Hoe is het met jullie??

Ha Jess, hier ook eentje die het niet zo heeft op bloedprikken aagh.
en ook kans op rhesus dus prik ook gehad en viel mij ook mee geen last van gehad gelukkig, maar dag ervoor geprikt en kon mijn ader niet vinden dus was ze met die naald op en neer aan het gaan en moest alsnog andere arm pakken, zucht.....
hier ook zuchten en kreunen als ik moet bukken haha wordt allemaal wat zwaarder nu ja en gisteren naar vk geweest en konden niet voelen hoe ons meisje lag, terwijl ze vorige keer aan het indalen was, misschien gedraaid dus hoewel ik het gevoel heb dat ze hetzelfde ligt, baal echt heel erg..............

liefs Daantje

hoi Bibi.

Als ik weer ga weken (zo rond 1 april) wil ik met 32 uur proberen te gaan werken... Als je heel diep in mijn hart kijkt zie je wel dat ik t liefste zelf ons meisje zou willen zien opgroeien in plaats van 3 dagen naar de kinderdagopvang maar dat is niet helemaal reeel. Mijn man heeft op zaterdag papa dag en ik werk dan op ma, wo en vrijdag..

mijn ouders zijn al wat ouder, (72 en 74 ) en ze hebben aan gegeven dat ze liever geen vaste dag in de week willen oppassen.. En dat respecteer ik...

Als ik niet meer zou werken dan zouden we t wel redden maar dan moeten we heel erg ons best doen en elk dubbeltje 3 keer omdraaien en dat wil ik ook niet..

Maar eerst lekker genieten, op 1 december lekker met verlof en genieten van de zwangerachap em leuke dingen nog doen... en daarna lekker troetelen met ons meisje...

Ha Jess, ik geloof dat er niemand echt fan is van dat bloedprikken, ik ook niet, hoor.
Gelukkig dat jullie ook dat gepuf en gesteun hebben, ik dacht al dat het aan mij lag, haha, mijn man zegt steeds dat ik  van die oergeluiden  maak, haha. Ben trouwens wel blij dat bij jou de kraamzorg ook vrj laat komt (vind ik dan), Ik had het idee dat ze mij een beetje vergeten waren, maar nu ik zie dat ze bij jou ook pas in week 33 komen, wacht ik het maar af. Daan, hopelijk blijft het bij een dagje dat je je niet lekker voelt.
Ik kan me goed voorstellen dat je je ouders dan ook niet wilt belasten met een vaste oppasdag, Sas, het is toch best zwaar. Is het werken het wel waard dan, ik bedoel eigenlijk, werk je dan niet om de kinderopvang te betalen ? Ik snap dat je niet elk dubbeltje wilt omdraaien, dat zou het er niet leuker op maken. Je ziet je meisje toch wel elke dag en de kinderopvang is prima tegenwoordig volgens mij.

Groetjes
Bibi 30 wk+4dg

Trouwens, Daantje, ik zou me niet te druk maken om de ligging van je meisje. Ik denk niet dat ze nog veel zal draaien, de kans is klein zoals je vk ook al zei. En als jij haar nog op dezelfde plekken voelt schoppen, dan zal ze echt nog wel hetzelfde liggen, hoor. Maak je er niet te druk om, joh. Mocht ze wel gedraaid zijn, dan zal ze echt wel op tijd terugdraaien, ze weet de weg nu tenslotte .

hoi Bibi,

Ik ga zeker niet werken voor de opvang... hebben mijn man en ik heel erg goed over gepraat.. als dat zo was ben je eigenlijk niet goed bezig vind ik... Heb echt heel leuk werk en heb t ontzettend getroffen met mijn werkgeven er collega's dus dat is ook wel belangrijk he.

Daan, en Jess.. Pfff, prikken ben ik echt heel erg bang voor hoor! Durf straks met evt de bevalling echt niet voor de ruggeprik te gaan... dan maar een klein prikje tegen de ergste pijn als t echt maar dan ook echt nodig is. Heb zelfs bij de tandarts een kies laten boren en vullen zonder verdoving.. held op sokken he

Weet iemand eigenlijk tot wanneer ene baby kan draaien? Nu ligt ze nog in een stuit maar ben nu ook 29 weken en 2 dagen.. lijkt mij nog tijd genoeg toch?

hoi Jess,

Volgens mij kan je wel aangeven wat je belangrijk vind bij de kraamhulp.. ik heb een hele lijst gekregen met punten die ik een cijfer mag geven van 1 tot en met 5. % is het belangrijkste en 1 het minst belangrijk.

