Hoe is het met jullie deel 2

de controle was goed, hij vond het althans er goed uitzien. Hij wil me wel over 2 weken weer zien.

Ik heb foto's gezien van de wond nou ik vind het zelf er niet goed uitzien, wil niet weten hoe die eruit zag toen het nog helemaal open was bleghhhhhhh.

Er blijft nog wel steeds wondvocht uitkomen. De rechterkant is iig al een week dicht dat is al een vooruit gang.

hoi,

wat een verhalen, leuk m alles weer  te lezen na een tijdje.
Ik ben inmiddels bijna 9 weken geleden bevallen en bij ons loopt alles heerlijk weer in een normaal ritme. Bezoek komt niet meer en ik voel me zelf ook weer aardig normaal.

Daniel krijgt borstvoeding 6-7 keer per dag, 1 nachtvoeding, hij heeft een koemelkallergie waarvoor ik op een streng dieet ben, zodat hij nergens last meer van heeft. Dit gaat heel goed. Bij mijn oudste had ik dit ook en toen ben ik erg veel afgevallen, dus hoop dat de kilo's er nu niet zo snel afgaan, dan kan ik nog een tijd bv geven.

Over de zwangerschapsbroeken: die draag ik ook nog, mn heupwijdte wil nog niet echt slinken, dus mn oude broeken gaan nog niet over mn billen heen,beetje balen, maarja, ze zitten nog lekker, het zijn mn eerste broeken van de eerste maanden, dus niet met zo'n grote lap stof, waar een dikke buik in kan. Dus valt nog mee toch? Mn moeder kijkt elke keer wel even onder mn kleding, die vind het maar raar dat ik ze nog draag.

Over de draagdoek: ik heb een hele fijne gekocht, een sling. Bij pareldraagdoeken.nl kun je zelf evt. een stof uitzoeken, wel prijzig, misschien anders op marktplaats even kijken, ik vind ze heel fijn, heb gelijk mn handen vrij, want ik heb er nog 2 rondlopen, en daniel wil nog wel eens huilen als ik net eten moet gaan koken ofzo, dus dan hup in de doek en dan slaapt hij na 5 minuten al. ideaal dus!! Ik sta trouwens op die site met een foto, paarse draagdoek.(eerste foto in galerie)  Hij slaapt ook in een wipstoeltje in de box, af en toe boven in de wieg.

@Junior: ik hoop dat je wond snel helemaal dicht zal zijn. Wat zal je nu veel tijd kwijt zijn aan ziekenhuisbezoek zeg. Heerlijk voor je als dat niet meer hoeft

En over een paar weken(3 juli) ga ik weer werken, heb er wel weer zin in, ben van de week ook even langsgeweest, en krijg dan ook weer zin erin. Ik heb al genoeg melk in de vriezer, en kolven en de fles geven gaan ook goed, alleen nog een keertje oefenen op het kdv , maar daar verwacht ik geen problemen van, de andere kids zijn er ook geweest, komt helemaal goed!!

groetjes bianca

hoi Bianca,

Ja dat hoop ik ook, plannen lopen nu in de soep. Wij gaan altijd naar dragracen in drachten. dat is volgende week dus, ik kan dus niet mee:( We gaan dan altijd van vrijdag -zondag, je staat dan op een grasveld te k(r)amperen. Hygiene heb je niet daar door al dat gras en zand, dus nu gaat vriendlief alleen en als het weer meezit ga ik er een dagje naartoe met Kirsten maar leuk is anders.

Hoe herken je trouwens koemelk allergie? En wat voor dieet is dat dan?
Ik heb alleen maar zw broeken met van die lappen stof eraan, zo lijk ik nog dikker dan dat ik al ben want de stof gaat lubberen...

Ik heb nu ook een periode gehad van emotie eten, doordat ik veel heb meegemaakt rondom de bevalling (en ik heb een geschiedenis met eetstoornis) val je sneller terug. Dus er zitten ook weer wat kg's bij en ik zit gewoon niet lekker in me vel hierdoor.

