Hoe is het met jullie deel 2

hey hey dames!!

nou hier het zelfde hoor kwa voeden, eergister het idee dat ie alleen maar aan mijn tiet wou hangen, en gister was alles heel relax en dronk ie (naar mijn idee) wel minder maar was erg tevreden en sliep heel veel.

wel vervelend voor jullie dames en kids die last hebben met voeden..ik geef wel 1 tip.. luister naar wat je gevoel zegt, ook al spreek je dan de arts tegen, ze dan hoe jij erover denkt.. ik zelf heb er van geleert.
en bij veel dingen vraag ik nu eerst aan mij zelf, en de arts om advies zeg ma hihi.. beetje vreemd, maar mijn arts heeft altijd gezegt luister naar je gevoel, moeder en kind band is heel sterk (in de meeste gevallen) dus zou de moeder het zo aan kunnen voelen.
en als je het niet met je arts eens bent of je voelt je niet begrepen, naar een andere arts gaan. (wij zijn toen naar de weekend arts geweest)

dit alles is omdat Mart heel erg ziek was en een fikse urine weg infectie had, daarnaast kreeg ie nog meer koorts en vlekjes, maar volgens mij eigen arts kon het niet zijn dat hij OOK de 6de ziekte had(terwijl mijn gevoel dus wat anders zei), wij savonds nog naar de huisartsen post, want het ging helemaal niet goed, en die man verklaarde mijn arts voor gek, want Mart had echt wel een urine weg infectie en 6de ziekte, deze man heeft mij goede medicijnen gegeven en een niet zo vriendelijke brief na mijn arts.
alles is daarna goed gekomen hoor, maar ik ga nu wel eerst op mijn eigen gevoel af, dan op het kunnen en kennen van de arts.(ow en dit was trouwens ook niet de eerste keer, Mart heeft ook nog een keer 4wk diarree gehad, ik voor de zekerheid maar even een kweek laten maken, kwam niets uit, maar arts wou dit en dacht dat, en uit eindelijk (wat ik al dacht) kwamen er 4 kiezen door)

verder gaat het hier erg goed, allemaal goed tepas :D genieten lekker van het mooie weer :D

heb ook wel zin in papa dag, dan gaan we na de Juliana toren..!!

ow en misschien een rare vraag he, maar hebben jullie al weer sex gehad?
en wat voor voorbehoedsmiddel gaan/gebruiken jullie?

ik moet 29 juni na de arts laat ik een spiraaltje zetten
en wij hebben al wel weer sex gehad (2x )hihihi
maar nu zit ik weer met iets, ik heb het idee dat ik mijn eisprong heb gehad, kan dat als je BV geeft en zo snel al (ach ja mijn schoonmoeder was ook nog geen 2mnd bevallen en al zwanger van de 2de)
ik zit dus niet echt tewachten op een zwangerschap, misschien hebben jullie nog dingen gezien/gelezen, ik vind het allemaal namelijk een beetje onduidelijk op internet, hier staat 20% kan dan weer 2% dan wel een eisprong dan weer niet.. en anders vraag ik het de arts wel.
ow en stel je voor dat er toch een zwangerschap is, kan ik dan wel een spiraal laten zetten?
beetje veel vragen, maar wat ik al zei op internet is het een beetje onduidelijk!misschien kunnen jullie wat beantwoorden.

groetjesssss

@sisi, na 4 weken ben je in principe weer vruchtbaar. Dus altijd een voorbehoedsmiddel gebruiken als je niet zwanger wilt worden.

Ook ik luister erg naar mijn gevoel bij mijn kids en tot nu toe heb ik nog niet fout gezeten. Gelukkig luisterd mijn huisarts ook heel goed naar mij (scheelt ook dat ik zelf in de medische sector werk) En mijn huisarts (vrouwelijke ongeveer 35 jaar) weet veel en luisterd ook naar haar eigen gevoel!

hoi sisi,

nee wij hebben nog geen sex gehad :( Ik wil wel maar Jeroen wil nog niet omdat mijn wond nog open is... Hij wil wachten totdat genezen is.

