Hoe is het met jullie deel 2

@Bloemetje, ik gebruik 'm stiekem ook nog weleens hoor, zeker als ze me teveel met haar hoofdje naar 1 kant ligt. Dan denk ik: Hup, meid, kijk ook eens naar de andere kant!
Maar idd, je kunt ze haast op haar rug laten liggen wil je ze met haar hoofdje opzij leggen!

Ik vergat nog helemaal te zeggen dat we gisteren ook naar het cb geweest zijn. Ze heeft haar prikjes niet gehad, omdat er hier thuis zieken zijn. Zelfs twijfelde ze nog, maar ik zei dat ik het risico niet wilde nemen. Ze kunnen er dan heel heftig op reageren. Dus nu gaan we volgende week even langs voor de prikken.
Ze woog 5555 gram en was 58 cm.
1 kg. gegroeid in 4 weken, heerlijk hoor!

En die mannen................................
Ik moet zeggen dat ik geen klagen heb.
Voordat we trouwden dacht ik echt dat hij wel NOOIT iets zou doen in het huishouden, hij kon nog geen ei bakken bij wijze van spreken.
Maar tjonge, wat heeft hij me geholpen tijdens de zwangerschap(pen) toen ik bekkenklachten had.
En nu nog hoor, hij loopt s' avonds op te ruimen, helpt de kinderen te douchen en op bed te leggen, verschoond Jacqueline, echt super!

Teddy: dat doet Rut ook wel, maar er zijn nog dingen niet af in huis, die ik wel graag af zou willen hebben (trap/zolder/huis verven enz) maar ja een trap in zijn reet doet hem soms goed.. en ben zelf al een heel eind opweg met die klussen..

Ooh mannen, ik kan me momenteel ook zo aan die van mij ergeren. Bij Elsa deed ie alles, Dan haalde hij haar 's nachts uit bed, verschoonde haar, dan bracht hij haar bij mij zodat ik kon voeden en vervolgens pakte hij haar weer om een boertje te doen en bracht haar weer naar bed. Nu verschoont hij haar en verder mag ik het weer allemaal doen. Terwijl hij dan wel wakker is en soms ook gewoon rechtop in bed gaat zitten. En dan denk ik als je toch rechtop in bed gaat zitten kun je haar net zo goed even van mij over nemen voor het boertje, dan slaap ik wel alvast verder. Maar dat snapt hij blijkbaar niet.
En als Feline huilt krijg ik haar ook vaak erg snel.
Gelukkig helpt hij wel in het huishouden en doet hij eigenlijk alles wel met Elsa zoals douchen en met haar te fietsen.

Verder hier een slapeloosnachtje gehad. Feline had erg last van krampjes/reflux. Ze heeft erg veel gehuild van pijn. En niks hielp. Zelfs bij mij op de arm huilde ze maar door. Ze is uiteindelijk omstreeks 8.30 bij mij in slaap gevallen en nu ligt ze lekker in haar bedje te slapen.
Ook ik leg haar trouwens vaak op de zij met een handdoek opgerold tegen haar buikje aan zodat ze niet door kan draaien, maar wel terug kan naar haar rug. We proberen het wel altijd eerst op haar rug, maar dan gaat ze vaak huilen en zodra we haar dan op haar zij draaien gaat ze slapen. Dus dan is de keus snel gemaakt voor ons. Onze oudste slaapt ook al vanaf dat ze zelf kan draaien op haar buik.

Komende zaterdag ga ik te winkelen met mijn stiefmoeder voor nieuwe kleding. Zij heeft er erg goed zicht op en zelf een erg goede smaak. Bovendien betaald ze ook een gedeelte. Ik neem Feline dan mee en mijn vader past even op Elsa omdat mijn man moet werken. Zodra die klaar is komen hun ook naar de stad en gaan we lekker lunchen. Ik heb er nu al zin in. Want mijn garderobe is sterk verouderd.

Hoe is het weer bij jullie? Hier regent het af en toe en af en toe komt het zonnetje erdoor. Ik hoop dat het wat droog blijft, kunnen we straks nog even naar de supermarkt toe lopen.

Groetjes vlindertjes

het is hier nog lekker droog, ramen en tuindeur staan open om even lekker te luchten.

Kirsten viel dus pas laat in slaap maar kwam pas om 06.00 vanmorgen. Maar omdat ik de aanbieding wilde hebben van de klamboe's bij de Aldi ben ik er vroeg uit gegaan. Ik ben erg moe nu.
Heb wel vanmorgen de benedenverdieping gestoft en gestofzogen.

