Hoe is het met jullie ???????

he ladies,
bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb vandaag en gister een twee gezellige dagen gehad met mijn dochter. Vanmiddag was ik zo moe en heb ik heerlijk even geslapen. Ik denk dat de stress voor de bevalling ook mee speelt en natuurlijk hormonen. Mijn vorige bevalling was vreselijke en eindigde uiteindelijk in een keizersnee. Nu had ik afgelopen maandag alvast een afspraak bij de gyn (verder ben ik gewoon bij de vk) om te overleggen en zij denkt met mij mee en verzekert me dat het niet weer zo gaat. Dat brengt ook wel rust. Ze heeft ook even een echo gedaan, de kleine liet weer niet zien of we een broertje of zusje voor M. krijgen evenals tijdens de 20 wkn echo...
Ik merk inderdaad ook dat bukken lastiger word. Mijn buik begint in de weg te zitten. Hebben jullie ook al last van maagzuur?
groetjes

Hoi allemaal!

Ik ben vanmorgen begonnen met de babykamer schoon te maken! Maar omdat ik snel last van mijn bekken heb, probeer ik elke dag wat te doen. Nu heb ik de commode lekker schoongemaakt, en de eerste babywas zit in de wasmachine! Dan kan het straks schoon in de schone commode. Heerlijk hoor! Ja, ik merk wel dat ik wat meer last van mijn bekken ga krijgen. Ik loop zo te waggelen, en met mijn laarzen aandoen krijg ik mijn been niet meer omhoog. Die moet ik dus met mijn hand optillen. Pff......
Maagzuur gaat heel redelijk, daar ben ik erg blij om. De 'kwade' dingen laten staan helpt echt goed!!!!  Heb wel erge last van obstipatie gehad! Zaterdag bleven we bij kennissen eten en die hadden witte puntjes, nou dat heb ik dagen geweten hoor!!!!! Tot bloedens toe!!!! Het lijkt wel of ik helemaal gescheurd ben vanonder! Ik heb nu curanol zalf, daar las ik goede berichten over. Ook dronk ik te weinig, dus dat gaan we nu ook veranderen.
En ik ben hoesterig en verkouden, maar wie niet, dus ik wil niet klagen hoor!Vanmiddag moet ik naar de verloskundige, dan krijg ik hopelijk ook de uitslag van mijn glucose test. En wil het weer over die groeiecho hebben..........
Ben dus erg benieuwd!!!
Toch heb ik het idee dat ik nog niet zo dik ben als bij de vorige zwangerschappen! Dus wie weet, wordt het dit keer geen mega baby.....

Groetjes Teddy

Nou een nieuwe poging... hou het even kort om te zien of dit berichtje eens geplaatst wordt. Probeer al vanaf half december/eind december weer wat te plaatsen, maar krijg steeds een foutmelding. Nou zag ik dat ze vanmorgen met de site bezig zijn geweest, dus ik ga er nu een beetje vanuit dat dit berichtje wel geplaatst wordt...

Liefs Rixt

Hehe... eindelijk.

Ik weet jullie namen allemaal niet zo uit mijn hoofd... maar las dat iemand z'n tenen gebroken had. Pff.. pijnlijk en nu natuurlijk hartstikke lastig met de zwangerschap. Hoe lang moet je gips hebben?

Vinden jullie het verder ook zo snel gaan? Ben nu 26 weken, nog maar 14 te gaan... ongelooflijk eigenlijk. Gelukkig kan ik er steeds meer van genieten. Heb er de eerste 19 weken door omstandigheden totaal niet van kunnen genieten (had andere dingen aan m'n hoofd en eigenlijk de zwangerschap aan de kant geschoven). Maar nu dus volop aan het genieten, voor zover mogelijk. Heb de eerste weken, ong. tot week 14, last gehad van misselijkheid. Toen 2 weken nergens geen last van... begon bijna te twijfelen of het wel goed zat... Enige was dat ik met 15 weken het vermoeden had dat ik het eerste schopje voelde... achteraf gezien was dat dus ook echt het eerste schopje :D Best wel vroeg dus, en dat merk ik nu ook goed. 't Is zo'n druktemaker... Tussen week 19 en 22 heb ik gemiddeld 3 uurtjes per nacht kunnen slapen, de rest van de nacht werd ik dus door de kleine wakker gehouden. Daarna ben ik er wat aan gewend en merk als ik op mijn rechterzij dat de kleine dan wat rustiger wordt. Maar ja, had ook steeds ontzettend last van brandend maagzuur en dan wil je wel op je linkerzij liggen. Ik laat nu koffie en thee voor 100% voor wat het is en het brandend maagzuur is helemaal verdwenen!!! Heerlijk!!! Dus kan nu wat makkelijker op mijn rechterzij liggen, en slaap nu zo'n 4-5 uur per nacht. Nog niet veel, maar ik voel me er al een stuk beter bij.