Ik had ook van alles in me hoofd voor Papa dag maar Papa is er niet, Papa wil liever het weekend de hort op. Ik had al wel wat gekocht voor hem maar vind het nu niet meer leuk om te geven als die zondagavond laat is thuis komt.

Vandaag drinkt Kirsten weer lekker - al 3 voedingen dat ze de 140 cc gewoon opdrinkt. En ze slaapt weer veel, kan ik even mijn ding doen :)

Gisteravond heb ik haar lekker in badje gedaan en dat vond ze wel leuk ze begon te lachen en te praten tegen me. Ze sparteld zo erg dat mama ook een bad kreeg hahaha.

Vraagje voor de moeders die flesvoeding geven; hoe vaak poepen jullie kinderen? Ik mag blij zijn als Kirsten 1x per dag poept, ze heeft dan geen harde ontlasting gewone structuur zeg maar.

Hallo dames...

Sisi, ik heb vandaag een spiraaltje laten zetten...je mag inderdaad absoluut niet zwanger wezen en je mag ook geen SOA hebben. Vanaf 8 weken na de bevalling mag je een spiraaltje laten plaatsen. Het laten plaatsen viel mij alles mee, heb nu alleen zo'n zeurderig ongesteldheidsgevoel in de buik en benen. Voel me dus niet helemaal lekker.. ga dus straks ook lekker even op bed... Vannacht ook maar een kort nachtje gehad, dus een paar uurtjes extra slaap kan ik nu wel gebruiken. Man opdracht gegeven om voor eten te zorgen, dus daar heb ik ook geen omkijken naar.

Net Jelte in een wipstoeltje gezet met een speeltje... En je ziet hem er echt naar grijpen!! Geweldig om te zien, zit hij echt zijn handje te bekijken van ooh... als ik dit doe dan gaat mijn handje open en als ik dat doe dan gaat ie weer dicht. En als ik dan het speeltje wil pakken dan gaat dat dus zo... geweldig!! en dan dat koppie van hem erbij...   Iedere dag leert hij er wel wat bij... vind het baby-achtige er al echt af... begint echt zo'n kereltje nu te worden!! Ook maakt hij continue geluidjes... oooehh.. en aaahhhh... geweldig, helemaal als je hem na gaat doen!! Dan begint hij gewoon met een ander geluidje... zo van dit kan ik lekker allemaal, kan jij dat ook???

Krijg steeds een ander ritme met hem... had nu echt 3 weken dat hij na de eerste  voeding 's ochtends meteen weer in slaap viel en na de tweede wel 2 uurtjes wakker kon zijn en zich prima kon vermaken in de box. Na de derde voeding viel hij dan wel weer in slaap (dan was het rond 1 of 2 uur), kon ik hem mooi in de wieg weer leggen en sliep hij gauw tot een uur of 5/6. Voeding en dan deed ik hem in een wipstoeltje in de keuken terwijl ik aan het koken was. Maar dat ritme is hij sinds eenweek (en ook regeldagen) helemaal kwijt. Na de eerste voeding, die nu 5 uur/half 6 al komt ipv half 7, is meneer klaarwakker!!! Ik leg hem wel in zijn wieg terug, maar dan babbelt hij een heel eind weg... rond half 8 valt hij dan weer in slaap. De ene keer maak ik hem dan wakker voor het wassen en aankleden en daarna voeden, en andere keer is hij eerder en krijgt hij eerst voeding en dan daarna het wassen en aankleden. Daarna valt hij wel weer in slaap en dan wordt hij weer wakker voor de volgende voeding. Dus ipv 1 uur op bed brengen, is meneer dus nu om 1 uur klaarwakker en wil alleen maar spelen. Hij vind het heerlijk in het wipstoeltje, in de box minder, omdat hij dan ligt. En hij wil al echt overeind zitten (ook bij je op schoot... daar is liggen niet meer bij). Mis dan nu echt dat middagslaapje dat hij in de wieg ligt, nu is hij dus veel meer beneden. Ik vind dat op zich niet erg, maar ja, als hij straks wat ouder is, is het wel prettig dat hij dan overdag het middagslaapje ook gewoon boven in z'n eigen bedje doet. Of zal straks wel weer het "oude" ritme terugkomen...

