Hoe is het met jullie ???????

Hoi allemaal,

wat raar ja, je zult het niet geloven,maar ook hier ontzettende bekkenklachten.
Had ik met mijn tweede kindje ook , maar was toen pas op laatst zoals het nu al is en ik ben nog maar 23 weken, dat belooft ... ik word door school ( ik sta voor de klas ) wel ziekgemeld na de vakantie en ga dan nog enkele weken arbeidtherapeutisch werken, kijken tot waar ik kom, maar dan kan ik mijn vervangster nog mooi inwerken en nog wat rapporten schrijven en zo ...

Ik heb veel pijn, gedurende de dag, in mijn bekken maar ook veel bandenpijn en geregeld harde buiken, maar ja als moeder van twee kan je niet gewoon in de bank gaan zitten he, en je doet gewoon gauw te veel.

Slapen ga ook niet zo best, ik pieker nog steeds door over die kortsluiting die we gehad hebben, ... ondertussen zijn al veel spulletjes vernieuwd, ook de nieuwe stoppenkast is vandaag geInstalleerd, de CV ketel die was vanbinnen ook helemaal zwart geblakerd, en na dat nieuws van die twee omgekomen meisjes, heb ik helemaal de huiver, stel dat hier niemand thuis was geweest, maar daar moet ik me maar vlug over heen weten te zetten ...

ook kan ik nooit een goede houding vinden in bed, mijn voedingskussen kan wat helpen maar nog lig ik te draaien en te keren, ook de kinderen slapen erg onrustig en zijn heel vroeg wakker, echt tijd voor vakantie hier dus ...

Ik heb trouwens de kerstvakantie uitgekozen voor een experiment hier, omdat de kinderen zo slecht slapen en zo bang zijn alleen op hun kamer, wil ik ze met twee op de kamer leggen, tristan is 6 en joran 3, ik ben dus heel erg benieuwd hoe dat gaat, erger kan niet dus we kunnen het maar geprobeerd hebben nog voor de baby komt, misschien is het wel de oplossing ... als iemand hier ervaring mee heeft, laat maar weten, alle tips zijn welkom...

dat was het zo weer voor deze keer
tot horens en rustig aan he iedereen, denk aan die kleine !!
Groetjes Ans

Hallo dames,

Koste me even wat moeite om alles weer bij te lezen. Lees dat de meesten van jullie toch (behoorlijk) last hebben van bi. Dat blijft mij tot nu toe nog wat bespaard. Merk wel dat ik wat meer ruimte heb op de bekken en dat ik er om moet denken met grote stappen nemen en helemaal ergens overheen willen stappen, maar dat is het dan ook.

Op zich mag ik op dit moment helemaal niet klagen. Ben nog wel heeeel erg moe, kan de hele dag wel slapen. Enige reden die ik er tot nu toe voor kan bedenken is dat de kleine ontzettend druk is. M'n buik is met name in de avonduren een golfslagbad, dan is de kleine flink bezig. En dan is 10 minuten nog wel leuk, en 20 minuten ook wel... maar bij mij kan het zo 2 uren duren!! Ook overdag is de kleine druk, voel hem zo ieder uur wel eventjes en soms duurt het eventjes 2 uurtjes... Dus dat sloopt heel erg, het vreet wel energie. Ook 's nachts slaap ik daardoor slecht, de kleine begint vaak rond 12 uur tot een uur of 2, daarna kan ik eindelijk wat slapen, maar om half 5-5 uur is hij er alweer!! En aangezien hier kwart over 6 de wekker al gaat, slaap ik dus ook niet meer daarna. Dus drie uurtjes momenteel per nacht...

Maar zoals ik al zei, verder mag ik totaal niet klagen. Brandend maagzuur is sinds een week eigenlijk verledentijd. Ben er achtergekomen dat een kopje thee of een stukje chocola funest zijn voor me. Dus zelfs geen kopje thee meer bij het ontbijt. Ach, ik heb het er wel voor over!!!

Verder werk ik 'gewoon' drie dagen in de week, 't is een wisselende kantoorbaan. Eigenlijk komt het er op neer dat ik 50% van de tijd achter de computer zit en 50% rondloop of andere zaken regel. Eigenlijk wel ideaal. Veel zitten is volgens mij niet goed, maar veel bewegen ook niet. Misschien is dat ook wel de reden dat ik totaal geen last heb van bi. Ik stofzuig ook nog 'gewoon' het hele huis (woonkamer wel in twee keer, die is 50m2). Dus ga vlak voor het eten bijv. even het eerste deel stofzuigen, dan eet ik wat en dan doe ik de rest. Hetzelfde geldt voor de was. Het gaat misschien niet zo snel, maar ik doe het nog wel.

