Hoe is het met jullie deel 2

Junior,
Jana zit op die vijf flessen omdat ze dat zelf aangeeft. Ze dronk meer en kwam later, waardoor ze vanzelf op die 5 flessen kwam te zitten. Ze heeft paar dagen idd 6 flessen gehad met iets minder waardoor ze zich die dagen lekkerder voelde. Maar vandaag gaan ze denk ik weer op die 5 uitkomen, ook dat heeft ze zelf aangegeven met langer slapen, en er eerder zijn. Dus vandaar :eek:)

Net ff op inloopspreekuur van cb geweest. Daar dachten ze eerst mss
allergie maar komt niet in familie voor, en ze vertoont er verder ook
geen tekenen van.
Dus of proberen met lepeltje jbpm voor de fles te
geven zodat het in de maag mengt. Of het met grotere speen te geven. (waardoor ze niet te vermoeid raakt, maar wel verdikte voeding krijgt zodat ze die ook beter binnenhoudt.
Geprobeerd met een l, maar die is nog veel te groot. Dan is dr fles te
snel leeg. Dus als het zo weer droog word ff terug naar winkel voor
maatje m. Want ook met lepeltje geven gaat denk ik niet werken, omdat ze dan alsnog dr fles dan weer te snel binnen schrokt. nu maar hopen dat het dan wel goed gaat. En dan gaan indikken tot
de dikte dat ze het makkelijk verdragen kan. We gaan er vanuit dat we
binnenkort de goede manier hebben gevonden. Als het volgende week nog
zo is dan moet ik weer ff terug komen naar het inloopspreekuur.

Liefs

Teddy,

Ik leg dr na de voeding vaak op een voedingskussen in de box, daar ligt ze dan tijdje op zodat de voeding kan zakken.
Of in bedje, want bedje staat ook wat schuin, waardoor ze het dan ook weer makkelijker binnen houdt.

Het komt allemaal wel goed :eek:) De moed niet opgeven.

Liefs

Bloemetje: is Nutrilon Omneo niks voor Jana? Ons dochtertje krijgt dat ook omdat ze veel spuugde. Het is wel dikker, maar niet zoals bij jbpm. Ze kan dit uit een gewone maat S speen drinken. Het gaat erg goed hiermee, ze drinkt rustiger. Ze  spuugt nog wel eens maar vaak heel weinig, of ze geeft een mondje terug, maar dat is dan meestal omdat ze kracht zet voor een wind/poepen. Het helpt ook tegen krampjes.
Overstappen hiernaar moet wel in overleg met CB, maar is  wel gewoon in de supermarkt te kopen.

Ik had ook ff een vraag: wij moeten ons dochtertje op haar buik in de box leggen van 't cb (zodat ze geen plat achterhoofd krijgt en voor dr nekspieren), maar zodra ik dit doe begint ze te krijsen! Of ik het nou doe als ze net wakker is en dus fit, of juist als ze moe word..maakt niks uit, ze vind het verschrikkelijk. Hoe doen jullie dat?

hoi hoi

bloem : Mart hebt ik ook voeding met johannesbr.pitmeel gegeven, maar gaf hem dit wel met een iets wat grotere opening in de speen, want hij werd idd ook moe van het drinken, en kreeg geen br.pitmeel binnen.

verder gaat hier alles na wens.. Jort doet het super en komt nog steeds elke avond tegen 4 uur, maakt niet uit of de laatste voeding 22uur of 23uur is..
hij heeft ook al zijn eerste flesje poedermelk op..hij vond het erg lekker, en de speen vond ie ook niet erg (papa was alleen met de mannetjes, en mama had zich vergist in de tijd dus vandaar de fles voeding hihi, toevallig had ik net die dag wat gehaalt)

ik denk dat ik zo buiten maar eens ga dansen ofzow hihi misschien komt de zon dan wel (of niet) :p

groetjesssss

Junior, wat vervelend dat je man zoveel tijd aan de bus besteedt, niet alleen dat het huishouden + zorg van jullie kind grotendeels op jou neer komt, maar dan zie hem ook maar weinig. Of niet?

Bloemetje, 5 voedingen en dan ook nog een nachtvoeding. hoeveel tijd heb je dan overdag tussen de voedingen? Ik zit ook op 5 voedingen met mijn zoon, maar hij slaapt wel de hele nacht door. Heb van de kraamverzorgster geleerd overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen te laten, zodat de kleine 's nachts makkelijker wat meer uurtjes extra maakt. Nou heb ik hem de eerste weken echt wakker moeten maken om de 4 uur voor de voeding en nu is hij wel wakker en geeft hij wel aan dat hij honger heeft.

Hier gaat het eigenlijk wel super. Vanmiddag de stad in geweest, ff wat kleertjes gekocht voor mijn zoon en voor mij. Heerlijk even. En hier was het vanmiddag heerlijk weer, zonnetje erbij en niet niets koud!! Vanmorgen wel wat regen gehad en het is nu wat donker.Jelte zit wat in de regeldagen, gisteren echt om de 2 uur voeding moeten geven. Maar ja, gewoon lekker gedaan en had een heerlijk tevreden kereltje. Zelfs vannacht ging het wel goed, half 12 voeding en toen was er om half 5 weer, voeding gegeven en 10 voor 5 lag hij alweer te slapen, daarna kwam hij om half 9, 12 uur, 4 uur en nu net om 6 uur weer. Kan mooi even vlak voor het eten, kan mama straks ook lekker rustig eten.