Oh.. groeien de nageltjes van jullie kindjes ook zo snel? Had ze gisteren geknipt, zou ik vanochtend even laten zien aan vriendin... nou kon niet zien dat ik ze gisteren geknipt had, ze waren eigenlijk alweer te lang... en het is al zo'n drama om ze te knippen, als Jelte wakker is dan is hij veel te druk en zelfs in zijn slaap trekt hij zijn handje terug.

Zal lekker even liggen... even bijtanken..
Fijne middag verder iedereen...

Liefs Rixt

Toen ik de spiraal liet zetten had ik dat ook hoor dat zeurderige gevoel, maar dit was na een uurtje of 2 weer weg en heb er verder geen last van gehad. Ik had wel zoiets toen die net zat van kan ik wel zitten voel ik hem niet hahaha

Je verhaal van in het wippertje herken ik helemaal :), Kirsten is nu wakker als wij gaan avondeten. Ik zet haar wippertje dan op de tafel bij ons en dan is ze lekker aan het spelen en kletsen met ons. Leggen we haar in de box vind ze het niet fijn.

Sinds gisteren slaapt ze nu sochtends een klein uurtje en smiddags slaapt ze zeker 2 uur, ze ligt nu al bijna 3 uur te slapen (!!) Komt mooi uit dan zit ik met haar laatste fles niet zo laat, afgelopen dagen steeds rond 20.30/21.00 en dan komt ze rond middernacht weer. Als ze nu zo lekker doorslaapt dan kan ik het rekken tot een uur of 22.00/23.00 en dat vind ik wel een mooie tijd.

Het valt met op dat bijna iedereen hier de spiraal laat plaatsen... hebben jullie hiervoor ook al de spiraal gehad? Ik heb altijd de pil geslikt maar had altijd vreselijk veel pijn, vloedde heel veel en was altijd lang ongesteld.

@junior,
jammer dat je man er zondag niet is, wij hebben zondag er ook nog een verjaardag bij tussendoor dus we smorgens weg en zijn er savonds wel een keertje weer. lang leve de reiswieg!!
Jesse heeft om de dag een poepluier, soms elke dag. hij heeft dan altijd een goeie luier vol.

ik ga ook een spiraal laten plaatsen, bel volgende week even voor een afspraak. toen ik voor nacontrole was bij de gyn mocht ik er gelijk wel eentje laten plaatsen maar ik wou eerst even wachten tot ik ongesteld was. gewoon even om te checken of dat allemaal nog wel werkte.
ben hiervoor aan de pil geweest maar ik vergat hem nog wel eens in te nemen, het is dus een wonder dat ik nog maar twee zwanger ben geweest. maar omdat we eerst twee genoeg vinden neem ik een spiraal.

we hebben vanavond braderie hier in het dorp, daar lopen we even overheen en dan lekker alles op tijd naar bed, inclusief ik..haha.

groetjes

mamavanelmar,

Ik had ergens gelezen dat je gemiddeld 2 a 3 poepluiers per dag moest krijgen. Als ze een dag niet gepoept heb dan wek ik het op dmv de thermometer.
Ik wacht nu wel af, vandaag heeft ze nog niet gepoept.

Dit weekend ben ik 3 dagen alleen thuis :( Jeroen gaat dus naar dragracen op het vliegveld van drachten, ik zou eerst een dagje gaan maar zelfs dat gaat niet door want hij is vergeten oorbescherming te regelen voor Kirsten grrrrrrrrrrrrr

Ik kijk er wel tegenop omdat ze nog steeds snachts komt voor haar fles, nu is het zo deze dagen dat ik de 2e fles geef en dat is rond 09 uur dus dat is wel lekker :)

Sinds gisteren slaapt Kirsten ineens veel overdag - is dit normaal om dat ineens te doen?

Oh ja vanaf hoeveel weken mag je gewoon kraanwater gaan gebruiken voor de flesvoeding?

Terug
Bovenaan