Hey dames... rustig aan... Enne... laat ze maar lekker zeuren op het werk, 't is jouw lichaam!! Als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet. Dan kan een bedrijfsarts alles zeggen. Een jaar geleden was ik ziek en kon toen gewoon niet aan het werk. Kwam toen ook bij de bedrijfsarts terecht. Kreeg het idee dat ie niet eens naar mijn verhaal luisterde en zijn antwoord al klaar had. Dus heb 'm rechtstreeks gevraagd: Je wilt me zeker weer aan het werk hebben omdat mijn werkgever jou betaald... en toen was het antwoord JA!. Dus ik heb het wel wat gehad met bedrijfsartsen. Ik moest weer volledig aan het werk, terwijl ik nog geen 5 minuten kon zitten, laat staan 5 minuten staan. (had toen verstopping van de darmen en kon al  2 weken niet naar de wc en geen enkel medicijn sloeg aan).

Nou dames... hou er weer mee op... 't is alweer een lang verhaal geworden. Wens jullie veel sterkte met de bi!!!

Liefs Rixt

Hallo allemaal,
Ook van mij even een update, de laatste van dit jaar denk ik, want we gaan het druk krijgen.
Ik ben al een week aan het opruimen en schoonmaken, netjes één ding per dag om het vol te houden. Van kerst t/m oud&nieuw krijgen we drie logés, wordt vast erg gezellig, maar ook druk, er rennen dan opeens twee kleine meisjes van bijna anderhalf rond, in plaats van één. Tel daarbij twee mannen op en twee zwangere vrouwen, dan heb je een beetje een idee van de situatie :)
Eigenlijk ben ik niet zo'n voorstander van het hele huis schoonmaken voor visite (ze nemen het maar zoals het is, vies is het hier tenslotte niet), maar die twee kleintjes... die hebben de gewoonte om elk stofje dat ze tegenkomen met een verontwaardigde kreet naar ons toe te komen brengen! Je houdt het niet voor mogelijk, maar ze zien echt álles. Vast omdat ze er nog met hun neus vlak bovenop zitten :)

Van bi heb ik gelukkig geen last, al moet ik wel oppassen wat ik doe: niet te lang zitten, niet te lang liggen, niet te veel doen. Wel slaap ik slecht en ik hou zo van lekker eten, dat ik dus vaak 's avonds last heb van brandend maagzuur. Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar een leefbaar compromis tussen wel en niet toegeven aan m'n (lekkere) honger.

Bij deze dus allemaal fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Froukje

Ans; Wat vervelend joh! En zeker als je nachtrust er onder lijdt!
Maar Dat experiment moet je zeker gaan doen, dat is nu een mooi moment in de kerstvakantie! Bij ons slapen de 2 jongsten ook bij elkaar, eigenlijk al vanaf de zomervakantie, na bijna een jaar getob. De jongste wilde dus ook nooit alleen in slaap vallen, en moest ik bij haar blijven. Nu heeft elk kind weleens zo'n periode, en ik ging altijd wat patroontekenen op haar kommode, maar op den duur was ik het wel zat!
Dus toen we 2 weken met de caravan weggeweest waren, en de kinderen dus naast elkaar sliepen, en dit zo goed ging hebben we het thuis ook maar meteen gedaan.
Ik hoefde nooit meer boven te blijven, heerlijk! Ze zijn erg op elkaar, en willen elkaar allebei niet meer kwijt op de kamer! Meestal gaan ze lief slapen, af en toe moeten we even een paar keer naar boven roepen dat ze nu toch écht moeten gaan slapen. Maar ik kan je het echt aanraden hoor! De eerste 2 weken zullen wel "dolle pret" worden, maar als ze het eenmaal gewent zijn.......

Andere meiden;

Allemaal wel wat klachten, als ik het zo lees! Niet echt leuk! Sterkte hoor!

Hier alles goed! De kinderen hebben HEERLIJK 2 weken vakantie! Super! Ik was er echt aan toe. En zij ook wel hoor! Ik heb besloten om deze vakantie het babykamertje maar eens lekker helemaal uit te soppen. En de kleertjes te wassen.
Hoe zit dat met jullie? Ben ik toch niet te vroeg? Want het is toch nog 15 weken voor de baby er is!
Maar aan de andere kant heb ik er nu wel heerlijk de tijd voor (het scheelt me per dag anderhalf uur halen en brengen naar school).
En alles stond op de vliering, en daar is het best muf. Dus ik wil echt alles uitwassen, ook de maxicosihoes enzo.
En als je wist wat een bergen babykleertjes daar liggen!!!!!!!!!!!
Niet normaal! Maar ik weet nu al dat er heel veel naar Polen gaat.
Ik ga dat nu eens grondig uitzoeken, ik heb nooit wat weg kunnen/durven gooien, maar vele dingen weet ik toch zeker dat de baby nooit zal dragen. (van die stomme lila en mint gebreidde vestjes van een oudtante bijvoorbeeld, hihi)