Jeroen doet ook wel veel met Kirsten, maar ik moet het wel vragen/zeggen tegen hem.
Ik wacht niet meer op hem met haar in bad te doen savonds, want hij stopt pas aan de bus te werken als het donker is. Dat vind ik te laat.

Vanmorgen was ze weer huilerig, dat heeft ze nu toch wel al een tijdje.. en van het ene moment op het andere lacht ze en dan huilt ze weer.
Af en toe weet ik niet hoe ik haar moet troosten, want ze heeft dan gegeten en een schone luier om. Ze huilt toch niet voor niets.

Hoi dames,

Hier was ik weer.
Korte nacht geweest hier. Laatste voeding was rond 00.00 en vier uur was ze dr weer. Ze had zulke honger(ze drinkt sinds ze verdikking krijgt erg slecht) en komt steeds vroeger. Vandaag dus al half vier. Om vier uur toch fles gegeven.
Ze krijgt nu vijf keer 150 + 5 met johannesbroodpitmeel, maar daardoor drinkt ze veel moeilijker, en krijgt de voeding ook met half schepje maar er moeilijk uit, lijkt ook niet echt tevreden na dr fles. Vanmorgen geprobeerd zonder johannesbroodpitmeel. En ze ligt nu nog te slapen. Het lijkt alsof ze die johannesbroodpitmeel dus niet goed verdraagd. Of het daar minder goed op doet. Maar proberen zonder dan. Het was een advies om te proberen, maar het werkt dus niet goed.
Alleen, hoe ga ik nu dat schema weer beetje omgooien zodat ze vanavond weer later komt? Ik geef dr volgende fles wanneer ze vanzelf wakker word. Hopelijk rond uurtje of 9.

Zou 150 + 5 nog genoeg zijn voor haar als ze s nachts opeens vroeger komt. In 6 weken tijd heeft ze 3 keer een onderbroken nacht gehad, de rest allemaal 7 u doorgeslapen. En nu opeens sinds vorige week sinds het johannesbroodpitmeel is ze dr weer veel vroeger?
Jullie zien het, beetje onzeker dr over. Hoop dat jullie me kunnen helpen

Liefs

Nou,
Zonder johannesbroodpitmeel werkt dus niet. Alles kwam er in een noodvaart weer uit.
Ik weet het ff niet meer hoor.
Zonder spuugt ze dus flink. Dus dat is geen optie. Met drinkt ze erg slecht. En lijkt het of ze sneller en vaker honger heeft.

Misschien idee om weer naar 6 flessen te gaan in plaats van 5? En dan iets minder in elke fles, en verdikken? Zodat ze wel de voeding krijgt die ze moet?
Als het vandaag zo blijft bel ik morgen cb ff, kijken wat ze zeggen.

x

@Bloemetje, wat SUPER vervelend zeg!!!!!!
En spuugt ze met dat johannesbroodpitmeel wel minder?
Heeft ze gewone fv, of hypoallergeen?
Kan ze geen koemelkallergie hebben?
Is het direct na de voeding of ales ze in haar bedje ligt? Als dit zo is zou ik ze bijv. in haar wipstoeltje in slaap laten vallen; mijn dochtertje heeft ook veel last als ze na de voeding plat ligt, vanmorgen heeft ze ook weer erg veel gespuugt.
Ik zou idd verderop gaan, want dit is erg lastig.
En je kunt ook niet de halve hoeveelheid broodpitmeel nemen?
Of een andere speen, waar de gaatjes groter zijn?
Anders zou je je vraag eens op 0-1 jaar moeten zetten bij voeding, daar zitten veel ervaren moeders.

Liefs Teddy

bloemetje wat vervelend zeg, niet alleen voor Jana maar ook voor jullie. Je weet op een gegeven moment niet meer wat je moet doen he!

Kirsten reageerde ook slecht op de jbpm, ze dronk bijna de helft minder omdat ze uitgeput was omdat het zo dik was.

Maar waarom nu al 5 flessen? Vooral als ze snachts om 03.30 komt.

Kirsten voed ik op vraag, de ene keer is dat 5 flessen (dan slaapt ze veel overdag) en dan zijn het er weer 6 of 7.

Zij had vanaf week 6 al op 5 x 150+5 moeten zitten. Daar begint ze nu pas op te komen, en ze is zaterdag 9 weken. Vannacht kwam ze ook om 03.30 en toen om 07.45, deze beide keren kreeg ze met moeite 120 cc weg. Tja het zei zo..

Luister naar jezelf meid, en kijk wat Jana wilt en kan en niet wat het CB of iemand anders wilt.

Terug
Bovenaan