Ook is mijn buik pas echt gaan groeien na 20 weken, echt van die groeispurten!! Dan weer een paar dagen niets en dan vraag ik me zelfs af waar de buik gebleven is. Ik kan dan ook veel meer in die dagen.. bukken en alles is dan geen probleem... Maar zit ik (zoals nu) in een groeispurt... jeetje.. dan kan ik helemaal niets meer... Ook ligt de kleine ontzettend laag, en af en toe zit ie helemaal in mijn lies. Dan kan ik dus mijn been niet naar voren halen tijdens het lopen, zit de kleine ervoor. Moet de kleine dan echt wat omhoogdrukken om ruimte te creeëren!!!

Heb, ook al zeg ik het zelf, een mooi buikje. Echt recht van voren. Ook qua kilo's ben ik nog niet veel aangekomen, totaal 3 kilo. Heb wel het idee dat de kleine veel van me neemt. Omdat de kleine eigenlijk veel te druk is, dacht de vk dat ik misschien te veel suiker at. Moest er wat om denken (dat was vlak voor kerst), maar echt veel deed ik dat ook al niet. Maar de laatste paar dagen ben ik steeds zo duizelig en raar in het hoofd, dat ik toch grijp naar suiker en zout. Sta soms te wankelen op mijn benen. Zal dat bij het volgende vk-bezoek ook even melden, misschien dat ze m'n suiker even kunnen meten.

Zijn jullie ook trouwens 'verslaafd' aan bepaalde producten?? Bij mij zijn de mandarijntjes niet veilig!!! Eet er zo'n 4-6 per dag!! En worden jullie al 'misselijk' bij de gedachte van bepaalde producten? Bij mij is dat vlees, sla ik eigenlijk zo goed als over. Eet 't wel als het door de pasta ofzo zit, maar een gehaktballetje of een kipfiletje laat ik lekker staan!

Nou.. heb weer genoeg gebabbeld... hopelijk wordt het voor de verandering eens geplaatst. Succes iedereen met de kwaaltjes, niets aan als je er ook nog voor ziek moet melden. En verder lekker genieten van die laatste weken!!

Liefs Rixt

Hoi,

Hier ben ik ook weer.
Teddy, fijn dat het best goed gaat. Wel zo leuk. Stilaan wil ik hier ook gaan beginnen met wassen van kleertjes, maar momenteel kan ik me eigen strijk al niet meer bijhouden. Tja, door het gipse voetje en de pijn in bekken. Zal zo blij zijn als alles weer wat achter de rug is.

Rixtmeisje.
Fijn dat het bij jou ook goed gaat. En ook een druktemakertje, hier ook hoor. Hihi.
En slapen gaat bij jou ook niet goed? Hier ook niet, slaap erg slecht, erg vervelend is het, maar ja, niets aan te doen.
En met voet gaat het wel, hoewel ik nog veel pijn heb. Dinsdag moet ik weer op controle, en hoop echt dat dat ding er dan af mag. Want dit is echt niets.

Trouwens, ff vraagje over kraamzorg, weten jullie op hoeveel uren je recht hebt?
Wat standaard is? Of is dat bij elke verzekering anders?

Liefs

Alles goed bij de verloskundige, mijn glucose was heel netjes!!! Bloeddruk wat laag (120/50) maar zolang ik er geen last van had was dat niet erg.
Ze voelde wel dat de baby weer erg groot was, dus ik krijg nu groeiecho's ! Ben er erg blij mee, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn, en kunnen ze evt. inleiden als het té erg wordt!

Rixtmeisje, ik krijg juist ook erg maagzuur van mandarijntjes, alhoewel ik ze graag lust. koffie en thee zijn idd erge boosdoeners! Verder zijn de eet-ticken hier wel een eind over, ik ben zo snel vol dat ik maar met kleine beetjes eet.
Bloemetje, ja, ik kan me voorstellen dat je je huishouden amper bij kunt benen, ach, en het is nog vroeg hoor! Hopelijk ben je straks wat meer opgeknapt!