Vanmiddag heerlijke zuurkoolstamppot met spekjes en rookworst gegeten.
Daarna zou ik om boodschappen gaan.....O, vreselijk...wat een maagzuur....ik liep constant met mijn hand op mijn keel.......................
Ik ben lina recta naar de drogist gereden om rennie, en heb ook maar maalox meegenomen voor het geval het niks zou helpen.
Pfffffffff..........wat een verademing, die Rennie.........
Het is dus gewoon gebeurt met de natuurlijke middeltjes. En vanmorgen heb ik ook mijn laatste kop koffie gedronken. O, wat zal ik het missen!!!! Maar die maagzuur wordt echt met de dag erger, dus daar ga ik alles aan doen wat ik kan. Dus ook geen chocolade meer.

Hi dames,
Ja, het forum doet het weer.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Alles goed?

Hier niet echt. Pijn in bekken begon laatste weken veel erger te worden.
En nu raden jullie nooit wat ik gisterochtend deed.
Ja hoor, van de trap vallen. Voet verkeerd neergezet of evenwicht verloren(weet het niet)
En paar trede naar beneden gevallen, met teen tegen muur, grote teen gebroken, andere flink gekneusd. En ook erg hard op bekken terecht gekomen.
Ja, flink pijnlijk, en lelijke val gemaakt, volgens ziekenhuis ook fikse breuk, normaal gipsen ze teen niet, maar bij mij dus wel gedaan, omdat het anders niet geneest. Grr, twee weken gips, daarna een drukverband.
Nu erg veel pijn in voet, maar nu ook aan beide kanten van bekken, voordien was het een kant, nu beiden, zit nu aan bank en bed gekluisterd, en af en toe een klein stukje lopen, mag eigenlijk niet steunen op voet,maar ja, met me krukken springen gaat ook niet met bekken, dan gaan die onwijs pijn doen, dus. grr, beetje wikken en wegen wat het makkelijkste gaat en het minst pijnlijk is.

Zo dames, hoop dat het met jullie stuk beter gaat.

Liefs

Dat meen je niet, Bloemetje!!!!!!! Nu heb je dit er ook nog bij! Ook idd niet bevordelijk voor je bekken! Ben je (gelukkig) niet op je buik terecht gekomen?
Sterkte hoor!

Hier alles goed gelukkig. Ik merk wel dat het wat zwaarder gaat worden. 's Avonds ga ik echt op tijd naar bed, want ik geeuw me naar! Met mijn bekken gaat het redelijk, als ik mezelf in toom hou. Maar ja....dat gaat dus niet altijd! Je doet algauw teveel.
Maagzuur kan ik ook redelijk onder controle houden, ben nu helemaal van de koffie af (kostte me wel een week hoofdpijn, echt waar!!!) maar het gaat echt beter. Ik neem alleen in noodgeval een (halve) rennie, dat werkt bij mij super.

Vrijdag moet ik een GTT (glucose tolerantie test)  laten doen in het ziekenhuis, ik moet nu 3 dagen ervoor extra suiker innemen. Staat me erg tegen, maar ja, anders heeft die test schijnbaar geen nut. Vanaf 21.00 uur do-avond moet ik nuchter zijn, en vrijdag wordt eerst om 8 uur mijn bloedsuiker geprikt, daarna krijg ik een mierzoet glucosedrankje, en mag daar 2 uren blijven wachten, waarna ik weer geprikt wordt. k'Ben zeer benieuwd!!! Hoop dat ik deze keer ook geen zwangerschapsdiabetes heb.

Mijn man is gaan schaatsen met de kinderen, ikzelf durf niet hoor! Stel dat ik op mijn buik val!
Maar ja, voor hun is het super!!! Zo vaak is er geen ijs!
Vanavond gaan we gourmetten bij ons, gezellig!
Iedereen een hele goede jaarwisseling!!!!!! En een heerlijk 2009, waarin we hopelijk allemaal onze baby in onze armen mogen houden!!!!

Teddy,

Ben niet op mijn buik gevallen, maar wel erg geschrokken. Ben in die uren dat ik op eerste hulp was nog nooit zo bang geweest, zo bang dat er wat met kindje zou zijn. Maar gelukkig allemaal goed. En blijkt nu maar hoe groot je verantwoordelijkheidsgevoel kan zijn, normaal laat ik me vrij makkelijk afschepen, maar heb er nu op gestaan dat ik een gyneacoloog zou zien, die me kon bewijzen dat er met kindje niets aan de hand was. Normaal heb ik dat niet zo snel, en denk ik vaak, ach het komt wel goed.

Meiden,
fijne jaarwisseling. Geniet van de avond en op naar een super jaar!

Liefs

Terug
Bovenaan