Hey dames,
Allereerst aan de dames die ik nog niet heb kunnen feliciteren van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes!!!!!!!
Hier dus weer een keer een berichtje van mij, ik heb al veel te lang niks van me laten horen, sorry.
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik heb geprobeerd om een beetje bij te lezen maar er is zo ontzettend veel geschreven dat ik het niet echt heb kunnen bijhouden.
Ik lees in ieder geval dat er een aantal last hebben met dag nachtritme vervelend zeg.
Dat hebben wij de eerste weken ook gehad en bij ons is het overgegaan door de kleine overdag beneden te houden met veel geluid (op aanaden van het cb)
Daardoor was het erg snel over inderdaad, maar helaas wil Ryan nu overdag niet meer boven in zijn bedje liggen en alleen beneden in de wagen.
En dat is nou juist iets wat ik heel graag had willen voorkomen, wie weet heeft er iemand van jullie tips hiervoor?
Hier gaat het verder redelijk goed allemaal, de eerste 2 weken was mijn vriend lekker thuis en hebben we heerlijk genoten.
Ryan had toen wel last van het dag en nachtritme maar doordat we met z'n tweeen waren konden we om de beurt lekker bijslapen en hadden we hulp van elkaar.
Sinds vorige week is mijn vriend weer aan het werk en is het wat drukker en lastiger, helaas is mijn borstvoeding aan het teruglopen en op aanraden van de vk en cb legde ik de kleine steeds aan om het weer op gang te brengen waardoor ik dus ieder uur met de kleine aan de borst zat.
Dit in combinatie met de krampjes die hij heel erg heeft maakte dat ik bijna de hele dag met een huilende baby liep, grrr.
De befaamde kraamtranen die ik in de eerste weken dacht te ontlopen kreeg ik vorige week met een flinke klap in mijn gezicht terug, heb me echt even een slechte moeder gevoeld!
Daardoor dus met mijn vriend besloten om vanaf vorige donderdag de avondvoeding te vervangen voor een fles, nou er ging een wereld voor mij en Ryan open.
Hij sliep hier heerlijk een 5/6 uur s'nachts en daardoor waren mijn borsten zo vol dat ik tot 13 uur een heerlijk zoet mannetje had.
Maandag moest ik naar het cb en daar kwamen we erachter dat de kleine nog bijna niet gegroeid was na de kraamweek dus waarschijnlijk geen of weinig voedingsstoffen in de borstvoeding, hij heeft genoeg reserves dus niet heel erg, maar dit was voor mij de druppel dus ik heb besloten om langzaam over te stappen op flesvoeding en dus om en om borst fles te geven.
Dat gaat een stuk beter maar na de borst is de kleine weer erg ontroostbaar en na de fles slaapt hij zo 4/5 uur.
hmm lastig om zo uit te vinden wat je het beste kan doen zonder problemen voor hem en voor mij.
Ik denk er nu dus over om helemaal over te gaan op de fles maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet doen met de borstvoeding want ik lees overal dat abrupt stoppen een hoop problemen kan veroorzaken, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Maar verder hebben we hier echt geen klagen, we genieten enorm van ons geweldige mannetje en zijn lekker aan het wennen aan een leventje als gezinnetje.
Nou meiden ik hoop dat er hier wat meer ritme in komt zodat ik wat vaker mee kan kletsen.
Geniet lekker van jullie wondertjes en meiden die nog moeten bvevallen, succes de laatste loodjes ik hoop dat het snel mag gebeuren voor jullie.
liefs Patrice