Maar dat moet nu afgelopen zijn, ze doet het nu goed en ik moet mijn tijd ook beter indelen. Want zodra ik maar wat tijd voor mezelf heb ga ik eten.. ik kom dan tot rust en uit gewoonte ga ik eten..

Ik wil ook weer bewegen, ik moet bewegen (rugklachten, knie, enkel klachten) maar ik kan niet door mijn wond. Dit frustreert mij ook en dan ga ik ook eten .....pffffffff

Dat lucht wel op zo dit ff te hebben geschreven

Hoi,

Hier was ik weer. Was een erg gezellig weekend, maar flink slopend. Ben wel vermoeiender terug gekomen dan dat ik ben vertrokken.
Jana heeft een paar heel zware dagen gehad, weer veel gespuugd. flink huilen af en toe. Gelukkig gaat het sinds gisterenmiddag weer beter. Ze had weer aantal voedingen dat ze erg moeilijk boerde. Tja, dan komt het er bij haar gewoon weer uit.

Trouwens, ff vraagje, hoeveel voeding kreeg jullie baby met 7 weken? Jana krijgt nu 5 keer 165 cc. Een enkel keertje drinkt ze s nachts nog een keer 50 cc.   Maar merk dat ze steeds weer eerder gaat komen, en als dr fles leeg is blijft zoeken en zelfs boos is. Het weekend heeft ze twee keer van 12 tot 8 geslapen. Maar toen had ze al dr voedingen binnen gehouden, vannacht was ze dr om half zeven weer. Al is dat niet erg, want het is nog steeds doorslapen. Maar ook overdag komt ze nu vaker eerder.

Jullie allemaal prettig weekend gehad?

Liefs

hoi bloemetje,

Nou met 7 weken dronk Kirsten dat nog niet hoor haha.. geloof dat ze op 6 a 7x 120 cc+4 zat.
Ze begint nu eindelijk 140cc + 4 3/4 weg te drinken.. en dat 6x soms 7.

Ze krijgt het nog niet voor elkaar om het allemaal in een keer op te drinken, de laatste 50-60 cc komt meestal een half uur tot uur later.

Als jij merkt dat Jana behoefte heeft aan meer dan moet je dat gewoon geven, probeer het is uit zou ik zeggen. Kijk is aan wat ze doet als je een keer 180 geeft.

Kirsten heeft vannacht heerlijk tot 05.00 doorgeslapen, mijn vriend deed de fles en ik heb heerlijk doorgeslapen tot bij 09.00. En toen werd Kirsten ook wakker.
Het lijkt alsof ze het merkt als ik me bed uit kom, ik moest plassen en ik loop langs haar kamertje en ze begint wakker te worden.

Weekend is goed gegaan hier, alleen kreeg ik gistermiddag vreselijk maagpijn. Ik heb bij de BurgerKing een mexicaanse whopper gegeten met jalepeno's en jalepeno saus. Hij was echt super lekker maar ik kreeg er heel veel last van. Ik moet zeggen dat sambal al niet lekker valt bij mji sinds de bevalling maar dit ohhhhhhhhh en ik had niets in huis aan maagtabletten. Dus maar paracetamol genomen. Ik heb nu zelfs nog wat last van...

Hoi,

Junior,
Ja, is misschien proberen waard, ben alleen zo bang dat ze dan nog meer gaat spugen. Ze is na elke fles de laatste week zo onrustig, als speen uit dr mond gaat zet ze hem meteen op huilen, en ze blijft dan echt een minuut of tien echt zeuren, wat ze voordien nooit deed.
Het begint erg slopend te worden met dat spugen, vanmorgen toen ik dr uit bed haalde kwam dr weer een lading. Niet zoveel als het weekend, maar toch wel weer.
Heb het idee dat ze onrustiger is, niet zo vrolijk als anders. En ook dr plasluiers lijken iets minder, ga zometeen denk ik ff de huisarts bellen. Kijken of hij me kan helpen, met het cb word ik er nog niet veel wijzer van.
Die zeggen probeer dit,probeer dat. Tja, het is allemaal het proberen waard, maar dr word nog niet echt verder naar gekeken. Den kdat ik morgen wel weer naar inloopspreekuur ga.