Nou, ik ga de afwas doen, fijne avond allemaal!

Goedemorgen meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Gisterochtend geprobeerd om wat te posten maar ik kreeg steeds foutmeldingen.

Hier gaat alles beter, ik merk dat de rust van het niet meer werken goed voor me is.
De harde buiken blijven wel maar daar had de vk me al voor gewaarschuwd, als je er eenmaal last van hebt blijf je het houden.
Het is alleen niet meer constant, ik heb er nu echt af en toe een en merk dat hij in sluimerstand is als ik dan toch even iets teveel doe kijkt hij meteen om de hoek haha.
met het maagzuur gaat het ook een stuk beter dankzij jullie tips. Ik drink nu geen koffie en zure dranken meer en eet ook geen chocola meer.
En ik beperk de thee tot 2 kopjes in de ochtend want dat heb ik wel nodig omdat ik sóchtends zo'n rauwe keel heb (even iets warms)
Ik heb alleen nog voor het eten een beetje last van maagzuur???? ik denk dat dat komt omdat mijn maag dan leeg is en de kleine ligt erg hoog dus die drukt dan denk ik het maagzuur omhoog.
S'nachts heb ik er dankzij de kop warme melk voor het slapen geen last meer van gehad, jullie zijn echt schatten bedankt voor de tips!!!!!!!!

Gister hebben we de eerste cursusavond gehad van de cursus samen bevallen, ik moet zeggen  ik vond het erg leuk.
Leuke zwangere stellen die allemaal een week (minder of meer)  met me schelen en een erg leuke leidster.  
We hebben gewoon heerlijk zitten kletsen een paar  houdingsoefeningen gedaan en vooral veel gelachen erg gezellig.  
Ook doe ik al zwangerschapshaptonomie (op aanraden van de vk om rustiger te worden in mijn zwangerschap) en dat had ik gister weer en toen gingen we voor het eerst dieper op de bevalling in, wel spannend hoor en ik moet zeggen dat ik voor de eerste keer haptonomie echt dacht dat dat zweverige niks voor mij is maar (als je de juiste haptonoom hebt) dat zweverige valt wel mee en ik heb echt wat aan haar tips.
Of het helpt bij de bevalling weet ik niet maar ik denk nu maar niet geschoten is altijd mis.

Doen jullie ook aan een zwangerschapscursus?

Nou ik ga weer even wat doen en dan straks lekker mijn bed in want ik voel een griep opkomen, grrrrrr
Fijne dag allemaal Groetjes patricia

Hallo dames,

Hier alles wel aardig. Begin nu echt last te krijgen van nesteldrang. Zou het liefste het hele huis overhoop willen halen, alles anders neerzetten, opruimen... Maar ja, die vermoeidheid komt dan gauw om het hoekje kijken. Ik merk dat als ik wat vermoeid ben, dat ik nu toch ook wel last krijg van harde buiken. En als ik die niet heb, laat de kleine wel weten dat ie die drukte niet altijd prettig vind!!!

Merk dat mijn buik veranderd... hij wordt wat boller. Maar heb ook het idee dat de kleine zakt. Heb niet echt last van mijn bekken, maar heb wel het idee dat de kleine er tegen aan drukt. Ook schopt de kleine nu steeds regelmatiger rondom de schaamstreek, terwijl dat anders zo rond de navel was. Vind het wel al wat vroeg, maar zal wel goed wezen toch?

Hoi Patricia, heerlijk he, van dat brandend maagzuur af zijn. Ik kan helemaal geen thee drinken, ook 's ochtend niet. Mis het wel moet ik zeggen, maar ja.. 1 slok is me al te veel, dan komt het zuur me al boven! Drink nu wel eens warme chocolademelk en dat gaat wel goed, terwijl ik geen stukje chocola binnen kan krijgen. Maar dan krijg ik in ieder geval warme drank binnen. Ik ga zelf niet op een zwangerschapscursus, dacht in het begin het wel te gaan doen. Maar ben er dus toch van afgestapt, waarom weet ik eigenlijk ook niet. Maar tot nu mis ik het nog niet. Wel is het de bedoeling dat ik straks weer wat ga zwemmen, even wat beweging is altijd wel goed.

Liefs Rixt

Terug
Bovenaan