Ze geven zelf aan dat zorg voor moeder en kind belangrijk is en advies, voorlichting en instructie. Ook hebben ze prioriteit bij de zorg voor de borst of flesvoeding voor de baby. Op mijn lijst kan je zorg voor andere gezinsleden ook aankruisen en een cijfer geven... ik zou me geen zorgen maken hoor, dat gaat allemaal lekker in overleg met hun.

bij mij zou t voor kunnen komen dat ik een keer vraag of de was gestreken mag worden en of ze koffie wil zettten als extra dingen.. voor de rest hoeft ze niets meer te doen als mij en mijn man leren hoe voor onze baby te zorgen... vin t soms toch wel spannend, pff... maar mijn vriendinnen zeggen ook dat ik mijn gevoel moet volgen dus doen we dan dan maar he

ha Bibi, ja mijn schoonmoeder zei ook al volg je eigen gevoel als jij denkt dat het goed ligt, hetzelfde ligt, dan is dat zo!!! maar ik wilde gewoon bevestiging dat het nog goed lag en die heb ik dus niet gekregen en ik ben gewoon echt bang voor alles wat met het ziekenhuis te maken heeft.......maar ik ben vandaag al wat positiever haha
ik weet niet tot hoe laat ze nog kunnen draaien eigenlijk.

liefs Daantje

Ha Sas, ik ben het helemaal met j eens als je zegt dat je niet goed bezig bent als je gaat werken om de kinderopvang te betalen. Het is zeker wat waard als je het naar je zin hebt op je werk met fijne collega's en een goede baas. Weet je wat het is, als je eenmaal je baan opzegt en je wilt ooit weer terug, probeer dan maar eens zo'n gelijk iets te vinden, dat lukt vaak niet. Je hebt groot gelijk dat je daar wilt blijven, je weet wat je hebt en nooit wat je krijgt toch ?!
Ik ben voor jullie, Sas en Daan, even  in mijn grote zwangerschapsboek gedoken  en daar heb ik het volgende gevonden over het draaien van de beeb. Er staat letterlijk :
"Zolang de baby nog vrij klein is, tot week 32, heeft hij nog ruimte om van positie te veranderen. Hierna nemen de meeste baby's hun favoriete positie in. Ongeveer 4 % van alle baby's ligt in een stuitligging en ongeveer 1 % van alle baby's ligt in een dwarsligging."
Dus ik denk dat ze bij jou, Daan, al haar favoriete positie had ingenomen en daar zal ze dan wel niet meer van afgeweken zijn. En bij jou, Sas, heeft ze nog tijd om te draaien. Nu ik dit las, ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe mijn knulletje ligt, ik ben nu bijna 31 weken, dus dan moet hij al een beetje in positie komen. Vorige keer bij de vk lag hij met zijn hoofdje rechtsonder, dus hij is op de goede weg, haha.
Waarom ben je zo bang voor alles wat met het ziekenhuis te maken heeft, Daan ?
Ik zou bij de eerste poliklinisch bevallen, maar het werd uiteindelijk medisch doordat hij in het vruchtwater had gepoept (teken van benauwdheid) en dat hij met de vacuümpomp kwam. Maar ik was blij dat ik in het ziekenhuis was. Ze vangen je heel goed op en je hebt er alle voorzieningen bij de hand. Het is ook niet zo dat ze je tijdens de weeën steeds lastigvallen ofzo, hoor, ze laten je gewoon met rust, je krijgt een eigen kamer en met (ik geloof) 5 of 6 cm ontsluiting ga je naar de verloskamer en ook daar staan ze niet constant in je nek te hijgen, hihi. Heb je een slechte ervaring met het ziekenhuis gehad ?

Liefs Bibi

Terug
Bovenaan