowiezo om de 4 uur.. maar vind het niet erg..raak er echt aan gewent.

het gaat trouwens erg goed..jort doet het veel beter dankzij de spray.. hij is ook veel vrolijker..heeeeerlijk.

kga vanmiddag lekker wandelen tis mooi weer :D

groetjessss

Jeetje Teddy, lijkt me errug pijnlijk. Heb er 1 keer wat tegenaan gezeten, maar met lichtjes masseren (richting tepel) tijdens de voeding is dat toen gelukkig uitgebleven. Maar stom is het niet hoor, 't overkomt je en voordat je het weet heb je het te pakken. Hoop dat je snel van de koorts af bent en dat je snel van die ontsteking af bent. jakkes...

Hier gaat het qua ritme super. Jelte is een heerlijk kereltje en ik geniet met de dag meer van hem. Sta er iedere dag weer van te kijken dat ik nog meer kan genieten van hem. Maar iedere dag krijg je meer reactie, meer glimlachjes, geluidjes... noem maar op. Vanmorgen na de voeding heeft hij me 5 minuten lang zo doordringend aangekeken, ik werd er verlegen van haha!!! Had op gegeven moment de tranen in de ogen staan, wist gewoon niet meer waar ik heen moest kijken. Kon van alles tegen hem zeggen, stil zijn... maar hij bleef me maar aankijken... zo van dat heeft lekker gesmaakt...dank je wel mama...

Heb alleen het idee dat Jelte qua gewicht niet zoveel groeit, wel in lengte. Ben dus heel benieuwd hoe het volgende week gaat op het cb, of eigenlijk meer die weegschaal en de meetlint. Volgens mij zit hij nu al over de 60 cm heen en dat zou inhouden dat hij al bijna 10 cm gegroeid is sinds zijn geboorte. Maar voor mijn gevoel zit Jelte nog steeds niet boven de 5 kilo, terwijl hij 4 kilo bij de geboorte was. Weet ook niet wat ik daar aan kan doen, geef borstvoeding op verzoek, en meneer is iedere keer weer heerlijk tevreden!! Heb ook wel eens een flesje afgekolfde melk gegeven, maar dan drinkt hij zo 180 cc op. Zonder problemen (zit op 5 voedingen per dag).
Dus heb ook niet het idee dat hij te weinig krijgt.

Liefs Rixt

Hoi,

Fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat.

Teddy,
vervelend van die ontsteking zeg, hoop dat het snel over is. Kan je je dochter wel voeden dan?

Hier gaat het iets minder. Met Jana gaat het super, maar ik zit niet lekker in mn vel.
Alles begint beetje naar boven te komen, snelheid van bevalling, eerste dagen in zh, dat met riolering, spugen van Jana, en wat er afgelopen donderdag is gebeurd(vandaag had ze het weer, maar dan in heel lichte vorm, ze ging onwijs kokhalzen,en moest dr ff rechtop houden) Gelukkig was ze bij me(stond in de Aldi). En gevoel dat huishouden en verzorging van Jana allemaal op mij neer komt. Beetje onbegrip van familie. Waarom wel of niet boven of beneden.
Dus vanavond denk ik maar eens gesprek met man aangaan. Want heb gevoel mezelf voorbij te lopen. Ben ook erg bang me baan kwijt te raken, heb steeds weer last van bekken. En heb twee weken de tijd om me weer te bewijzen voordat me contract word verlengd.

Volgens mij word ik ook ongi. Heb me buikpijn :s Hopelijk zet ie snel door.

Liefs

meid meid meid toch.. niet tedruk maken he.. doe lekker je eigen ding!
en idd praat er over..
en je moet ook maar zo denken, Jana moet jou leren kennen en jij haar.. dus zoals je het doet doe je het..en je doet het SUPERRR!!
en wat je baan betreft weg   = weg ik kan niet anders zeggen, je moet wel goed aan je zelf denken en niet jezelf voorbij lopen, of onder druk laten zetten..
je hebt net een kindje en dat kost veel tijd en energie...

mijn contract is niet verlengd van wege de zwangerschap dus ben sins 31mei werkloos.. kvind het helemaal niet zo erg (en breed hebben we het niet hoor) maar kga nu rustig genieten, en kijken naar een andere leuke baan, en kan ik die niet vinden ga ik even de WW in zodat ik rustig verder kan gaan zoeken.

nadat ik van Mart was bevallen, ben ik even als inval kracht gaan werken bij een slagerij afd in een supermarkt, Mart was toen 3mnd en ik dacht wel even al 21 uur tegaan werken..ppff nou dat heb ik geweten hoor.. was ook iets teveel van het goede..ik had tijdens de zwangerschap al last van mijn bekken, en door het werken werd ook nog even bevestigd dat de klachten er nog steeds waren.
pas een jaar naar die bevalling/zwangerschap had ik geen klachten meer.

