Hoe is het met jullie??

Tja, het lijkt altijd wel of iedereen het geweldig vindt om achteraf te vertellen hoe erg de bevalling wel niet was. Okee, prettig is anders, maar om nou te zeggen dat het echt zo dramatisch is, nee. Alles hersteld zo snel, daar stond ik toen echt van te kijken.
Ja, Daan, dat weet je toch, wij vrouwen moeten vaak alles regelen  haha.
Ik heb gisteren veel te veel gedaan, daar heb ik nu nog last van (harde buik enzo). Het drong ineens tot me door dat het nu toch wel gaat opschieten, dus ik ben het babykamertje in gedoken en heb daar alles netjes gemaakt. Ik heb nog 2 wasjes en dan is alles klaar, eindelijk !

We zijn allemaal druk druk met de laatste dingetjes denk ik.

Afgelopen vrijdag heb ik een rare dag gehad. ons meisje was heel onrustig en het was alsof ze gewoon niet stopte met bewegen. ik heb daardoor ook een vreselijke nacht gehad (3,5 uur slaap). Zaterdag ben ik met manlief meegeweest naar de sporthal, waar ze een internationaal toernooi hadden (zijn vereniging organiseert dat ieder jaar) en daar heb ik dus van 8.30 tot 21.00 t-shirts zitten te verkopen. Pff! Zwaar, maar dat leek me voornamelijk omdat ik gewoon slecht geslapen had.

De volgende dag...overgeven, ik heb koortsuitslag!! Grrr, dus dat is echt teveel geweest. ik zou gisteren ook weer mee, maar we hebben besloten dat ik thuis zou blijven. ik heb werkelijk bijna de hele dag in bed gelegen!! Ff bijkomen hoor.

Vandaag was niet veel anders. Ik doe af en toe nog wat, maar veel zin had ik niet. Mijn nesteldrang is eigenlijk ook een beetje weg. ik heb zoiets van: volgens mij hebben we alles en anders komt het ook wel goed. het is schoon in huis en klaar!

Woensdag weer naar de vk. daar kijk ik toch wel naar uit. Heb haar even wat vraagjes te stellen mbt hartslag en bloeddruk.

Weekee, jij zegt een vraagje over je hartslag. Heb jij soms ook dat je hart af en toe tekeer gaat als een wilde ? Dat je gewoon even moet rusten voor je weer verder kan. Ik heb af en toe het gevoel dat hart mijn keel uitkomt.
Sommige dingen zijn nu inderdaad al gauw teveel. We moeten goed op onszelf passen, hoor.

Ja! dat is precies wat ik even wilde weten. maar het vreemde is...zaterdag zat ik gewoon rustig op een stoel in die sportzaal..begon mijn hart ineens te bonzen zeg. Daarna werd eht weer wat rustiger, maar goed..ik was me nou niet bepaald aan het inspannen....heel vreemd.

Hoi allemaal,

Bij pufclub hadden ze de die kloppende hartslag ook uitgelegd dat dan een bloedvat (buikslagader) wordt afgekneld door de baby. Hierdoor ging het hart harder kloppen om het bloed rond te krijgen, met als gevolg een kloppend hart in de keel, duizelig en warm. Althans zo zei een vrouwtje dat die er last van had, vooral als ze te lang zat of op haar rug lag. Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, alleen kortademig en weinig conditie/energie.  

Hier gaat alles voor de rest prima. De gewone kwaaltjes (spugen) blijven, maar voor de rest gaat ie goed. Vanmiddag weer naar de gynacoloog, eens kijken wat hij zegt en misschien nog snel even binnen gluren. Als hij wat tijd over heeft, maakt ie vaak een echo, dus maar hopen dat of ik de laatste ben (moet om 15.00 uur) of dat het spreekuur mooi op tijd loopt. Maar ik mag niet klagen hoor, heb al een stuk of 10 echo's gehad.

Groetjes Noah

Weekee, ik heb precies hetzelfde. Of ik nou druk ben of rustig, mijn hart gaat op de raarste momenten op hol. Zelfs als ik me snel omdraai of inderdaad als ik gewoon zit en niks doe. Ik heb het vorige week gevraagd bij de verloskundige en het schijnt een typische zwangerschapskwaal te zijn. Je kunt er niks aan doen, als je het hebt, gewoon heel rustig doen en wachten tot alles weer rustig is voordat je weer verder gaat met iets. Een keer diep ademen wil nog weleens helpen bij mij. En als ik op de bank zit, ga ik op het randje zitten als mijn hart zo tekeer gaat, zodat mijn buik vrjhangt, helpt ook wel wat.

Ja, het is erg vervelend zeg dat wel.

Nou ja, ben gisteren bij de vk geweest. Aangezien ik (veel) vochtvasthoud de laatste dagen, ik last van mijn buik heb...beetje moeilijk te omschrijven (kunnen ook voorweeen zijn ze ze) EN omdat ik gisteren ineens een te hoge bloeddruk had (normaal zit ik redelijk laag of normaal) wilde ze even testen of ik eiwit in mijn urine heb, aangezien dat kan wijzen op (lichte) zwangerschapsvergiftiging.

Maar denk je dat ik op zo'n stikje kon plassen daar? pff, normaal heb ik geen moeite met plassen, maar het lukte gewoon even niet. Morgen moet ik dus weer naar de vk om mijn urine in te leveren. Ze gaan dan testen op eiwit in urine, maar ook voor de zekerheid weer op blaasontsteking (ivm buikpijn) maar dat kan ik me haast niet voorstellen aangezien de vorige blaasontsteking (net als anderen) anders voelt.

Dus tja... daar zit ik dan. ik voel me verder oke en met ons meisje was ook alles prima. Goede hartslag en hoera hoera, ze zit mooi vast ingedaald.

Ach ik maak me maar niet te druk over die evt eiwitten hoor. We zullen wel zien wat eruitkomt. Ik houd jullie op de hoogte!

Ha Weekee,

Hier controleren ze elke keer mijn urine, is wel gerustellend en heb ook nog bloed moeten laten prikken op suiker en ijzer voor de laatste keer, dinsdag weer naar vk.

De laatste loodjes wegen zwaar he? hier een hangbuikzwijn hihi of kamerolifantje, zo noem ik mezelf hoor, ik houd ook veel vocht vast dus veel drinken, regelmatig met de benen omhoog en uit mezelf let ik nu een beetje op dat ik niet teveel zout eet, ik ben nl nogal van de hartige dingen zoals een lekker stuk overjarige kaas mmmm
Mijn rug begint nu ook echt een probleem te worden en heb last van slapende ledematen af en toe fijn hoor, maar verder gaat alles goed haha

hoop voor je dat je urine goed is, maar bij mijn schoonzusje zat er ook elke keer wat eiwit in en die moest de laatste weken elke keer naar het ziekenhuis pfff werd ze daar weer aan de monitor gelegd, bloed gecontroleerd en kon ze (gelukkig) elke keer na een paar uur weer naar huis.........maar is niet echt ideaal en elke keer was het weer spannend of ze uberhaupt naar huis mocht of moest blijven. Daarom gaat Mark ook vanaf nu elke keer mee naar de vk voor het geval ik naar het ziekenhuis moet, anders moet ik ook nog vervoer regelen haha

liefs Daantje

Terug
Bovenaan