Wat heerlijk zeg dat Kirsten zo goed heeft geslapen :) En jij ook, heerlijk.
Jana heeft om 12u nog fles gehad, maar dronk maar 50, en was dr vanmorgen om iets voor 6. Ze was gisteren zo moe, dat ze de fles amper weg kreeg. Dus maar weer in bed gelegd.

Liefs

hoi junior,

balen dat je dan niet mee kunt, maar als het er niet al te schoon is , is het voor jou en kirsten ook niet echt aan te raden om er heen te gaan. Blijf je dan  alleen met haar thuis of gaan jullie dan helemaal niet? Misschien kun je iets anders verzinnen om er toch even uit te zijn. Dagje winkelen helpt bij mij altijd als ik iets leuks zou doen en het gaat niet door. Van alleen al een paar bloemetjes kopen bij een tuincentrum wordt ik al weer helemaal gelukkig. Kost alleen ook wel wat. Wij wonen bij het strand en een uurtje daar zitten is ook niet verkeerd. De kinderen spelen dan lekker bij het water.

Hopelijk kun je snel weer normale broeken aan, maar teveel met je gewicht schommelen is ook niet echt gezond voor je. Maar na alles wat je meegemaakt hebt is het ook niet verwonderlijk dat je nog niet de oude bent.  Misschien moet je wat anders verzinnen om te doen als je even tijd voor jezelf hebt.

En even over de koemelkallergie, bij mijn man hebben alle familieleden allergieen voor voedsel, astma e.d, dus ik was er al wel op bedacht dat het bij onze kinderen ook kon voorkomen. Toen de oudste 6 weken was, waren zijn darmen zo van slag, zijn poep was net shampoo, en het was een hele vieze kleur, ook had hij heel veel buikpijn en ben ik een huilschema gaan maken. Dan maak je een lijst voor 24 uur en elke keer als hij huilt teken je daarop hoe lang, en wanneer hij slaapt, vermeld je dat ook. Zo krijg je inzicht in hoeveel je baby huilt, want dat deed hij voor mijn gevoel de hele dag, maar er bleek wel regelmaat in te zitten. Toen ben ik op dieet gegaan(in overleg met een dietiste), dat wil zeggen alle zuivel, ei, vis en noten e.d. niet meer eten, omdat ik borstvoeding geef komen de eiwitten via mijn melk bij mijn kinderen terecht, en dan ga je na een paar dagen verbetering merken. Mijn oudste en jongste hebben  koemelkallergie. Ook zaten  ze onder de rode uitslag op wangen en  buik  . Dit is nu ook helemaal weg. De middelste kreeg andere dingen, die heeft 5oorontstekingen gehad in het 1e jaar en met 8 weken lag hij met het rsvirus in het ziekenhuis. Hij heeft altijd pufjes gehad voor zijn luchtwegen. Leuk verhaal he? Maar ze komen er meestal wel weer overheen. De oudste had alleen vorige week iets gegeten waar hij blijkbaar niet tegen kon, want die kreeg ineens netelroos.Vreselijke rode plekken op zijn wangen en bovenarmen, benen. Nu wordt het gelukkig minder, maar waar hij nu precies niet tegen kon is niet duidelijk. Waarschijnlijk was het pindakaas of 2 eieren die hij had gegeten.

Zo nu moet ik de oudste even avn school halen, ik weet inmiddels niet meer wat ik nog meer op wil schrijven, de rest volgt misschien nog,

tot later!

Terug
Bovenaan