Wij moeten volgende week weer naar cb. Waardeloze lui zijn het, spreken elkaar tegen en knikken overal maar wat ja op.... dus je hebt er helemaal niets aan. Heb ook niet het idee dat ze plezier hebben in hun werk. Maar ja, hij zal toch zijn prikjes moeten hebben en ik ben ook wel benieuwd naar zijn lengte en gewicht.
Ik vermoed dat hij qua gewicht nog wel iets achterblijft, 't is niet een hele snelle groeier. Maar in de lengte is hij echt groot geworden, denk dat hij al ver boven de 10 cm groei zit sinds zijn geboorte! Hij heeft een hele lange rug, dus het is nu al een drama met kleren, alles is hem veel te wijd en veel te kort! Hij heeft maatje 68 aan puur voor de lengte, terwijl zijn broekjes maatje 62 qua lengte net kunnen, maar zakt wel van z'n kont af... Meneer heeft maar een klein kontje.

Oh en wat mannen betreft... mijn man werkt 40 uur en heeft 3 reisuren per dag. Dus  maakt lange dagen, toch doet hij wel wat in het huishouden. Ik probeer zoveel mogelijk te doen, maar dat hangt ook van Jelte af. Zoals gisteren met zo'n regeldag doe ik dus niet veel in het huishouden, morgen weer een dag!

Heb trouwens het idee dat Jelte z'n eerste tandjes begint te krijgen... hij kwijlt heel erg... belletjes blazen... heeft al harde kaakjes en hij stopt continue zijn vuistje in zijn mondje. Als ik mijn vinger in de mond doe, dan bijt hij erop. Dus we wachten maar af.

quote: Rixtmeiske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2009 18:32:19'));

Junior, wat vervelend dat je man zoveel tijd aan de bus besteedt, niet alleen dat het huishouden zorg van jullie kind grotendeels op jou neer komt, maar dan zie hem ook maar weinig. Of niet?

Heb trouwens het idee dat Jelte z'n eerste tandjes begint te krijgen... hij kwijlt heel erg... belletjes blazen... heeft al harde kaakjes en hij stopt continue zijn vuistje in zijn mondje. Als ik mijn vinger in de mond doe, dan bijt hij erop. Dus we wachten maar af.

De bus staat gelukkig in de achtertuin, tja ik wil dat die bus ook zsm afkomt:)
Vanavond was die wel weer heel lief, we hebben met ze drietjes gedouched. Eerst heb ik me lekker gedouched en toen kwam hij er met Kirsten bij (pastte net hahaha). En hij heeft haar lekker in slaap gewiegd, ze lag voor 21.30 al in bed en ze ligt al lekker te slapen. Ik laat haar nu lekker liggen, ik ga haar niet wakker maken. Ik merk wel hoe laat ze komt, ben bang als ik haar nu wakker maak dat ik haar straks niet in slaap krijg...

Over de tandjes dat heeft Kirsten dus ook, veel kwijlen en veel belletjes blazen en dat zuigen op de vuistjes. Ik dacht dat het met honger te maken had.. maar ze doet het ook als ze net een flesje heeft gehad.
Maar kan dat zo vroeg al dan?

@junior,   Elmar had met drie maanden al de twee bovenste voor tanden er door, dus ja het zou maar zo kunnen dat ze tandjes krijgt. Jesse heeft er helemaal nog geen last van, hij sabbelt wel op zijn vinder maar dat doet hij om in slaap te komen. soms is hij zo boos dat hij net de slaap niet te pakken kan krijgen dan horen we hem op de babyfoon beneden nog sabbelen. hij eet dan bijna zijn vingers erbij op. zo van: hoe harder ik erop sabbel hoe eerder ik slaap.

wat zijn we toch allemaal aan het fitten op die kerels van ons!! haha...ik moet zeggen dat ik er niet zo heel veel last van heb. mijn vriend zit ik de drie ploegen dienst dus hij is altijd een dagdeel bij huis. en als ik eerlijk moet zijn doe het liever allemaal zelf. hij wil het wel hoor naar als hij gaat afstoffen in huis dan heb ik overal zebrapaden want hij verzet niets, net zoals stofzuigen. als hij heeft gestofzuigd en ik ga er met een dweil achteraan dan vind ik nog van alles wat hij dus is vergeten met de stofzuiger. ik kan het dan sneller even alleen doen. ik heb dan ook liever dat hij even met de kids de speeltuin in gaat zodat ik dan niets voor de voeten heb lopen.   als hij savonds thuis is helpt hij wel de tafel afruimen enzo en de kinderen naar bed te brengen zonder te vragen. tuurlijk moppert hij wel eens dat hij de hele dag heeft gewerkt en o zo moe is...ik zeg dan altijd: wacht maar tot ik weer aan het werk ben, dan krijg je het nog veel zwaarder! haha...
ach voor de mannen is er natuurlijk ook veel veranderd, ik weet nog wel dat hij de eerste maanden dat elmar er was stond te kokhalsen als hij een poepluier had, nu draaid hij er zijn hand niet meer voor om.

hier hebben we dat betreft niets te klagen...

ik ga zo de fles maar eens klaar maken en dan duik ik mijn bedje in. Jesse krijgt morgen zijn eerste prikjes op het buro. ben wel benieuwd hoe veel hij gegroeid is.
ok heb vandaag de kleertjes van maat 50-56 opgeruimd. het zat hem niet zo mooi meer, vaak waren de mouwen net te kort. ach en 62-68 zit hem dan gelijk weer een stuk mooier.

groetjes mama van elmar en jesse

Terug
Bovenaan