Hoe is het met jullie??

Aaaaaaaaah was de kleine woensdag wat ingedaald was hij/zij er donderdag weer uitgegaan en lag het er net boven.....Moest even op extra controle komen i.v.m pijn onderin mijn buik (kan niet eens meer fietsen)...Met de baby gaat alles super verder alleen moet ik rust houden (lekker hoor met  nesteldrang...). Kan bandenpijn zijn of een soort indalingspijn (dat het kindje met zijn   hoofdje "zoekende" is). Maar de rust helpt wel heb niet meer zoveel last! Ach nog 5 weekjes (oké 3 hoop ik haha) gaat goed komen!

Liefs Jess

man ik herken me echt in je!! ik heb ook weinig cc meer in me blaas. heel veel last van me ribben, kind zit heel hoog en kan amper aan tafel fatsoenlijk eten. doet zeer. ook achterkant van me rug te hoogte van mijn ribben krijg ik ook last..... ik word echt een beetje sacho er van. ben ook nog steeds moe... grr sorry klinkt misschien wat negatief maar heb afe en toe zon bui..

Ja, die mobieltjes zijn een leuke uitvinding, maar het is niet altijd even fijn om altijd bereikbaar te zijn . Ik moet donderdag naar de vk, ik hoop ook dat alles goed is. Ik moet zeggen dat ik het met mezelf niet echt lekker vind gaan, mijn kleine zit volgens mij ook vrij hoog en heb daar ook veel last van. Ook ik herken die rugpijn thv je ribben. Ik weet niet meer hoe ik moet zitten of liggen. En ik heb behoorlijk last dat ik mijn hart vaak erg tekeer voel gaan, zelfs als ik niet echt veel inspanning lever. Ik ga maar eens vragen hoe dat zit. En afgelopen week ben ik 3 keer haast flauwgevallen, dus nee, ik kan niet zeggen dat ik me er nog super bij voel, maar ja, nog maar een paar weekjes. Wat een klaagzang, hè, maar inderdaad heb je gewoon weleens zo'n bui en is het effe lekker om je verhaal te kunnen doen. Mensen vragen vaak hoe het gaat en als je dan zegt dat het niet super gaat, zeggen ze vaak dat het vast wel meevalt. Het lijkt soms wel of je alleen maar mag zeggen dat het goed gaat, als dat je gevraagd wordt

hoi Bibi,

als mensen niet willen horen hoe het echt met je gaat zijn ze ook niet echt geinteresseerd vind ik. Ze denken dan alleen zwanger zijn is bijzonder en leuk en jij bevestigd dit beeld dan niet dus dan moet je volgens hun wel overdrijven...

Gewooon zeggen hoe je je echt voelt en niet de schijn ophouden hoor!

Verders gaat het met mij heel goed, heb wel stijve vingers 's ochtends en dat schiet lekker door naar mijn schouder dus dat is minder maar energie heb ik nog voor 10. Wel is t  's avonds om een uur of 10 beddtijd!

Hoi Saskia, daar heb je zeker gelijk in. Ik moet zeggen dat het vandaag weer iets beter ging, tenminste vanmiddag. En daar heb ik dan  maar even gebruik van  gemaakt, ik heb de vriezer ontdooit. Vervelend klusje, maar ik zat er al even tegen aan te hikken en nu heb ik het dan toch maar gedaan. Lekker gevoel dat het klaar is.  

Gelukkig voel je je goed,  heerlijk hoor om nog veel energie te hebben. Hopen dat het zo blijft, dan heb je voldoende power voor je bevalling

Groetjes
Bibi

Hahahaha maf he dat je die klusjes klaar wil hebben voor de bevalling!! Heb ik ook hoor...Onze slaapkamer is nu eindelijk klaar dus de bovenverdieping is weer (bijna) helemaal op orde, héérlijk gevoel!! Vandaag de box neer gezet leuk weer hoor...Onze dochter wou hem ook weer even uittesten haha...Ze was er zoet mee hoor!!
En tja die lichamelijke kwaaltjes he...pfffff.....Echt de laatste loodjes. Ik kan inderdaad ook niet normaal meer op een hoge stoel bij tafel zitten moet echt een beetje onderuit gezakt zitten haha anders zit baby lief in de weg... Maar oh oh oh mijn arme ribben ...

Hallo allemaal,

ik hoor niet op dit forum, zit in de januari moeders. Ben zwanger van ons eerste kindje en op 10 januari uitgerekend. Maar ik las het verhaal van bibi en ik herken daar heel veel in.

Emotioneel gaat het helemaal niet lekker met mij. Als ik zwangeren om me heen zie en altijd hoorde is het heel erg leuk om zwanger te zijn. Nu vind ik het ook wel heel bijzonder om een kindje in je te voelen en dat het zo groeit zonder dat je er eigelijk iets voor doet. Maar het hele zwangerzijn op zich is wat mij betreft echt een noodzakelijk kwaad. Alle kwaaltjes die erbij komen kijken zijn niet prettig en als je dan tegen iemand zegt hoe je je voelt, omdat dat gevraagd wordt, dan wordt je inderdaad aangekeken alsof je een heks bent of zo. Dus ik doe maar net alsof het allemaal helemaal geweldig is, maar dat breekt ook wel eens op. Dat reageer ik thuis dan weer af, doordat ik heel prikkelbaar en snel geirriteerd ben. Gelukkig heb ik een hele begripvolle vriend en kan ik heerlijk bij hem uitjanken.

Doordat ik me zo voel, voel ik me ook wel eens schuldig tegenover ons kindje in mijn buik. Want ik zie wel heel erg uit naar haar komst!! (ja we krijgen een meisje)

Sorry dat ik reageerde, maar moest even mijn verhaal kwijt..

Groetjes
Koetjeukkel
29 weken zwanger

Hoi Koetjeukkel, toch fijn dat je even kwam kijken en je verhaal kwam doen.

Ik heb datzelfde een paar weken geleden gehad. Ik zat er helemaal doorheen en kon me niet voorstellen dat dit zwanger zijn nou iets was waar je blij mee moest zijn. Pff, ik dacht zelfs dat ik een pre-natale depressie had ofzo. Gelukkig is het helemaal omgeslagen en neem ik de pijn etc nu voor lief.

TUURLIJK blijft het vervelend!! Het is ook zeker vervelend wanneer mensen niet echt in je geinteresseerd zijn en dat de buitenwereld je het idee geeft dat je niet mag balen omdat je rotnachten hebt, of omdat je pijn hebt. Pff alsof zij dat nooit hebben. Het zegt toch helemaal niks over je kindje en hoe je over hem/haar denkt? Zij doen dit ook niet express (of toch? )

Anyway... wanneer je niet lekker in je vel zit is het belangrijk om erover te praten...thuis of hier. Klets het van je af!

Terug
Bovenaan