meid ik wil je even een oppepper geven.. je bent niet alleen.. en je doet het allemaal erg goed.. maar luister naar je zelf en naar je lichaam.

groetjesss

Sisi,

Dank je.
Ja, weet dat ik aan mezelf moet denken maar dat is erg moeilijk. Zonder baan van mij redden we het gewoon niet. En ben idd erg bang dat het werk niet meer gaat lukken. Heb nu me huishouden gedaan vandaag. En dat heb ik ook geweten. Laat staan dat ik over drie weken vier uur per dag moet werken :-(

Ach, we zien het allemaal wel, moet me dr inderdaad niet te druk om maken.

Liefs

@Bloemetje; meid, praat er idd over met je man, een huilbui zou al opluchten!
Ja, het is ook niet niks!
Je best wel zware zwangerschap, bevalling, ziekenhuisopname van Jana, nu donderdag weer...... en dan het huishouden, pffff...idd... soms heb je het gevoel niks te doen en het toch onwijs druk te hebben....
Neem tijd voor jezelf en voor Jana.....
Het wordt straks allemaal makkelijker hoor!

Hier erg slap en zweterig nog. Gelukkig geen koorst meer, maar het lijkt of er toch nog een harde plek in m'n borst zit. Straks dus weer maar eens lekker warm douchen en masseren voor het voeden.
Morgen komen mijn ouders een dagje helpen.....poeh..dan kun je wel huilen, zo lief dat iedereen voor je is.
Vandaag werden de kinderen ook al gehaald en gebracht naar school, lief he!
Hopelijk is het weer snel over!

Teddy,
Dank je.
Als ik eraan denk over drie weken te moeten werken, dan word ik gillend gek. Ik zie dat echt niet zitten. Niet met me bekken, niet om Jana achter te laten, en het ritme te vinden. Maar we komen dr vast wel doorheen.
Hoop dat ik me baan wel kan houden. We zien het wel. Kan me druk maken, maar werk alleen verkeerd.
Jana voelt dat ik niet lekker in me vel zit, is bij mij af en toe best onrustig.

Vanmiddag deed ze weer zo raar. Opeens kreeg ze weer moeilijk adem. Heb dr meteen rechtop gehouden en toen ging het meteen weer goed. En net heeft ze weer heel dr fles uitgespuugd. :-(

Liefs

Bloemetje, klinkt alsof je er even doorheen zit. Alles zit even tegen. Kun je niet proberen een paar uurtjes per dag wat hulp te krijgen in de huishouding?

En je werk. Ik  kan begrijpen  dat je niet zonder 't geld kan, maar je gezondheid is wel belangrijker! Je hebt er ook niets aan als je na een maand werken thuis komt te zitten in de ziektewet. En daar heeft je baas ook niets aan. Probeer een goede oplossing te vinden. Dat je Jana bij een oppas achter moet laten moet ook goed komen, ik zie er ook als een berg tegenop, maar als je kind in goede handen is, komt dat echt wel goed!!!

Vervelend dat Jana steeds zo spuugt. Jelte heeft er ook eventjes last van gehad, omdat hij te gulzig was. Nu hij wat sterker is geworden, heeft hij er geen last meer van. Gulzig is hij trouwens nog steeds. Geef je Jana borstvoeding? Wat bij mij heel erg hielp was liggend voeden. Dus op je zij in bed en dan Jana tegen je aan, ook op haar zij met de buik naar jouw toe. Toen ik dat door had, merkte ik dat Jelte in die houding niet meer spuugde en andere houdingen wel. Toen hij wat sterker werd, gingen de andere houdingen ook goed.

En wel eng dat Jana dat steeds doet. Kan je huisarts of op cb niet vertellen waarom ze dat doet, wat je er tegen kunt doen, of dat het "normaal" is? Jelte heeft namelijk 1 keer z'n adem ingehouden, toen ik in z'n gezichtje blies begon hij weer met ademhalen. Maar het schijnt dat kleintjes dat wel vaker doen. (ik ben wel geschrokken hoor...). Wel heb ik tijdje terug gehoord dat kindjes die dit doen in combinatie met o.a. spugen, onrustig zijn, dat er wel een mogelijkheid is op een allergie. Wil je niet nog meer zorgen aanpraten, maar misschien is het wel iets waar je wat aan hebt. www.babyallergie.nl kun je heel veel informatie over vinden.

Meid kop op, probeer aan jezelf te denken. Laat een goede bekende op Jana passen en laat je lekker verwennen bij de kapper.

Liefs Rixt

Terug
Bovenaan